Постоянните магнити се слагат на мястото на роторната намотка за да се спестят ватовете, дето отиват за нея. А трябва да се спестят, щото получената енергия е мизерно количество и трудно ще стига дори за собствената консумация на генератора. На практика тези 70А са достижими само при ураган.
Аз бих използвал някаква готова машина с постоянни магнити и жиците директно в голям оловен акумулатор. За защита от прекомерно напрежение ще сложа някакви мощни резистори, които да се включват при надхвърляне на на някви опасни за акумулатора стойности.
По-реалистична вероятност за някакъв успех би имало, ако авторът използва някакво стъпково моторче или моторче от чистачки или нещо от този сорт. Най-лесно е динамо от колело, то поне има някво ограничение и без никаква електроника.
За големи мощности - синхронен двигател от климатик и ограничение със сложничка перка, ама доколкото познавам автора от постовете му в тази и други пододбни теми, той няма и теоретичен шанс за успех за сериозна мощност.
ПП И никви зъбчатки, щото с тях става още по-сложно, а файдата е твърде съмнителна.
Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор
ktamen написа:Постоянните магнити се слагат на мястото на роторната намотка за да се спестят ватовете, дето отиват за нея. А трябва да се спестят, щото получената енергия е мизерно количество и трудно ще стига дори за собствената консумация на генератора. На практика тези 70А са достижими само при ураган.
Аз бих използвал някаква готова машина с постоянни магнити и жиците директно в голям оловен акумулатор. За защита от прекомерно напрежение ще сложа някакви мощни резистори, които да се включват при надхвърляне на на някви опасни за акумулатора стойности.
По-реалистична вероятност за някакъв успех би имало, ако авторът използва някакво стъпково моторче или моторче от чистачки или нещо от този сорт. Най-лесно е динамо от колело, то поне има някво ограничение и без никаква електроника.
За големи мощности - синхронен двигател от климатик и ограничение със сложничка перка, ама доколкото познавам автора от постовете му в тази и други пододбни теми, той няма и теоретичен шанс за успех за сериозна мощност.
ПП И никви зъбчатки, щото с тях става още по-сложно, а файдата е твърде съмнителна.
Ами той уж колегата Милмар писа, че това е неконтролеруемо а ти сега друго пишеш. До сега щяхме да направим пожар, а сега разбираме че няма мощност. . Незнам не съм пробвал да видя какво ще изкарам като мощност. Може само да гадаем. Като пробвам ще пиша какъв ток и напрежение се вадат при поне 12м.с. на вятъра.
Но като го правя ще оставя само ротора и статора.
Всичко друго се маха. После ще се види какво напрежение има.
Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор
Отворих генератора намотките са трифазно по схема.
Сега ще трябва да ги направя монофазно. Лошото е че трябва да отивам на струг. За да сложа магнитите
ще трябва да издялкам малко ротора. Понеже нямам струг ще трябва да отивам на стругар.
Сега ще трябва да ги направя монофазно. Лошото е че трябва да отивам на струг. За да сложа магнитите
ще трябва да издялкам малко ротора. Понеже нямам струг ще трябва да отивам на стругар.
- Vasseto
- Мнения: 2637
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор
nikson85 написа:...Сега ще трябва да ги направя монофазно. ...
Това си го избий от главата. Няма да стане. Ползвай го трифазен.
- ktamen
- Мнения: 6152
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор
На вторични е пълно с подходящи машини с постоянни магнити, тяхната преработка е несравнимо по-лесна.
И недей да си изобретяваш проблеми, трите фази не са ти абсолютно никакъв проблем.
Много рядко съм на различно мнение с въпросния колега, къде видя противоречие на моите и неговите писаници, само ти си знаеш.
И недей да си изобретяваш проблеми, трите фази не са ти абсолютно никакъв проблем.
nikson85 написа:Ами той уж колегата Милмар писа, че това е неконтролеруемо а ти сега друго пишеш. .
Много рядко съм на различно мнение с въпросния колега, къде видя противоречие на моите и неговите писаници, само ти си знаеш.
Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор
Да трите фази не са проблем. Има едни като стабилитрони които са 3 те за какво са? На ротора има навита намотка вътре тя не ми върши никаква работа мисля. На ротора трябва да има единствено магнити.
Само трябва да видя как ще се свързват тези 12 полюса.
Само трябва да видя как ще се свързват тези 12 полюса.
- Vasseto
- Мнения: 2637
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор
Снимай да видим до къде си го докарал.
Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор
Ъ немога да прата давами че файла е прекалено голям.
Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор
Значи на статора има 12 края вързани по двойки.
Стават 6×2. Проверих напрежението като докоснах сондите на 2 от тях даде 0.03 волта като заввъртях с ръка. Това без магнитите. Значи има 6 намотки, ако са трифазно стават по 2 за фаза. От клиповете които гледам не се вижда да има голяма мощност. Понеже тез генератори са сметнати за високи обороти. Намотките ми се виждат малко тънки тоест няма навивки, като при другите генератори не очаквам голяма производителност. Ако има ураган може да се получи нещо. Тоест и магнити да има май ще трябва да се дигат оборотите. Май ще е по добре да се използва нещо друго вместо генератор на автомобил.
Стават 6×2. Проверих напрежението като докоснах сондите на 2 от тях даде 0.03 волта като заввъртях с ръка. Това без магнитите. Значи има 6 намотки, ако са трифазно стават по 2 за фаза. От клиповете които гледам не се вижда да има голяма мощност. Понеже тез генератори са сметнати за високи обороти. Намотките ми се виждат малко тънки тоест няма навивки, като при другите генератори не очаквам голяма производителност. Ако има ураган може да се получи нещо. Тоест и магнити да има май ще трябва да се дигат оборотите. Май ще е по добре да се използва нещо друго вместо генератор на автомобил.
Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор
Те ги има в интернет готови ветрогенераторчета за по 700лв по 500 вата. То човек нама смисъл да се мъчи да прави. Там си има колона 20-30м генератора си има спирачка, че даже и контролер. За какво да се мъчи човек. Само си взимаш акумулатори инвертор и си ти.
- Vasseto
- Мнения: 2637
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор
Направи си сметка кое колко струва. За колко години ще си на печалба и след това решавай дали да купиш или не.
Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор
Другия варинт е да ползваш само корпуса и оста на генератора. Като за целта ще се набие на оста друг ротор със друг статор, който не е железен, а от нещо друго за да се верти ротора по лесно. Ротора може да е от алуминии а статора или алуминиев или фибростъкло. Така може да има голяма производителност понеже желязото забавя магнитния ротор. Виждал съм да се ползват само медни намотки и магнити на дискове от пдч и работи. Но магнитите е добре да са неодимови май с тях има по-голяма производителност.
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор
nikson85 написа:... Като за целта ще се набие на оста друг ротор със друг статор, който не е железен, а от нещо друго за да се верти ротора по лесно. Ротора може да е от алуминии а статора или алуминиев или фибростъкло....
Машина, в която "върлува" електромагнетизъм няма как да "живее" на база фибростъкло, дунапрен, стирофлекс и разни други, дори и алуминий. И защо смяташ, че като е леко ще се върти по-лесно?
Имаш ли идея кое всъщност създава "проблема" с въртенето? Не е триенето в лагерите ако това мислиш, макар че е възможно - ако се тотално ръждиви или с изпадали съчми, не е въобще и масата или материала на ротора!
Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор
milmar написа:nikson85 написа:... Като за целта ще се набие на оста друг ротор със друг статор, който не е железен, а от нещо друго за да се верти ротора по лесно. Ротора може да е от алуминии а статора или алуминиев или фибростъкло....
Машина, в която "върлува" електромагнетизъм няма как да "живее" на база фибростъкло, дунапрен, стирофлекс и разни други, дори и алуминий. И защо смяташ, че като е леко ще се върти по-лесно?
Имаш ли идея кое всъщност създава "проблема" с въртенето? Не е триенето в лагерите ако това мислиш, макар че е възможно - ако се тотално ръждиви или с изпадали съчми, не е въобще и масата или материала на ротора!
Пролема с въртенето зависи от консуматора. Колкото по голяма консумация има толкова повече сила иска за завъртане.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор
Да ти кажа директно - нищо няма да направиш. Мисля, че вече разбираш колко сложни са нещата и колко малко знаеш. Ако ще купуваш - дискусията става излишна. Може само да кажеш какво си купил.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 172 госта