В момента е Сря 21 ное 2018 21:03
Фолксваген България - Volkswagen Bulgaria

Всички времена са UTC+02:00


Правила на форума


Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума

Шаблон за заглавията на теми, публикувани в този раздел!

Клубен онлайн магазин
:arrow Масла Мотул на преференциални цени
:arrow Оригинални VW масла на преференциални цени
:arrow Добавки Bardahl и Castrol



Създай нова тема  Отговори  [ 6 мнения ] 
Автор Съобщение
Мнение Заглавие: Polo 6n2 2000 AKK - проблемно ел. стъкло Публикувано: Чет 21 юни 2018 8:50 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Вто 12 май 2015 15:42
Мнения: 6
Автомобил: VW Polo 6N2 1400 MPI
Двигател: AKK - 2000
VW Polo 6n2 2000 AKK - проблемно ел. стъкло на пасажерската врата.

Здравейте колеги,

имам проблем с ел стъклото на пасажерската врата (предна дясна). Не реагира. Отварях кората на вратата да погледна за откопчани букси и други видими на пръв поглед проблеми, но нищо. Проверих бушона за дясна врата - беше изгорял. Смених го, но пак нищо. Като включвам новия бушон в гнездото се чува прецъкване от реле някъде от пасажерката врата и идва постоянен + в червения кабел на бутона. Гледах разни клипчета из нета за прекъснати кабели - в маншона на шофьорската врата имаше един прекъснат (черно бяло), който оправих с кабелана обувка. След това тествах пак проблемното ел стъкло - нищо. Нито нагоре, нито надолу. Исках да тествам моторчето за вдигане/сваляне, но в него има доста пинове и не знам къде точно да се включа.
На буксата на бутона има 5 кабела. До колкото се ориентирам има: 2 маси (кафявите), един "+" за подсветка на бутона (бяло/синьо), и два други "+" които би трябвало да управляват моторчето. На червения кабел идва постоянен +, а на кабел (червен/син) идва "+" когато се цъкне бутона на позиция за вдигане.
Та въпросите са ми следните:
1. На кои кабели трябва да направя мост за да тествам моторчето дали е изгоряло?
2. На червения кабел на бутона трябва ли постоянно да има + ? Не е ли той единия управляващ? А другия (за другата посока на моторчето) да е червен/син.
3. Има ли някакво допълнително реле във вратата или може проблема да идва от комфорт модула и да му е запецнало някое реле?
4. Какво захранва възстановения кабел от маншона на шофьорската врата (черно/бяло)?

Убих се да ровя за някое свястно ръководство с ел схеми и така и не намирам. Тегля все някакви бози - все по някой скапан и непълен ПДФ или някоя умряла java със скапана кодировка на буквите, съответно неизползваемо. Аутодата също няма схема на тези кабели (поне аз не намирам).
Знам, че има доста теми, но все са с изчезнали снимки или не точно по идентичен проблем.
Благодаря на отзовалите се.


Прикачени файлове:
IMG_0133.jpg
IMG_0133.jpg [ 71.27 KиБ | Видяна 479 пъти ]
IMG_0134.jpg
IMG_0134.jpg [ 113.45 KиБ | Видяна 479 пъти ]
IMG_0135.jpg
IMG_0135.jpg [ 92.96 KиБ | Видяна 479 пъти ]
IMG_0136.jpg
IMG_0136.jpg [ 48.63 KиБ | Видяна 479 пъти ]
IMG_0137.jpg
IMG_0137.jpg [ 62.33 KиБ | Видяна 479 пъти ]
Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Polo 6n2 2000 AKK - проблемно ел. стъкло Публикувано: Сря 04 юли 2018 10:04 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Вто 12 май 2015 15:42
Мнения: 6
Автомобил: VW Polo 6N2 1400 MPI
Двигател: AKK - 2000
Здравейте отново,

да поизтупам темата. Явно моторчето се е предало, проверихме го с един жичкаджия. Сега въпроса е следния: не мога и не мога да намеря такова моторче втора ръка, а ново е 300 кинта, което е немислимо. Може ли да се присади моторче без комфорт модул?
След направените тестове се оказа, че моторчерто се управялва от "червен/син" кабел и крайния кафяв. Само бутона за отваряне върти поляритета. Ако подвържа тези два кабела на моторче без комфорт (то е само с 2 кабела) дали ще работи. Някой правил ли е такава интервенция? Много не ми се искаше да "побългарявам" нещата, но в случая няма как.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Polo 6n2 2000 AKK - проблемно ел. стъкло Публикувано: Сря 04 юли 2018 10:12 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Вто 12 май 2015 15:42
Мнения: 6
Автомобил: VW Polo 6N2 1400 MPI
Двигател: AKK - 2000
А това е и самото моторче:


Прикачени файлове:
Photo 1.07.18, 16 54 40.jpg
Photo 1.07.18, 16 54 40.jpg [ 85.98 KиБ | Видяна 354 пъти ]
Photo 1.07.18, 16 54 45.jpg
Photo 1.07.18, 16 54 45.jpg [ 93.71 KиБ | Видяна 354 пъти ]
Photo 1.07.18, 16 54 57.jpg
Photo 1.07.18, 16 54 57.jpg [ 71.95 KиБ | Видяна 354 пъти ]
Photo 2.07.18, 17 49 33.jpg
Photo 2.07.18, 17 49 33.jpg [ 81.8 KиБ | Видяна 354 пъти ]
Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Polo 6n2 2000 AKK - проблемно ел. стъкло Публикувано: Пон 09 юли 2018 21:50 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Мнения: 1442
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък
Колега, провери в интернет, пълно е с полота, като нашето, например mobile.bg и други сайтове, не е,като да няма. Повдигачите здрави ли са ти?
Моторчето има защитна функция, ако са ти сцепени повдигачите стъклото блокира и след няколко опита, моторчето спира да работи, сработва му защитата, предполагам, като прегрее, така, че може и да не е изгоряло. Аз, като правих повдигачите го разбрах това.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Polo 6n2 2000 AKK - проблемно ел. стъкло Публикувано: Вто 10 юли 2018 15:03 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Вто 12 май 2015 15:42
Мнения: 6
Автомобил: VW Polo 6N2 1400 MPI
Двигател: AKK - 2000
Моторчето го смених вече, но се оказа, че съм купил ляво, не дясно. Сега като заключа вратите стъклото слиза автоматично :). След като убих един час да напасна жилата просто нямаше шанс да го свалям и да го върна. Сега само трябва да си поиграя със жиците да видя как да обърна поляритета. А иначе такова моторче доста зор видях докато намеря. Тия дни ще правя опити с гореописаните кабели да ги завъртя да видя дали ще заработи като хората.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Polo 6n2 2000 AKK - проблемно ел. стъкло Публикувано: Съб 14 юли 2018 9:57 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Вто 12 май 2015 15:42
Мнения: 6
Автомобил: VW Polo 6N2 1400 MPI
Двигател: AKK - 2000
Ъпдейт:
моторчето сработи. Когато се прецакате и вземете ляво, а не дясно това, което трябва да направите е да смените поляритетите от към копчето. Т.е. сменяте местата на червения и кафявия кабел в буксата под копчето. В случая аз ги размених на пасажерската врата, защото там буксата е разглобяема. На шофьорската буксата не може да се разтвори и там трянва да режете кабелите и да ги завъртите на кръст. Аз не го направих, че си спестявам рязане на кабели. Другото, което трябва да се направи е да се завъртят и кабелите, които подават "+" за отключване и заключване. В буксата на моторчето са "бял/жълт" и "бял/зелен" . Аз елиминирах функцията когато си заключваш колата да вдигни прозорците, но нямах време да ги подвържа и тях.
Сега всичко работи 6. Ако някой бере ядове да пише, на разположение съм с помощ.


Нагоре
 
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 6 мнения ] 

Всички времена са UTC+02:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: kadeta, tuzaraStu и 6 госта


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
Форумът е създаден през 2004 г. от Николай Найденов и Ивайло Николов за всички фенове на VW. През годините се поддържа и обновява от Клуб на привържениците на Фолксваген в България. Специални благодарности на vasstop, ISRalien, heimdal, wili98 и др.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
VW Club Bulgaria
mobile.bg
ODIGY WEB Design