Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.

Техническа и сервизна информация за Passat
nikoi84
Мнения: 41
Регистриран на: Съб 02 май 2009 16:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: plovdiv

Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.

Мнениеот nikoi84 » Нед 15 юли 2018 0:16


Не вярвам да е развалена, защото не ручи. Казанчето върти водата от малкото маркуче, тече вода в разширителния съд. Ако няма налягане няма да се върти и водата. Освен това маркуча от водната помпа към блока пари, значи се движи течността. Страното беше , че с новия термостат не искаше да отвори големия кръг. Беше на 110 градуса на уреда, а радятора студен, както и долния маркуч който беше станал много твърд в сравнение с горния на радиатора, който беше горещ и по мек. След като отворих системата ( отвих капачката на разширителния съд) всичко се нормализира... Долния маркуч омекна и се стопли веднага, само дето температурата си отиде на 130 градуса на уреда, но нямах време да правя други експерименти , трябваше да ходя на работа. Надявам се днес като се прибера да я запаля и всичко да и е наред. Да се е обезвъздушила и като е изстинала да си влезе в температурните режими и да си загрява нормално. Иначе съм решил да си взема нов датчик на тепературата от някоя автоморга с надеждата да е по - истински. Ако пак не се оправи , ще сменя термостата с друга марка и ще споделя резултата.




Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6149
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.

Мнениеот ktamen » Нед 15 юли 2018 1:48


На сегашния термостат какво не му харесваш?
Потърси таблица за стойностите на на датчика, така с лесна проверка с мултицет ще можеш да провериш поне отчасти датчика.
radotom написа:Така, де, ама това би имало ефект чак след шлайф на главата и смяна на гарнитурата.
Преди това колкото и да мери колегата... :no

Залагам 55 стотинки, че колегата е късметлия, а ти си лош пророк :Mr Green Fun
goppa написа: по-надежден от таблото, нали? :c010

Термометърът, дето съм си харесал струва 8лв, спокойно мога да сложа и две бройки и да сравнявам показанията, ама ми се струва излишно.


Потребителски аватар
viksanlg
Мнения: 893
Регистриран на: Пет 10 авг 2012 18:46
Автомобил: Пасат б3 Лада Калина
Двигател: пб
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.

Мнениеот viksanlg » Нед 15 юли 2018 9:05


nikoi84 написа: Страното беше , че с новия термостат не искаше да отвори големия кръг. Беше на 110 градуса на уреда, а радятора студен, както и долния маркуч който беше станал много твърд в сравнение с горния на радиатора, който беше горещ и по мек. След като отворих системата ( отвих капачката на разширителния съд) всичко се нормализира... Долния маркуч омекна и се стопли веднага, само дето температурата си отиде на 130 градуса на уреда, но нямах време да правя други експерименти , трябваше да ходя на работа. Надявам се днес като се прибера да я запаля и всичко да и е наред. Да се е обезвъздушила и като е изстинала да си влезе в температурните режими и да си загрява нормално. Иначе съм решил да си взема нов датчик на тепературата от някоя автоморга с надеждата да е по - истински. Ако пак не се оправи , ще сменя термостата с друга марка и ще споделя резултата.

Извинявай за може би глупавия въпрос към теб ,но ми е интересно със завита капачка ли обезвъздушава колата или не беше я завил,защото съм виждал доста грешни действия по този въпрос.


nikoi84
Мнения: 41
Регистриран на: Съб 02 май 2009 16:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: plovdiv

Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.

Мнениеот nikoi84 » Нед 15 юли 2018 11:04


Обдзвъздушавам я на отвита капачка. Колата се обезвъздуши и всички маркучи бяха топли и еднакво твърди. След това както всеки нормален човек си затворих капачката за да може да се кара като единствено таблото показваше 110 градуса, но викам , че датчика докато се обезвъздуши има въздух в системата и за това са такива показанията и перката се пусна на 110 градуса, не на 92 примерно както трябва да е и това ме навежда на мисълта за датчик на перката ( управляващия перката да не е заминал). Както и да е оставих я да изтине и втори опит и колата вдигна 120 градуса на затворена капачка, перката не се включи, маркуча на термостата и радятора бяха студени и за това и перката не се пускаше. Развъртях малко капачкат и нещата се промениха за 30 секунди. Маркуча който беше твърд и студен омекна и се затопли, както и радятора. Перката почна да се включва само температурата показваше 130 градуса, а водата в казанчето не бълбукаше, не изкипя... В общи линии съм шах и мат. Единствено си мисля да има въздух в системата или перката да и е изгоряла първа степен и е знам как да го проверя това дали има степени, защото, че върти си върти ама след 110 градуса.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6149
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.

Мнениеот ktamen » Нед 15 юли 2018 13:10


Доколкото разбрах перката върти при 90 и няколко градуса измерени с термометър :question
Какво показва таблото със скапан датчик не ми се струва важно.


Потребителски аватар
Tsankovski
Мнения: 360
Регистриран на: Пон 25 юли 2016 10:14
Автомобил: VW Passat B5-5 Variant Тiptronic
Двигател: AMX 2005 2-8 4motion Exclusive
Местоположение: Русе

Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.

Мнениеот Tsankovski » Нед 15 юли 2018 14:05


Гарнитурата на главата е заминала


nikoi84
Мнения: 41
Регистриран на: Съб 02 май 2009 16:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: plovdiv

Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.

Мнениеот nikoi84 » Нед 15 юли 2018 15:03


Какви са симтомите на издухана глава? Не ври найстина. Температурата на блока е нормална. Не губи течност, не е умешила масло с вода. Това се разбира с водна проба за главата , нали ? Или се замерва компресията на всеки цилиндър.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6149
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.

Мнениеот ktamen » Нед 15 юли 2018 16:28


Майонеза в маслото, прекалено твърди маркучи и др.
Засега нямаш причини за притеснения.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.

Мнениеот К.Одаджийски » Нед 15 юли 2018 18:00


nikoi84 написа:Не вярвам да е развалена, защото не ручи. .

Моята помпа не ручеше, не и е разбит лагерът. Турбинката обаче пластмасова и докато антифриза е студен върти водата, като загрее, не ври и надува маркучите, при отворен термостат. Свалих термостата и с пръст побутнах перката и отчупих едно парче. Свалих помпата и измъкнах перката с два пръста без никакво притеснение. Тя беше пластмасова и просто е превъртяла в оста и като се загрее се разширява и не успява да върти достатъчно добре охладителната течност.
Смених помпата и дори тук някъде пусках клип как загрява колата, пуска перките и маркучите са си меки, отварям капачката без никакви загуби на течност


nikoi84
Мнения: 41
Регистриран на: Съб 02 май 2009 16:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: plovdiv

Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.

Мнениеот nikoi84 » Нед 15 юли 2018 18:14


Резултата от днешната проба е следния. С новия термостат маркучите станаха твърди, но си отвори нормално. Перката се пусна на 90 градуса измерини с безконтактен термометър на радятора , а на таблото беше 130 грасуса и премигваше червената лампа за охладителна течност. Колата работи час на място и повече от 90, 1 градуса измерени на главата не е вдигала. Уреда пък не е показвал по - малко от 130 градуса. И на бензин и на газ. Най - висока температура измерих на изпаеителя 90, 1 градуса. На тройника с датчиците 75 градуса. Като отвих капачката да премеря температурата в разширителния съд изсъска, но не изхвърли течност и маркучите омекнаха, след като я затворих капачката си останаха меки. Ми това е като цяло ще видя датчик от втората употреба за по - истински и след това отивам на водна помпа въпреки, че с измерените температури си е добре. Колата я форсирвах и повече от 90 градуса не вдигна.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.

Мнениеот Iezekil » Нед 15 юли 2018 19:59


Ето таблица
Прикачени файлове
Screenshot_3 (4).png
Screenshot_3 (4).png (38.39 KиБ) Видяна 1916 пъти


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6149
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.

Мнениеот ktamen » Нед 15 юли 2018 21:22


nikoi84 написа:Резултата от днешната проба е следния. С новия термостат маркучите станаха твърди, но си отвори нормално. Перката се пусна на 90 градуса измерини с безконтактен термометър на радятора , а на таблото беше 130 грасуса и премигваше червената лампа за охладителна течност. Колата работи час на място и повече от 90, 1 градуса измерени на главата не е вдигала. Уреда пък не е показвал по - малко от 130 градуса. И на бензин и на газ. Най - висока температура измерих на изпаеителя 90, 1 градуса. На тройника с датчиците 75 градуса. Като отвих капачката да премеря температурата в разширителния съд изсъска, но не изхвърли течност и маркучите омекнаха, след като я затворих капачката си останаха меки. Ми това е като цяло ще видя датчик от втората употреба за по - истински и след това отивам на водна помпа въпреки, че с измерените температури си е добре. Колата я форсирвах и повече от 90 градуса не вдигна.

Така и не ми отговори какво не му харесваше на стария термостат? И на помпата не разбирам какво не и харесваш :rolleyes Сега остава да смениш задна лява гума, белким стрелката почне да показва вярна температура :th_up


nikoi84
Мнения: 41
Регистриран на: Съб 02 май 2009 16:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: plovdiv

Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.

Мнениеот nikoi84 » Пон 16 юли 2018 6:38


Смених термостата защото колата загряваше над 110 градуса, а радятора и маркуча на термостата бяха студени. След смяната на стария с нов, колата пак загрява пи уред 130 градуса, а безконтактен термометър до 90, 1 градуса. Сменил съм и датчика за температура на тройника, който предава сигнал към таблото и е същия резултат. Не е омешило маслото, отзад гърнето е сухо, не изхвърля водата и не е променило работата на мотора. Единствено маркучите стават твърди като загрее, а ако отвъртиш капачката умекват и не прави някакво налягане да ми умие очите. Малкия маркуч върти водата в казанчето. И остава да са ми дали грешен датчик за температура или да имам проблем който не знам как да открия и реша и за това питам вас за идеи или ако някой е имал подобен проблем.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.

Мнениеот К.Одаджийски » Пон 16 юли 2018 19:53


Датчика за температурата трябва да отговаря по цвят на стария, син или зелен пръстен. Обикновено е син за тия коли, ама де да знае човек


nikoi84
Мнения: 41
Регистриран на: Съб 02 май 2009 16:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: plovdiv

Re: Пасат 1.8 B3 Грее, не мога да разбера защо.

Мнениеот nikoi84 » Пон 16 юли 2018 20:31


Датчика на температурата за уреда на таблото е сменен, но явно не с точния. Става въпрос за този датчик:
https://m.avtochastionline24.bg/topran/2272329
https://www.drive2.com/l/5934812/
Той има ли общо с датчика, който управлява перката.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 156 госта