T4 2,4d прегрява съвети ..
-
- Мнения: 89
- Регистриран на: Чет 05 авг 2010 8:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: shumen
T4 2,4d прегрява съвети ..
От скоро съм собственик на бусчето. Двигтел 2,4д Та проблема е следния на място бусчето държи стрелката на водата малко над средата а когато тръгна да го карам изхвърля водата от казанчето и температурат се покачва до предпоследното деление на таблото и започва да святка лампичката за водата, не забелязвам да връща вода от маркучето което влиза в разширителния съд . Та сменил съм температурен датчик, датчика за перките който е с 3 извода на радитора и нов термостат. Когато включа парното започва да падат градусите, проверил съм релетата за перките работят и двете степени но перките не се включват може би защото изхвърля водата и датчика остава на сухо Възможно ли е преди да се сваля главата да е от водна помпа или изобщо как да проверя къде е проблема. Благодаря на отзовалите се.
- NOVAGOLF
- Мнения: 78
- Регистриран на: Нед 16 ное 2008 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: T4 2,4d прегрява съвети ..
Колега забелязах, че тук няма голяма активност... съвет едно обезвъздуши системата може да има балон, често срещан проблем...
- georgebonev
- Мнения: 3099
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: T4 2,4d прегрява съвети ..
thunderstorm_11 написа:... не забелязвам да връща вода от маркучето което влиза в разширителния съд...
Коя част управлява, кара, водата да минава през маркучето?...
Водна помпа?
Запушено маркуче?
Много въздух в системата?
- kadeta
- Мнения: 140
- Регистриран на: Съб 16 яну 2010 19:58
- Автомобил: MULTIVAN 1.9 D
- Двигател: 1X 1992
- Местоположение: pleven
Re: T4 2,4d прегрява съвети ..
тънкото маркуче което влиза в казанчето трябва да тече течност постоянно като го извадиш от казанчето.запушено ли е проблем. и може и затова да загрява,то обезвъздушава главата.така че провери.
- Е.Димитров
- Мнения: 95
- Регистриран на: Чет 10 фев 2011 6:07
- Автомобил: Т5
- Двигател: 7H
- Местоположение: София/Пловдив
Re: T4 2,4d прегрява съвети ..
Здравей колега, вероятно не отваря големият кръг и не се охлажда водата. Виж термостат да не е затворил/запекъл
-
- Мнения: 89
- Регистриран на: Чет 05 авг 2010 8:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: shumen
Re: T4 2,4d прегрява съвети ..
Термостата е нов датчиците и те перките съм ги пробвал работят ще отворим помпата да видим каква е хавата там и ще пиша но не съм забелязал да излиза изобщо вода от онова тънкото маркуче така че дано се окаже помпа а водата от това маркуче само при загрят мотор ли трябва да иЗлиза или няма значение
- georgebonev
- Мнения: 3099
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: T4 2,4d прегрява съвети ..
Водната помпа върти антифриза постоянно при работещ двигател.
Ако има много въздух в системата или маркучето е запушено, няма да излиза вода през него.
Откачи го маркучето и надуй с някакво междинно приспособление да не се натровиш, или с компресор за въздух...
В разширителното казанче какво е нивото? Ако трябва, долей антифриз до средно положение.
Загрей двигателя при отворена капачка на разш.казанче до второ пускане на вентилатора, за да е сигурно, че термостатът ще е отворил.
Наблюдавай нивото в казанчето и ако пада под минимума, доливай много бавно на тънка струйка. При второто завъртане на перките, нивото трябва да прелее. По време на загряване на двигателя, мачкай ритмично маркуча към радиатора и тези за парното, за да излезе въздуха.
Изчакай минута, две и затвори капачката.
Ако през цялото време няма движение от малкото маркуче, вероятно е водната помпа.
Ако има много въздух в системата или маркучето е запушено, няма да излиза вода през него.
Откачи го маркучето и надуй с някакво междинно приспособление да не се натровиш, или с компресор за въздух...
В разширителното казанче какво е нивото? Ако трябва, долей антифриз до средно положение.
Загрей двигателя при отворена капачка на разш.казанче до второ пускане на вентилатора, за да е сигурно, че термостатът ще е отворил.
Наблюдавай нивото в казанчето и ако пада под минимума, доливай много бавно на тънка струйка. При второто завъртане на перките, нивото трябва да прелее. По време на загряване на двигателя, мачкай ритмично маркуча към радиатора и тези за парното, за да излезе въздуха.
Изчакай минута, две и затвори капачката.
Ако през цялото време няма движение от малкото маркуче, вероятно е водната помпа.
-
- VW експерт
- Мнения: 12794
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: T4 2,4d прегрява съвети ..
Ако тоя бус е каран с водичка,ръждата е навсякъде.
- NOVAGOLF
- Мнения: 78
- Регистриран на: Нед 16 ное 2008 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: T4 2,4d прегрява съвети ..
И аз залагам на въздушен балон или водна помпа... дано да е балон, следвай съвета на Бонев за обезвъздушаване и ще разберем! Успех колега!
- samo_pechka
- Мнения: 8389
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: T4 2,4d прегрява съвети ..
Залагам на 85% проблем с гарнитура. Дано не е пукната и главата...Ако навлиза в цилиндрите течност, се познава по особена корозия в основата на щифта на подгревните свещи. Достатъчно е разбира се в някой да влиза нали, не е казано във всичките.
Принципно ръжда в системата се отстранява лесно, стига да има минимален дебит вода през радиатор, блок,глава и т.н., да няма някъде запушено и да не позволява циркулация на охл.течност. Лекарството е Г12 тип антифриз сменен поне два пъти през 4-5к.км. Този антифриз има едно свойство да разгражда ръждата, котления камък и т.н. , но ако има някъде и минимален пробив в системата, позапушена дупчица по радиатор примерно с котлен камък- отпушва я и почва теч.
Ако навлизат газове в охл.система , дори и минимални , Г12 тип антифриз си променя цвета на зеленикав ( това за дизел, за бензин не знам ) . Като процес да се смени цвета му минава малко време и зависимост от това и колко газове навлизат. Ако колата е карана с менте син антифриз- гаранция гарнитурата е дала фирата . Отделно сулфатите разкатават мамата на радиаторите за охлаждане и парното. Успех с ремонта
Принципно ръжда в системата се отстранява лесно, стига да има минимален дебит вода през радиатор, блок,глава и т.н., да няма някъде запушено и да не позволява циркулация на охл.течност. Лекарството е Г12 тип антифриз сменен поне два пъти през 4-5к.км. Този антифриз има едно свойство да разгражда ръждата, котления камък и т.н. , но ако има някъде и минимален пробив в системата, позапушена дупчица по радиатор примерно с котлен камък- отпушва я и почва теч.
Ако навлизат газове в охл.система , дори и минимални , Г12 тип антифриз си променя цвета на зеленикав ( това за дизел, за бензин не знам ) . Като процес да се смени цвета му минава малко време и зависимост от това и колко газове навлизат. Ако колата е карана с менте син антифриз- гаранция гарнитурата е дала фирата . Отделно сулфатите разкатават мамата на радиаторите за охлаждане и парното. Успех с ремонта
-
- Мнения: 89
- Регистриран на: Чет 05 авг 2010 8:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: shumen
Re: T4 2,4d прегрява съвети ..
Развитие до сега: Отпушихме малкото маркуче което влизаше в разширителния съд беше запушенон с някакви мизерии лееко тече от него. Забелязах че радиатора е студен хмм махнах термостата същата работа смъкнах го и исках да го прочистя малко с различни препарати за котлен камък но ве че се спукана поне 10 места кофтиии. Налях вода от горния край на радиатора обаче не иска да излиза от долния изобщо това ме наведе на мисълта че е запушен днес ще купя нов да видим какво ще става . Водната помпа е проверена здрава и изправна да се надявам че радиатора е бил проблема за прегряването .
- georgebonev
- Мнения: 3099
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: T4 2,4d прегрява съвети ..
Преди да сложиш нов радиатор, промий много добре системата - може с маркуч от чешмата, като вкарваш водата в изхода на парното примерно - зависи къде ще ти е удобно, но промивката да е в обратна посока на въртене на водата в системата, или да редуваш вход/изход.
След промивката - както каза колегата над мен - напълни системата с антифриз G12/G12+ червен (не че е голяма разликата в цената с G13 лилавия), като е в пропорция 60/40 в повече за антифриза, спрямо дестилираната вода, предварително разреден преди наливането.
Покарай един месец поне, източи и виж дали има мизерии, наглеждай дали ще текне от някой маркуч/фланец ... Ако успееш да прецедиш източеното, може пак да си го налееш и долееш само дестилирана вода. След месец пак същата процедура с източване, проверка и ако всичко е наред, може да останеш на G12 червения или да налееш G13 лилав в пропорция 50/50 предварително разреден, преди да наливаш бавно в системата.
След всяко зареждане на системата - обезвъздушавай на отворена капачка, както ти написах преди.
След промивката - както каза колегата над мен - напълни системата с антифриз G12/G12+ червен (не че е голяма разликата в цената с G13 лилавия), като е в пропорция 60/40 в повече за антифриза, спрямо дестилираната вода, предварително разреден преди наливането.
Покарай един месец поне, източи и виж дали има мизерии, наглеждай дали ще текне от някой маркуч/фланец ... Ако успееш да прецедиш източеното, може пак да си го налееш и долееш само дестилирана вода. След месец пак същата процедура с източване, проверка и ако всичко е наред, може да останеш на G12 червения или да налееш G13 лилав в пропорция 50/50 предварително разреден, преди да наливаш бавно в системата.
След всяко зареждане на системата - обезвъздушавай на отворена капачка, както ти написах преди.
-
- Мнения: 89
- Регистриран на: Чет 05 авг 2010 8:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: shumen
Re: T4 2,4d прегрява съвети ..
Добре благодаря за помоща ще направя както написахте.Да се надявам че за в бъдеще няма да имам проблеми с бусчето.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 64 госта