Джета 1990 г. PN Въпрос за задни дискови спирачки - апарати, кой да избера?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
caro
Мнения: 551
Регистриран на: Чет 04 окт 2007 20:14
Автомобил: Golf 2- Audi Coupe -Audi 80 Avant
Двигател: MH-1988 ACE-1994- 1Z-1994
Местоположение: Шумен

Re: Питане за Гирлинг 54

Мнениеот caro » Сря 26 сеп 2018 14:51


Explode12 написа:Нямам желание да споря, помпата ми е поръчвана за ауди купе 2.0 16в ACE. При жилата врътката е друга.



И на мен не ми се спори:
Прикачени файлове
ACE.JPG
ACE.JPG (96.94 KиБ) Видяна 1963 пъти




Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19113
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Питане за Гирлинг 54

Мнениеот stefan4o » Чет 04 окт 2018 8:19


Ъпдейт по темата. За съжаление малко неприятен.
Вчера монтирахме с един приятел "новите" шенкели, съпорти, апарати, дискове и накладки. Но се получи доста кофти наклон на гумите, който не може да се отрегулира от горния болт на амортисьора, откъдето по принцип се прави наклона на колелата. Шофьорското има около 5 градуса наклон навътре (горният край на гумата е навътре, долният си е както преди), пасажерската страна има около 1гр. и не може повече. Всичко си пасна, нищо не сме преправяли. Не знам откъде идва разликата. Моля, някой който е наясно да ме посъветва кое още да сменя, за да си паснат нещата и колата да си стане с нормални наклони на предните колелета.
Спирачният комплект е взет от автомобил Сеат Толедо 1.6 100к.с. с код на мотора AFT, по стъкла беше 1995г., но дефакто е 1997г. според ВАГ-каталога. Главините са с АБС, ако това има някакво значение за нещата. Носачите са еднакви, шарнирите - също. Карето не би следвало да е друго. Евентуално остава само амортисьора. От сервиза ми казаха, че евентуално ако запиля 4-5мм от горното ухо на амортисьора може да станат нещата, ама аз не съм сигурен дали може да стане - дали няма да остане опасно малко желязо до края на планката. Всякакви съвети са ми от полза. Мерси предварително.
Прикачени файлове
1.jpg


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19676
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Питане за Гирлинг 54 - Проблем, моля за съдействие

Мнениеот Vlad777 » Чет 04 окт 2018 17:49


Амортисьорът се крепи към шенкела на 2 болта и и на двата има луфт


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19113
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Питане за Гирлинг 54 - Проблем, моля за съдействие

Мнениеот stefan4o » Чет 04 окт 2018 18:05


На два се крепи, но само горният е с елипса, която служи за реглаж. Никой ли не кара с 256ци, че да сподели мнение. Започвам да си мисля, че трябва да сменя или шенкела с пасатов или да сменя амортисьори, съответно и пружини. Не мога да проумея, как от едната страна наклона е 1гр., а от другата - 5? Реално ако съм с два еднакви амортисьора това няма как да се случи с шенкели от една кола заводски.


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7639
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Питане за Гирлинг 54 - Проблем, моля за съдействие

Мнениеот goppa » Чет 04 окт 2018 18:13


Защо да не може на кола която гони трийсетака?
Все някога е сваляяно магарето. Дали е сложено на средата?


Explode12
Мнения: 309
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 20:05
Автомобил: MK2
Двигател: RP
Местоположение: Варна

Re: Питане за Гирлинг 54 - Проблем, моля за съдействие

Мнениеот Explode12 » Чет 04 окт 2018 18:21


Болта ти ексцентричен ли е или нормален болт? От шарнира като регулираш има ли ефект? Казваш носачите са еднакви, предполагам визираш че са с еднаква дължина, не само форма/вид? Аз съм с 256, г60 шенкел обаче.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19113
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Питане за Гирлинг 54 - Проблем, моля за съдействие

Мнениеот stefan4o » Чет 04 окт 2018 18:27


Ами нормални са си болтовете. И на толедото бяха такива. От шарнира опитахме снощи, бутнахме го докрай, но пак си остана разчекната. Видях днес в сервиза чичката и той пробва и от шарнира и от амортисьора и... греда. Вика разглобявай и изпили горния отвор на амортисьора 4-5 мм, да може да се оправи ъгълът.
От форума доколкото разбрах, за този ъпгрейд не се сменят носачи, шарнири. Говореше се само за шенкел, съпорт и апарат.
В интерес на истината снощи загледах моя и толедовия шенкел и ми се стори, че толедовият е малко по-къс така да се каже. Разстоянието от болта на амортисьора докъм главината сякаш е по-различно. Ще го премеря по-добре утре.
Да започнем отначало.
Пасат Б3 кара с Гирлинг 54 с 256 невентилиран/вентилиран диск. Шенкелът му е с номер: 357 407 255C ляв. Със същият шенкел е оборудван и Голф/Джета Мк2 с мотор KR/PL и PG (G60), съответно ползващ същата спирачна система, като на Пасат. Оттам насетне всички Мк2, карат с един вид носач с номер 191 407 151B, с този носач движат всички Толедо Мк1 без ABF, там е друг. При амортисьорите обикновените Мк2 под 100 кончета карат с амортисьор 1h0 413 031A, GTI- карат с 191 413 031 J, 16V-тата карат с амортисьор 191 413 031 K. Кормилният накрайник няма да го правим на въпрос, той си е същият с него няма проблем. Интересното е, че при Сеат Толедо 1.6AFT/AGG нещата са като при Пасат Б3 (с изключение на носача, при Пасат е по-различен)/Голф 16В като номера ОЕМ с изключение на амортисьорите. Пита се в задачата, къде е разликата?
Просто съм шах с пешката. Утре чакам шенкели от Пасат Б3 да видим как ще е с тях хавата...

Последна промяна от stefan4o на Съб 06 окт 2018 14:05, променено общо 2 пъти.


Explode12
Мнения: 309
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 20:05
Автомобил: MK2
Двигател: RP
Местоположение: Варна

Re: Питане за Гирлинг 54 - Проблем, моля за съдействие

Мнениеот Explode12 » Чет 04 окт 2018 19:23


Доста вероятно е да имаш нужда от ексцентрични болтове и от тях да прави наклона ...или пилиш. В някои конфигурации има нужда от подмяна на болтовете с ексцентрични такива..може такъв да е случая и при теб. Но така и така си поръчал шенкели..дано да се оправи с тях.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19113
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Питане за Гирлинг 54 - Проблем, моля за съдействие

Мнениеот stefan4o » Чет 04 окт 2018 19:27


Дай снимка да ги видя тези ексцентрични болтове, колега. Че ми стана интересно. Ако мога да си спестя половин ден мъки по разглобяването бих го направил с удоволствие... Те вече са раздвижени всички болтове и с поглед би следвало да се развият, ама все пак... При теб с шенкел от Г60 всичко точно ли стана с наклоните? Носачът твоя ли си остави? Опиши с 2-3 изречения да ме ориентираш.


Explode12
Мнения: 309
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 20:05
Автомобил: MK2
Двигател: RP
Местоположение: Варна

Re: Питане за Гирлинг 54 - Проблем, моля за съдействие

Мнениеот Explode12 » Чет 04 окт 2018 19:41


Не мога да намеря снимка на болта.. номер N 101 740 02, но по снимки излиза нормален. При мен от 239 към 256 смених шенкел с такъв от г60, носач и шарнир са си моите. Супорти и апарати уж от голф 2, ама те не са важни. Не съм имал проблеми с наклона, всичко си дойде нормално още при слагането. За тез болтове ти казвам, защото ето тук излиза че в някои случаи се ползват такива ексцентрични болтове, за да не стържеш амортисьора. Знам че не си сменял някои от нещата описани в графите, но все пак е възможно да идва от там проблема. Щом имаш поръчани шенкели ги тествай поне, та да се ориентираш.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19113
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Питане за Гирлинг 54 - Проблем, моля за съдействие

Мнениеот stefan4o » Съб 06 окт 2018 8:31


Колеги, открих къде е проблемът. Шенкелите на Толедо и Пасат Б3 имат разлики. При проверка в ЕТКА излизат с еднакъв ОЕМ, но в моя случай, имат разлики. Разстоянието между болта на шарнира и долния болт, с който се крепи към амортисьора имат около сантиметър разлика измерено с ролетка. А именно 15,5 при Толедо и 14,5 при Пасат и при моя стария шенкел. Ако поне носачите толедо-джета са 1:1, както е според ЕТКА, това значи, че просто при толедо има по-широка следа отпред( конкретно моделите, които са с 256 вентилиран AFT и AGG). Ще приложа и снимки по-късно, че сега съм омазан. Пратих баща ми с двата шенкела от Пасат да им махне скъсаните болтове, че ги получих бонус с по един скъсан болт за предпазната ламарина и единия със скъсан болт за фиксаж на диска към главината. Бях доволен преди време от колегата Оги, но едва ли ще пазаря трети път от него.
Два вечера подред не спах, заради тия пусти спирачки...
Прикачени файлове
IMG_20181006_090411.jpg
IMG_20181006_091454.jpg

Последна промяна от stefan4o на Съб 06 окт 2018 14:06, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19113
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Питане за Гирлинг 54 - Проблем, моля за съдействие

Мнениеот stefan4o » Съб 06 окт 2018 13:41


Финиширах ремонта. Нещата станаха перфектно, получи се нужния наклон, като предишния. В Понеделник я карам на реглаж преден мост и само газ... докато не захвана да сменявам и задните спирачки с дискови... :Mr Green Fun Вече официално съм с 256мм спирачки отпред. Ще дам отзиви като мина 100-на километра да се понапаснат нещата. :th_up

Последна промяна от stefan4o на Съб 06 окт 2018 13:46, променено общо 1 път.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12769
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Питане за Гирлинг 54 - Проблем, моля за съдействие

Мнениеот Zdravko Zankov » Съб 06 окт 2018 13:43


Браво!


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19113
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Питане за Гирлинг 54 - Проблем, моля за съдействие

Мнениеот stefan4o » Вто 09 окт 2018 6:31


Вчера минах преден мост - всичко е точно вече.
Понеже някой на предната страница спомена за задни апарати 38 Гирлинг ли са, Лукас ли са, не зная. Та зачетох снощи една тема, където пише, че ако жилата за ръчната минават над моста и пружинката е в горната част на апарата - са 36ци, а тези отдолу - 38ци. Ако е така, то тези са мисля 38ци, щото по спомен пружините им са отдолу. Ще ги захващам и тях да ги рециклирам, ама се чудя подмяната дали да не е в сервиз, че ще е малко кофти без канал в гаража ми.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19113
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Питане за Гирлинг 54 - Проблем, моля за съдействие

Мнениеот stefan4o » Нед 14 окт 2018 18:13


Този уикенд ходихме до Велико Търново. Вече изминах около 300км с новите спирачки. Отзивите ми са доста добри - колата спира някак по-лесно ли, не знам как да кажа. Просто не се налага да натискам много педала, за да намаля, въпреки, че съм си с моето малкото серво и помпа. Започнах да почиствам и задните - 38ци са, видях им надписите.
Мога да препоръчам на всеки, който има свободни средства и кара с плътен 239мм, да си ги ъпгрейдне с поне 256мм. Заслужава си всеки лев, който съм дал за този ъпгрейд.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 85 госта