Всичко за спирачките при VW
-
- VW експерт
- Мнения: 12794
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Всичко за спирачките при VW
На апарати за плътен диск НЕ може да сложиш вентилирани дискове , т.е. ще ти трябват и апарати и съпорти за 256 мм.
- Djaniko0o
- Мнения: 79
- Регистриран на: Пет 23 ное 2012 20:28
- Автомобил: VW Golf MK4
- Двигател: AHF+ 98
- Местоположение: Някъде около Варна
Re: Всичко за спирачките при VW
Здравейте, колеги! В момента съм с Zimmermann дискове и наклади ferodo. Започнаха да заминават и е време да ги сменям. Имам едно друсане примерно при спиране от 150 на 100км тресе яко сигирно са криви дисковете. А при дълго шофиране извънградски нещо от порядъка на 300-400км яко тресе и на 90 110км. Спрял съм се на Ate power disk с сте накладки но не керамика. Какво е мнението ви и ако може да кажете какъв беше размера на дисковете на Ahf голф 4 че забравих
-
- VW експерт
- Мнения: 12794
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
- Iago
- Мнения: 463
- Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
- Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
- Двигател: B8444S
- Местоположение: София
Re: Всичко за спирачките при VW
Тресенето на 90-110 е от криви джанти, криви гуми или много разбалансирани колела (за предните говорим).
- Juiced
- Мнения: 136
- Регистриран на: Съб 09 яну 2010 8:51
- Автомобил: Hyundai Terracan
- Двигател: J3
- Местоположение: Varna
Re: Всичко за спирачките при VW
Здравейте, имам нужда от помощ за ъпгрейд на голф4 4 тди 4 моушън.
Колата е с 280 мм диск отпред, с FS3 апарати. Обаче съвсем случайно имаме едни апарати гирлинг 60 от ауди с2 с нови накладки. Същот така не искаме по-големи джанти.
Та въпроса е, от какво да вземем шенкел за тази конверсия, сегашният е ясно ,че ще си замине?
Колата е с 280 мм диск отпред, с FS3 апарати. Обаче съвсем случайно имаме едни апарати гирлинг 60 от ауди с2 с нови накладки. Същот така не искаме по-големи джанти.
Та въпроса е, от какво да вземем шенкел за тази конверсия, сегашният е ясно ,че ще си замине?
- georgebonev
- Мнения: 3099
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Всичко за спирачките при VW
Имам проблем с ръчната спирачка на Гирлинг 38, дискови, плътни. От Г60 слагани, доколкото знам.
Ляво:
Дясно:
Снимките са от миналата година.
При натегната ръчна и дръпната на макс (3-4 зъба), изпускат колелата и на лек наклон. При тръгване съвсем леко задържат.
От лявата страна - в момента края на жилото е доста по-надолу (все едно е натегната) и при отпускане на ръчката, края на жилото леко опира в супорта/шенкела и не отпуска съвсем, а остава с леко натиснати накладки.
От дясната страна - края на жилото не опира при отпускане, но също съвсем леко остава натегната.
Накладките са сменяни 04.2015г. - ATE 13.0460-2984.2 - 87.6 x 52.9 x 17.2 мм.
Вчера освободих жилата от купето, откачих ги и от планката с пружината. При натискане с ръка на планката - движи се и се връща общо взето нормално. Жилата обаче трудно се движат по канала - явно има зацапано в тръбите. Ползвал съм ги до преди година и никога не са замръзвали зимата.
Ще извадя жилата от тръбите и ще прочиствам с тел евентуално...
Ще търся ремонтен комплект някакъв, вероятно с пружината, защото ми се вижда слаба в момента...
Нещо като това -
Ако развия болта на планката с пружината, вътре в апарата какво има - пин, уплътнение... ?
Мога ли да натегна пружината и да я закача на другата дупка, която се вижда на снимките... ?
Каква профилактика мога да направя евентуално... ?
Ляво:
Дясно:
Снимките са от миналата година.
При натегната ръчна и дръпната на макс (3-4 зъба), изпускат колелата и на лек наклон. При тръгване съвсем леко задържат.
От лявата страна - в момента края на жилото е доста по-надолу (все едно е натегната) и при отпускане на ръчката, края на жилото леко опира в супорта/шенкела и не отпуска съвсем, а остава с леко натиснати накладки.
От дясната страна - края на жилото не опира при отпускане, но също съвсем леко остава натегната.
Накладките са сменяни 04.2015г. - ATE 13.0460-2984.2 - 87.6 x 52.9 x 17.2 мм.
Вчера освободих жилата от купето, откачих ги и от планката с пружината. При натискане с ръка на планката - движи се и се връща общо взето нормално. Жилата обаче трудно се движат по канала - явно има зацапано в тръбите. Ползвал съм ги до преди година и никога не са замръзвали зимата.
Ще извадя жилата от тръбите и ще прочиствам с тел евентуално...
Ще търся ремонтен комплект някакъв, вероятно с пружината, защото ми се вижда слаба в момента...
Нещо като това -
Ако развия болта на планката с пружината, вътре в апарата какво има - пин, уплътнение... ?
Мога ли да натегна пружината и да я закача на другата дупка, която се вижда на снимките... ?
Каква профилактика мога да направя евентуално... ?
-
- VW експерт
- Мнения: 12794
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Всичко за спирачките при VW
Георги,имам подобен проблем и аз.
Държи здраво само лявото колело на ръчна.
Дясното изпуска.
Разгледахме внимателно с един авер и ясно се вижда ръждицата по десния кожух на жилото.
Купил съм нови жила,и ако всичко е ОК,тия дни ги слагам,като предварително мисля да ги налея с масло.
Държи здраво само лявото колело на ръчна.
Дясното изпуска.
Разгледахме внимателно с един авер и ясно се вижда ръждицата по десния кожух на жилото.
Купил съм нови жила,и ако всичко е ОК,тия дни ги слагам,като предварително мисля да ги налея с масло.
- Pet_rov
- Мнения: 4414
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: Всичко за спирачките при VW
Здравчо, поред мен ще сбъркаш с това масло. По-добре жилото да е сухо, щото ако се цепне броня или некое маншонче, от пепелака ще стане като шкурка.
-
- VW експерт
- Мнения: 12794
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Всичко за спирачките при VW
Е от какво да се сцепи?
Старите са здрави.
Явно жилото е ръждясало вътре в бронята и се е нацепило.
Старите са здрави.
Явно жилото е ръждясало вътре в бронята и се е нацепило.
- Pet_rov
- Мнения: 4414
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: Всичко за спирачките при VW
Разбира се, ти си преценяваш.
- georgebonev
- Мнения: 3099
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Всичко за спирачките при VW - ръчна спирачка
От снимките и инфото на колега от съседния форум, разбрах, че за да извадя оста на ръчната от апарата, първо трябва да извадя буталото и съчмата/иглата под буталото. Едва тогава мога да извадя оста на планката на ръчната...
Явно засега ще я раздвижвам с пръскане с обезмаслител, също и изваждане и прочистване на тръбите на жилата.
Ремонтния комплект го има в един он-лайн магазин но има 2 варианта (х2 за ляво и дясно) и с доставка +20лв излиза повече от 50-70 лв. единия комплект...
(Снимките са от другия форум)
Сега, като гледам снимките, ПРЕДПОЛАГАМ, че съчмата под буталото се движи по канал и когато ръкохватката на ръчната спирачка е спусната (освободена ръчна), то тази съчма трябва да се е прибрала в канала и да НЕ натиска буталото. Когато се дръпне ръчната спирачка, тази съчма притиска буталото и накладките се задействат.
Явно канала е голям, защото успях доста да освободя края на жилото (имам малко изрязано от ухото, където е за застопоряване/ограничаване хода на планката с пружината).
Явно засега ще я раздвижвам с пръскане с обезмаслител, също и изваждане и прочистване на тръбите на жилата.
Ремонтния комплект го има в един он-лайн магазин но има 2 варианта (х2 за ляво и дясно) и с доставка +20лв излиза повече от 50-70 лв. единия комплект...
(Снимките са от другия форум)
Сега, като гледам снимките, ПРЕДПОЛАГАМ, че съчмата под буталото се движи по канал и когато ръкохватката на ръчната спирачка е спусната (освободена ръчна), то тази съчма трябва да се е прибрала в канала и да НЕ натиска буталото. Когато се дръпне ръчната спирачка, тази съчма притиска буталото и накладките се задействат.
Явно канала е голям, защото успях доста да освободя края на жилото (имам малко изрязано от ухото, където е за застопоряване/ограничаване хода на планката с пружината).
- Golf_maniac
- Мнения: 151
- Регистриран на: Чет 27 юли 2006 15:14
- Автомобил: BMW 530i
- Двигател: V8
- Местоположение: Варна
Re: Всичко за спирачките при VW
Здравейте, имам питане относно преминаването от 239мм към 280мм дискове на Golf Country. Трябва ли да се смени нещо друго освен апарати, съпорти и шенкели? Питам, понеже при Passat G60 полуоските би трябвало да са по-дебели.
- kazakstaneca
- Мнения: 179
- Регистриран на: Съб 02 фев 2008 21:14
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Всичко за спирачките при VW
Golf_maniac написа:...Питам, понеже при Passat G60 полуоските би трябвало да са по-дебели.
Каретата и полуоси еднакви. Не знам как седи въпроса с маркучите.
georgebonev написа:...
Абсолютно си прав, просто остта за ръчната в самия спирачен апарат е блокирала от мръсотия и гняс... Правилно си разбрал, няма как да изкараш механизма за ръчната, без да извадиш цилиндъра и механизма му.
Аз взех ремонтни комплекти за гирлинг 38 на топран, от Автохит за цена около 20 и няколко лв.
Четвърта година имам перфектна ръчна.
-
- Мнения: 75
- Регистриран на: Сря 13 яну 2010 21:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: Всичко за спирачките при VW
georgebonev написа:Имам проблем с ръчната спирачка на Гирлинг 38, дискови, плътни. От Г60 слагани, доколкото знам.
При натегната ръчна и дръпната на макс (3-4 зъба), изпускат колелата и на лек наклон. При тръгване съвсем леко задържат.
От лявата страна - в момента края на жилото е доста по-надолу (все едно е натегната) и при отпускане на ръчката, края на жилото леко опира в супорта/шенкела и не отпуска съвсем, а остава с леко натиснати накладки.
От дясната страна - края на жилото не опира при отпускане, но също съвсем леко остава натегната.
Накладките са сменяни 04.2015г. - ATE 13.0460-2984.2 - 87.6 x 52.9 x 17.2 мм.
Вчера освободих жилата от купето, откачих ги и от планката с пружината. При натискане с ръка на планката - движи се и се връща общо взето нормално. Жилата обаче трудно се движат по канала - явно има зацапано в тръбите. Ползвал съм ги до преди година и никога не са замръзвали зимата.
Каква профилактика мога да направя евентуално... ?
Здрасти. Според мен трябва да откачиш спирачния апарат и да развиеш буталото на спирачния цилиндър половин оборот, или повече, обратно на часовниковата стрелка(за да разпъне малко лостчето вътре в апарата) и би трябвало ръчната да задържи. С развиване и завиване на буталото се регулира колко да държи ръчната. Не трябва обаче да се развива прекалено, защото тогава накладките ще трият постоянно в дисковете и при отпуснат лост на ръчната.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 93 госта