Здравейте колеги, от няколко месеца имам проблем с моята количка. Минах през какво ли не за да отстраня този проблем, но без ефект, затова се обръщам към вас за някое мнение или евентуално решение на проблема. Та така, проблема е следния- колата не иска да си държи постоянно оборотите. Няма значение дали е загряла или не. Случва се доста често изгасване на колата когато е в ниски обороти. Не го прави постоянно а само от време на време. ( Я може да се кара, я не). Също така губи мощност, прекъсва, предърпва и тем подобни. В началото проблема беше почти незабележим. Проявяваше се само с леко прекъсване при тръгване от спряло положение на стоп или светофар. В последствие проблема се разраства и се пръвръща в доста дразнеща и некомфортна пречка. С изминаване на времето тези предърпвания и прекъсвания се превръщат в удари (имам чувството че този двигател ще се покаже над капака). Колата е така от горе-долу 2 месеца. Минах през много хора, механици, техници и т.н., но уви. Забравих да спомена, че колата е с метанов инжекцион. Проблема го прави и на бензин и на метан, но е по-осезаемо на метан. Смених свещите, няма разлика. Смених бубини, пак същата работа. Газаджията спомена че колата губи компресия от някой от цилиндрите-мислих че от това ще проблема, но не, смених гарнитура на главата, спря да губи компресия но проблема е още там. Закачих я на компютър -няма грешки. Майстора ми каза да сваля дросела и да го почистя. Така и направих, свалих го почистих го купих още един стар нов и него почистих и с двата проблема си остава. Пробвах и с дебитомера, свалих го, почистих го, закачих го и пак същата работа. Единственото от което си мисля че може да е този проблем е дебитомера, но не искам да рискувам да купувам нов и да се набутвам с няколко стотин лева и накрая да се окаже че проблема не е от него. Затова се обръщам към вас колеги, моля за компетентни мнения.
Благодаря предварително!
Пасат 1.8т Б5 не иска да си държи постоянно оборотите
- Алекси Георгиев
- Мнения: 350
- Регистриран на: Пет 18 ное 2016 13:42
- Автомобил: Skoda Octavia 1
- Двигател: AGN 1998
- Местоположение: под масата
Re: Пасат 1.8т Б5 не иска да си държи постоянно оборотите
Със съвет не мога да ти помогна, защото имам същия, ама абсолютно същия проблем!!! Само дето на газ, колата се държи по-добре, но на бензин съм точно като теб.
Ще следя твоята тема, защото в моята доста се изписа и нищо не стана.
Ще следя твоята тема, защото в моята доста се изписа и нищо не стана.
- Курт Деликуртев
- предупреждение за БАН
- Мнения: 2116
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
- Автомобил: Passat Variant 2001
- Двигател: AWT
- Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Re: Пасат 1.8т Б5 не иска да си държи постоянно оборотите
Нека някой да ти направи логфайл на дебитомера, за да се види колко въздух отчита че влиза в двигателя.
Аз в момента нямам твоите проблеми, но търся схема за дебитомера ми, за да го тествам преди да реша дали да го сменя. Ще ти пусна схемата ако знам с какъв дебитомер е колата ти.
Ако можеш да видиш кой е номера на твоя дебитомер, Бош 0 280 218 063?
Вакуумните маркучета наред ли са? Скоро ми се беше скапал вакуумния маркуч към клапата за вторичен въздух и естествено веднага записа грешка в компа. Пипнах го леко и се разпадна в ръцете ми.
Аз в момента нямам твоите проблеми, но търся схема за дебитомера ми, за да го тествам преди да реша дали да го сменя. Ще ти пусна схемата ако знам с какъв дебитомер е колата ти.
Ако можеш да видиш кой е номера на твоя дебитомер, Бош 0 280 218 063?
Вакуумните маркучета наред ли са? Скоро ми се беше скапал вакуумния маркуч към клапата за вторичен въздух и естествено веднага записа грешка в компа. Пипнах го леко и се разпадна в ръцете ми.
Re: Пасат 1.8т Б5 не иска да си държи постоянно оборотите
Само насоки, понеже си е гадаене: проверка на картерната вентилация и изобщо дали не дърпа въздух отнякъде. Като е сменяна гарнитура на главата, правена ли е ревизия на последната - пукнатини между клапаните, потънали легла, клапани...? Не е лошо и читава диагностика с ваг-ком с логове и в движение, а не само гледане за грешки. Даже първо това, щото е най безболезнено и ще се види и дебитомер ламбда сонда и турбото дали надува .....
- Курт Деликуртев
- предупреждение за БАН
- Мнения: 2116
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
- Автомобил: Passat Variant 2001
- Двигател: AWT
- Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Re: Пасат 1.8т Б5 не иска да си държи постоянно оборотите
Колко трябва да му надува турбото? Кажете някаква стойност за макс, че никъде за моят мотор АВТ не мога да намеря стойности.
Въпреки че от турбото му няма как да дойде прекъсване в работата на мотора!
Въпреки че от турбото му няма как да дойде прекъсване в работата на мотора!
- ivuchev
- Мнения: 847
- Регистриран на: Чет 24 дек 2009 23:58
- Автомобил: Vw polo 1 4 8v + vw sharan 1 8 T
- Двигател: АКК -2000 --------АWC -2004
- Местоположение: Перник
Re: Пасат 1.8т Б5 не иска да си държи постоянно оборотите
xaxa123 написа:купих още един стар нов
Всъщност , дросела се поврежда вътре в черната кутийка . Там има писта , потенциометър и зъбни колелца от пластмаса на моторче. Тоя стар нов нещо не ми вдъхва доверие. Адаптация после прави ли ?
Пробва ли да откачиш клемите на акумулатора за известно време?
Сега в момента с кой дросел си с твоя или новия стар.?
Re: Пасат 1.8т Б5 не иска да си държи постоянно оборотите
Курт Деликуртев написа:Колко трябва да му надува турбото? Кажете някаква стойност за макс, че никъде за моят мотор АВТ не мога да намеря стойности.
Въпреки че от турбото му няма как да дойде прекъсване в работата на мотора!
Сток трябва да надува 0,6bar или сумарно 1,5-1.6 според атмосверното налягане.
- Курт Деликуртев
- предупреждение за БАН
- Мнения: 2116
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
- Автомобил: Passat Variant 2001
- Двигател: AWT
- Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Re: Пасат 1.8т Б5 не иска да си държи постоянно оборотите
А в логфайл колко трябва да покаже, 0,6 или 1,6 бара?
- Курт Деликуртев
- предупреждение за БАН
- Мнения: 2116
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
- Автомобил: Passat Variant 2001
- Двигател: AWT
- Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Re: Пасат 1.8т Б5 не иска да си държи постоянно оборотите
Моята прави около 1500 милибара ... ето логфайла от септември
Re: Пасат 1.8т Б5 не иска да си държи постоянно оборотите
Вмомента съм със новия дросел. Не съм я карал на майстори. Свалих си го пред нас и го смених. Надявах се да се оправи, но.... Иначе за номера на дебитомера ще го погледна, като имам малко свободно време, че е малко занимавка на този пасат да се извади.
- Курт Деликуртев
- предупреждение за БАН
- Мнения: 2116
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
- Автомобил: Passat Variant 2001
- Двигател: AWT
- Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Re: Пасат 1.8т Б5 не иска да си държи постоянно оборотите
Колега, за 30 кинта ще ти направят диагностика на колата с компютър, може да влиза един логфайл в нея. Направи я, иначе ще търсим в тъмното докато стане много скъпо.
Re: Пасат 1.8т Б5 не иска да си държи постоянно оборотите
xaxa123 написа:Здравейте колеги, от няколко месеца имам проблем с моята количка. Минах през какво ли не за да отстраня този проблем, но без ефект, затова се обръщам към вас за някое мнение или евентуално решение на проблема. Та така, проблема е следния- колата не иска да си държи постоянно оборотите. Няма значение дали е загряла или не. Случва се доста често изгасване на колата когато е в ниски обороти. Не го прави постоянно а само от време на време. ( Я може да се кара, я не). Също така губи мощност, прекъсва, предърпва и тем подобни. В началото проблема беше почти незабележим. Проявяваше се само с леко прекъсване при тръгване от спряло положение на стоп или светофар. В последствие проблема се разраства и се пръвръща в доста дразнеща и некомфортна пречка. С изминаване на времето тези предърпвания и прекъсвания се превръщат в удари (имам чувството че този двигател ще се покаже над капака). Колата е така от горе-долу 2 месеца. Минах през много хора, механици, техници и т.н., но уви. Забравих да спомена, че колата е с метанов инжекцион. Проблема го прави и на бензин и на метан, но е по-осезаемо на метан. Смених свещите, няма разлика. Смених бубини, пак същата работа. Газаджията спомена че колата губи компресия от някой от цилиндрите-мислих че от това ще проблема, но не, смених гарнитура на главата, спря да губи компресия но проблема е още там. Закачих я на компютър -няма грешки. Майстора ми каза да сваля дросела и да го почистя. Така и направих, свалих го почистих го купих още един стар нов и него почистих и с двата проблема си остава. Пробвах и с дебитомера, свалих го, почистих го, закачих го и пак същата работа. Единственото от което си мисля че може да е този проблем е дебитомера, но не искам да рискувам да купувам нов и да се набутвам с няколко стотин лева и накрая да се окаже че проблема не е от него. Затова се обръщам към вас колеги, моля за компетентни мнения.
Благодаря предварително!
Колега реши ли проблема, защото аз имах точно същият проблем и мисля, че за сега е решен.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: gogosi и 21 госта