От доста време забелязвам че моята машинка пуши на празен ход и сякаш има промяна и в разхода на гориво.
Значи колата няма никакъв проблем с паленето ако ще и 1 месец да не я паля, качвам се въртя ключа и паля веднага, не тресе на празен ход, стойностите на дюзите са в норма, но оставя ли я да работи на място и като се вгледам в кОмина виждам как излизат сини кълбета из кюнеца и миризмата е лютива на нафта
Принципно нещо което работи не се пипа, но взе да ме набутва с гориво, на дълъг път на темпомат не пада под 5.8/100км. Имам приятел с АРЛ 2003 неговия пада и на 4.5 при гъделичкане, а разхода ми е важен щото пътувам.
Та се чудя понеже бях чел някъде че имало температурен датчик който може да я лъже, да взема да го сменя и да се моля да се оправи
Та ако може някой да ме насочи кой и къде е този датчик на тези коли и да го сменя?
Голф 4 2002 ТДИ ПД АRL-Пуши на празен ход
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
-
- Мнения: 76
- Регистриран на: Пет 28 юни 2013 19:09
- Автомобил: mk4
- Двигател: asz 2002
- Местоположение: Хасково\София
Re: Голф 4 2002 ТДИ ПД АRL-Пуши на празен ход
Датчика е пред тандем помпата ( датчик температура на горивото) При мен високия разход беше от дюзи .
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Голф 4 2002 ТДИ ПД АRL-Пуши на празен ход
Само този датчик ли е? Ами този на антифриза?
Докато пали и работи добре няма да пипам дюзи. Просто не ми се вярва че при моментен 0.6л/ч и перфектна работа са дюзите, не че е невъзможно нали, но все си мисля че може датчик да я лъже че е студена и от там да вкарва повече нафта.
Пушенето е по осезаемо при загряла кола напълно, а тя тогава се оправя ако е дюза. Имам и изпушане като подам газ да ускоря, понякога е синьо облаче, а понякога е черно.
Има ли други датчици по двигатела освен тези двата които могат да я лъжат? Възможно е и турбото да отпуска масло в топлата част съвсем леко но пък това не обяснява високия разход на гориво...
Докато пали и работи добре няма да пипам дюзи. Просто не ми се вярва че при моментен 0.6л/ч и перфектна работа са дюзите, не че е невъзможно нали, но все си мисля че може датчик да я лъже че е студена и от там да вкарва повече нафта.
Пушенето е по осезаемо при загряла кола напълно, а тя тогава се оправя ако е дюза. Имам и изпушане като подам газ да ускоря, понякога е синьо облаче, а понякога е черно.
Има ли други датчици по двигатела освен тези двата които могат да я лъжат? Възможно е и турбото да отпуска масло в топлата част съвсем леко но пък това не обяснява високия разход на гориво...
- vanesto
- Мнения: 6176
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
- Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
- Местоположение: Varna
Re: Голф 4 2002 ТДИ ПД АRL-Пуши на празен ход
Закачи я на Вагком и свери показанието на датчика с температурата по табло. Ако няма голяма разлика няма смисъл да го сменяш. Намира се на тройника датчика за антифриза. Може да е от дюзите, нищо че са в норма.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Голф 4 2002 ТДИ ПД АRL-Пуши на празен ход
И аз клоня към дюзите ама така ще карат, ше ги сменя тези двата датчика за антифриза и за температура на нафтата и ще пиша как е. На диагностиката нямам грешки излиза ми само грешка в имобилайзера щото някой път не пали.
Интересното е че дори на страшен студ от -15° не пуши при палене а като стопли и на празен ход попушва.
Няма да я включвам пак че тука ми взимат по 40 лева за диагностика нов датчик ще е по малко.
Дюзите се въртят около нулата първа и втора, трета и четвърта бяха +0.8 и -0.9мг/стр, синхронизацията е +2.2KW, оборотите са 924, моментния разход 0.6л/ч
На моя приятел АРЛ-а и той изкарва сини пушилки като карах вчера зад него дори при леко подаване на газ но при него разхода е нормален.
До момента по колата съм изчистил всмукателните колектори и ЕГР-а, ЕГР клапана и топлообменника е премахнат изцяло, катализатори и гърнета премахнати, чипосана е без дебитомер по МАП.
Има ли вариант да е дефектирал МАП-а и да я лъже че вкарва повече въздух и от там да пуска повече гориво?
Интересното е че дори на страшен студ от -15° не пуши при палене а като стопли и на празен ход попушва.
Няма да я включвам пак че тука ми взимат по 40 лева за диагностика нов датчик ще е по малко.
Дюзите се въртят около нулата първа и втора, трета и четвърта бяха +0.8 и -0.9мг/стр, синхронизацията е +2.2KW, оборотите са 924, моментния разход 0.6л/ч
На моя приятел АРЛ-а и той изкарва сини пушилки като карах вчера зад него дори при леко подаване на газ но при него разхода е нормален.
До момента по колата съм изчистил всмукателните колектори и ЕГР-а, ЕГР клапана и топлообменника е премахнат изцяло, катализатори и гърнета премахнати, чипосана е без дебитомер по МАП.
Има ли вариант да е дефектирал МАП-а и да я лъже че вкарва повече въздух и от там да пуска повече гориво?
- toraborat
- Мнения: 934
- Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: ASZ 2002
- Местоположение: София
Re: Голф 4 2002 ТДИ ПД АRL-Пуши на празен ход
Няма ли да набие грешка като дефектира? Едва ли ще показва адекватни, но леко отместени стойности
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Голф 4 2002 ТДИ ПД АRL-Пуши на празен ход
Ако дефектира ще даде грешка, но това ако не работи. В случая работят, но как работят само те си знаят т.е да дават грешни данни.
На времето имах един фиат и като го запалех така прекъсваше че ми идваше да го хвърля и се оказа един шибан датчик на всмукателния колектор който струваше 10 лева. После почна да ми прави проблеми като загрее и няма палене и се бях принудил да го заключвам с резервния ключ както работи че после няма палене. Никой майстор неможа да каже от какво е мерят бубини сменят свещи помпи в резервара направо станах на луд....
Оказа се датчик на маховика който мери оборотите, ама докато го разбера минаха 1 година и половина
Та си мисля че и тука може да се повтаря същия сценарий и затова питам какви датчици има тази кола и разсъждавам на глас..
На времето имах един фиат и като го запалех така прекъсваше че ми идваше да го хвърля и се оказа един шибан датчик на всмукателния колектор който струваше 10 лева. После почна да ми прави проблеми като загрее и няма палене и се бях принудил да го заключвам с резервния ключ както работи че после няма палене. Никой майстор неможа да каже от какво е мерят бубини сменят свещи помпи в резервара направо станах на луд....
Оказа се датчик на маховика който мери оборотите, ама докато го разбера минаха 1 година и половина
Та си мисля че и тука може да се повтаря същия сценарий и затова питам какви датчици има тази кола и разсъждавам на глас..
- vanesto
- Мнения: 6176
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
- Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
- Местоположение: Varna
Re: Голф 4 2002 ТДИ ПД АRL-Пуши на празен ход
Избягвай да сменяш работеши оригинални датчици с афтърмаркет такива, защото не изкарват много. По-добре си дай парите за качествен диагноститик.
- tdi fen
- Мнения: 4242
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Голф 4 2002 ТДИ ПД АRL-Пуши на празен ход
ако е от гориво повече или по-малко няма да пуши синьо,а сиво или черно щом пуши синьо е от масло,гори ли масло ? сменяни ли са гумичките на дюзите и защо синхронизацията е 2.2 а не 0 нещо е компенсирано ? калпави дюзи ?
-
- Мнения: 76
- Регистриран на: Пет 28 юни 2013 19:09
- Автомобил: mk4
- Двигател: asz 2002
- Местоположение: Хасково\София
Re: Голф 4 2002 ТДИ ПД АRL-Пуши на празен ход
И при мен моментния разход беше 0.5 л/ч но пак се оказаха дюзи , имаше голям разход и слаб вървеж . Забравих да кажа най-важното тресеше при набиране и се усещаше след 4 та .
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Голф 4 2002 ТДИ ПД АRL-Пуши на празен ход
tdi fen написа:ако е от гориво повече или по-малко няма да пуши синьо,а сиво или черно щом пуши синьо е от масло,гори ли масло ? сменяни ли са гумичките на дюзите и защо синхронизацията е 2.2 а не 0 нещо е компенсирано ? калпави дюзи ?
Ако е масло ще намаля, почти не доливам никакво масло, от смяна до смяна макс 5-600 грама на 10-11000км. Възможно е да опуска малко в топлата част но е толкова малко че не се осеща. Точно на нафта мерише, пушека е синьо-бял не мога да го определя точно но мирише на автогара зад мен, заради неправилно изгаряне. Черно изкарва само когато стъпя педала. Предварението не оказва никакво влияние на пушека, към нулата и към минуса става още по зле на място става 1.0л/ч консумацията. Аз съм я нагласил така защото е най добре. Дюзите не са пипани, въртят ми се и на мен мисли че може да мине с едно пререгулиране, но пък пали добре и не смесва дизел с масло.
Преди малко пътувах извънградско на темпомат с 90км/ч на пета даде 6.2л/100км среден разход. Завишен ми изглежда. И аз имам притрисане когато ускорявам на ниски обороти но маховика е разбит и не мога да определя дали той почва да вибрира или дюзите пикаят.
- tdi fen
- Мнения: 4242
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Голф 4 2002 ТДИ ПД АRL-Пуши на празен ход
при мен беше взела да пуши през деня не го бях забелязал,но през нощта ясно се виждаше,като мъгла във фаровете на колите зад мен,мирише а на място вибрираше и чак тракаха пластмасите реших да пробвам с добавка за директно почистване взех тази http://www.bulmotors.com/car-additives/ ... -injection сложих добавката в един буркан и удължих маркучите,който влизат във горивният филтър и ги топнах в буркана и запалих,като позагря и давах различна газ всичко продължи около 25 минути след това двг работеше значително по-тихо и нямаше никакви вибрации миризмата намаля,а за пушека не съм заглеждал
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Голф 4 2002 ТДИ ПД АRL-Пуши на празен ход
Много агресивна ми изглежда тази добавка да не стане по зле щото резервна кола нямам. Тези на Бардал да пробвам по добре дето се смесват с горивото. И при мене има пушек във фаровете на задните коли но като стъпя само
- 110afn
- Мнения: 1893
- Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
- Автомобил: Audi A6
- Двигател: AFN
- Местоположение: Враца
Re: Голф 4 2002 ТДИ ПД АRL-Пуши на празен ход
първи собственик ли си Бг или я взе регистрирана колата?
- NathaN
- Мнения: 247
- Регистриран на: Съб 02 юли 2011 9:17
- Автомобил: Seat Ibiza 6L
- Двигател: PD 131кс BLT 2006
- Местоположение: Плевен
Re: Голф 4 2002 ТДИ ПД АRL-Пуши на празен ход
моята е 0.4 на място без фарове пада на 0.3 :D А за синьото турбото ти е тръгнало и най - вероятно има луфт преди няма и месец смених моето беше мудна в ниските обороти като и дам газ докато набере... се едно се замисля започна да ми забива да влиза в авариен режим и свалихме да чистим турбото и се оказа луфт и пушеше синьо от време на време като при теб, ако дюзите са ти добре, а доливаш масло и при мен така беше 400-500 грама доливах на 10 000
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта