какво е това?
- calidad
- Мнения: 497
- Регистриран на: Вто 16 авг 2011 21:02
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: 2.0 AZH 4motion
- Местоположение: София-Шумен
- Контакти:
какво е това?
Здравейте колеги, може ли да ми обясните какво е това и за какво може да се използва? Виждам че е някакъв трансформатор и до толкова навремето учехме че са с първична и вторична намотка , но тук не виждам две. моля обяснете ми.
-
- Мнения: 289
- Регистриран на: Чет 22 мар 2012 18:38
- Автомобил: jetta 2
- Двигател: ez 1986
- Местоположение: praha
Re: какво е това?
Primar е първичната намотка в случая е двойна а Sek(sekundarna) е вторичната и е с три извода както са написани напреженията.
- Курт Деликуртев
- предупреждение за БАН
- Мнения: 2116
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
- Автомобил: Passat Variant 2001
- Двигател: AWT
- Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Re: какво е това?
Това чудо е немско, пише че входа е 2х115 волта, а изходите са 3- 48 волта (двата червени кабела), 30 волта (2 зелени кабела) и 20 волта (двата сини кабела).
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7665
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: какво е това?
Прилича на автотрансформатор. Това е трансфорнатор с една намотка и извод/и от средата на намотката.
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: какво е това?
Какво е това устройство, цялата кутия?
Re: какво е това?
Доколкото виждам пише трансформатор, с първична намотка 2х115 Волта, 50 - 60 Херца, с изводи червен/зелен - син/жълт, вторична намотка 48 Волта 6,0 Ампера, с изводи червен/червен, вторична намотка 30 Волта 2,0 Ампера, с изводи зелен/зелен, вторична намотка 20 Волта 3,0 Ампера, с изводи син/син...
- calidad
- Мнения: 497
- Регистриран на: Вто 16 авг 2011 21:02
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: 2.0 AZH 4motion
- Местоположение: София-Шумен
- Контакти:
Re: какво е това?
беше на някакво комуникационно оборудване, което го бяха изхвърлили и аз свалих от него този трансформатор. от него излизат четери двойки кабели. Два зелени два червени два синьозелени и още една двоика от два цвята единият е жълт а другият червен. трансформаторът е монтиран на алуминиева плочка. Как смятате дали входящите 220 са червеният и жълтият,а другите двойки са различно напрежение и как мога да го проверя това дали съм прав. Закакво бих могъл да го ползвам примерно за захранване на лунички. Бат Венци дава интересен отговор може би е прав но не го рабирам защото са групирани по двойки. И явно според него не може да се подаде 220v. Моля обяснете ми. Мерси.
П.П звъня двойките с мултицет и връзка има.
П.П звъня двойките с мултицет и връзка има.
Последна промяна от calidad на Чет 25 окт 2018 21:46, променено общо 1 път.
Re: какво е това?
Двете първични намотки са в големия черен шлаух. За да ги включиш към 220 Волта мрежово напрежение, трябва да определиш началата и краищата им, и да ги свържеш в една намотка, като началото на едната, трябва да свържеш към края на другата, а останалите два извода ще са изводите на общата първична намотка. Гледам имаш и Грец. От синята вторична намотка 20 Волта, 3 Ампера, и Греца, може да опиташ да си направиш зарядно за акумулатора например. Гледам имаш и един жълт кабел, той може да служи за защитно зануляване на трансформатора, а ако е така /има нулево съпротивление към корпуса на трансформатора/ трябва да го ползваш за безопасност...
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: какво е това?
rt/gn е едната първична, bl/gb другата. Трябва да ги свържеш последователно, тоест gn и bl накъсо, а 220 волта да подадеш
на rt и gb.
Не им разбирам скапаните цветове грюнове и блаубове на тия.
Но идеята е тази, правен е да работи с първична на 115 или 230 волта, в твоя случай. С вторичните прави каквото искаш.
P.S.
Той няма корпус, Венци. Жълтия проводник води към екранираща намотка, разположена е между първични/вторични и прави каквото казваш.
А ако обърка начала и краища проблем няма, просто трафа няма да отдава напрежения отзад.
на rt и gb.
Не им разбирам скапаните цветове грюнове и блаубове на тия.
Но идеята е тази, правен е да работи с първична на 115 или 230 волта, в твоя случай. С вторичните прави каквото искаш.
P.S.
Той няма корпус, Венци. Жълтия проводник води към екранираща намотка, разположена е между първични/вторични и прави каквото казваш.
А ако обърка начала и краища проблем няма, просто трафа няма да отдава напрежения отзад.
Последна промяна от bobocamaro на Чет 25 окт 2018 21:59, променено общо 1 път.
- calidad
- Мнения: 497
- Регистриран на: Вто 16 авг 2011 21:02
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: 2.0 AZH 4motion
- Местоположение: София-Шумен
- Контакти:
Re: какво е това?
Бат Венци, Бобо значи дали ви разбирам правилно. Има две първични намотки които са червен/зелен и син/жълт , разбутах черния шлаух и в него бяха скрити краищата на зеленият и синият свързани помежду си. Другите три двойки са изходи за различен волтаж. Значи трябва да разделя свързаните зелен и син и да ги вържа червен с зелен и син с жълт. На получените общи два края подавам 220в и на изходите трябва да се получат 48,30,20 в Правилно ли ви разбирам. Мерси
Последна промяна от calidad на Чет 25 окт 2018 22:38, променено общо 1 път.
Re: какво е това?
Ако наистина синия и зеления кабел са свързани, е така. В големия черен шлаух са само първичните намотки. Вероятно връзката между синия и зеления кабел е изолирана и я остави така добре изолирана. Това значи, че устройството е работило по европейски 220 Волта стандарт, т.е. изводите на общата първичната 220 волта намотка са червения и жълтия кабел в големия черен шлаух...
- calidad
- Мнения: 497
- Регистриран на: Вто 16 авг 2011 21:02
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: 2.0 AZH 4motion
- Местоположение: София-Шумен
- Контакти:
Re: какво е това?
бат Венци и Бобо разбрах и благодаря сега ще почета за схема грец и ще ви питам и за нея. Предполагам че пид схема грец имаш в предвид този квадрат закрепен за плочата с четери извода.
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: какво е това?
bobocamaro написа:.....
А ако обърка начала и краища проблем няма, просто трафа няма да отдава напрежения отзад.
Ако обърка началата и краищата на първичните намотки, когато ги свързва последователно, определено ще има проблем. Колко голям ще е проблема, зависи от това какъв е предпазителя във веригата на контакта, в който включва, ще има "БУМ".
Задължително начало1-край1-начало2-край2 !!!
Условно би могъл да се ползва за домашен усилвател, би могло да се изкарат едни +/- 65V DC на 2-3A, като се ползват от една страна 48V-вата AC намотка, а на другото рамо двете 20 и 30V AC - последователно ....
ПП След изправяне и филтрация, полученото постоянно напрежение е по-високо (по една или друга причина ) от ефективната стойност на променливото, дадено на табелката на трафа.
Последна промяна от milmar на Пет 26 окт 2018 9:14, променено общо 2 пъти.
Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта