Иде зима, провери си алтернатора!

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
Курт Деликуртев
предупреждение за БАН
Мнения: 2116
Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
Автомобил: Passat Variant 2001
Двигател: AWT
Местоположение: Филибето майна/ Щурград

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот Курт Деликуртев » Нед 28 окт 2018 11:40


На моят мотор алтернатора отзад, където са регулатора и плочката с диодите, се намира под смукателните тръби. Ходих на сервиз специализиран за алтернатори, искаха да ми го свалят целия и тогава да го инспектират.

За мен е важно да си погледна как са двете четки на регулатора, 2 пъти съм закъсвал от тях.

Може ли някой без да ми сваля алтернатора да погледне как са четките и къде правят подобна манипулация?




Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11902
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот К.Одаджийски » Нед 28 окт 2018 15:37


Значи ти не виждаш баш къде точно се намира алтернатора, а как се инспектира на място? Освен това този модел релето мисля, че е запоено за диодната група и без сваляне нищо не става


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4228
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот tdi fen » Нед 28 окт 2018 15:46


взеи си реле cargo аз и на двете коли съм с такива и няма ядове


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот silent » Нед 28 окт 2018 18:18


Курт Деликуртев написа:На моят мотор алтернатора отзад, където са регулатора и плочката с диодите, се намира под смукателните тръби. Ходих на сервиз специализиран за алтернатори, искаха да ми го свалят целия и тогава да го инспектират.

За мен е важно да си погледна как са двете четки на регулатора, 2 пъти съм закъсвал от тях.

Може ли някой без да ми сваля алтернатора да погледне как са четките и къде правят подобна манипулация?

Ако монтьора не е Худини няма как да ти го погледне на място.Сваля се за 10минути.Единственото по-кофти е че заради единия болт се откача и виското.


Потребителски аватар
Курт Деликуртев
предупреждение за БАН
Мнения: 2116
Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
Автомобил: Passat Variant 2001
Двигател: AWT
Местоположение: Филибето майна/ Щурград

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот Курт Деликуртев » Нед 28 окт 2018 18:37


Давам схема на алтернатора, сваля се защитния кожух (3), тогава се развиват 2 винтчета и регулатора (4) пада, верно че е на тъпо място, но с огледало бих се наел сам да го инспектирам:

118903150.png
Алтернатор 90, 120 или 150 ампера


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот silent » Нед 28 окт 2018 18:38


Е както си решиш, свалял съм го няколко пъти и не си струват подобни на твоето упражнение...


Sstefaan84
Мнения: 410
Регистриран на: Пет 25 окт 2013 16:57
Автомобил:
Двигател:

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот Sstefaan84 » Нед 28 окт 2018 18:42


goppa написа:
Sstefaan84 написа:Та купих реле ХЕЛА 14,1В ,28мм, и след поставянето му започна да зарежда на 12,2в без товар с товар 11,7в, другото което се случи е че спря да свети лампата която е за алтернатора при контакт, замених релето с друго Меиле от пасата ми б3 което е на 14,4в и пак същата работа 12,2в и лампата не свети. Връщам си старото реле(на което четките са с дължина потчти като на новото) и всичко е по старо му, лампата свети и волтажа е 14,1в. При слагане на новото ако не сам го стегнал лампата свети на контакт ,но в момента на стягане изгасва. Съмняваме колектора защото като светна вътре се вижда и е доста изкопан. Възможно ли е да е проблема в колектора? А днес заминавам малко командировка ,и другата седмица се пребирам и ще замеря директно на алтернатора и на акумолатора.
Интересува ме дали може да е проблем колектора?
Предварително благодаря.

И друг колега имаше проблем с чисто ново реле Хела:
viewtopic.php?f=83&t=465582&start=165

Цялата работа е ,че свалих работещо меиле на 7к.км от пасат б3 които държи 14,4в при пасата , а при буса пак 12,2в.


Потребителски аватар
Курт Деликуртев
предупреждение за БАН
Мнения: 2116
Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
Автомобил: Passat Variant 2001
Двигател: AWT
Местоположение: Филибето майна/ Щурград

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот Курт Деликуртев » Вто 06 ное 2018 19:53


През уикенда след смяната на гуми не искаше да запали, 5 часа на радио с отворена задна клапа, акумулатора паднал ... трябваше с кабел приятел да ми даде ток.

Днес мерих напрежението на акумулатора, 3 часа след като бях паркирал 12,04 волта, после запалих и при нормални обороти показа 14,06 волта.

Добре ли е или трябва да свалям аку-то да го напълня с ток с уреда от ЛИДЛ? :screwy


Потребителски аватар
Piqndurnik
Мнения: 561
Регистриран на: Сря 04 сеп 2013 12:01
Автомобил: Passat Variant
Двигател: CBAB 2010
Местоположение: около Мюнхен

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот Piqndurnik » Сря 07 ное 2018 10:23


Светили са лампи. Радиото само не би могло да ти изгълта тока, освен ако акумулатора не е в края на живота си. Във всеки сервиз могат да ти го измерят. При последния чек, пролетта, майстора ми обърна внимание, че е измерил акумулатора и той е на 60%. Вероятно от това, обаче, старт-стоп системата спря да работи. Но батерията още си работи - върти без затруднение, държи напрежение... При това, за развиване и завиване на болтовете на гумите ползвам електрически ключ, който се включва на запалката.


Zamundo
Мнения: 48
Регистриран на: Съб 22 яну 2011 4:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: софия

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот Zamundo » Пет 11 яну 2019 15:29


Здравейте, моля за съвет за проблем с тока на колата. Алтернатора ми беше вече 2 пъти на ремонт за 6 месеца и са сменени четки и регулатор два пъти без успех. При работещ двигател напрежението е 13.0-13.4 V. След ремонта тока беше 14v за една седмица и после пак пада. Сега в студовете палех на магия и заредих акумулатора (3 годишен exide) и напрежението се качи на 14V за няколко дни и постепенно падна .. 13.6 и сега пак на 13.1-4 V отново. Дадох си сметка, че след последните ремонти на алтернатора, това е била причината да имам една седмица нормално напрежение ( в сервиза го зареждаха за едно денонощие).

Акумулатора е доста преозразмерен(74 ah при необходими 60), зареждам го по 1 път на зима профилактично. Акумулатора след престой седи около 12.5 V. Голяма част от връзките са пресовани отново, почистени и т.н., няма загуби по кабели. Къде да се търси проблема?

Последна промяна от Zamundo на Пет 11 яну 2019 15:40, променено общо 1 път.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12769
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот Zdravko Zankov » Пет 11 яну 2019 15:40


Не е лошо да се погледне и диодният блок.
Защо два пъти са сменяни четки и регулатор?


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6175
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
Местоположение: Varna

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот vanesto » Пет 11 яну 2019 15:47


Некачествен ремонт на алтернатора, смени сервиза. Трябва да се проверят и диодния блок и колектора на ротора. Тези волтове на алтернатора ли ги мериш, или на акумулатора?


Zamundo
Мнения: 48
Регистриран на: Съб 22 яну 2011 4:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: софия

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот Zamundo » Пет 11 яну 2019 15:49


Защото след първия ремонт го взех на 14v и след една седмица пак падна на 13.2v и върнах колата. Ремонта беше гаранционен и казаха, че са прегледали уж всичко и на стендa си е давал 14+. В сервиза бяха зареждали акумулатора за денонощие. Сега когато го заредих сам и видях същия ефект, от 14в след седмица съм на 13.2в разбирам, че нещо не е в ред. Възможно ли е акумулатора, макар и работещ да е товар ? При палене напрежението не пада под 10V.

Волтовете съм ги мерил на алтернатор и на акумулатор и на дисплея на колата седят с разлика от 0.1-2.


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6175
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
Местоположение: Varna

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот vanesto » Пет 11 яну 2019 15:53


Почти съм сигурен, че имаш избили диоди в диодния блок. Като сложиш новото реле, отначало работи, но след това изгаря, заради диодите. Съветвам те да отидеш в някой от сервизите на Франсизкуп, да ти свалят диодия блок и да измерят всеки диод поотделно. Нищо чудно и трето реле да се наложи да смениш. За релетата имат стенд.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6119
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот ktamen » Съб 12 яну 2019 6:57


Кога ги мериш тези волтове, веднага след запалване или след няколко минути?
Как разбра, че няма загуби по кабелите, знаеш ли какво е пад на напрежение и как се измерва?
Иначе и на мен ми се струва, че алтернаторът е слаб заради диодите.
Разбира се, че акумулаторът е товар, много сериозен товар. Ама не гледаш в правилната посока, с малък акумулатор щеше да имаш повече проблеми.
Аз бих стоял далеч от сервиз, в който свалят диодната плочка за да проверят диодите. Проверката се прави с осцилоскоп за секунди, без да се разглобява нищо, ама така е твърде просто и евтино.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта