Здравейте колеги,
Тази сутрин като тръгвах за работа - след 30минути каране парното все още беше марно. и понеже нямаше слънце си бе студено, и в колата още повече. Парното беше на макс, да духа директно в мен - стрелката на температурата бе по средата - и пак бе хладно-марно.
Когато карах в града по обяд - стрелката на температурата отиваше по-надясно и се усещаше как се включва перката и охлажда, но днес цял ден - колата не топлеше, а беше марна. Чак, когато изгря слънцето, започна да ми става топло.
Това нормално ли е? да не би да трябва като на москвичите да закривам радиатора с балатум или картон, че ако ще е така, ще си е як студ тази зима.
Някой може ли да помогне.
благодаря ви
георги
golf 2, 1.3i, 1990г, ГИ - проблем с парното - марно, не топли
- vladovelin
- Мнения: 1323
- Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
- Автомобил: Golf3 GTI
- Двигател: 2E 1994
- Местоположение: Пазарджик
Re: golf 2, 1.3i, 1990г, ГИ - проблем с парното - марно, не топли
А клапата за топло-студено беше ли завъртяна към червената точка?
Имам познат който цяло лято се поти в един голф защото не досещаше да завърти ръкохватката към синята точка.
Имам познат който цяло лято се поти в един голф защото не досещаше да завърти ръкохватката към синята точка.
- ivuchev
- Мнения: 847
- Регистриран на: Чет 24 дек 2009 23:58
- Автомобил: Vw polo 1 4 8v + vw sharan 1 8 T
- Двигател: АКК -2000 --------АWC -2004
- Местоположение: Перник
Re: golf 2, 1.3i, 1990г, ГИ - проблем с парното - марно, не топли
Отговарям ти само защото спомена москвич.
Това е нормално .
Но това че не духа топло при положение на стрелката по средата не е .
Като загрее до 90 гр. Отвори капака и пипни маркучите за радиатора на парното дето влизат в купето. Трябва да са еднакво топли. ( при това положение отиваш на клапата за топло / студено , или жило скъсано или продухан дунапрен.) Ако обаче има осезаема разлика в топлината на 2 та маркуча , тогава запушено радиаторче.
Надяваам се да съм ти бил пОлезен.
П.с на москвичите слагат балатум , защото перката им на радиатора посноянно се върти.
zhoro25 написа:Чак, когато изгря слънцето, започна да ми става топло.
Това нормално ли е?
Това е нормално .
Но това че не духа топло при положение на стрелката по средата не е .
Като загрее до 90 гр. Отвори капака и пипни маркучите за радиатора на парното дето влизат в купето. Трябва да са еднакво топли. ( при това положение отиваш на клапата за топло / студено , или жило скъсано или продухан дунапрен.) Ако обаче има осезаема разлика в топлината на 2 та маркуча , тогава запушено радиаторче.
Надяваам се да съм ти бил пОлезен.
П.с на москвичите слагат балатум , защото перката им на радиатора посноянно се върти.
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: golf 2, 1.3i, 1990г, ГИ - проблем с парното - марно, не топли
Колега-какво значи думата ''марно,марна'' От кой край си?????
- Курт Деликуртев
- предупреждение за БАН
- Мнения: 2116
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
- Автомобил: Passat Variant 2001
- Двигател: AWT
- Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Re: golf 2, 1.3i, 1990г, ГИ - проблем с парното - марно, не топли
Марна е топла вода, в която спокойно можеш да си държиш ръката.
Ако не е добре обезвъздушено също може да спре да топли, достатъчно е една въздушна "възглавница" в радиаторчето.
Ако не е добре обезвъздушено също може да спре да топли, достатъчно е една въздушна "възглавница" в радиаторчето.
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: golf 2, 1.3i, 1990г, ГИ - проблем с парното - марно, не топли
На този модел супер лесно се сваля десния въздуховод,от там прекрасно се вижда състоянието на клапата,както може да се бръкне и опипа радиатора колко е топъл на загряла кола.Но най-напред сподели,като мърдаш ръчката топло/студено дали усещаш съпротивление,дали чуваш затварянето на клапата?
Re: golf 2, 1.3i, 1990г, ГИ - проблем с парното - марно, не топли
Май ще трябва да се лепят клапите, даже по-добре да им се занитят ламарини...
-
- Мнения: 309
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 20:05
- Автомобил: MK2
- Двигател: RP
- Местоположение: Варна
Re: golf 2, 1.3i, 1990г, ГИ - проблем с парното - марно, не топли
Проверяваш:
1. Дали са топли 2та маркуча на парното като е загряла колата.
2. Дали тече антифриз през малкия маркуч, който влиза в разширителния съд(палиш, сваляш, гледаш, връщаш ..няма нужда да загрява)
3. Дали при по-високи обороти(2000,3000) парното се подобрява.
4. Като пуснеш парното хвърчат ли дунапрени през въздуховодите(99% ще хвърчат на тази възраст..)
1. Дали са топли 2та маркуча на парното като е загряла колата.
2. Дали тече антифриз през малкия маркуч, който влиза в разширителния съд(палиш, сваляш, гледаш, връщаш ..няма нужда да загрява)
3. Дали при по-високи обороти(2000,3000) парното се подобрява.
4. Като пуснеш парното хвърчат ли дунапрени през въздуховодите(99% ще хвърчат на тази възраст..)
- ivuchev
- Мнения: 847
- Регистриран на: Чет 24 дек 2009 23:58
- Автомобил: Vw polo 1 4 8v + vw sharan 1 8 T
- Двигател: АКК -2000 --------АWC -2004
- Местоположение: Перник
Re: golf 2, 1.3i, 1990г, ГИ - проблем с парното - марно, не топли
zhoro25 написа:
георги
Кажи сега гоше , морно ли ти стана на главата?
Къде се дяна ?
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: golf 2, 1.3i, 1990г, ГИ - проблем с парното - марно, не топли
ivuchev написа:П.с на москвичите слагат балатум , защото перката им на радиатора посноянно се върти.
Моя го карах зимата с рязана перка, две от витлата премахнати. Много бързо му кипваше чайника с балатум в буксуваниците.
Беше с престъргана шайба на водната на по-малък диаметър, инак няма парно на място.
Беше с...липсва ми тая кола.
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: golf 2, 1.3i, 1990г, ГИ - проблем с парното - марно, не топли
Ми що не го тунинговате с жалузи от Иж примерно,вместо балатуми и рязани перки
Re: golf 2, 1.3i, 1990г, ГИ - проблем с парното - марно, не топли
Шегата настрана, но в момента и аз съм с подобен тунинг, картон пред радиатора. Знам че термостата ми отваря при 70 градуса, но ме мързи да го сменя, да източвам антифриз и т.н. Има голям риск нещо да се обърка и да правя по-голям ремонт. А новия термостат най-вероятно ще излезе и той менте, и максимум след една година, ще стане като стария. Сега радиаторчето на парното доста добре охлажда двигателя, като при изкачвания, просто пускам вентилатора на парното на максимум и температурата на двигателя пак я връщам в оптималните градуси. В същото време в купето е много топло и приятно...
- stefan4o
- Мнения: 19149
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: golf 2, 1.3i, 1990г, ГИ - проблем с парното - марно, не топли
batVenci написа: А новия термостат най-вероятно ще излезе и той менте, и максимум след една година, ще стане като стария.
И на мен не ми се щеше да сменя стария си оригинален почти 30-годишен термостат, ама не може само да караме, трябва и да сменяме това-онова. Това не е решение на проблема, а кърпеж или побългаряване, както и да го наречеш все е вярно. Буди насмешка у мен картонът поставен пред радиатора...
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: golf 2, 1.3i, 1990г, ГИ - проблем с парното - марно, не топли
Валер са съвсем прилични термостати, карат си над 5-6 години. Моят изкара 7, преди да започне да ми отваря рано.
Re: golf 2, 1.3i, 1990г, ГИ - проблем с парното - марно, не топли
Здравейте,
Оказаха се въздуховодите/клапите. Отидох при един майстор който прави само стари коли и го питах дали може да помогне. За 30лева направи, каквото направи и сега вече парното е на 6 :)
Добре, че не е било нещо по-сложно.
Тая кола и за зимата вече става :), само да не ми дръннат някой акт от бързо шофиране, че ГО може да стане 500 лева.
:)
Оказаха се въздуховодите/клапите. Отидох при един майстор който прави само стари коли и го питах дали може да помогне. За 30лева направи, каквото направи и сега вече парното е на 6 :)
Добре, че не е било нещо по-сложно.
Тая кола и за зимата вече става :), само да не ми дръннат някой акт от бързо шофиране, че ГО може да стане 500 лева.
:)
Последна промяна от zhoro25 на Вто 13 ное 2018 16:45, променено общо 1 път.