Мнениеот Lupender » Сря 05 дек 2018 22:40
За да бъде един нормативен документ приложим, той трябва да почива на общите принципи на правото и да бъда в духа на общоприетите норми в обществото. Не може да бъде приет документ, който съдържа хипотези за виновност и създава предпоставки за несправедливост, неравнопоставеност и двоен стандарт. Другото което е много важно, както за нормативен документ, така и за конструктивен диалог при обсъждане е терминологията - дафинирането на използваните ключови понятия и критериите които стоят зад тях. Не може в официален нормативен документ да съществува термин като "война по пътищата", понеже това е журналистически термин с привкус на булеварден жаргон. Когато става въпрос за понятие като "рисков водач", то следва да се дафинира прецизно, като подробно се опише неговото съдържание и смисъл в който се използва. Освен това трябва да се заложат критериите за неговото прилагане, т.е. кога един водач от нерисков, става рисков. Важно е да се разнищят и причините за катастрофите, но обективно, а не лобистки и елементарно с интелектуално ниво 4-ти клас, втория срок. Това дразни! Вие как мислите - може ли един невъзпитан, недисциплиниран, принципно агресивен и арогантен човек, изведнъж като седне зад волана да става кротък като агънце? Или същия този човек, като отиде на работа да се превърне в перфектния работник/служител? Естествено, че НЕ! Дори на база на някакво възпиращо, външно обстоятелство, той да успява временно да подтиска характера си, то това нито ще е дълго, нито ще е трайно. По-скоро ще се натрупа едно напрежение, което ще избие на друго място (къде, може само да се гадае).
Затова, акцентът винаги трябва да е личността на водача - той не е просто водач, а човек - учил, възпитавал се и живеещ в същото това общество в което живеем и ние. Промяната за да бъде трайна и ефективна, трябва да дойде от горе, респ. от държавата във вид на една устойчива, последователна и принципна политика, следвана от всички политически субекти, независимо от цвета им... и това няма да стане за два дена... и за две години няма да стане, но си струва.