Свързване на бойлер

Компютри и интернет, аудио и видео, GSM, електроуреди и всяка друга техника, различна от автомобилната, обзавеждане
Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Свързване на бойлер

Мнениеот milmar » Вто 12 мар 2019 15:24


Venkicha написа:ДТЗ при мен не би била ефикасна по думи на специалисти тъй като инсталацията била с 2 проводника.

Ами то специалисти колкото щеш, обаче такива с реални познания в облстта си са малко.
Може да се направи ДТЗ на бойлера ти. Смисълът на ДТЗ е при отчитане на малка утечка към земя (и/или към "нула") да изключи напрежението към консуматора (консуматорите). Няма проблем за случая, че инсталацията ти в апартамента е двупроводна.

Ами я ми кажете за моя случай какво да направя: на село бойлера ми докато се къпя бие ток, не се шегувам, сериозно! Обаче проблемът е такъв- изключвам го - пак се усеща по същия начин. Изключвам предпазителя за този токов контур - пак бие, изключвам главния предпазител, няма никаква фаза по никоя жица в цялата къща - пак бие ток. Откача ли зануляването на бойлера - няма проблем, ни ток бие, нито нищо :biggrin . Не е шега, сериозно така е, аз имам идея защо е така, но тук описвам само фактите. :icon_lol

Последна промяна от milmar на Вто 12 мар 2019 15:29, променено общо 1 път.




Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12769
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Свързване на бойлер

Мнениеот Zdravko Zankov » Вто 12 мар 2019 15:24


group® написа:Едно е да те перне тока през ръцете, друго през ... достойнството :spam2 :redface

Лошото при тока е,че като те удари, не можеш да му отвърнеш.
Първи закон на ел.техника.


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2635
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Re: Свързване на бойлер

Мнениеот Vasseto » Вто 12 мар 2019 19:55


milmar написа: . Откача ли зануляването на бойлера - няма проблем, ни ток бие, нито нищо :biggrin . Не е шега, сериозно така е, аз имам идея защо е така, но тук описвам само фактите.


За повдигане на нулата чувал ли си?


Потребителски аватар
ivo_555
Мнения: 1913
Регистриран на: Чет 21 яну 2010 11:16
Автомобил:
Двигател:

Re: Свързване на бойлер

Мнениеот ivo_555 » Вто 12 мар 2019 20:05


Абе не е като да няма смъртни случай от инциденти с бойлери, вярно може да са рядкост, но вкъщи винаги го изключваме като се къпем, ако те перне тока докато си миеш ръцете ще се дръпнеш, ама ако си гол в банята.....
А и статистически докато си миеш ръцете бойлера се включва много рядко, а докато се къпеш става всеки път задължително.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6119
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Свързване на бойлер

Мнениеот ktamen » Вто 12 мар 2019 20:24


Къде ще го слагаш този контактор? Ако в бойлера има място за контактор, значи има място и за ДТЗ. Има и половинки ДТЗта Вече ти обясниха как се връзва, можеш да питаш и твоя специалист да ти потвърди. И най-добре той да ти го направи, ти не барай. Злополуките най-често са следствие от подобни любителски вмешателства.
Милене, мерил ли си колко волта е между нулата и земята? Ако е множко звъни на енергото да идват и да забиват колчета.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11902
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Свързване на бойлер

Мнениеот К.Одаджийски » Вто 12 мар 2019 21:14


ivo_555 написа:Абе не е като да няма смъртни случай от инциденти с бойлери, вярно може да са рядкост, но вкъщи винаги го изключваме като се къпем, ако те перне тока докато си миеш ръцете ще се дръпнеш, ама ако си гол в банята.....
А и статистически докато си миеш ръцете бойлера се включва много рядко, а докато се къпеш става всеки път задължително.

2-3 минути устиска един приятел, докато викне жена му, докато и каже да изключи бушона и докато тя го направи. Извади късмет, а с 4 стенда на коронарната артерия


mrsch66
Мнения: 289
Регистриран на: Чет 22 мар 2012 18:38
Автомобил: jetta 2
Двигател: ez 1986
Местоположение: praha

Re: Свързване на бойлер

Мнениеот mrsch66 » Вто 12 мар 2019 21:29


Колега Милмар ето ти едно четиво с твоя проблем https://forum.napravisam.bg/viewtopic.php?t=41012


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7639
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Свързване на бойлер

Мнениеот goppa » Вто 12 мар 2019 22:26


milmar написа:
Venkicha написа:
Ами я ми кажете за моя случай какво да направя: на село бойлера ми докато се къпя бие ток, не се шегувам, сериозно! Обаче проблемът е такъв- изключвам го - пак се усеща по същия начин. Изключвам предпазителя за този токов контур - пак бие, изключвам главния предпазител, няма никаква фаза по никоя жица в цялата къща - пак бие ток. Откача ли зануляването на бойлера - няма проблем, ни ток бие, нито нищо :biggrin . Не е шега, сериозно така е, аз имам идея защо е така, но тук описвам само фактите. :icon_lol

Слаба ти е нулата на къщата и има потенциал между нулевия проводник и земята.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Свързване на бойлер

Мнениеот milmar » Вто 12 мар 2019 23:18


goppa написа:
milmar написа:
Venkicha написа:
Ами я ми кажете за моя случай какво да направя: на село бойлера ми докато се къпя бие ток, не се шегувам, сериозно! Обаче проблемът е такъв- изключвам го - пак се усеща по същия начин. Изключвам предпазителя за този токов контур - пак бие, изключвам главния предпазител, няма никаква фаза по никоя жица в цялата къща - пак бие ток. Откача ли зануляването на бойлера - няма проблем, ни ток бие, нито нищо :biggrin . Не е шега, сериозно така е, аз имам идея защо е така, но тук описвам само фактите. :icon_lol

Слаба ти е нулата на къщата и има потенциал между нулевия проводник и земята.



Слаба ми е нулата! Сигурно е така :-). Аз споменах, че цялата фаза на къщата съм изключил, каква ти нула.... Когато нямам консумация.
Доста неща съм чувал за тока, повдигнати нули, посмъкнати фази и т.н.. Нищо не питам, просто споменавам.

ktamen написа:Милене, мерил ли си колко волта е между нулата и земята? Ако е множко звъни на енергото да идват и да забиват колчета.

Не съм мерил нищо, защото не съм приел проблема за сериозен. Освен това допускам, подозирам, че зная кой създава проблема, един съсед, когото уважавам, но не харвсвам неграмотните му експерименти с токовете. Но може и да е лошо заземяване в трафопоста.


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7639
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Свързване на бойлер

Мнениеот goppa » Вто 12 мар 2019 23:54


Мхм, да. И от комшийте може да ти идва напрежение по нулевия проводник. Викай енергото! Не е от експериментите на комшията. Трафопоста е далеч или не е заземен добре.


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: Свързване на бойлер

Мнениеот bobocamaro » Сря 13 мар 2019 0:08


Миленски, я сега махни и тръбата по която ти идва ВиК-то. :mhihi Без нея как е при вдигнати предпазители и навързани жици?
P.S.
Този викиватския контактор става, да. С нормално затворените му контакти и да се групират за повече ток.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19550
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Свързване на бойлер

Мнениеот radotom » Сря 13 мар 2019 16:21


goppa написа:Трафопоста е далеч
:udivitelna :udivitelna :udivitelna
:a045

И/или е с тънък проводник!

Колко пъти го играя това вечееее....
На една машина, отдалечена на около 150-200м от трафа и вързана с цял (неснаждан) алуминиев проводник ми даваше към 100V потенциал м/у N и PE
:horror


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Свързване на бойлер

Мнениеот milmar » Сря 13 мар 2019 17:08


Аз умишлено спрях, само исках да го вметна, а не да отнема темата на колегата.

При мен не е точно такъв проблема. Ако нулата беше тънка и има спад в нея примерно 50 или 100V, то и захр. ми напрежение щеше да е (240 - X), т.е. 190 или по-малко, а няма такъв проблем. Не зная дали сте чували, но някои (без коментар какви са за мен тези хора :stumm ) използват само фазата на захр. мрежа, а за нула ползват заземление..... Та ако живееш наоколо, няма как да не усетиш потенциал нула-земя, макар че нулата е изправна. Просто моята нула я ползва и съседа, през земя, и през тръбите на бойлера ми


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6119
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Свързване на бойлер

Мнениеот ktamen » Сря 13 мар 2019 23:07


Тръбите едва ли ще изкарат дълго при еднопроводна схема на захранване. На мен ми мина през ума, че проблемният потенциал може да идва от земята, а не от нулата, ама като знак каква скоростна корозия трябва да се получи и отхвърлих такъв вариант.
Комшията ти явно обича да експерментира, кажи му да забие две лъскави поцинковани колчета и да им пусне ток от зарядно за акумулатор, след седмица да ги извади и да сравни дали има разлика в корозията на двете колчета.
И ми се струва, че е по правилно да напишеш, че те бие то от разликата в твоята земя и комшийската земя. Сетих се как търсих къде е ударен заровен кабел. Вързах единия пробник за една ограда, а другия за едно колче и с местене на колчето намерх точно къде трябва да се копае.



Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта