Свързване на бойлер
- milmar
- VW експерт
- Мнения: 4541
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Свързване на бойлер
Venkicha написа:ДТЗ при мен не би била ефикасна по думи на специалисти тъй като инсталацията била с 2 проводника.
Ами то специалисти колкото щеш, обаче такива с реални познания в облстта си са малко.
Може да се направи ДТЗ на бойлера ти. Смисълът на ДТЗ е при отчитане на малка утечка към земя (и/или към "нула") да изключи напрежението към консуматора (консуматорите). Няма проблем за случая, че инсталацията ти в апартамента е двупроводна.
Ами я ми кажете за моя случай какво да направя: на село бойлера ми докато се къпя бие ток, не се шегувам, сериозно! Обаче проблемът е такъв- изключвам го - пак се усеща по същия начин. Изключвам предпазителя за този токов контур - пак бие, изключвам главния предпазител, няма никаква фаза по никоя жица в цялата къща - пак бие ток. Откача ли зануляването на бойлера - няма проблем, ни ток бие, нито нищо


Последна промяна от milmar на Вто 12 мар 2019 15:29, променено общо 1 път.
-
- VW експерт
- Мнения: 10780
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Свързване на бойлер
group® написа:Едно е да те перне тока през ръцете, друго през ... достойнството![]()
Лошото при тока е,че като те удари, не можеш да му отвърнеш.
Първи закон на ел.техника.
- Vasseto
- Мнения: 2399
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5
- Двигател: CFFB AVF
- Местоположение: Пловдив
Re: Свързване на бойлер
milmar написа: . Откача ли зануляването на бойлера - няма проблем, ни ток бие, нито нищо. Не е шега, сериозно така е, аз имам идея защо е така, но тук описвам само фактите.
За повдигане на нулата чувал ли си?
Re: Свързване на бойлер
Абе не е като да няма смъртни случай от инциденти с бойлери, вярно може да са рядкост, но вкъщи винаги го изключваме като се къпем, ако те перне тока докато си миеш ръцете ще се дръпнеш, ама ако си гол в банята.....
А и статистически докато си миеш ръцете бойлера се включва много рядко, а докато се къпеш става всеки път задължително.
А и статистически докато си миеш ръцете бойлера се включва много рядко, а докато се къпеш става всеки път задължително.
- ktamen
- VW експерт
- Мнения: 5471
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Свързване на бойлер
Къде ще го слагаш този контактор? Ако в бойлера има място за контактор, значи има място и за ДТЗ. Има и половинки ДТЗта Вече ти обясниха как се връзва, можеш да питаш и твоя специалист да ти потвърди. И най-добре той да ти го направи, ти не барай. Злополуките най-често са следствие от подобни любителски вмешателства.
Милене, мерил ли си колко волта е между нулата и земята? Ако е множко звъни на енергото да идват и да забиват колчета.
Милене, мерил ли си колко волта е между нулата и земята? Ако е множко звъни на енергото да идват и да забиват колчета.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11138
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: VW Passat 35i
- Двигател: PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
- Контакти:
Re: Свързване на бойлер
ivo_555 написа:Абе не е като да няма смъртни случай от инциденти с бойлери, вярно може да са рядкост, но вкъщи винаги го изключваме като се къпем, ако те перне тока докато си миеш ръцете ще се дръпнеш, ама ако си гол в банята.....
А и статистически докато си миеш ръцете бойлера се включва много рядко, а докато се къпеш става всеки път задължително.
2-3 минути устиска един приятел, докато викне жена му, докато и каже да изключи бушона и докато тя го направи. Извади късмет, а с 4 стенда на коронарната артерия
-
- Мнения: 242
- Регистриран на: Чет 22 мар 2012 18:38
- Автомобил: jetta 2
- Двигател: ez 1986
- Местоположение: praha
Re: Свързване на бойлер
Колега Милмар ето ти едно четиво с твоя проблем https://forum.napravisam.bg/viewtopic.php?t=41012
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7840
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Свързване на бойлер
milmar написа:Venkicha написа:
Ами я ми кажете за моя случай какво да направя: на село бойлера ми докато се къпя бие ток, не се шегувам, сериозно! Обаче проблемът е такъв- изключвам го - пак се усеща по същия начин. Изключвам предпазителя за този токов контур - пак бие, изключвам главния предпазител, няма никаква фаза по никоя жица в цялата къща - пак бие ток. Откача ли зануляването на бойлера - няма проблем, ни ток бие, нито нищо. Не е шега, сериозно така е, аз имам идея защо е така, но тук описвам само фактите.
Слаба ти е нулата на къщата и има потенциал между нулевия проводник и земята.
- milmar
- VW експерт
- Мнения: 4541
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Свързване на бойлер
goppa написа:milmar написа:Venkicha написа:
Ами я ми кажете за моя случай какво да направя: на село бойлера ми докато се къпя бие ток, не се шегувам, сериозно! Обаче проблемът е такъв- изключвам го - пак се усеща по същия начин. Изключвам предпазителя за този токов контур - пак бие, изключвам главния предпазител, няма никаква фаза по никоя жица в цялата къща - пак бие ток. Откача ли зануляването на бойлера - няма проблем, ни ток бие, нито нищо. Не е шега, сериозно така е, аз имам идея защо е така, но тук описвам само фактите.
Слаба ти е нулата на къщата и има потенциал между нулевия проводник и земята.
Слаба ми е нулата! Сигурно е така :-). Аз споменах, че цялата фаза на къщата съм изключил, каква ти нула.... Когато нямам консумация.
Доста неща съм чувал за тока, повдигнати нули, посмъкнати фази и т.н.. Нищо не питам, просто споменавам.
ktamen написа:Милене, мерил ли си колко волта е между нулата и земята? Ако е множко звъни на енергото да идват и да забиват колчета.
Не съм мерил нищо, защото не съм приел проблема за сериозен. Освен това допускам, подозирам, че зная кой създава проблема, един съсед, когото уважавам, но не харвсвам неграмотните му експерименти с токовете. Но може и да е лошо заземяване в трафопоста.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7840
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Свързване на бойлер
Мхм, да. И от комшийте може да ти идва напрежение по нулевия проводник. Викай енергото! Не е от експериментите на комшията. Трафопоста е далеч или не е заземен добре.
- bobocamaro
- Мнения: 7849
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: Свързване на бойлер
Миленски, я сега махни и тръбата по която ти идва ВиК-то.
Без нея как е при вдигнати предпазители и навързани жици?
P.S.
Този викиватския контактор става, да. С нормално затворените му контакти и да се групират за повече ток.

P.S.
Този викиватския контактор става, да. С нормално затворените му контакти и да се групират за повече ток.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 18799
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Свързване на бойлер
goppa написа:Трафопоста е далеч




И/или е с тънък проводник!
Колко пъти го играя това вечееее....
На една машина, отдалечена на около 150-200м от трафа и вързана с цял (неснаждан) алуминиев проводник ми даваше към 100V потенциал м/у N и PE

- milmar
- VW експерт
- Мнения: 4541
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Свързване на бойлер
Аз умишлено спрях, само исках да го вметна, а не да отнема темата на колегата.
При мен не е точно такъв проблема. Ако нулата беше тънка и има спад в нея примерно 50 или 100V, то и захр. ми напрежение щеше да е (240 - X), т.е. 190 или по-малко, а няма такъв проблем. Не зная дали сте чували, но някои (без коментар какви са за мен тези хора
) използват само фазата на захр. мрежа, а за нула ползват заземление..... Та ако живееш наоколо, няма как да не усетиш потенциал нула-земя, макар че нулата е изправна. Просто моята нула я ползва и съседа, през земя, и през тръбите на бойлера ми
При мен не е точно такъв проблема. Ако нулата беше тънка и има спад в нея примерно 50 или 100V, то и захр. ми напрежение щеше да е (240 - X), т.е. 190 или по-малко, а няма такъв проблем. Не зная дали сте чували, но някои (без коментар какви са за мен тези хора

- ktamen
- VW експерт
- Мнения: 5471
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Свързване на бойлер
Тръбите едва ли ще изкарат дълго при еднопроводна схема на захранване. На мен ми мина през ума, че проблемният потенциал може да идва от земята, а не от нулата, ама като знак каква скоростна корозия трябва да се получи и отхвърлих такъв вариант.
Комшията ти явно обича да експерментира, кажи му да забие две лъскави поцинковани колчета и да им пусне ток от зарядно за акумулатор, след седмица да ги извади и да сравни дали има разлика в корозията на двете колчета.
И ми се струва, че е по правилно да напишеш, че те бие то от разликата в твоята земя и комшийската земя. Сетих се как търсих къде е ударен заровен кабел. Вързах единия пробник за една ограда, а другия за едно колче и с местене на колчето намерх точно къде трябва да се копае.
Комшията ти явно обича да експерментира, кажи му да забие две лъскави поцинковани колчета и да им пусне ток от зарядно за акумулатор, след седмица да ги извади и да сравни дали има разлика в корозията на двете колчета.
И ми се струва, че е по правилно да напишеш, че те бие то от разликата в твоята земя и комшийската земя. Сетих се как търсих къде е ударен заровен кабел. Вързах единия пробник за една ограда, а другия за едно колче и с местене на колчето намерх точно къде трябва да се копае.
Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта