Passat CC 2009 2.0 тди 140к.с. Въпрос за проблем със закъснение на турбото

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
GolfHighL
Мнения: 195
Регистриран на: Вто 18 ное 2014 16:09
Автомобил: Volkswagen Passat CC
Двигател: CBAB 2010
Местоположение: Пловдив

Passat CC 2009 2.0 тди 140к.с. Въпрос за проблем със закъснение на турбото

Мнениеот GolfHighL » Пон 29 апр 2019 16:52


Здравейте колеги от много време се канех да попитам за този мой проблем, но първо реших да пробвам да го отстраня сам и ако не успея тогава да пиша тук.

Та да обясня какъв е проблема. Колата е Пассат ЦЦ 2009 2.0 тди 140коня ръчка. Има твърде голям лаг, когато натисна газта. Например натискам газта на 3-та от 1400 оборота, набира мудно до към 2000-2300 оборота и изведнъж турбото се включва и те лепи за седалката.

Наскоро си взех VCDS и такъв инструмент за вакуум, за да пробвам маркучетата и клапаните. На VCDS няма никакви грешки.
Закачих вакуум инструмента за главния вакуум от колата, преди клапан N75 и беше супер.
След това закачих на изхода от клапан N75 към актуатора на турбото и пуснах тест на клапан N75 чрез VCDS и това което видях (можете да видите на клип 1) беше, че когато клапан N75 е включен пак си прави същия вакуум като на главния, само че нещо играе, както се вижда на клипа.
След това закачих и към актуатора на турбото, но се оказа че изобщо не изпуска вакуума и си се движи съвсем свободно.

Според вас може ли точно това мърдане на вакуума при клапан N75 да е моя проблем с закъснението или може да е от MAP сензора или от дебитомера? А възможно ли е и да е от този датчик върху актуатора на турбото, тъй като не знам какво точно прави той.
Снимка Актуатор
aktuator.jpeg
aktuator.jpeg (49.79 KиБ) Видяна 1153 пъти



Вижте клиповете и кажете какво мислите. Първия клип е при запалена кола, втория при изгасена. Когато е изгасена и клапан N75 се включи вакуума му не трябва да пада, докато е включен, а той пада както се вижда на клип 2 .


Клип 1



Клип 2




Потребителски аватар
GolfHighL
Мнения: 195
Регистриран на: Вто 18 ное 2014 16:09
Автомобил: Volkswagen Passat CC
Двигател: CBAB 2010
Местоположение: Пловдив

Re: Passat CC 2009 2.0 тди 140к.с. Въпрос за проблем със закъснение на турбото

Мнениеот GolfHighL » Сря 01 май 2019 19:41


Колеги някой да има някаква идея? :rolleyes


Потребителски аватар
PzKpfW
Мнения: 100
Регистриран на: Нед 02 ное 2008 3:48
Автомобил: Golf
Двигател: CAYC
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat CC 2009 2.0 тди 140к.с. Въпрос за проблем със закъснение на турбото

Мнениеот PzKpfW » Сря 01 май 2019 20:15


Датчика върху актуатора показва на ECU каква е позицията на актуатора. Това помага за по-точно поддържане на желаното налягане.
Може да пробваш да направиш пътен тест и да гледаш зададеното и действителното налягане на турбината дали се разминават и с колко. Може да пробваш на място при средни обороти (1500-2000) да подаваш вакуум на актуатора и да гледаш сигнала от неговия сензор, както и да гледаш как и дали въобще се променя налягането на турбината. Има вероятност да има механично счупване в механизма за промяна на геометрията на турбината и тя да стои в едно и също положение. Също така е добре да провериш да нямаш спукан интеркулер или маркуч. Ако клапан N75 работи с PWM сигнал (тук не знам дали е така) тогава е напълно нормално да се виждат леки пулсации когато работи.


Потребителски аватар
GolfHighL
Мнения: 195
Регистриран на: Вто 18 ное 2014 16:09
Автомобил: Volkswagen Passat CC
Двигател: CBAB 2010
Местоположение: Пловдив

Re: Passat CC 2009 2.0 тди 140к.с. Въпрос за проблем със закъснение на турбото

Мнениеот GolfHighL » Чет 02 май 2019 20:40


Благодаря колега, за съжеление все още не мога да гледам живите данни в движение, защото все още не мога да си намеря батерия за лаптопа :icon_lol , а иначе на място като гледам данните до 2500 оборота(на място не се форсира повече) желаното и актуалното налягане са почти еднакви.

А в кой канал трябва да влезна, за да видя сигнала на сензора на актуатора?

Системата съм я проверил, от никъде не изпуска, нито омаслява.

Другите неща които ме съмняват са дебитомера или МАР сензора :rolleyes

Незнам вече... другия вариант е да сменям едно по едно докато се оправи...


Потребителски аватар
PzKpfW
Мнения: 100
Регистриран на: Нед 02 ное 2008 3:48
Автомобил: Golf
Двигател: CAYC
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat CC 2009 2.0 тди 140к.с. Въпрос за проблем със закъснение на турбото

Мнениеот PzKpfW » Чет 02 май 2019 22:19


Доколкото си спомням на по-новите коли когато ги закачиш с VCDS може да разцъкваш различните видове мониторинг докато попаднеш на това, което искаш. Имаше различни менюта с по 4 прозорчета и над всяко от тях пише какво има на него в момента. Аз за моята кола ползвам кракнат ODIS, при който менютата са съвсем различни (много по-неприятна и тежка програма). Дано някой друг колега, който чете темата да даде по-точен отговор.

За МАР сензора (mass air pressure) има някаква логика да е проблемен, като най-лесното е да се сложи нов. Ако той в някакъв момент лъже, че няма достатъчно налягане от турбината компютъра ще подава по-малко гориво. Може евентуално да се тества като към самия сензор се подава налягане, но НЕ повече от 2 бара и се гледа на външен манометър за да се сравняват с показанията на компютъра.

След като вече си намерил къде се гледа налягането на турбината пробвай да дадеш на двигателя 2000 оборота и в същия момент да движиш ръчно геометрията на турбината от крайно до крайно положение, гледайки какво става с налягането. Тогава ще може да чуеш и промяна в звука.

Друг вариант за тест е да блокираш ръчно геометрията на максимално затворено и да пробваш да караш (тук ще е добре някой да каже дали когато няма вакуум е напълно отворено или затворено, но и ти може да го установиш сам). В зависимост от това или ще и подадеш постоянен вакуум или ще я оставиш без вакуум. Тогава ще усетиш какво е закъснението на туброто и най-вероятно ще се появи грешка за прекомерно високо налягане (boost pressure too high). Ако нещата останат без промяна, то тогава ще може да обвиниш турбината. icon_idea

Ако все пак успееш да направиш пътна проба с компютъра ще можеш да сравниш дали когато спреш да чувстваш турбо дупката и колата започне да ускорява виждаш рязко повишение на налягането.


Потребителски аватар
GolfHighL
Мнения: 195
Регистриран на: Вто 18 ное 2014 16:09
Автомобил: Volkswagen Passat CC
Двигател: CBAB 2010
Местоположение: Пловдив

Re: Passat CC 2009 2.0 тди 140к.с. Въпрос за проблем със закъснение на турбото

Мнениеот GolfHighL » Съб 04 май 2019 22:29


Благодаря колега. Ще намеря батерия на лаптопа и ще пробвам. А иначе като няма вакуум актуатора е в отворено положение и турбото не прави налягане.

Другото което сега се сетих, е че когато колата влезе в режим на регенерация на DPF-a, става съвсем друга. Почти никаква турбо дупка няма и имам чувството, че конете и се покачват поне с 20-30 :icon_lol Защото върти гуми(18-ки) само с газ, а като не е в такъв режим не може. До колкото можах да разбера по-време на режима пуска повече гориво, турбото надува повече и ЕГР клапана е затворен на 100%. Та мисълта ми е възможно ли е пък нещо ЕГР клапана да прави проблеми и да не затваря на 100%, когато не е в такъв режим? Въпреки, че с VCDS го пробвах, там има един тест да му пуснеш и си работеше и стойностите се променяха, ама знае ли се.. :rolleyes


Потребителски аватар
PzKpfW
Мнения: 100
Регистриран на: Нед 02 ное 2008 3:48
Автомобил: Golf
Двигател: CAYC
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat CC 2009 2.0 тди 140к.с. Въпрос за проблем със закъснение на турбото

Мнениеот PzKpfW » Съб 04 май 2019 23:55


Това за режима на регенерация е точно така и при мене (1.6TDI). Тогава се впръсква гориво в такт изпускане и то се запалва след изпускателните клапани, по този начин държи турбината "жива" и няма никаква турбо дупка. И да, EGR клапана тогава е затворен, за да има повече кислород, който да окисли саждите във филтъра. И на мене ми се иска колата да върви винаги така, ама не става. :mhihi

При дефектен EGR има три механизма, по които компютъра да разбере, че нещо не е наред: сензор за позиция на клапата, дебитомер (намален приток на свеж въздух) и ламбда сонда (повишени нива на кислород). След като нямаш записани грешки, най-вероятно не е EGR.

Разкажи от кога започна колата да прави така, или си го е правила винаги? Ако си карал друга кола с друг софтуер и друг двигател е възможно разликата, която сега усещаш да ти прилича на проблем :exclaim


Потребителски аватар
GolfHighL
Мнения: 195
Регистриран на: Вто 18 ное 2014 16:09
Автомобил: Volkswagen Passat CC
Двигател: CBAB 2010
Местоположение: Пловдив

Re: Passat CC 2009 2.0 тди 140к.с. Въпрос за проблем със закъснение на турбото

Мнениеот GolfHighL » Нед 05 май 2019 23:58


Добре значи изключваме ЕГР. А иначе колата си прави така още от както я купих декември месец. Интересното обаче е, че се подобри с времето, а не съм правил ремонти. В началото турбо дупката беше огромна и с времето намаляше. Сега в сравнение с началото турбо дупката е много по-малка, но все още я има. От какво ли може така да се самоуправя не знам. :icon_lol Да я покарам още 5 месеца така и може и нацяло да изчезне :mhihi


Zinoto
Мнения: 1707
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Passat CC 2009 2.0 тди 140к.с. Въпрос за проблем със закъснение на турбото

Мнениеот Zinoto » Вто 07 май 2019 9:37


На 4 ти канал какво показва? При смяна на ремъка може да е отишла малко на закъснение и ефекта е подобен - замисля се, усеща се доста при изпреварване.


Потребителски аватар
GolfHighL
Мнения: 195
Регистриран на: Вто 18 ное 2014 16:09
Автомобил: Volkswagen Passat CC
Двигател: CBAB 2010
Местоположение: Пловдив

Re: Passat CC 2009 2.0 тди 140к.с. Въпрос за проблем със закъснение на турбото

Мнениеот GolfHighL » Чет 09 май 2019 22:36


И аз се замислих за това колега, но ме съмнява тъй като колата е на 150 000км и съм почти сигурен, че все още е с оригиналния ангренаж. А иначе за конкретните стойности не се сещам, но си спомням че когато видях стойностите на 4ти канал, и оставих мишката върху всяка секция(и показача нормите от колко до колко е нормалното) и данните от моето бяха в нормите. За всеки случай тия дни ще видя като ми остане малко време да проверя пак.


Todorf
Мнения: 2
Регистриран на: Вто 28 авг 2018 8:24
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat CC 2009 2.0 тди 140к.с. Въпрос за проблем със закъснение на турбото

Мнениеот Todorf » Сря 04 сеп 2019 12:20


Здравей, намерили някакво решение на проблема, че и при мен отскоро е така. Голф 6 1.0tdi 140.
Благодаря.


Потребителски аватар
GolfHighL
Мнения: 195
Регистриран на: Вто 18 ное 2014 16:09
Автомобил: Volkswagen Passat CC
Двигател: CBAB 2010
Местоположение: Пловдив

Re: Passat CC 2009 2.0 тди 140к.с. Въпрос за проблем със закъснение на турбото

Мнениеот GolfHighL » Вто 10 сеп 2019 12:43


Здрасти колега, за съжеление още не съм открил проблема, обаче интересното е че на моменти не го прави това закъснение. За сега карам така не ми е останало време и пари :icon_lol да се занимавам с нея. Най-вероятно ще пробвам първо с клапан N75 после с датчик за налягането и накрая с дебитомер, нещо от тези 3те се ебава, работи, но дава неправилни данни и затова се получава забавяне и в същото време не записва грешки... :rolleyes


Потребителски аватар
borri
Мнения: 436
Регистриран на: Съб 26 фев 2011 19:57
Автомобил: VW PASSAT CC
Двигател: CBAB 2.0tdi 140kc
Местоположение: Червен бряг

Re: Passat CC 2009 2.0 тди 140к.с. Въпрос за проблем със закъснение на турбото

Мнениеот borri » Сря 25 сеп 2019 22:21


s-l500.jpg
s-l500.jpg (5.9 KиБ) Видяна 229 пъти
s-l500.jpg
s-l500.jpg (5.9 KиБ) Видяна 229 пъти
колега виж MAP I MAF сензорите на колата
лесно се проверяват
за първия просто махни буксата на дебитомера и виж как е
за втория той прави повече мизерии намирасе по смукателния колектор само малко да е зацапан и става така


Потребителски аватар
GolfHighL
Мнения: 195
Регистриран на: Вто 18 ное 2014 16:09
Автомобил: Volkswagen Passat CC
Двигател: CBAB 2010
Местоположение: Пловдив

Re: Passat CC 2009 2.0 тди 140к.с. Въпрос за проблем със закъснение на турбото

Мнениеот GolfHighL » Пон 14 окт 2019 1:21


Ами гледах ги с VCDS и изглеждат наред(въпреки, че не знам какви точно трябва да са стойностите), но само на място тъй като нямам батерия на лаптопа, за да го пробвам и в движение :mhihi . Иначе дебитомера го чистих, нямаше разлика. А МАР сензора го знам къде е ама е заврян на много много гадно място и доста трудно би се свалил.

А за дебитомера казваш като го изключа и покарам така дали ще даде разлика, ако е развален?

Иначе тия дни се зачудих дали да не ида в VW сервиза и да направят една диагностика и да прегледат живите данни, би трябвало да хванат от къде е проблема? А някой знае ли кви пари взимат горе долу за тази услуга?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта