Съвет за Т4 Синхро

Техническа и сервизна информация за Multivan, Caravelle и Transporter
Правила на форума
Изображение
piper
Мнения: 8
Регистриран на: Пет 08 апр 2011 12:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Съвет за Т4 Синхро

Мнениеот piper » Вто 30 апр 2019 14:17


Привет на всички.
Видно от заглавието планирам да си купя Т4 Синхро.
Ще ползвам бусчето за пътуване основно извънградско,рядко ще го товаря и то за кратки разстояния,но ще обслужвам пчелин в една нива с лека денивилация и се нуждая от синхрото.Общ пробег за годината около 10 000 км.
Имам няколко въпроса към знаещите:
1.Синхрото е само с два двигателя-2.5 ТДИ и 2.5 бензинов-кой е за предпочитане,като на бензиновият бих сложил метан или газ задължително.Общо взето се търси икономия и дълговечност и проста поддръжка.
2.Дизелът 2.5 ТДИ с демферен маховник ли е,има ли някакви скъпи сензори,ДПФ,ЕГР (не знам какви са тези неща,но знам ,че са скъпи :redface ).
3.Какво да му гледам на буса при оглед?Ръжди на кой места са проблемни,защото синхротата идват от северни страни и предполагам има ръжда.Имам приятел който много разбира,но е в София,а и не мога да го разкарвам до Варна да гледа бусове.Той остава за краен случай,ако нещо изпадне в София.
4.Държа на климатика,защото съм отминал младежките години и се нуждая от комфорт :biggrin .
5.Понеже бюджета ми е 10 000 лв. и в него попадат и Т5,според Вас кое е за предпочитане.Т5 е по красив,но за мен красотата е на последно място.
6.Какъв е разхода извънградско на бензинов(на газ) и дизелов Т4 Синхро?
Търся 4х4,товарен обем, 4 или 5 места и икономичност(макар ,че бус и икономия.....)
Ще съм благодарен на всякакви мнения.




piper
Мнения: 8
Регистриран на: Пет 08 апр 2011 12:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Съвет за Т4 Синхро

Мнениеот piper » Сря 01 май 2019 19:25


Моля,моля, не се бутайте и пререждайте.Всеки има възможност да се изкаже.... :dummy

Сигурно съм задал много сложни въпроси,та не може да се отговори на тях. :banghead

Очаквах доста повече мнения от най-фенската марка и най ревностните членове във авто форумите в БГ.
Както и да е, пожелавам Ви милиони безаварийни км. и дано не опирате за съвети в интернет форум.
Живи и здрави на всички.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8338
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Съвет за Т4 Синхро

Мнениеот samo_pechka » Чет 02 май 2019 7:29


Питай Георги Кръстев за инфо от бензин синхро . Има го от година-две. Той ще ти обясни за разход , за проблеми и т.н. Ако не се сещаш кой е, пиши ми.
За дизела: ДПФ фабрично мисля не се предлагат, има на последните версии възможност да се монтира. От 2.5 дизел синхро има три варианта с моторите. Единият е много рядък със 150к.с. предлагал се е за военен, полиция, пожарна и т.н. другите два са по-масовия вариант , единият е обикновена турбина, вторият е с пром.геометрия на турбото. Има и още един с 2.4 атмосферен предкамерен дизел. Но той е по-слаб и податлив леко на прегряване при юркане. Ако се кара кротко е безпроблемен , отделно е доста прост мотор, чиста механика.
ЕГР имат 2.5 , но не е някаква драма , затапват се и се почиства смук.колектор от нагари.
От бензините имат и v-образен мотор пак синхро.
Т5 е с по-проблемен дизел.
Слаби места са скоростната кутия, мазането е малко зле, затова се гледа да има масло, ако има теч е кофти.
Принципно синхротата се ползват ( товарните) от комунални служби и други държавни организации, отделно в страни където има проблеми с проходимоста, това създава условия един път от по-грубото стопанисване, второ от самите пътища за корозия и т.н. Това гледай, да не е някой гнилоч
Не съм много запознат с т4 синхро, нека се включи някой с повече познания и пояснения относно специфичните им проблеми .


piper
Мнения: 8
Регистриран на: Пет 08 апр 2011 12:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Съвет за Т4 Синхро

Мнениеот piper » Пет 03 май 2019 16:30


Привет,
благодаря за информацията,определено за сега няма да се спра на дизелово Т4 заради високият разход.Но първо искам да се свържа с Георги Кръстев,но този за който съм чувал е пчелар и е със същото име.Ще се радвам да сподели неговото впечатление за бензинов бус и да прочета темата за неговите търсения,ако има такава.
До сега съм карал основно бензинови коли на газ и съм доволен от вървене и разход.
Единственият ми дизелов автомобил беше Голф 2 1.6D с 4 скорости.Изключителен.Дори и след катастрофа в който Голфа беше тотално деформиран се прибрах от 350 км на самоход и го продадох по скъпо отколкото го купих.Бяха луди години!


Потребителски аватар
Чудомир
Мнения: 2846
Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата

Re: Съвет за Т4 Синхро

Мнениеот Чудомир » Пет 03 май 2019 19:01


Кой от тези бусове по твоите критерии ти допада?

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sear ... =ASCENDING


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8338
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Съвет за Т4 Синхро

Мнениеот samo_pechka » Пет 03 май 2019 20:15


piper написа:..Но първо искам да се свържа с Георги Кръстев,но този за който съм чувал е пчелар и е със същото име.Ще се радвам да сподели неговото впечатление за бензинов бус и да прочета темата за неговите търсения,ако има такава.
...

Точно за същият говоря, предполагам имаш варианти да се свържеш с него . Тук във форума е memberlist.php?mode=viewprofile&u=341170
Но май рядко влиза и е по-добре да го потърсиш другаде. Примерно във фейса https://web.facebook.com/georgi.krastev.165


piper
Мнения: 8
Регистриран на: Пет 08 апр 2011 12:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Съвет за Т4 Синхро

Мнениеот piper » Пон 06 май 2019 19:52


Чудомир написа:Кой от тези бусове по твоите критерии ти допада?

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sear ... =ASCENDING


Малко промених търсенето,защото включих наличие на климатик и махнах газ.Общо отговарящи на критериите-4х4,климатик,бензин:3 броя.
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sear ... =ASCENDING
И трите се нуждаят от доста тенекеджийска работа и може би цялостно пребоядисване.Освен това съм учуден ,че всички са пътнически,защото ми се струват ,че те са по търсени.
Но като крайна цена нещо не се връзват:покупна цена 2 500 евра,докарване още 500-700 евра,тенекеджия работа и материали 800-1000 евра=4.000-4500 евра
От тук започваме обслужване на мотор(той на какво дередже е само господ знае),скорости и дано синхрото да работи ,че пари за евентуални ремонти по него...,метанов инжекцион 500 евра ....и имаме бус 1994-1996 г.
Ще търся тук,като може да включа в избора и бивши линейки(за ужас на жената)заради височината и двете сгъваеми седалки отзад.

Ако може и още едно уточнение-какъв ориентировъчно е данъкът на тези бусчета и има ли разлика товарен,товаропътнически и пътнически.Знам ,че линейките са "специални" но колко е данъкът,за да съм подготвен.
Видях една линейка 3.2i-този движок(много ми харесва думата) как е,понася ли газ/метан?

п.с.Ще звънна на Георги тази седмица,че са празници и е именник...


Потребителски аватар
Чудомир
Мнения: 2846
Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата

Re: Съвет за Т4 Синхро

Мнениеот Чудомир » Пон 06 май 2019 21:16


Този движок (трябва да е бил Т5, а не Т4) понася газ със сигурност, не виждам защо да не понася метан. Но като усетиш веднъж чувството да идеш при майстора и като те пита за двигателя и му кажеш "голямото прасе", и той почне "уф, то такъв често няма...", и ще ти мине еуфорията трайно.


petrushkov
Мнения: 317
Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:41
Автомобил: VW T4 1996
Двигател: AET
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Съвет за Т4 Синхро

Мнениеот petrushkov » Съб 25 май 2019 8:10


Здравейте колега. Мога да Ви споделя някой впечетления за 2,5 бензин 116 кончета.
Двигател - железен. При отваряне за пълна проверка, нямаше износване (на опипване) във цилиндрите, имаше износване на първи опорен лагер на колянов вал. Двигател AET, кутия DSZ.
Километраж 264000.
Проблем със оста на сателитите във преден диференциал, лекува се за 2 дена.
Проблем със семерината на предно дясно колело, лекува се при сваляне на мотора докате ремонтирах кутията.Едно уточнение, за смяна да дигеренциал се сваля двигател, отнема 4 часа на сам идиот на тротоара (няма сервиз, няма подемник).
Горива - бензин: 11 12 литра извънградско :( Метан 10 лева извънградско :))))))))
Ходова част: подменени тампони на торсиони, редовна смяна на предни карета и маншоните им. Това е от ментеливи части на родният пазар :(((
задни карета и маншони оргинални (със тях дойде от Германия) до момента не са мръднали, предните ги подменям като правило минимум на година :((
Кормилна система : поради превантивна подмяна на маншони на рейка, и последвало скъсване на новите ментета, се наложи да шлаифам рейката
Ръжда по купето в нормите (все пак е 1996 родено).
Проходимост : не е Т3 но за сметка на това гази кал като прасенце в кочинка и се окопава със удоволствие в блатата около село :) За бус има феноменална проходимост, вода може да гази до 50 сантиметра без да се замисля.
Питайте смело, за всичко което се сетите :)


piper
Мнения: 8
Регистриран на: Пет 08 апр 2011 12:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Съвет за Т4 Синхро

Мнениеот piper » Съб 06 юли 2019 13:27


New_linejka 2.jpg
New_linejka 2.jpg (93.26 KиБ) Видяна 4957 пъти
New_IMG_20190705_171828.jpg
[/img]Така,буса вече е факт.За радост или съжаление ,не е Т4,а Т5.Движока е 3.2 V6,4 motion.Бивша планинска линейка.
Първи впечатления-върви добре,плавно,мощно набира дори и на 6 скорост,харчи по борд компютър 11.6 литра бензин при спазване на всички ограничения.
Няма видима ръжда.Понеже е най-високата и най -дългата база има нужда от свикване да гледам къде карам в града.
На тестовете преди да я купя 4 моушъна работеше,но след като покарах 50 км светна ABS и сега няма ABS,ESP и 4х4.
Защо Т5 а не Т4?
Това което гледах бяха силно надценени Т4, с доста забележки и високи цени.Поради моето искане за бензин предлагането е силно малко.
До тук доволен.Следва обслужване и пълна проверка по окачването и системите.За моя радост климатика работи отпред и отзад в товарната част.
Ами доволен.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8338
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Съвет за Т4 Синхро

Мнениеот samo_pechka » Сря 10 юли 2019 17:55


Да си го караш със здраве :) Сподели после как ще е с газовата ( предполагам ще се слага или? )


piper
Мнения: 8
Регистриран на: Пет 08 апр 2011 12:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Съвет за Т4 Синхро

Мнениеот piper » Сря 14 авг 2019 8:00


Така, не съм писал отдавна,не защото не съм отварял темата, а защото нямах какво да споделя.
Та обслужих бусчето-масла,филтри и пистов ремък.Смених и един тампон на скоростната кутия.
Ожених го за една газова уредба-ГИ инжекцион на Bardolini с OBD.След 1500 km пробег(който е нищо като цяло) мога да споделя среден разход от 15 литра газ.
Промяна във вървежа между газ и бензин не усещам.Бутилката я сложих на мястото на резервната гума.
Имах проблеми с климатика-дозаредиха го,смениха пресостат и всичко беше ок,като в най-голямата жега(естествено)напълно отказа.Сега е на сервиз за смяна на радиатор и още няколко нещица.
Иначе вози и се управлява като кола,и даже се питам как до сега не съм си купил микробус?
Малко ми е неприятно да карам на климатик,защото кокпита е много малък (имам преграда)и много бързо става студено и няма къде да насоча струята от климатика за да не духа към мен и пасажера,но ще го преживея.
Волана ми е изгорял от слънцето и при маневри направо ми се рони в ръцете.Някакви идей-в ОЛХ не видях подобен.
И търся джанти 17" за зимните гуми.
Заместител от какво става?



Върни се в “T4, T5 и T6”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта