Здравейте,
Собственик съм на автомобил Пасат Б6 2.0TDI BMP мотор 140 коня предно предаване DSG 6скорости, от 10/2005 година.
Автомобилът е моя собственост от 2010 година, на 65 хил. км тогава. През 2013-2014 година вече не помня, заради шестограма на маслената помпа смених турбо и маслена помпа, както и правих процедурата в ПроСпийд за набиване на шестограм. Тогава беше на около 90-100 к км. Днес вече на 190 к километра дойде и проблема.
За жалост, преди 10 дена на път между Варна и Разград колата докато бе в движение започна да издава шум, наподобяваш съчми в двигателя, а малко след това и лампа за маслото, която след загасяне на колата спря, но това явно се е дължало на факта, че датчика отчита липса при над 2000 оборота.
Та, след като се дотътрихме до Разград с каране с 1300 оборота в рамките на около 10 км, в сервиза в Разград при отваряне на картера, се вижда, че има 3 зъбчати колелета - едно на колянов вал, едно междинно и едно на маслената помпа. Та болта на межднината зъбчатка се е развил и тя е започнала да рони другите две зъбчатки и съответно ту е въртяла помпата, ту не.
За жалост, след сваляне на колянов вал, се вижда, че има щети по биелните лагери и изобщо е зле.
Майстора не е проверявал турбото и главата.
За турбото би било редно да се изпрати на стенд и да се провери и евентуално да се рециклира.
Но майстора препоръчва да търся двигател направо, щяло да е по-евтино. Проблемът е, е и че майстора май не иска да сменя той двигател, та ще трябва да се мести колата.
Аз съм и живея във Варна, виждам че има такива пасати за части, но като цяло бих се радвал на мнение.
Как като цени вървят тези двигатели, точно същия ли трябва да е, колко пари е нормално за труд по смяната, като документи какво трябва, за да се отиде после в КАТ, това ли е най-удачния вариант или да проверим и главата? Майстора, каза да търся автоморга, където направо щели да ми направят тази смяна.
Изобщо, всичко което се сещате ще ми е от полза като информация...
Пасат Б6 2.0TDI 140 к.с. BMP смяна на двигател - въпроси
Re: Пасат Б6 2.0TDI 140 к.с. BMP смяна на двигател - въпроси
Здравейте,
Няма ли хора, които са сменяли двигател на Пасат и могат да дата мнения и съвети?
Няма ли хора, които са сменяли двигател на Пасат и могат да дата мнения и съвети?
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: Сря 16 мар 2016 18:24
- Автомобил: Vw touran 5Т1
- Двигател: DFEA 2016
Re: Пасат Б6 2.0TDI 140 к.с. BMP смяна на двигател - въпроси
Здравейте. Аз купих пасат, който е бил с BMP мотор и поради проблеми близки до вашите е сменен с BMM, пак 8 клапана и без шестотен. Не мога да ви кажа цени и други подробности, но поне можете да търсите и такъв двигател, който се поставя на туаран, октавия и май на голф.
Re: Пасат Б6 2.0TDI 140 к.с. BMP смяна на двигател - въпроси
След 30-40 разговора с всички обяви във Варна, Разград и половината от София, само един човек ми каза че имат BMP , всички или нямат цял двигател, или имат 16 клапанови.
Човека от София ми обяви 2800 лева за гол двигател, което няма как да стане.
За сега гледам един сайт - https://www.bildelsbasen.se/
От там е вземан двигател от познат на познат.
Доколкото разбрах, няма значение дали двигателят е бил с ръчна или автоматична скоростна кутия , дали е бил с предно или 4х4.
Та, драмата е голяма.
Човека от София ми обяви 2800 лева за гол двигател, което няма как да стане.
За сега гледам един сайт - https://www.bildelsbasen.se/
От там е вземан двигател от познат на познат.
Доколкото разбрах, няма значение дали двигателят е бил с ръчна или автоматична скоростна кутия , дали е бил с предно или 4х4.
Та, драмата е голяма.
-
- VW експерт
- Мнения: 12790
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Пасат Б6 2.0TDI 140 к.с. BMP смяна на двигател - въпроси
Atanas85 написа:Здравейте. Аз купих пасат, който е бил с BMP мотор и поради проблеми близки до вашите е сменен с BMM, пак 8 клапана и без шестотен. Не мога да ви кажа цени и други подробности, но поне можете да търсите и такъв двигател, който се поставя на туаран, октавия и май на голф.
Това не ми е ясно как си го направил.
При смяна на двигател се иска да е със същия код. За пред КАТ.
Re: Пасат Б6 2.0TDI 140 к.с. BMP смяна на двигател - въпроси
От 2 морги, ми казаха че и BMM ставал за смяна. Но, и такъв нямат.
Re: Пасат Б6 2.0TDI 140 к.с. BMP смяна на двигател - въпроси
Какви документи ще трябват за двигател внесен от ЕС, за да се регистрира в Кат?
-
- Мнения: 740
- Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
- Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат Б6 2.0TDI 140 к.с. BMP смяна на двигател - въпроси
Здравейте, брат ми имаше подобна случка с BMP двигател. Да се намери такъв двигател е мисия невъзможна. Затова сложихме BMM. Нямаше нужда от смяна на еку-то, директно си запали. Но преди това на колата и беше махан ДПФ и еку-то беше препрограмирно да не го търси и затова нямаше драми с регенерации. Наложи се минаване на технотест и след това в кат.
Мотора беше с документи от Германия на 170000км, в момента е на 240000км без забележки. Дойде окомплектован без турбина.
Мотора беше с документи от Германия на 170000км, в момента е на 240000км без забележки. Дойде окомплектован без турбина.
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: Пон 18 мар 2019 21:43
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Пасат Б6 2.0TDI 140 к.с. BMP смяна на двигател - въпроси
Колега ,ами защо просто не сложиш 16 клапанов ,едва ли ще е кой знае колко по скъпо.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 199 госта