Гориво в маслото 2.0тди BMM

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6066
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Гориво в маслото 2.0тди BMM

Мнениеот DoH_KuXoT » Вто 11 юни 2019 10:05


Накратко, нов внос на проверени 190хил след безпроблемни 8хил след покупката се появява бял пушек при сутрешни стартирания на ДВГ.
Свалени дюзи, подменени гумички, дифтунги, леко райберовани легла. Уж правилно зацепен ангренаж, корекциите на вала близки до нула, дюзите на загрял ДВГ с показания -0.35 +0,25 -0.01 + 0.05 върви супер, харчи нормално, единствения проблем е че моментния разход от 0.6 скача на 0,7 - 0.8 - 0.9 л/ч обороти около 830, преди не ремонта не се знае колко са били, но при гледане наклипове за този двг гледам стойности 780 на idle.

Проблема :arrow при градско каране пълни маслото с нафта. Извънградско последните 800км не е повишило нивото. следващите 300км градско поне литър над максимум. На празен ход зад автомобила не се седи, мирише на неизгоряла нафта... При форсиране или празен ход няма грам изпушване. ДПФ има , уж си прави регенерациите но от вчера се задълбочихме над проблема и нямаме категорични данни как минават и да ли завършват регенерациите.

Разсъждаваме си над
1---голямо количество гориво , което не може да изгори на празен ход и от там пълни с нафта предимно при градско каране.
2---не добре извършен ремонт по смяна на гумички и дифтунги на дюзите
3---пропуск във вакуум помпа

Всякакви идеи и предишен опит ще са ни полезни. :beer

за протокола Skoda oktavia 2.o BMM




Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3925
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Гориво в маслото 2.0тди BMM

Мнениеот Andonov » Вто 11 юни 2019 10:19


+ често регенериране на ДПФ-а


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Гориво в маслото 2.0тди BMM

Мнениеот valiosport » Вто 11 юни 2019 19:57


От ДПФ едва ли ще пълни картера.
Варианта е о-пръстени дюзи, семеринг в тандем помпата или разбити легла на дюзи в главата.
Я ми отговори знаеш ли какво е райбероване?


Kalin72
Мнения: 1320
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG

Re: Гориво в маслото 2.0тди BMM

Мнениеот Kalin72 » Вто 11 юни 2019 20:04


valiosport написа:От ДПФ едва ли ще пълни картера.
Варианта е о-пръстени дюзи, семеринг в тандем помпата или разбити легла на дюзи в главата.
Я ми отговори знаеш ли какво е райбероване?



Точно DPF-а е, прочети повече за ефекта, и как да се предпазиш - караш извънградско, на магистрала, с висока скорост, за да направиш пълна регенерация на DPF-a. Или правиш тази пълна регенерация според каквото пише в инструкциите.
https://www.bardahl.nl/en/in-the-spotlight/dpf-cleaning/
Има много писано, по чуждите форуми.


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Гориво в маслото 2.0тди BMM

Мнениеот valiosport » Вто 11 юни 2019 20:24


Аз няма от какво да се предпазвам, щото нямам нито ДПФ нито катализатор, а ако някой ден купя кола с такова, ще е първото нещо което ще изхвърля.

Колега ще ти обесна защо не бих райберовал дъното на 1.9,2.0 8 клапана.
Ако си отварял 1.9, 2.0 ПД 8 клапана, ще видиш че всичките имат разбиване в главата заради едностранно захванатата дюза, но разбиването не е срещу О-пръстена а срещу борда на дюзата, под и над О- пръстена, ако райбероваш дъното, дюзата слиза малко по надолу, примерно 0.1мм или 0.2. и вече пръстена отива към вкопаното в главата.
Това е на теория, на практика не знам.
Аз за това избрах да ги почистя с парцали и обезмаслител, малко по бавно е но за мен е по добър вариант. Дано не се окажа лош пророк и да не е това.


strong
Мнения: 132
Регистриран на: Сря 24 авг 2011 21:58
Автомобил: ШКОДА ОКТАВИЯ
Двигател: BLS 2008
Местоположение: първомайци

Re: Гориво в маслото 2.0тди BMM

Мнениеот strong » Вто 11 юни 2019 21:25


Според мен за 300км градско каране да вкара толкова гориво в маслото вследствие множество регенерации,ми звучи малко невероятно.По съм склонен да заложа на не добре извършен ремонт.....но знае ли човек.


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3925
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Гориво в маслото 2.0тди BMM

Мнениеот Andonov » Сря 12 юни 2019 8:26


Според теб може, но според описанието на колегата клони точно от регенерации да е
DoH_KuXoT написа:
Проблема :arrow при градско каране пълни маслото с нафта. Извънградско последните 800км не е повишило нивото. следващите 300км градско поне литър над максимум.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6066
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Гориво в маслото 2.0тди BMM

Мнениеот DoH_KuXoT » Сря 12 юни 2019 12:07


Автомобила е закаран в сервиза , който е сменил дифтунгите и о-пръстените. Описали сме всичко като симптоми и чакаме включване след като имат яснота какво точно да се прави.


Потребителски аватар
110afn
Мнения: 1894
Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
Автомобил: Audi A6
Двигател: AFN
Местоположение: Враца

Re: Гориво в маслото 2.0тди BMM

Мнениеот 110afn » Сря 12 юни 2019 12:32


То добре пак при майстора, но почти сигурно е съсипал леглата на дюзите. Ако са действителни километрите не вярвам да е имало голям засек, само с гумички да се е оправила работата


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6066
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Гориво в маслото 2.0тди BMM

Мнениеот DoH_KuXoT » Сря 12 юни 2019 13:16


Обяснението за райбероването е , че е направено съвсем леко, просто като почистване на леглото. Дано не е там разковничето. Теоретично ако все пак това е проблема с по-дебели дифтунги би ли могло да се реши проблема. И по-важното как може да се установи без да се повтори цялостно ремонта ? Има ли външни белези като да речем показните в този клип ?



Kalin72
Мнения: 1320
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG

Re: Гориво в маслото 2.0тди BMM

Мнениеот Kalin72 » Сря 12 юни 2019 13:45


Andonov написа:Според теб може, но според описанието на колегата клони точно от регенерации да е
DoH_KuXoT написа:
Проблема :arrow при градско каране пълни маслото с нафта. Извънградско последните 800км не е повишило нивото. следващите 300км градско поне литър над максимум.


Може би е по-добре да не отваряш наново двигателя?


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Гориво в маслото 2.0тди BMM

Мнениеот valiosport » Сря 12 юни 2019 22:26


Би могло да, ама откъде ще ги намериш тия дихтунки и как ще разбереш колко е свалено от главата че с толкова да компенсираш? Ако е райберовано ръчно не можеш свали много
Ако си заглеждал дихтунга на инжектора ще видиш че имат засечка за зегерката.
Варианта е само на струг, но не бързай още да пипаш там.
Надуйте с компресор през дупките за гориво да видиш дали издиша през най горния пръстен.


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3925
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Гориво в маслото 2.0тди BMM

Мнениеот Andonov » Чет 13 юни 2019 8:55


Нещата по ремонта не са уточнени, но мисля че въпросното райбероване не засяга дъното, поне ако наистина са майстори. При ПД леко се заглаждат образуваните ръбове по стената, за да се избегне рязане на уплътняващите гумички.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6066
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Гориво в маслото 2.0тди BMM

Мнениеот DoH_KuXoT » Сря 03 юли 2019 14:21


Да дам малко отчет по темата, колата е върната в първия сервиз и са тествани дюзите със сгъстен въздух за пропуски, не са установени, майсторите казват, че причината за тях на 99% е вакуум помпата, през която минава масло, гориво и въздух. Освен това са видели износване на разпределеителен вал над допустимото. Сменен е вала и тандем помпата с нови. От два дни автомобила е в собственика и още не може да се каже дали проблема е решен реално, но пък вече си имаме нов проблем. На място автомобила не пада под 1л/час , при включени консуматори и климатик и т.н. се качва до 1.4-1.5л/час. Когато е студен сутрин на 25-28 градуса пали и кове на 0.8 , със загряването отива на 1.0 и там си стои. Маршрута на автомобила е един и същ от преди и след ремонта и преди по този маршрут разхода севъртеше около 7 градско, сега под 10 много трудно пада , съдейки по борд компа. Реален разход още не е засечен, минати са около 200км някъде. :gruebel


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4614
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Гориво в маслото 2.0тди BMM

Мнениеот hvp800 » Сря 03 юли 2019 14:30


Колко е синхронизацията ?
На колко градуса е направен реглажа на дюзите ?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: bongoo и 155 госта