Пасат б5 1.6 бензин проблем с лампата за маслото

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Иван.Дочев
Мнения: 17
Регистриран на: Нед 04 авг 2019 7:39
Автомобил:
Двигател:

Пасат б5 1.6 бензин проблем с лампата за маслото

Мнениеот Иван.Дочев » Нед 04 авг 2019 7:51


Добро утро имам следния проблем . Пасат б5 2001 1.6 бензин комби на студен двигател ( също и на топъл ) когато вдигна оборотите ми светва лампата за маслото в червено и само мига. Колата не губи мощност нито се мъчи просто си свети като падна под 1000 оборота гасне . Бях на майстор каза ми че не вдига налягане на маслото смени ми маслената помпа и я обслужи , но след това отново същия проблем . Прочетох подобна тема тук но или аз не го намирам това микро ключе на капака или нямам незнам . Някой да се е сблъсквал с подобен проблем поне да ме насочи горе доло защото тия майстори само гадаят и аз само вървя и плащам и проблема си стои . Също ако може да ме насочите към читав сервиз в Пловдив . Благодаря ви много :)




Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13433
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Пасат б5 1.6 бензин проблем с лампата за маслото

Мнениеот kris11 » Нед 04 авг 2019 14:40


тракат ли ти повдигачи на ПХ при загрял двигател ? И намери с-з да ти измерят налягането на маслото.


mrsch66
Мнения: 289
Регистриран на: Чет 22 мар 2012 18:38
Автомобил: jetta 2
Двигател: ez 1986
Местоположение: praha

Re: Пасат б5 1.6 бензин проблем с лампата за маслото

Мнениеот mrsch66 » Нед 04 авг 2019 16:23


А мерено ли е налягането с мех. манометър или само се набеждат части и се сменят на принципа проба-грешка.


Потребителски аватар
Иван.Дочев
Мнения: 17
Регистриран на: Нед 04 авг 2019 7:39
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат б5 1.6 бензин проблем с лампата за маслото

Мнениеот Иван.Дочев » Нед 04 авг 2019 20:24


Налягането е 2.5 На 2000 оборота , нищо не трака , но започна да гори адски много маслото не го пипа , но бензина ме съсипва . Обслужено масло филтри и сменена маслена помпа . Този пишман майстор ми каза че било от таблото да съм го бил сменил и ако не се оправили да се отваря двигателя да се види коляновия вал което за мен нещо не се връзва . А и също смених датчика за маслото с нов , но си е все същото ... възможно ли е да е от таблото наистина. Като го закача на компютър не изписва никакви грешки ....


teodorpc
Мнения: 231
Регистриран на: Сря 14 фев 2018 21:35
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат б5 1.6 бензин проблем с лампата за маслото

Мнениеот teodorpc » Нед 04 авг 2019 21:02


Това може да е полезно :
"Ако на някой от вас се е случвало докато кара VW-то си, без видима причина да започне да мига лампата за маслото и да свири гаден зумер, това ще му бъде от полза.
Повечето модели на VW Golf, Jetta, Passat и др.са снабдени с т.н. система за ранно предупреждение за налягането на маслото.Направена е на базата на интегрална схема (компаратор) и зумер, които се намират във блока на скоростомера. На входа на схемата постъпва информация от:
- датчика монтиран на масления филтър 1.8 bar (бяла изолация) с нормално отворени контакти към "маса".
- датчика на главата 0.3 bar (кафява изолация) с нормално затворени контакти към "маса"
- оборотомера (от делкото ако няма оборотомер)

Тази система следи отношението обороти-налягане и има за цел да предупреждава НАВРЕМЕ че поради някаква причина налягането на маслото е спаднало и е под оптималната си стойност. (При коли, които имат само контролна лампа за маслото в повечето случаи тя светва, когато вече е доста късно).

Сработването на системата НЕ ОЗНАЧАВА, че е станало най-лошото (липса на налягане и "изтропал" колянов вал). Това е още много далече и може да се предотврати. Виждал съм VW, което е изминало около 1000км след първото сработване на системата и мотора му работеше като часовник без всякакви намерения да спира.

За системата трябва да се знае че:
- недейства при тихи обороти;
- неследи за нивото или температурата на маслото;
- задействането и се индицира ВИНАГИ с едновременното светене на лампата за маслото и свирене на сигналния зумер.

Системата работи така:
-При пускане на двигателя и достигане на налягане от 0.3 bar, датчикът на главата разделя контактите си и гаси лампата за маслото.
-Датчикът на масления филтър сработва като затваря контактите си при достигане на налягане от около 1.6 до 1.8 bar като по този начин
подава "маса" към интегралната схема.
-Системата за ранно предупреждение ЗАПОЧВА ДА РАБОТИ при достигане на 2000 оборота.
Тези обороти се регистрират от интегралната схема. Ако а в същото време тя НЕ Е
получила сигнал от датчика на масления филтър (т.е. налягането е под 1.8 bar и
датчикът не е затворил контактите си) след около 15сек схемата задейства лампата за маслото,
която започва да мига и към зумера, който започва да звъни, не много силно но страшно изнервящо.

При сработване на системата за ранно предупреждение добре е да се направи диагностика. Препоръчвам ви следното:
-Проверете изправността на самата система като откачите кабела на датчика на масления филтър (при повечето модели е жълт).
-Запалете двигателя и вдигнетее окило 2200 оборота. След около 10-15сек. лампата на маслото трябва да светне, а зумерът да започне да звъни. При връщане кабела на мястото му или опирането му към "маса" лампата и зумерът трябва да спрат.
-Ако всичко е ОК тогава на мястото на датчика на филтъра навийте манометър. При загрят двигател (82-95 градуса) налягането на маслото за бензиновите двигатели на VW 1.3, 1.6 и 1.8 всички модификации трябва да е не по-малко от 1.5 bar при не повече от 1000 оборота и не по-малко от 2 bar при 2000 оборота.

Ако налягането е ОК, причините да се търсят в:
- лоши кабелни връзки на датчиците
- лоши връзки в самото арматурно табло (фолираните проводници зад него)
- интегралната схема в самото табло (това не се ремонтира, а се сменя цялото табло)
- дефектирали датчици

Ако налягането е под посочените стойности то възможни причини са:
- маслото е с нисък вискозитет
- проблеми с хидравликата на клапаните (ако моторът е такъв).
- маслена помпа (големи хлабини или блокирал в отворено положение компенсационен клапан)
- лагери на паразитния вал (малко вероятно но напълно възможно)
- ОСНОВНИ И БИЕЛНИ ЛАГЕРИ.


Потребителски аватар
Иван.Дочев
Мнения: 17
Регистриран на: Нед 04 авг 2019 7:39
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат б5 1.6 бензин проблем с лампата за маслото

Мнениеот Иван.Дочев » Нед 04 авг 2019 22:33


Видях го това затова написах , че изчетох темите във форума относно тази тема затова попитах дали наистина може да е от таблото , дали някой се е сблъсквал с такъв проблем и се е оказало таблото и как е решил проблема и ако може някои да ми препоръча читав сервиз в Пловдив които не гледа да ми вземе парите само , а да ми изкара колата както трябва защото до тук съм дал 1400 лв И направих основен ремонт на предницата , но проблема продължава да е факт ...


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13433
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Пасат б5 1.6 бензин проблем с лампата за маслото

Мнениеот kris11 » Пон 05 авг 2019 9:33


Иване имаш ли пяна по капачката за разш съд за антифриза ?


Потребителски аватар
popeye
Мнения: 1252
Регистриран на: Пет 30 юли 2004 22:59
Автомобил: VW Passat variant 4motion 2002
Двигател: AMX 193hp 2771cc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пасат б5 1.6 бензин проблем с лампата за маслото

Мнениеот popeye » Пон 05 авг 2019 11:03


+1 за таблото
като откачиш клемата на акумулатора за 1-2 мин.и изчезнат симптомите до следвашото палене е от него


Потребителски аватар
Иван.Дочев
Мнения: 17
Регистриран на: Нед 04 авг 2019 7:39
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат б5 1.6 бензин проблем с лампата за маслото

Мнениеот Иван.Дочев » Пон 05 авг 2019 11:20


Проблема е решен благодаря много за отделенето време . Оказа се заял клапан и некадърен майстор .



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 123 госта