Здравейте колеги! Нов съм в форума и реших да пусна тема за много странен проблем за моя пасат, който никой не намери решение до момента.
Колата си беше добре работеше си перфектно и лете и зиме, но един ден когато стана много горещо опитах да запаля и запали доста трудно, след което изгасна сама. След това тази аномалия зачести и започна да го прави всеки път когато температурите отвън бяха високи. Дойде момент в който колата започна да влиза в авариен режим и набиваше грешки на педала на газта, на дросела и ЕСП-то светеше и ЕПЦ-то (незнам дали това е авариен режим). Когато е в авариен режим набиваше грешки, но когато се движа и изгасне сама и я закача веднага след това на диагностика не отчита никакви грешки. По колата са сменени следните неща:
1. Чисто нова дроселова клапа
2. Темперетурен датчик
3. Датчик на външната темперетура
4. МАП сензор
5. Датчик колянов вал
6. Дебитомера е почистен
7. Потенциометара на педала на газта е почистен.
Забравих да спомена, че колата има АГУ и всички проблеми ги прави и на бензин и на газ. След като смених всички тези неща колата не влиза в авариен режим а само гасне. Наскоро започна да прави и друг проблем. Когато я запаля студена/топла започва да се форсира сама до 3000 оборота и когато я сложа на Директна се нормализира, но пусна ли спирачката се засилва до към 2000 оборота сама и от тогава сякаш стана мнооого мудна до 3000 оборота. А снощи я запалих да работи за 5 мин студена (пак се форсираше сама) и отворих капака да погледна и видях, че турбината е почервеняла.
Хора моля Ви помагайте, никой не намира решение и никой не знае за какво да се хвана. Не ми се иска да я давам за желязо или да става паметник пред блока. Благодаря предварително!
Нерешен проблем с Пасат б5.5 1.8Т 150 к.с. AWT автоматик
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7821
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Нерешен проблем с Пасат б5.5 1.8Т 150 к.с. AWT автоматик
Имам един 1.8Т в момента, който се форсираше сам, чат пат и гаснеше. Оказаха се доста нацепени и изпускащи вакумни тръби. Отвори капака на запален мотор и се заслушай внимателно за съскане, размърдай маркучите да видиш променя ли се звука.
Re: Нерешен проблем с Пасат б5.5 1.8Т 150 к.с. AWT автоматик
Здравей колега! Благодаря много за отговоря! Тази вечер ще опитам да размърдам маркучите да видя дали ще има разлика. Но съм гледал за спукани маркучи и не успях да видя нищо страшно. Ще пробвам и ще пиша дали има разлика.
Re: Нерешен проблем с Пасат б5.5 1.8Т 150 к.с. AWT автоматик
Пробвай вакуумните тръби при запален двигател като ги напръскаш с течност за почистване на дроселова клапа, ако нема промена в оборотите са ок, ако се дигнат търси кой маркуч си е отишъл!
Re: Нерешен проблем с Пасат б5.5 1.8Т 150 к.с. AWT автоматик
hohoho написа:Здравей колега! Благодаря много за отговоря! Тази вечер ще опитам да размърдам маркучите да видя дали ще има разлика. Но съм гледал за спукани маркучи и не успях да видя нищо страшно. Ще пробвам и ще пиша дали има разлика.
Колега не стана като ги размърдах .. нищо не се промени, но благодаря за идеята
- ivuchev
- Мнения: 847
- Регистриран на: Чет 24 дек 2009 23:58
- Автомобил: Vw polo 1 4 8v + vw sharan 1 8 T
- Двигател: АКК -2000 --------АWC -2004
- Местоположение: Перник
Re: Нерешен проблем с Пасат б5.5 1.8Т 150 к.с. AWT автоматик
Послидно какви грешки дава?
Дросела от къде го купи и за колко? Адаптира ли го?
Дебитомера нещо ме съмнява.. или по вероятното е дросела.
Пробвай да махнеш клемите на акум. За около 15 на мин.
Дросела от къде го купи и за колко? Адаптира ли го?
Дебитомера нещо ме съмнява.. или по вероятното е дросела.
Пробвай да махнеш клемите на акум. За около 15 на мин.
Re: Нерешен проблем с Пасат б5.5 1.8Т 150 к.с. AWT автоматик
Колега, не казвам, че това е проблема, но този дебитомер не подлежи на чистене. Може да си мислиш че си го изчистил, но не е така. Когато аз сложих проблемен дебитомер ми даваше и грешка на ESP-то. Трябва някой който разбира да ти направи диагностика и да провери всичко. За спорещите ще приложа снимки за да се обоснова защо не се чисти въпросния дебитомер. Просто там където мери въздуха, няма как да се бръкне и да се изчисти. Той е с нагряваща пластина , а не с жичка като старите.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7821
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Нерешен проблем с Пасат б5.5 1.8Т 150 к.с. AWT автоматик
Предишния ми 1.8Т, който пък беше баш в Пасат Б5(надлъжен) имаше проблем точно с дебитомера. Давеше се много неприятно, без никакви грешки. Нов(рециклиран) Бош и така...
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19555
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Нерешен проблем с Пасат б5.5 1.8Т 150 к.с. AWT автоматик
hohoho написа:... и видях, че турбината е почервеняла.
Принципно това говори за неправилен момент на подаване на искрата. Много голямо предварение
Според симптомите мисля си, че датчика на разпределителния вал не е много в час.
Re: Нерешен проблем с Пасат б5.5 1.8Т 150 к.с. AWT автоматик
ivuchev написа:Послидно какви грешки дава?
Дросела от къде го купи и за колко? Адаптира ли го?
Дебитомера нещо ме съмнява.. или по вероятното е дросела.
Пробвай да махнеш клемите на акум. За около 15 на мин.
Дросела го взех от интеркар за около 150 лева (не е оригинален на Бош). Дебитомера не е нов, но е чистен. Клемите съм ги махал, но пак си го има проблема.
rpetrow написа:Колега, не казвам, че това е проблема, но този дебитомер не подлежи на чистене. Може да си мислиш че си го изчистил, но не е така. Когато аз сложих проблемен дебитомер ми даваше и грешка на ESP-то. Трябва някой който разбира да ти направи диагностика и да провери всичко. За спорещите ще приложа снимки за да се обоснова защо не се чисти въпросния дебитомер. Просто там където мери въздуха, няма как да се бръкне и да се изчисти. Той е с нагряваща пластина , а не с жичка като старите.
Благодаря за пояснението колега! Ще пробвам с нов дебитомер, но ще е другата седмица.
radotom написа:hohoho написа:... и видях, че турбината е почервеняла.
Принципно това говори за неправилен момент на подаване на искрата. Много голямо предварение
Според симптомите мисля си, че датчика на разпределителния вал не е много в час.
А възможно ли е да е от самото турбо, защото снощи извадих маркуча, който влиза в дросела и когато се подава газ до към 2000-3000 оборота виждам как от маркуча се подава една локвичка с масло и се движи бавно към дросела ...
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19555
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Нерешен проблем с Пасат б5.5 1.8Т 150 к.с. AWT автоматик
То зависи колко локва е локвичката, ама ако има масълце там, говори за заминаващи маслени сегменти (или пръстени се водеха, не помня) на турбината.
Измъкни долната тръба на куулера и виж колко масло ще изтече. Ако е осезаемо количество - лошо!
Ако са само капките горе при дросела - ще поживее още малко ;)
При всички случаи това обаче няма отношение към зачервяването на турбината.
Подобно изчервяване значи, че част от горивния процес протича в изпускателния колектор.
... или е силно задръстен катализатора, ако все още имаш такъв.
Впрочем, силно задръстен катализатор може да предизвика угасване на мотора. Както и игра на оборотите.
Ето тук мат'рял по въпроса от човек, на който можеш да се довериш:
viewtopic.php?f=6&t=122909&hilit=%D0%BA%D0%B0%D1%82%D0%B0%D0%BB%D0%B8%D0%B7%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80
Измъкни долната тръба на куулера и виж колко масло ще изтече. Ако е осезаемо количество - лошо!
Ако са само капките горе при дросела - ще поживее още малко ;)
При всички случаи това обаче няма отношение към зачервяването на турбината.
Подобно изчервяване значи, че част от горивния процес протича в изпускателния колектор.
... или е силно задръстен катализатора, ако все още имаш такъв.
Впрочем, силно задръстен катализатор може да предизвика угасване на мотора. Както и игра на оборотите.
Ето тук мат'рял по въпроса от човек, на който можеш да се довериш:
viewtopic.php?f=6&t=122909&hilit=%D0%BA%D0%B0%D1%82%D0%B0%D0%BB%D0%B8%D0%B7%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80
Re: Нерешен проблем с Пасат б5.5 1.8Т 150 к.с. AWT автоматик
Здравейте колеги! Има леко развитие по проблема .. та Петък свалих турбината, Събота я закарах да я ремонтират и Неделя я качих (това удоволствие ми струваше 330 лв.). Оказа се, че е си е била за ремонт, понеже само аз видях 5 пукнатини на топлата част (майстора ми каза, че всичките 1.8Т имат пукнатини там). Та изводите до момента са, че вече не се форсира сама и не става червена. Останаха ми дребни неща да довърша и ще я извадя на пътя да видя как се държи и дали гасне.
Re: Нерешен проблем с Пасат б5.5 1.8Т 150 к.с. AWT автоматик
Здравейте! Проблема се реши за момента след като смених турбината. До момента не ми е гаснала, но разхода си остана г.д. същият може би литър надолу. Та проблема ми е решен БЛАГОДАРЯ много на всички отзовали се !
-
- Мнения: 297
- Регистриран на: Вто 20 дек 2011 14:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Bulgaria
Re: Нерешен проблем с Пасат б5.5 1.8Т 150 к.с. AWT автоматик
последно, ремонтира или смени турбината ?
и в двата случая, сподели при, кога, как, и кое, моля :)
и в двата случая, сподели при, кога, как, и кое, моля :)
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта