Passat B7 - подобрения и обща информация за модела

Техническа и сервизна информация за Passat
yodaheadz
Мнения: 6
Регистриран на: Пон 28 ное 2011 19:51
Автомобил: Passat B7
Двигател: CFFB
Местоположение: Sofia

Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот yodaheadz » Сря 09 окт 2019 9:56


alpinab написа:Солена е ако се изтипосаш в някое от официалните представителства и си готов да им изсипеш торбата с кеш. Вече има доста сервизи и дилъри на части, които дават добра отстъпка за комплекта изброен от теб.


Всичко което казваш звучи логично. Можеш ли да препоръчаш някой сервиз, към който мога да се обърна?




ziiro
Мнения: 34
Регистриран на: Пон 27 юли 2015 21:27
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот ziiro » Сря 09 окт 2019 10:09


IMG_0767.jpg
DoH_KuXoT написа:
ziiro написа:Здравейте,

Аз имам два проблема с пасата (1.6 ТДИ) комби.

Първият, който като че ли е от по-скоро. Когато шофирам колата по идеален гладък асфалт се усеща лашкане (сеене) на купето. Получава се понякога, т.е. не е всеки път. В диапазона между 40-80 км/ч. Прави го и при изключване на скорост и при изгасен двигател. Ходих на реглаж и преглед на ходова част, където казаха, че всичко изглежда здраво. Прави го и с двата комплекта гуми/джанти. При 50 км/ч. на 4-та скорост при ускорение понякога се усеща най-отчетливо.

Другият проблем е от по-отдавна. Когато започне да загрява колата (маслото вдигне над 50 градуса температура), при спиране до покой и кротване на оборотите се усещат много силни вибрации първите 2-3 секунди. След това намаляват до слаби вибрации. Когато е студена работи нормално, а когато загрее напълно също. Само в този диапазон от 50 до 90 градуса... Същите вибрации се получават, когато е вече в покой, но не е напълно загряла, и включа климатика. Тогава падат леко оборотите, разтриса се мотор, купе и тн. за 2-3 секунди и после се кротва отново.

Някой да се сблъсквал с подобни казуси, как ги е разрешил, или имате ли препоръки в каква насока да гледам...

Благодаря.

За първия проблем с оригинални джанти ли си, прави ли са джантите, централния отвор 57.1мм ли е ?
По втория проблем накарай някой да включва и изключва климатика а ти гледай отпред пистовия ремък дали се разклаща, ако да проследи дали демпферната шайба трепери по оста си , дали не ти е разбира шайбата на климатика. Дюзите гледал ли си на живи данни какви стойности показват ?


Имам 2 бр. комплекта джанти с гуми. И двата са стоманени. Изпращам снимка на самата джанта, с които съм в момента (летни гуми). С тези джанти е купувана колата (предполагам с тях е излезнала от завода). Проблемът се наблюдава и при двата комплекта. Не знам дали са прави, ще ги проверят след няколко дни, като ги сменя със зимните.
IMG_0767.jpg

Преди 2 месеца сменяваха кондезатор на климатика, ако е имало проблем там, предполагам да са го забелязали. Но ще проверя и това.
Началото на годината смених 1 бр. дюза, която беше извън норми. Честно казано не намерих разлика в начина на работа на мотора, може би малко по-леко потегляше. След това гледаха отново стойностите и бяха ОК.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6055
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот DoH_KuXoT » Сря 09 окт 2019 10:11


Джантите са си оригиналните да, провери ги за кривини и баланс. А проблема преди да смените дюзата имаше ли ги , какво наложи да я смените ?


ziiro
Мнения: 34
Регистриран на: Пон 27 юли 2015 21:27
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот ziiro » Сря 09 окт 2019 10:26


Проблемът и преди това си го имаше, може би вибрациите не бяха толкова силни, но понеже колата я карах предимно извънградско, почти не го усещах. След това се наложи колата да се кара изцяло градско и започна да ме дразни. Ходих на сервиз там я видяха, че е извън норми и се предположи, че проблемът е най-вероятно от нея.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6055
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот DoH_KuXoT » Сря 09 окт 2019 10:31


Върни се в сервиза да си оправят бакиите, тези дюзи като се сменят се адаптират, не всеки знае как става. Обикновено сменят не тази , която е проблемна, тази която компенсира проблемната дюза и т.н.


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7820
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
Двигател: EA888 evo4
Местоположение: София

Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот hooligan_sk » Сря 09 окт 2019 10:40


Минал ли е сервизна акция по дизелгейт този 1.6ТДИ? Ако не е - мини. Дюзите много се кротват... поне за известно време. :mhihi


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6055
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот DoH_KuXoT » Сря 09 окт 2019 10:46


Разкажи по-подробно, аз съм минал акцията, но все пак какво си наблюдавал преди и след ?


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6151
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот VWGT » Сря 09 окт 2019 13:49


Сигурно има предвид това, че новия софт ги кара да работят под по-високо налягане и съответно по-голяма амортизация (бях го чел някъде, но не помня източника).


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7820
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
Двигател: EA888 evo4
Местоположение: София

Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот hooligan_sk » Сря 09 окт 2019 14:24


DoH_KuXoT написа:Разкажи по-подробно, аз съм минал акцията, но все пак какво си наблюдавал преди и след ?


Наблюдавам Октавията на бащата, тя е с 1.6ТДИ CAYC. Купи си я нова, сега е да кажем на 80 000км. Преди ъпдейта, още от нова на тази кола(със супер дългата 5степенна ръчка), мотора й чукаше при подаване на газ под 1500 оборота. В последно време бяхме забелязали и неубедителен празен ход след студен старт. Гледахме дюзите, имаха известни отклонения. По някакъв повод мина през ъпдейта по дизелгейт и колата заспа от всякъде. Иначе Ауто билд в един от последните броеве писаха, че при 1.2 и 1.6 ъпдейта вдига налягането на дюзите и дебита на EGR-a. С дългосрочно неприятни последици за хардуера. :th_up


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6055
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот DoH_KuXoT » Сря 09 окт 2019 14:37


Интересно, не бях попадал на такава информация. При мен нямам база за сравнение , защото при мен си дойде пасата след като е минал акция и не знам поведението му преди това. При мен няма никакви отклонения, освен едно леко дразнещо недотам плавно преминаване от принудителен празен ход към леко подаване на газта. Точно в момента , в който се подава горивото бих искал да става по-плавно. Това го прави като, че ли най-отчетливо в този диапазон 60-80 градуса на охладителната течност. Налягането и дебита на ЕГР ще видим след време каква беля ще направят :)


Потребителски аватар
netizen
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1257
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
Автомобил: Skoda Kodiaq
Двигател: DFHA
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот netizen » Чет 10 окт 2019 7:30


yodaheadz написа:Здравейте колеги,
първо искам да ви поздравя за чудесната тема от която научих много неща, докато чета тези 114 страници. Въпреки информацията в нея искам да повдигна един въпрос (отново), ако е удобно. Моля за вашето мнение по въпроса с ангренажният ремък (и прилежащите пистов и водна помпа): на колко километра се сменя и по-важното за мен на какъв интервал от време, тъй като колата е на 130х.км., но вече е на 6 години и ремък не е сменян? Също така ме интересува каква е разликата в качеството и цената на оригиналните части и заместващите?
Поздрави.


5 години или 210 хил. км е интервала. Сменяш с оригинални и получаваш същият интервал. Освен това при смяна в гаражен сервиз е почти 100% сигурно, че няма да се сменят и половината неща по предписание което дава производителя от рода на крепежни елементи.


Потребителски аватар
Skruji
Мнения: 1146
Регистриран на: Пет 11 май 2007 16:40
Автомобил: Golf 6 Variant
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот Skruji » Чет 10 окт 2019 10:09


Не е точно така. По предписание следващият интервал, след смяната на първично вградения комплект отново с оригинален, е 120 хил км. Поне от Порше казват така.
Което пак е добре, тъй като афтърмаркета е на 60 хил км.
На тези коли, поне аз не препоръчвам смяна в гаражен сервиз, защото се изискват специални инструменти. И почти винаги се налага промяна на фабрично зацепеното газоразпределение. Шайбите и на разпределителния вал, и на помпата, са раздвижни и трябва да се разхлабят при смяната.


yodaheadz
Мнения: 6
Регистриран на: Пон 28 ное 2011 19:51
Автомобил: Passat B7
Двигател: CFFB
Местоположение: Sofia

Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот yodaheadz » Чет 10 окт 2019 14:06


Благодаря ви за коментарите. Поздрави.


Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 557
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
Двигател: CBBB DSG6 02Е
Местоположение: Павликени

Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот dispatch » Вто 15 окт 2019 21:54


Поръчах от китайците едни накрайници за ауспуха... леко скептичен..., но това което дойде ми хареса. Не е тенекия; направени от 1мм ламарина, изглежда като неръждавека и добро хромирано покритие. Супер точно пасна - влезе доста плътно; леко намазах отсрани с грес и набивах с дървена подложка и чук. Стегнах скобите и стана доста здраво. В крайна сметка даде доста по-завършен вид на задницата.... излезе с доставката за 35 лева.
20191014_123340.jpg

20191014_123313.jpg

20191014_145027.jpg

20191014_145014.jpg

20191014_145038.jpg

Това е обявата: https://www.aliexpress.com/item/32655063322.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.3da24c4ddED8mK


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6055
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот DoH_KuXoT » Сря 16 окт 2019 15:32


Вчера за втори път ми светна лампата за DPF за две години. Да споделя как го постигнах, че бая се постарах :Mr Green Fun
Първия път не разбирах какво се случва и докато светне викам си айде гадния дизел иска разходка до северната тангента, ама леко изнервен, че не ми се обикаляше безцелно го посритах няколко преки и тя взе , че угасна и не разбрах много много какво и как се случваше...
Вчера обаче схванах, от 3-4 дни по стечение на обстоятелствата, се налагаше да карам доста пъти на къси разстояния, регенерацията започваше да се подготвя и тъкмо стигне някакви средни 350-400 градуса и аз гася , после паля, пак почва да се подготвя и пак я прекъсвам, та така постигнах рекордните 540 минути и 170км от последната регенерация и около 7-8 прекъсвания на същата. При светването на лампата оставаха 9 грама и реших, че ще дам шанс да се довърши, защото лампата явно е второ ниво на предупреждение, че трябва да се случи. При достигане на 5.6 грама регенерацията приключи , VAG dpf издаде звука за прекратяване и успоредно с това лампата си угасна. Кюнците почнаха да се охлаждат и всичко продължи по старо му.
Накратко, нищо притеснително няма в лампата, явно е настроена да светва на някакъв по-голям от зададения за регенерация интервал, като допълнително подсещане да покараш повечеко и да угасне, когато всичко приключи. :c020



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: tsbstz и 41 госта