Голф 3 1997 AFN - нисък волтаж
Голф 3 1997 AFN - нисък волтаж
Наскоро като се застуди колата беше престояла около 4 5 дни и след опит за палене едвам едвам завъртя 2 пъти предсмъртно. Поне извадих късмет че веднага запали, но все пак хванах да проверя кво става. При работещ мотор с пуснати фарове и духалка напрежението е 13.4 до 13.6 волта. След гасене акумулатора държи 13 волта около 30 секунди след което пада на 12.6 обаче на следващия ден е 11.9 което най-вероятно значи че акумулатора е на път. Интересува ме тоя волтаж при работещ двигател дали е нормален за тая кола понеже от обща култура знам, че трябва да е 14, но в нета пише различни неща и ако ще вземам нов акумулатор с проблемен генератор не е много смислено.
- tdi fen
- Мнения: 4248
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Голф 3 1997 AFN - нисък волтаж
замери го на самият генератор колко е напрежението, но да трябва да е минимум 13.8 до 14.5 V
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Голф 3 1997 AFN - нисък волтаж
Меренето се прави със зареден напълно акумулатор.
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Голф 3 1997 AFN - нисък волтаж
Смени целия четкодържател (плочката). Трябва да покаже 14,1 минимум. Зареди го този акумулатор и виж дали ще пада пак. Провери и за утечка . Купуването на нов акумулатор е последно.
- stefan4o
- Мнения: 19149
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Голф 3 1997 AFN - нисък волтаж
Първо се мери на генератора, колко излиза. Аз от един хлабав болт на стойката докарах три десети волта, бях се засилил да го ремонтирам.
- samo_pechka
- Мнения: 8385
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Голф 3 1997 AFN - нисък волтаж
Меренето се прави на напълно заредено аку .
Причини за недозареждане има бол. Нека първо се зареди акумулатора и след това се извърши меренето , един път на клемите, втори път на самия алтернатор . Има начин при дълги линии от алтернатора до самия акумулатор с малък "чалъм" да се вдигне леко напрежението на клемите . Слага се диод на подходящо място :)
"Излъгва" се алтернатора, че напрежението е с половин волт по-ниско и той "помпи" до 14.2-14.3, ако трябва и до 14.4-14.5 , да компенсира спада.
Влияе се от самия регулатор на колко работи първоначално.
П.п. издирих едно леко инфо : http://www.firstfives.org/faq/charging/charging.html
Има и друг вариант де да се върже, но общо взето всички са след изправителя за релето.
Причини за недозареждане има бол. Нека първо се зареди акумулатора и след това се извърши меренето , един път на клемите, втори път на самия алтернатор . Има начин при дълги линии от алтернатора до самия акумулатор с малък "чалъм" да се вдигне леко напрежението на клемите . Слага се диод на подходящо място :)
"Излъгва" се алтернатора, че напрежението е с половин волт по-ниско и той "помпи" до 14.2-14.3, ако трябва и до 14.4-14.5 , да компенсира спада.
Влияе се от самия регулатор на колко работи първоначално.
П.п. издирих едно леко инфо : http://www.firstfives.org/faq/charging/charging.html
Има и друг вариант де да се върже, но общо взето всички са след изправителя за релето.
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Голф 3 1997 AFN - нисък волтаж
Това с диода може да се приеме за добра идея при градско каране зимата, даже аз съм правил на Голф-а още по-големи "модове" . Обаче лятото ще има проблем с акумулатора. Или пък ако има лоша връзка и я компенсираш така, а след това я оправиш, или сама се оправи от вибрациите .
Първо, както казаха колегите, да измери директно на генератора, известно време след запалване за да се позареди акумулатора. Меренето така: плюсова сонда директно на шпилката на генератора, а минусова сонда на волтметъра - на корпуса на генератора, не на минуса на акумулатора, не на шаси на автомобила, а на корпуса на генератора. Особенно при зареден акумулатор трябва да е 14-14.6V . Даже и при зареждащ се поизтощен акумулатор трябва да е около 14.
Първо, както казаха колегите, да измери директно на генератора, известно време след запалване за да се позареди акумулатора. Меренето така: плюсова сонда директно на шпилката на генератора, а минусова сонда на волтметъра - на корпуса на генератора, не на минуса на акумулатора, не на шаси на автомобила, а на корпуса на генератора. Особенно при зареден акумулатор трябва да е 14-14.6V . Даже и при зареждащ се поизтощен акумулатор трябва да е около 14.
- D1D00
- Мнения: 360
- Регистриран на: Пет 11 фев 2011 16:21
- Автомобил: Volkswagen Golf GT
- Двигател: ABD 1994
- Местоположение: Шумен
Re: Голф 3 1997 AFN - нисък волтаж
Наскоро, и аз имах такъв проблем. След закупуване на чисто нов акумулатор, и след измерване на алтернатора, скалата на уреда показа 13.4 волта при зареждане. Закарах я при майстор, и човека й смени там четките на алтернатора понеже били много износени, както и плочката му, и смени също и кабела с нов който е свързван от алтернатора към плюса на клеймата за акумулатора. Проблемът се реши с това, сега зарежда на 14.6 волта, даже и фаровете ми се оправиха сега светят една идея по добре от преди . Майстора ми обясни също че алтернатора на голфа е бил от хубавите на bosch, които били много издръжливи... А относно по темата, ако вземеш нов акумулатор с проблемен алтернатор, може и да не ти дадат гаранция за новия докато не си оправиш проблема с алтернатора, защото като вземеш нов акумулатор те ще ти измерят волтажа на място с пуснат двигател и с включени фарове, и ако е по ниско от 13.8 ще се заядат.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: iwan33 и 141 госта