ЕГР охладител

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

ЕГР охладител

Мнениеот Dobromirski » Пон 06 окт 2008 8:41


Изображение
Изображение
Изображение


Ето нещо което със сигурност ще се захвана да направя на моят автомобил. Решението е в пъти по-добро от затапване не ЕГР-а. Видях го фабрично реализирано на Опел и Ситроен.
Обеснявам смисъла от всичко това.
Изходящият антифриз от охладителчето е загрят от минаващите изгорели газове и с едното палене имате горещо парно :roll: .Тук ще трябва да се направи малко преустройство по у-нието на ЕГР-а , тъй , като при ситроена ми , ЕЦУ-то принодително отваря ЕГР-а за продължително време ако двигателят е още студен, а си пуснал климатроника на отопление. По този начин гарантират интензивно подгряване на антифриза който минава през него за да си топлите крачката веднага след запалването. До тук ефекта е в благинката за Вас.
Другият + обаче е охлаждането на изгорелите газове, които влизат в всмукателният тръбопровод. Проблема с нагара по всмукателният тръбопровод се получава при срещането на маслото от турбокомпресора с ГОРЕЩИТЕ газове от ЕГР-а, при което маслото прегаря като се образува нагар. Минавайки през ЕГР-кулера, газовете са охладени и нагар не се получава (или поне не толкова интензивен) :wink:

Последна промяна от Dobromirski на Съб 09 фев 2013 16:19, променено общо 1 път.




sashot
Мнения: 529
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот sashot » Вто 07 окт 2008 7:19


Интересна идея. Но ми идва наум една модификация, от която вероятно ще се нуждае. Електромагнитен клапан, управляван от термодатчик, който да прекъсва притока на антифриз през топлообменника след като колата загрее. Иначе може да се понаруши температурния баланс на охладителната система. Само че при такова отсичане трябва да се помисли как да се изведе остатъкът от антифриза в топлообменника, който иначе ще изкипи.


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Dobromirski » Вто 07 окт 2008 8:59


:no-no
Хитрото в цялата работа е това, че когато караш на ниски обороти и двигателят не е натоварен - ЕГР- отваря. Когато обаче настъпиш, и двигателят почне да работи на по-тежък режим ЕГР-а въобще не отваря и няма да имаш допълнително подгряване в системата :wink: .
Ааааа .... И още нещо , освен парното , и самият двигател загрява бързо зимата което си е определено + :wink:


sashot
Мнения: 529
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот sashot » Вто 07 окт 2008 12:23


Да, това за по-бързото загряване и аз си го помислих. Макар че моята кола и така си загрява бързо, когато е на ход.


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1514
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Вто 07 окт 2008 20:27


Съжалявам може би за глуповатия въпрос, но какво е ЕГР?


Потребителски аватар
baivan
Мнения: 271
Регистриран на: Вто 06 фев 2007 13:49
Автомобил: Vento
Двигател: 1.8T
Местоположение: Разлог

Мнениеот baivan » Вто 07 окт 2008 21:10


mafiota написа:Съжалявам може би за глуповатия въпрос, но какво е ЕГР?


Има го при дизелите с турбо. Клапан, който регулира рециркулацията на изгорелите газове при някои режими на двигателя. Бута изгорели газове обратно през входащия колектор за доизгаряне. Всичко с цел екология, заради него се натрупват само че най-различни гадости по всмукателния колектор и тнт. Като одъртее, прави само проблеми.

М/у другото това е хубаво измислено, само че "тинята" по колектора пак ще си я има....но наистина има плюсове. И на кои модели Опел и Ситроен казваш че го има тоя охладител?


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3789
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Мнениеот Andonov » Вто 07 окт 2008 22:19


baivan написа: И на кои модели Опел и Ситроен казваш че го има тоя охладител?


На пежо 406 ХДИ 110кс също - нали са едно със сутиена.

Но все пак зависи за коя страна е колата.
Една и съща година едната италианка - няма, а другата германка - има.(както е при ВАГ със подгряващите свещи за водата)


Потребителски аватар
DragoGT
1/8 перничанин
1/8 перничанин
Мнения: 10755
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 18:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот DragoGT » Сря 08 окт 2008 9:05


аз това го махнах от нашите бусове
каква гняс бута обратно в двигателя
а да не говоря и че се отпушиха доста...

за мен е грешка това....


Потребителски аватар
snaiperisto
Мнения: 70
Регистриран на: Пет 06 юли 2007 20:30
Автомобил: Skoda Fabia 1.2 12V-METAN
Двигател: 6Y2 2006
Местоположение: София

Re: ЕГР охладител

Мнениеот snaiperisto » Чет 05 дек 2013 0:20


А нещо такова , мога ли да монтирам на ТДИ 1Z ?


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3789
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: ЕГР охладител

Мнениеот Andonov » Чет 05 дек 2013 8:10


Смени го с голф 5 и ще го имаш заводско. :biggrin


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: ЕГР охладител

Мнениеот fox_vt » Чет 05 дек 2013 19:20


По добрият варинат според мен е да се ползва идеята но не с егр а със топлообменник който да затопля антифриза със изгорели газове.Дискутираше се в една тема за подгряването на антифриза.Така хем се използват благинките хем нямаш проблеми със боклуците във въздуховодите.Е разбира се не е екологично но не може всичко да е хубаво.

пп всъшност като се замисля егр ще е идеално да се ползва заради ниждата от клапан на входа на изгорелите газове а по подходящо от егр няма.Но вместо да влизат във всмукателния колектор да се вливат във тръбата след турбото да речем.И така когато трябва да се грее егр клапана е отворен а когато антифриза стигне работна темп егр е затворен - бих казал че е гениално стига да има кой да го управлява де :mhihi


Потребителски аватар
racing_team_vidin
Мнения: 1830
Регистриран на: Съб 09 фев 2008 2:34
Автомобил: BMW E65 Sport Package
Двигател:
Местоположение: Видин

Re: ЕГР охладител

Мнениеот racing_team_vidin » Пет 06 дек 2013 14:29


Само ще напиша, че БМВ го имат това..., но защо има термостат на него и защо, като се преебе малкия термостат колата не загрява хубаво?


Илиян И. 79
Мнения: 39
Регистриран на: Чет 19 дек 2019 10:17
Автомобил: VW Touran
Двигател: 2006 125KV
Местоположение: гр.Враца

Re: ЕГР охладител

Мнениеот Илиян И. 79 » Пон 17 фев 2020 19:10


Зачетох темата. Интересно е да се прочетат мнения за нещо,но аз не виждам снимките. Проблема дали е при мен или в темата!?Възможно ли е да се качат наново?


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11166
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: VW Passat 35i
Двигател: PF 1989
Местоположение: София / Берковица
Контакти:

Re: ЕГР охладител

Мнениеот К.Одаджийски » Вто 18 фев 2020 7:34


Тези снимки са от 2008 година, безвъзвратно са изгубени, освен ако Добромирски не види темата и е запазил снимките за да ги качи пак на ново място



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: IliyanIvanov1 и 4 госта