Здравейте колеги!
Притежавам CROSS TOURAN 2008 г. с печка вебасто ТТ-V, която фабрично работи само при работещ двигател.
Искам да я включвам с програматор преди да използвам колата.
Да я изключа от ел.блок, да извадя куплонгите за управление и на тяхно място да поставя нови с програматора.
Някой правил ли е такова нещо и дали е възможно!
Cross Touran 2008 и Печка вебасто TT-V
- piron45
- Мнения: 163
- Регистриран на: Нед 04 юни 2017 16:18
- Автомобил: VW Touran 1_9 TDI DSG
- Двигател: BKC 2005
- Местоположение: Самоков
Re: Cross Touran 2008 и Печка вебасто TT-V
Колега, най елементарното нещо и най евтино е да си купиш един W-bus модул за 60лв. Има ги в продавалника. На мойта кола печката е същата. Сложих и модул и печката започва да се пали само с подаване на 12V на модула. Тия 12V ги подавам с обикновен таймер на същото напрежение, или с дистанционно.
Има два начина на работа на печката. Първият е ако не променяш нищо по печката и само добавиш модула. Тогава печката работи когато ти искаш, но и когато са изпълнени условията за работа автоматично пускана от колата. Вторият начин както направих аз /защото не ми харесва да се включва когато иска, а само когато аз искам/, резнах и двата кабела за връзка по Bus- шината с колата и сега работи само когато и кажа. За 12-13мин . предварително включена ми загрява ДВГ и паля топъл двигател. парното тръгва веднага. Има и възможност да се направи да пуска и вентилатора на климатроника, но тогава трябва да си сигурен, че имаш добър акумулатор. Моя вече издиша и затова не съм направил още тази екстра.
Има и трети вариант който е по скъп обаче. Намираш си ОЕМ контролер Телестарт Т91 или Т100 и тогава всичко се управлява по Bus шина.Аз продавам един такъв контролер, че го взех погрешка за моя Туран, но няма да стане и за твоя. Оказа се, че е за по новите модели след 2015г. Ако имаш въпроси питай.
Има два начина на работа на печката. Първият е ако не променяш нищо по печката и само добавиш модула. Тогава печката работи когато ти искаш, но и когато са изпълнени условията за работа автоматично пускана от колата. Вторият начин както направих аз /защото не ми харесва да се включва когато иска, а само когато аз искам/, резнах и двата кабела за връзка по Bus- шината с колата и сега работи само когато и кажа. За 12-13мин . предварително включена ми загрява ДВГ и паля топъл двигател. парното тръгва веднага. Има и възможност да се направи да пуска и вентилатора на климатроника, но тогава трябва да си сигурен, че имаш добър акумулатор. Моя вече издиша и затова не съм направил още тази екстра.
Има и трети вариант който е по скъп обаче. Намираш си ОЕМ контролер Телестарт Т91 или Т100 и тогава всичко се управлява по Bus шина.Аз продавам един такъв контролер, че го взех погрешка за моя Туран, но няма да стане и за твоя. Оказа се, че е за по новите модели след 2015г. Ако имаш въпроси питай.
Re: Cross Touran 2008 и Печка вебасто TT-V
Благодаря за бързия отговор!Точно от това се нуждая, когато стигна до колата вече двигателят да е топъл.
Въпросът ми е къде трябва да монтирам модула?Около печката или на друго място?
В четвъртък ще получа модула и ако имам въпроси ще си позволя да Ви безпокоя!
Сърдечно благодаря!
Въпросът ми е къде трябва да монтирам модула?Около печката или на друго място?
В четвъртък ще получа модула и ако имам въпроси ще си позволя да Ви безпокоя!
Сърдечно благодаря!
- piron45
- Мнения: 163
- Регистриран на: Нед 04 юни 2017 16:18
- Автомобил: VW Touran 1_9 TDI DSG
- Двигател: BKC 2005
- Местоположение: Самоков
Re: Cross Touran 2008 и Печка вебасто TT-V
Модула е добре да е някъде в кабината, но за целта ти трябват три проводника от печката до кабината. Два проводника за захранване +-12V и един проводник за управление на печката. Без сваляне на предната броня, гумата и подкалника няма да минеш. Преди да започнеш монтажа се вади предпазителя на печката от панела при ДВГ. След това от захранващия кабел на печката се извеждат двата проводника за захранване на модула. Имай предвид, че печката е захранена непрекъснато и без да е изваден предпазителя там винаги има напрежение. Третия проводник се извежда от управляващата букса /6 или 8 пина /. При теб не знам каква е. В продавалника продават такива букси несглобени. Хубаво е да си вземеш една такава за да имаш допълнителен пин за управляващата букса, който се слага. Може и само с кабелче, но работата не е много сигурна. Това е за сега, за подробности питай.
Re: Cross Touran 2008 и Печка вебасто TT-V
Благодаря за съветите!
Бронята и маската свалих лесно, но не мога да открия предпазителите на печката.
Имам Голф 2 с Термо Топ С и там те са 3 бр. на едно пластмасово тяло с капачета монтирано на преградата
между купето и коша.
В голямата кутия с предпазители също не ги виждам.
Бронята и маската свалих лесно, но не мога да открия предпазителите на печката.
Имам Голф 2 с Термо Топ С и там те са 3 бр. на едно пластмасово тяло с капачета монтирано на преградата
между купето и коша.
В голямата кутия с предпазители също не ги виждам.
- piron45
- Мнения: 163
- Регистриран на: Нед 04 юни 2017 16:18
- Автомобил: VW Touran 1_9 TDI DSG
- Двигател: BKC 2005
- Местоположение: Самоков
Re: Cross Touran 2008 и Печка вебасто TT-V
На моя Туран предпазителя е вкутията в двигателния отсек. 20А, сега не помня точно номера, но в средата на кутията има релета и до тях има два предпазителя един 25А и от дясната му страна друг 20А за захранването на печката.
-
- VW експерт
- Мнения: 1075
- Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Cross Touran 2008 и Печка вебасто TT-V
Само внимавай как режеш кабелите на кана, че може да се наложи да ги включваш пак.
Re: Cross Touran 2008 и Печка вебасто TT-V
Здравейте!
Бихте ли споделили, през кой отвор вкарахте кабелите в купето, защото при мен всичко е в коша на мотора от миналата година.
Благодаря за указанията и помощта!
Бихте ли споделили, през кой отвор вкарахте кабелите в купето, защото при мен всичко е в коша на мотора от миналата година.
Благодаря за указанията и помощта!
Re: Cross Touran 2008 и Печка вебасто TT-V
Здравейте!
Весело посрещане на Коледа!
Здраве, късмет и мечтани пътешествия!
Моля, да споделите цветовете на кабелите свързващи печката с кан шината и евентуално в кой сноп се намират.
Според схемата на печката са оранжев и бял, но не ги откривам в снопа над печката върху подкалника.
Благодаря!
Весело посрещане на Коледа!
Здраве, късмет и мечтани пътешествия!
Моля, да споделите цветовете на кабелите свързващи печката с кан шината и евентуално в кой сноп се намират.
Според схемата на печката са оранжев и бял, но не ги откривам в снопа над печката върху подкалника.
Благодаря!
Re: Cross Touran 2008 и Печка вебасто TT-V
Здравейте!
Моля за съвет и помощ!
Използвам модул, както е описано по горе за принудително включване на печката.
Не съм прекъсвал кабелите към шината.
Когато я включа при външна температура над 5 градуса работи нормално и след изтичане на за даденото време спира.
На другата сутрин обаче започва да работи около минута и блокира. Грешката е "прегряване".
След от блокиране се повтаря същото.
Каква може да е причината?
Би трябвало ръчно да работи и над 5 градуса.
Моля за съвет и помощ!
Използвам модул, както е описано по горе за принудително включване на печката.
Не съм прекъсвал кабелите към шината.
Когато я включа при външна температура над 5 градуса работи нормално и след изтичане на за даденото време спира.
На другата сутрин обаче започва да работи около минута и блокира. Грешката е "прегряване".
След от блокиране се повтаря същото.
Каква може да е причината?
Би трябвало ръчно да работи и над 5 градуса.
-
- VW експерт
- Мнения: 1939
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Cross Touran 2008 и Печка вебасто TT-V
Може би единия път включва помпата за циркулация на антифриза, а другия път, не.
Re: Cross Touran 2008 и Печка вебасто TT-V
Благодаря за отговора!
При проверката се оказва че помпата на печката работи 100 %, не е изгоряла електрически.
Дали е възможно понеже е електромагнитна, Ел. да работи, а турбината да не се върти ефективно и затова печката спира?
При проверката се оказва че помпата на печката работи 100 %, не е изгоряла електрически.
Дали е възможно понеже е електромагнитна, Ел. да работи, а турбината да не се върти ефективно и затова печката спира?
-
- VW експерт
- Мнения: 1939
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Cross Touran 2008 и Печка вебасто TT-V
Мисълта ми беше друга, не че е изгоряла.
Оригинално печката се включва сама под 5 градуса и определени условия. Тогава вероятно се включва и помпата. Обаче помпата кой точно я управлява?! Ако тя не се включва над 5 градуса, а само печката чрез допълнителния модул, то ще се случва точно това, което описваш.
Сигурно ли е, че помпата работи(подава се захранване към нея) и при околна температура над 5 градуса?! Нормалните печки си управляват помпата, но тук управлението може да е различно, печката е вързана към комуникацията на автомобила. С модула я лъжеш да запали и без работещ двигател, но дали лъжеш и помпата винаги да се включва при работеща печка?!
Оригинално печката се включва сама под 5 градуса и определени условия. Тогава вероятно се включва и помпата. Обаче помпата кой точно я управлява?! Ако тя не се включва над 5 градуса, а само печката чрез допълнителния модул, то ще се случва точно това, което описваш.
Сигурно ли е, че помпата работи(подава се захранване към нея) и при околна температура над 5 градуса?! Нормалните печки си управляват помпата, но тук управлението може да е различно, печката е вързана към комуникацията на автомобила. С модула я лъжеш да запали и без работещ двигател, но дали лъжеш и помпата винаги да се включва при работеща печка?!
Re: Cross Touran 2008 и Печка вебасто TT-V
Благодаря за отговора и идеята!
Това не съм проверявал. Изчетох ръководството на печката, и това което разбрах е, че тя се включва и работи, когато работи печката и малко след изгасването и.
Захранена е с двужилен кабел идващ от три пинов куплонг на печката.
Сигурно е възможно да се провери, но трябва да стигне до нея, а това сега трудно.
Това не съм проверявал. Изчетох ръководството на печката, и това което разбрах е, че тя се включва и работи, когато работи печката и малко след изгасването и.
Захранена е с двужилен кабел идващ от три пинов куплонг на печката.
Сигурно е възможно да се провери, но трябва да стигне до нея, а това сега трудно.
- piron45
- Мнения: 163
- Регистриран на: Нед 04 юни 2017 16:18
- Автомобил: VW Touran 1_9 TDI DSG
- Двигател: BKC 2005
- Местоположение: Самоков
Re: Cross Touran 2008 и Печка вебасто TT-V
Ето ти нещо интересно на руски.
Върни се в “Sharan, Touran & Caddy”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта