Т5 показателите на таблото изчезват
Т5 показателите на таблото изчезват
Преди няколко дни по време на пътуване изчезнаха всички показатели на таблото(се едно колата угасна), а двигателя си работи само показателите на таблото изчезват и ел.стъклата не работят. По някое време се връщат изчезват от самосебе си така се прибрах. Помислих че може да е тръгнал алтернатора, но вчера запалих всичко работи нормално, като изфорсирам над 2к оборота изчезват пак, като сваля оборотите пак се връщат... Някакво реле се чува от таблото да щрака като изчезват ... Някакво съвети ?
Re: Т5 показателите на таблото изчезват
Ти си по-зле от мен. При мен като запаля двигателят се нулират часовника и дневният километраж. Акумулаторите са нови. Тоест зануляващ пад на напрежение няма.
И аз не знам какво става и каква е причината. Мисля за смяна на километражното табло, но първо няма като моето, второ са скъпи.
Ще следя темятя.
И аз не знам какво става и каква е причината. Мисля за смяна на километражното табло, но първо няма като моето, второ са скъпи.
Ще следя темятя.
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Т5 показателите на таблото изчезват
Захранването за всичките тези неща се управлява от Onboard power supply control unit / модул J519. Или известен още като BCM-а.
Релето дето чуваш е по-скоро над педала за газта, а не в таблото. Там е този модул. При подаване на контакт се подава сигнал към модула и той пуска релето дето пуска захранването към всичко в купето. Релетата по принцип сдават багажа с времето, но щом го чуваш да щрака по-скоро проблема не е в самото реле, а в управлението или захранването му.
Бих проверил следните неща:
1) Напрежението на предпазител SB3 (той захранва SB13 и от там идва захранването за управлението на щракащото реле). На модула това е пин 1 на букса E. Проверяваш го в моментите в които чуваш щракане. Трябва да си седи стабилно на около 13 волта.
2) Земята на модула която е на пин 1 на букса А. По прикаченият файл ще се ориентираш до къде стига, но има вероятност тя да е проблема.
3) Сигнала за s-contact (или тъй-нареченият контакт) който май влиза на пин 8, букса I. Но ако беше той нямаше с вдигането на оборотите да се появява проблема. Тук по-скоро при по-високи обороти се включва някакъв консуматор и пада напрежението което трябва да държи релето затворено.
При теб е различен проблема. Премери си захранването на таблото при палене с мултиметър или осцилоскоп. Почти съм сигурен, че ще откриеш пад на напрежението по време на палене. И ако съм прав - отваряш документа долу, почваш да търсиш от къде идва захранването за таблото и постепенно стигаш до проблемната точка.
Прилагам един файл дето дава информация кое къде е и към какво е свързано. Мен ми беше полезен като борих проблемите с моя J519. Обаче предупреждавам, че не е за всеки тази работа. Т5-цата има скандално много електроника. То само бушониерите са от 5 нагоре според екстрите. И после чета спецификациите и се хващам за главата колко неща са натворили. Примерно скоростта на чистачките се променя според скоростта с която се движи колата, консуматорите са с приоритети и част от тях се спират при ниско напрежение на акумулатора. И още маса пинизи дето ако не ги прочета никога нямаше и да ги забележа...
При мен подходих с каране на колата на майстор. Отговора беше, че J519 е за смяна. Обаче мен платки не ми се опират и решавам да го оправя. И докато разхвърлям модула откривам аномалия със захранването му. И като тръгнах по кабелите изскочи едно реле от мерцедес. Та някой хитрец е правил някакви магарии и J519 се захранваше само при отворена шофьорска врата и подаден контакт. Върнах колата на майстора с молба да оправи инсталацията. Бях сигурен, че след това ще изскочи утечка заради J519 модула, обаче майстора твърди, че 3ти ден тества колата след възстановяването на инсталацията и проблеми няма. И засичането на отворени врати работи, и радиото си помни настройките, и интериорното осветление заработило нормално. Междувременно оправя още няколко дребни проблема. Като приключи ще върна информация за него.
Релето дето чуваш е по-скоро над педала за газта, а не в таблото. Там е този модул. При подаване на контакт се подава сигнал към модула и той пуска релето дето пуска захранването към всичко в купето. Релетата по принцип сдават багажа с времето, но щом го чуваш да щрака по-скоро проблема не е в самото реле, а в управлението или захранването му.
Бих проверил следните неща:
1) Напрежението на предпазител SB3 (той захранва SB13 и от там идва захранването за управлението на щракащото реле). На модула това е пин 1 на букса E. Проверяваш го в моментите в които чуваш щракане. Трябва да си седи стабилно на около 13 волта.
2) Земята на модула която е на пин 1 на букса А. По прикаченият файл ще се ориентираш до къде стига, но има вероятност тя да е проблема.
3) Сигнала за s-contact (или тъй-нареченият контакт) който май влиза на пин 8, букса I. Но ако беше той нямаше с вдигането на оборотите да се появява проблема. Тук по-скоро при по-високи обороти се включва някакъв консуматор и пада напрежението което трябва да държи релето затворено.
naturo написа:Ти си по-зле от мен. При мен като запаля двигателят се нулират часовника и дневният километраж. Акумулаторите са нови. Тоест зануляващ пад на напрежение няма.
И аз не знам какво става и каква е причината. Мисля за смяна на километражното табло, но първо няма като моето, второ са скъпи.
Ще следя темятя.
При теб е различен проблема. Премери си захранването на таблото при палене с мултиметър или осцилоскоп. Почти съм сигурен, че ще откриеш пад на напрежението по време на палене. И ако съм прав - отваряш документа долу, почваш да търсиш от къде идва захранването за таблото и постепенно стигаш до проблемната точка.
Прилагам един файл дето дава информация кое къде е и към какво е свързано. Мен ми беше полезен като борих проблемите с моя J519. Обаче предупреждавам, че не е за всеки тази работа. Т5-цата има скандално много електроника. То само бушониерите са от 5 нагоре според екстрите. И после чета спецификациите и се хващам за главата колко неща са натворили. Примерно скоростта на чистачките се променя според скоростта с която се движи колата, консуматорите са с приоритети и част от тях се спират при ниско напрежение на акумулатора. И още маса пинизи дето ако не ги прочета никога нямаше и да ги забележа...
При мен подходих с каране на колата на майстор. Отговора беше, че J519 е за смяна. Обаче мен платки не ми се опират и решавам да го оправя. И докато разхвърлям модула откривам аномалия със захранването му. И като тръгнах по кабелите изскочи едно реле от мерцедес. Та някой хитрец е правил някакви магарии и J519 се захранваше само при отворена шофьорска врата и подаден контакт. Върнах колата на майстора с молба да оправи инсталацията. Бях сигурен, че след това ще изскочи утечка заради J519 модула, обаче майстора твърди, че 3ти ден тества колата след възстановяването на инсталацията и проблеми няма. И засичането на отворени врати работи, и радиото си помни настройките, и интериорното осветление заработило нормално. Междувременно оправя още няколко дребни проблема. Като приключи ще върна информация за него.
- Прикачени файлове
-
- vw-t5-2003-component-locations-eng.pdf
- (2.91 MiB) Свален 242 пъти
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Т5 показателите на таблото изчезват
Тъй, препоръчвам майстора при който бях. Изключително доволен съм. В другата тема има насоки как да бъде открит.
Но си имайте едно на ум. За мен има прекалено много електроника в този бус.
Но си имайте едно на ум. За мен има прекалено много електроника в този бус.
Re: Т5 показателите на таблото изчезват
brum написа:Захранването за...
Мерси за така подробното обяснение ... Кофтито е че на технически написан езика с релетата и буквите не мога да хвана как точно да го направя което сте ме опътили ... Чудя се възможно ли е да е нещо друго като проблем след като акумулатора не се зарежда при запален двигател ... На мен ми се вижда да са четки които са били на привършване докато свети изгася таблото ... И акумулатора зареждаше , но вече не зарежда няма 14В. След като се запали си седи на около 12.3В... и постепенно пада докато работи ...
Последна промяна от radotom на Пон 14 мар 2022 18:32, променено общо 1 път.
Причина: Моля, избягвайте ненужните цитати Има бутон 'Отговор'
Причина: Моля, избягвайте ненужните цитати Има бутон 'Отговор'
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Т5 показателите на таблото изчезват
Таблото ще светне още при подаване на контакт. Не му трябва работещ алтернатор за да свети. Не мисля, че двата ти проблема са свързани.
За да не зарежда алтернатора са три вариантите - или е дал фира, или сигнала дето го кара да зарежда го няма (идва от ECU-то), или не се върти (има един ремък като муфа между него и двигателят). Погледни все пак за хлабави връзки на гърба на алтернатора. Дебелият кабел дето е към батерията имам в предвид.
Ей това ти е схемата на свързване на алтернатора. C е алтернатора, C1 е реле-регулатора. DFM идва от ECU-то и служи за възбуждане на алтернатора, L се използва за информация към J519 дали алтернатора зарежда. А J519 го препраща към таблото (предполагам по CAN шината)
Имай в предвид, че на тази кола алтернатора се сваля неприятно.
За да не зарежда алтернатора са три вариантите - или е дал фира, или сигнала дето го кара да зарежда го няма (идва от ECU-то), или не се върти (има един ремък като муфа между него и двигателят). Погледни все пак за хлабави връзки на гърба на алтернатора. Дебелият кабел дето е към батерията имам в предвид.
Ей това ти е схемата на свързване на алтернатора. C е алтернатора, C1 е реле-регулатора. DFM идва от ECU-то и служи за възбуждане на алтернатора, L се използва за информация към J519 дали алтернатора зарежда. А J519 го препраща към таблото (предполагам по CAN шината)
Имай в предвид, че на тази кола алтернатора се сваля неприятно.
- Прикачени файлове
-
- 1.jpg (37.41 KиБ) Видяна 5969 пъти
Re: Т5 показателите на таблото изчезват
brum написа:Таблото ще светне още при подаване на контакт. Не му трябва работещ алтернатор за да свети. Не мисля, че двата ти проблема са свързани.
За да не зарежда алтернатора са три вариантите - или е дал фира, или сигнала дето го кара да зарежда го няма (идва от ECU-то), или не се върти (има един ремък като муфа между него и двигателят). Погледни все пак за хлабави връзки на гърба на алтернатора. Дебелият кабел дето е към батерията имам в предвид.
Ей това ти е схемата на свързване на алтернатора. C е алтернатора, C1 е реле-регулатора. DFM идва от ECU-то и служи за възбуждане на алтернатора, L се използва за информация към J519 дали алтернатора зарежда. А J519 го препраща към таблото (предполагам по CAN шината)
Имай в предвид, че на тази кола алтернатора се сваля неприятно.
Изглежда сложно ще видя в този студ за сега не може да направим нищо ... Иначе гледах как се сваля и муфата която обясни , мисля че без сваляне на цялата предница може да стане макар че гледах как я свалят за да се стигне до алтернатора евентуално а тези релета евентуално които подбуждат алтернатора да зарежда къде са ?
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Т5 показателите на таблото изчезват
Не са релета, директно от ЕКУто идва сигнала за възбуждане на генератора.
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Т5 показателите на таблото изчезват
Някакво развитие? Оправи ли зареждането и ако да - какво беше?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 0 госта