Движение на ТИР-ове по магистрали
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Движение на ТИР-ове по магистрали
Комплексно е, и всичко има значение. Дори(а може би с голям дял) и манталитета оказва влияние.
- icoico
- Мнения: 3795
- Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Stuttgart
- Контакти:
Re: Движение на ТИР-ове по магистрали
777 написа:Едни мощни глоби за претоварване трябват. Защото много катастрофи стават точно от такива. Отделно коловозите по асфалта, примерно пътя за Русе. Ако трябва глобата да е процент от стойността на товара - да си прави по-добре сметката.
Има мощни глоби. Има обаче и една фирма ЕТ "ДАЙ" верно под име друго и вънкашност чужда, която отколе си има собствени стандарти и методи на работа. Пред мен са си казвали шофьори на един от големите в бранша, че ако не карат минимум 30 процента претоварени шефът ги глобява. Мощно. Получава се малко перпетуум мобиле- тези, които строят пътищата ги и развалят, после пак ги строят...и те така...
Re: Движение на ТИР-ове по магистрали
Проблемът тук, както и във всичко друго у нас се нарича "манталитет". Каквито и решения да копираме от нормалните страни, у нас няма да работят, просто защото никой по веригата не си върши работата. Имаме най-много полиция на глава от населението, но какъвто и казус да изникне, изведнъж става ясно, че то имало хора, ама точно за това нещо нямало или пък имало хора, ама нямали оборудване и т.н. все кое от кое по-абсурдни оправдания. И така опираме до доста модерния в последно време израз "всеки сам си преценява". Резултатът го виждаме всички. За толерантност не знам има ли смисъл да говорим. Години наред я дъвчем тая дума, но не знам колко смисъл влагаме в нея. Не знам защо очакваме всички да се съобразяват с нас, но ние с никой. Един карал на междуградски път с 60, втори с 80, трети с 90. Еми, нормално и трите са разрешени от закона. Ако случиш някой дядо например, който си отива на село с Жигулката, караш зад него и чакаш удобен момент да изпревариш. Това обаче не ти дава право да правиш рисковани изпреварвания. Шофирането не е като да се изтегнеш на фотьойла в хола. Не е казано, че като стъпиш на магистрала и забиеш някаква скорост на темпомата, ще изкараш така от край до край. Преди години например бяхме пътували 4-ма колеги с една кола в командировка. Коата беше Форд Фюжън 1,4 бензин и въпреки, че беше почти нова, повече от 100-110 не вдигаше.
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Движение на ТИР-ове по магистрали
Така е, трябва много количествени натрупвания(на хора с малко по-различен манталитет), за да видим качествени изменения.
Е, на теория и достатъчно читав и безкомпромисен пъдар, би могъл да почне сериозно да променя нещата, но на практика няма как да се случи. То затова и от години търсим нов спасител на изборите, че белким той свърши и нашата част от работата(но пък и се сърдим, когато принципността опре до някоя от "свободите", срещу които нямаме нищо против и сме приели за даденост, макар и да знаем, че не е редно).
...
Специално в транспорта, има дори сега достатъчно средства за контрол, и достатъчно задължителна документация, чрез които могат да се установят огромна част от нарушенията в този бранш. Желание обаче липсва. И дори не е нужно да се хващат на пътя или на момента, може и впоследствие.
Е, на теория и достатъчно читав и безкомпромисен пъдар, би могъл да почне сериозно да променя нещата, но на практика няма как да се случи. То затова и от години търсим нов спасител на изборите, че белким той свърши и нашата част от работата(но пък и се сърдим, когато принципността опре до някоя от "свободите", срещу които нямаме нищо против и сме приели за даденост, макар и да знаем, че не е редно).
...
Специално в транспорта, има дори сега достатъчно средства за контрол, и достатъчно задължителна документация, чрез които могат да се установят огромна част от нарушенията в този бранш. Желание обаче липсва. И дори не е нужно да се хващат на пътя или на момента, може и впоследствие.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11922
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Движение на ТИР-ове по магистрали
cecoa1 написа:И дори не е нужно да се хващат на пътя или на момента, може и впоследствие.
Не може, трябва на момента, щото след два месеца, я камилата, я камиларя. То е ясно, че снимките от камерите за скорост няма как да дойдат веднага, но как е в Германия? Доколкото знам снимката ти пристига на адреса и се смята за връчена, ако не платиш 2 седмици, автоматично се увеличава глобата, след месец още и май идва момент в който до съд се стига, не я знам цялата процедура.
Да, ама и това не е уредено тук, всички германци и живеещи в държавата имат регистриран адрес, без адрес не става нищо и изпращането на глобата по пощата се смята за връчване, и не само глоба за снимка, знам че изпращат и глоби за сваляне на торенти примерно.
Само че аз докато обикалях със сина, беше куриер в Бавария една година, не видях улица без изписано име и къща без номерация на нея и май от тук трябва да се почне, после глобите да се разнасят по договор с куриерска фирма със срокове за плащане и може би ще стане, ама е много работа от много хора който не си я вършат. В колко квартала в София са написани номерата на всички блокове, няма такъв. Хората разчитат на гугъл и бг мапс за даден адрес, като стигнат питат някой дали са на мястото
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Движение на ТИР-ове по магистрали
Е, за адресната регистрация там, има и определени стимули, освен че е задължителна. Повечето институции ти пращат важни документи по пощата, та си лично заинтересован да те намерят.
...
Аз нямах предвид, че чак всички нарушения са проследими и след време, а по-скоро основните засягащи самата им транспортна работа, от където пък идват предпоставките за останалите нарушения. Казано просто, не може да си прекарал 200 тона товари със 6-7 курса, вместо с 10, и това да не може да се докаже.
...
Аз нямах предвид, че чак всички нарушения са проследими и след време, а по-скоро основните засягащи самата им транспортна работа, от където пък идват предпоставките за останалите нарушения. Казано просто, не може да си прекарал 200 тона товари със 6-7 курса, вместо с 10, и това да не може да се докаже.
Върни се в “ЗДвП, нарушения, глоби, обжалване”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта