Благодаря за инфото, колата както разбрахте не се кара много и затова няма веднага да правя тези неща(вероятно следващите седмици). Това, което също на лично попитах group е с каква друга да сменя капачката(видове много)/казанчето и капачката(ново казанче идва ли си с капачка). М/у другото сега сефте разбирам, че задължително трябва да сменя антифриза с g12 evo независимо дали има проблеми или не. Ако попитам официален vw сервиз те ще потвърдят ли??? Мойта течност е супер бистра и чиста и хубаво лилава в казанчето - няма нищо нередно в нея, въпреки че съм налял 1:8 конц./вода след като съм я купил (може и в момента на покупка да е била само концентрат не знам). С рефрактомер (потретвам) е в момента в казанчето -26 град.. Според официалната сервизна книжка трябва -70 град. концентрат да се разрежда с 60% дист. вода.. Аз използвах -70 конц. g13 на Мотох http://aromatic.bg/product-86-motox-antifreeze-g13 .
Така и понеже ми препоръчахте да купя ново казанче и същевременно ми казвате да сменя антифриза така и така и следното противоречие - какво да е казанчето предвид, че ще трябва да работи сега на g13, a после на g12 evo???
Passat B8 3G5 2.0 TDI губи вода от охл. система
- fur1ous
- Мнения: 1361
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
- Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
- Местоположение: София
Re: Passat B8 3G5 2.0 TDI губи вода от охл. система
Казанче без silica bag.
-
- VW експерт
- Мнения: 12861
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Passat B8 3G5 2.0 TDI губи вода от охл. система
Тоя проблем при кои двигатели и ясно изразен?
- group®
- Темерут
- Мнения: 9887
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Passat B8 3G5 2.0 TDI губи вода от охл. система
Аз мога да говоря само за EA288.
Капачката и съда без силика, вече писах, няма причина да не са оригинални. Тоест, ако отидеш в който и да било магазин за авточасти и поискаш оригинални на VW, ще ти дадат това, което е нужно. Не би трябвало вече да се предлагат съдове със силика.
Избор на капачки сигурно има в сайтовете за онлайн части, но няма смисъл, според мен.
Няма да е фатално за известно време, че няма силика, а си с G13.
Основната идея е да разбереш преди да я вкараш в сервиз дали е скъсана торбичката. Явно в твоя случай ще се наложи да разрежеш стария съд.
Капачката и съда без силика, вече писах, няма причина да не са оригинални. Тоест, ако отидеш в който и да било магазин за авточасти и поискаш оригинални на VW, ще ти дадат това, което е нужно. Не би трябвало вече да се предлагат съдове със силика.
Избор на капачки сигурно има в сайтовете за онлайн части, но няма смисъл, според мен.
Няма да е фатално за известно време, че няма силика, а си с G13.
Основната идея е да разбереш преди да я вкараш в сервиз дали е скъсана торбичката. Явно в твоя случай ще се наложи да разрежеш стария съд.
- pavkomk2
- Мнения: 428
- Регистриран на: Съб 15 ное 2008 13:38
- Автомобил: Jetta mk2
- Двигател: 112 PB -- 139 KR
- Местоположение: Севлиево
Re: Passat B8 3G5 2.0 TDI губи вода от охл. система
Някой би ли споделил точните стъпки при подмяната на антифриза. Било то механичната част и софтуерната. Благодаря предварително!
Re: Passat B8 3G5 2.0 TDI губи вода от охл. система
Софтуерна няма.
Механично е, обикновено откачат най-долният маркуч, който влиза в радиатора, той се пада най-ниската точка на системата и го източват.
След това се стягат връзките, които са откачени и се налива нов през казанчето.
Колата се пали да загрява и за да започне водната помпа да го върти, започва да се обезвъздушава сама и се следи нивото, когато го дръпне от казанчето се долива до максимума. Трябва да стигне до пълна работна температура, даже да се покара и при необходимост пак да се долее.
Механично е, обикновено откачат най-долният маркуч, който влиза в радиатора, той се пада най-ниската точка на системата и го източват.
След това се стягат връзките, които са откачени и се налива нов през казанчето.
Колата се пали да загрява и за да започне водната помпа да го върти, започва да се обезвъздушава сама и се следи нивото, когато го дръпне от казанчето се долива до максимума. Трябва да стигне до пълна работна температура, даже да се покара и при необходимост пак да се долее.
-
- VW експерт
- Мнения: 12861
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Passat B8 3G5 2.0 TDI губи вода от охл. система
Мхм, само че го подвеждаш много лошо за обезвъздушаването.
Видял ли си колко кръга има тоя двигател?
Доколкото съм запознат, с ВАГ КОМ не става. Само с ОДИС.
Видял ли си колко кръга има тоя двигател?
Доколкото съм запознат, с ВАГ КОМ не става. Само с ОДИС.
Re: Passat B8 3G5 2.0 TDI губи вода от охл. система
Кое пипат там?
Странно, все си мислех, че са два кръговете, обичайните.
Странно, все си мислех, че са два кръговете, обичайните.
-
- VW експерт
- Мнения: 12861
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Passat B8 3G5 2.0 TDI губи вода от охл. система
Разгледай схемите за охлаждане и ще се убедиш, че не са два кръга и един термостат.
Re: Passat B8 3G5 2.0 TDI губи вода от охл. система
Тук няма шанс за самообслужване, писал съм и в моята тема. Има 4 кръга на охладителната система. Спомагателни помпи. Ел шапка на основната водна помпа. Процедурата с Одис е над час и изисква доста действия от оператора, палиш, гасиш, доливаш, отваряш, затваряш, държиш определени обороти, доливаш, пак гасиш, пак палиш работи 15 минути, даваш газ 2 минути гасиш, палиш луд ставаш :)
Re: Passat B8 3G5 2.0 TDI губи вода от охл. система
Здравейте аз вчера извадих торбичката със силиката. Беше си абсолютно здрава и я извадих без проблем. Понеже ми предстои подмяна на ангренаж вода помпа и така нататък, може ли антифриза да се смени по-нататък?
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11928
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Passat B8 3G5 2.0 TDI губи вода от охл. система
Ами като извадиш помпата и източиш радиатора и от двете електрически помпи ще източиш поне 90% от антифриза и е подходящ момент да го смениш
Re: Passat B8 3G5 2.0 TDI губи вода от охл. система
К.Одаджийски написа:Ами като извадиш помпата и източиш радиатора и от двете електрически помпи ще източиш поне 90% от антифриза и е подходящ момент да го смениш
И все пак при положение че ще остане малко от g13, най-оптимално е новата течност да е g12 Evo нали така?
П.п. G 12E 050 A2 това ли да търся?
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта