Здравейте колеги! Имам процедурен въпрос. Налага ми се да свалям главина на Галаксито за смяна на лагер. Спрях се на два онлайн магазина защото ще купувам и други неща от тях. И в двата има огромен избор от скоби, но мен ме интересува нещо непретенциозно за не професионална употреба. Въпроса е да върши работа и да не си троша кокалчетата със чукове и щанги. Бюджета е според зависи, но над 70лв дори не ги гледам. Все пак за смяна ми искат 100.
https://bashmaistora.bg/skobi-za-yabalk ... t1443.html
https://www.onlinemashini.bg/search/%D1 ... 0%B2%D0%B5
Препоръчайте подходящ!
Скоба за шарнири
- boichopavlov
- Мнения: 196
- Регистриран на: Чет 13 юли 2006 21:37
- Автомобил: Touran
- Двигател: BSX 2006
- Местоположение: Плевен
Re: Скоба за шарнири
На Галаксито имаш да избиеш само един накрайник. Не си струва да кукпуваш скоба.
- ZEDYCUS
- Мнения: 350
- Регистриран на: Нед 03 сеп 2006 21:46
- Автомобил: VW Sharan 1_9 TDI
- Двигател: AUY 2001
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Скоба за шарнири
https://www.onlinemashini.bg/universaln ... 0050/60512
На линковете където си дал, няма ни една подходяща скоба, трябва ти с отвор 32 мм с по малък не влизат на накрайника на кормилната щанга. Зел съм като на горния линк, ползвах я скоро да сменя вътрешния накрайник.
Внимавай с датчика за абс-са. Като му откачиш буксата къде е покрай амортисьора, може да свалиш шенкела, но после за избиването на лагера на преса май пречеше да се подпре(смянах лагери преди няколко години и съм забравил точната процедура) и го избивах от вътре на вън с подходящ камък от гедоре, много внимателно да не се строши, че беше 70 лв, ако го правиш на място със скоба с винтове мисля няма да пречи.
На линковете където си дал, няма ни една подходяща скоба, трябва ти с отвор 32 мм с по малък не влизат на накрайника на кормилната щанга. Зел съм като на горния линк, ползвах я скоро да сменя вътрешния накрайник.
Внимавай с датчика за абс-са. Като му откачиш буксата къде е покрай амортисьора, може да свалиш шенкела, но после за избиването на лагера на преса май пречеше да се подпре(смянах лагери преди няколко години и съм забравил точната процедура) и го избивах от вътре на вън с подходящ камък от гедоре, много внимателно да не се строши, че беше 70 лв, ако го правиш на място със скоба с винтове мисля няма да пречи.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13477
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Скоба за шарнири
boichopavlov написа:На Галаксито имаш да избиеш само един накрайник. Не си струва да кукпуваш скоба.
Писах му на лични преди ден/два ,че става лесно и с маслен крик избиването на накрайника. Само да е под напрежение болта на накрайника и с малък и голям чук 1 удар и отлепя.
- MamaMy
- Мнения: 937
- Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
- Автомобил: Galaxy
- Двигател: AUY
- Местоположение: Едно малко село край Плевен
Re: Скоба за шарнири
Така де. И с разминаване на щангите, щанга за гуми, помощник и чук става. Проблема е, че вече започвам да гледам на баницата мекото. Сигурно е от годините, но започвам все повече да се изхайлазвам. Все гледам нещо с чалъм и пиниз вместо да блъскам. И в секса така
Благодаря за отговорите. Насочихте ме поне да не купя нещо излишно.
Благодаря за отговорите. Насочихте ме поне да не купя нещо излишно.
- ZEDYCUS
- Мнения: 350
- Регистриран на: Нед 03 сеп 2006 21:46
- Автомобил: VW Sharan 1_9 TDI
- Двигател: AUY 2001
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Скоба за шарнири
Хубаво е да имаш под ръка и един сепаратор за лагери. https://www.onlinemashini.bg/separator- ... -mm-/43182
Като избиваш главината едната вътрешна гривна на лагера остава винаги на оста и по закона на мърфи точно вътрешната. Първия път я рязах с ъглошлайф и изчуках със секач, но нараних повърхността на остта, та за другите два пъти вече ги вадих с такъв сепаратор и на пресата.
Като избиваш главината едната вътрешна гривна на лагера остава винаги на оста и по закона на мърфи точно вътрешната. Първия път я рязах с ъглошлайф и изчуках със секач, но нараних повърхността на остта, та за другите два пъти вече ги вадих с такъв сепаратор и на пресата.
- MamaMy
- Мнения: 937
- Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
- Автомобил: Galaxy
- Двигател: AUY
- Местоположение: Едно малко село край Плевен
Re: Скоба за шарнири
Хубаво е да има сепаратор, но там проблема го решавам с електрожена. Заварявам халки и със скобата я изтеглям. Рядко трябва да пазя лагера. Когато е на някой ротор използвам вилица. Ще трябва да си правя нова обаче. Последния път я счупих като се опитах да я ползвам за други цели. Сега се чудя дали да не си направя скоба и да използвам намалението за да закаля двете едновременно, но ме е страх да не се проточи във времето. А лагера вече вие като вълк единак. Вътре не се трае.
-
- Мнения: 121
- Регистриран на: Пон 09 яну 2023 18:14
- Автомобил: Vw Sharan
- Двигател: AVG 2000
- Местоположение: Свищов
Re: Скоба за шарнири
Шарнирите не се избиват-не са конусни.
- ktamen
- Мнения: 6236
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Скоба за шарнири
MamaMy написа:намалението за да закаля двете едновременно,
Преди година използвах чушкопек за да закаля едн стругарски нож. Резултатът беше отличен.
- samo_pechka
- Мнения: 8574
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Скоба за шарнири
ktamen написа:Преди година използвах чушкопек за да закаля едн стругарски нож. Резултатът беше отличен.
благодаря за идеята !
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7752
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Скоба за шарнири
Пламен Тодоров написа:Шарнирите не се избиват-не са конусни.
Шарнирите на шарана не, но кормилния накрайник е на конус, и скобата за шарнири върши добра работа.
- ktamen
- Мнения: 6236
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Скоба за шарнири
samo_pechka написа:ktamen написа:Преди година използвах чушкопек за да закаля едн стругарски нож. Резултатът беше отличен.
благодаря за идеята !
Скоро след това закалявх едни ножове от стари ресори и се напукаха, щото ги охлаждах във вода, а не в масло. Отвръщането става най-добре в слънчогледово олио, детайла се омотава 2 пъти с тел и се пуска в тенджера с олио, телта е за да не се опира директно в дъното защото може да се получи локално прегряване, като вземе да пуши олиото, значи температурата е 230 гр и тенджерата се сваля от котлона. Опитах и във фурната, ама окисите по детайла показваха, че загряването е неравномерно. Температурата на детайла в чушкопека се проверявя с магнит, защото и там прегряването е лошо и не трябва да се прекалява.
Добре е да се потренира с непотребни парченца джелезо за да се придобие реален опит.
- MamaMy
- Мнения: 937
- Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
- Автомобил: Galaxy
- Двигател: AUY
- Местоположение: Едно малко село край Плевен
Re: Скоба за шарнири
Аз ползвам пърлачка на пропан-бутан. Подреждам си тухли единички без дупки така, че да се образува тунел. От едната страна мушкам желязото, от другата горелката. Желязото по възможност го нагласявам да е изцяло във въздуха и след като запаля горелката притварям с тухла отвора от страната на желязото. Не затварям до края защото връща огъня назад и гаси пърлачката. До сега имам доста сполучливи опити + няколко опита за пожар. Пали ми се маслото и хвърля огромни пламъци. Вярно става по-добра закалка + известна оксидация, но класиката с вода също ми върши работа при дебели детайли. Ножове не съм закалявал.
ПП
С такава скоба дали няма да успея? Единствено трябва да сложа някаква тръба която да центрира винта с болта.
ПП
С такава скоба дали няма да успея? Единствено трябва да сложа някаква тръба която да центрира винта с болта.
- Прикачени файлове
-
- Клипборд01.jpg (56.83 KиБ) Видяна 3248 пъти
Последна промяна от MamaMy на Сря 10 апр 2024 23:02, променено общо 2 пъти.
- MamaMy
- Мнения: 937
- Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
- Автомобил: Galaxy
- Двигател: AUY
- Местоположение: Едно малко село край Плевен
Re: Скоба за шарнири
.
Последна промяна от MamaMy на Сря 10 апр 2024 23:02, променено общо 1 път.
- ZEDYCUS
- Мнения: 350
- Регистриран на: Нед 03 сеп 2006 21:46
- Автомобил: VW Sharan 1_9 TDI
- Двигател: AUY 2001
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Скоба за шарнири
Козата си сака пръч. В такъв случай си ползвай двата чука и дей се мъчи с тая скоба.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 27 госта