ААМ ми дава 15/100 разход

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
road runner
Мнения: 221
Регистриран на: Чет 11 май 2006 22:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот road runner » Пет 27 апр 2007 10:17


Miteto написа:аз какво да кажа като моят ААМ ми дава 15!!! бах я в бангията, филтри милтри всичко ново.

Бензин или газ?




Потребителски аватар
Miteto
Мнения: 309
Регистриран на: Нед 09 юли 2006 20:07
Автомобил: Фейтън
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Miteto » Пет 27 апр 2007 13:29


dalike написа:Ваското каза, че все още си бачка моята, но си е пътник по принцип на всеки, който кара на газ и няма разни щуротии да емулират и т.н.


Как така, значи ще се прецака? Какво трябва да имам, за да я защитя и колко струва поставянето на това нещо?


Потребителски аватар
Miteto
Мнения: 309
Регистриран на: Нед 09 юли 2006 20:07
Автомобил: Фейтън
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Miteto » Пет 27 апр 2007 13:30


road runner написа:
Miteto написа:аз какво да кажа като моят ААМ ми дава 15!!! бах я в бангията, филтри милтри всичко ново.

Бензин или газ?


на бензин на газ беше 17 някъде

сега я засичам след ремонта колко ще даде


dalike
Мнения: 11
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 18:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот dalike » Пет 27 апр 2007 18:34


@Miteto
Най-добре да ти го обясни някой , който разбира. Аз каквото схванах е,че когато работи на газ, ламбда сондата не отчита правилно, когато няма специални приспособления/системи, емулации../ Отива графиката до 1,5 и включва в авариен режим и дава по подразбиране стойност 1. Ако си на бензин, тя си варира от 0.8 до 1.0 да речем и си регулира и отчита всичко както трябва. Явно това упражнение, когато е на газ, да качва и смъква границите и да минава на авариен режим я "побърква" и амортизира с времето... :? Нещо такова разбрах, не претендирам за точност. Т.е. след време, когато почне да прави мизерии, ще трябва да се смени с нова...
п.с. 1,5 означавало, че е мноого бедна горивната смес.


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Пет 27 апр 2007 20:11


dalike написа:@Miteto
Най-добре да ти го обясни някой , който разбира. Аз каквото схванах е,че когато работи на газ, ламбда сондата не отчита правилно, когато няма специални приспособления/системи, емулации../ Отива графиката до 1,5 и включва в авариен режим и дава по подразбиране стойност 1. Ако си на бензин, тя си варира от 0.8 до 1.0 да речем и си регулира и отчита всичко както трябва. Явно това упражнение, когато е на газ, да качва и смъква границите и да минава на авариен режим я "побърква" и амортизира с времето... :? Нещо такова разбрах, не претендирам за точност. Т.е. след време, когато почне да прави мизерии, ще трябва да се смени с нова...
п.с. 1,5 означавало, че е мноого бедна горивната смес.

Доколкото съм запознат с устройството на лабда сондата не виждам логика да се развали заради карането на газ!!!!Виж компютъра да трупа грешки да!!!Ама ламбда сондата е датчик с информационно предназначение а не управляващ блок!Редно е управляващият блок да се побърка а не сондата!


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Пет 27 апр 2007 20:58


сондата генерира напрежение ~1V което флуктуира спрямо количеството кислород останало в изгорялата вече смес.
ако й блъснете твърде бедна смес (повече остатъчен кислород) прегаря от температурата ефекта е "насищане" и с времето все по трудно си възвръща работоспособността докато накрая не откаже съвсем... а ако й подадете прекалено богата смес (малко остатъчен кислород) се зацапва от саждите които съпровождат подобно горене и престава да генерира каквото и да е... обгаряне я почиства и пак става работоспособна.
проблема с газта е че при обикновена газова уредба цялата електронна комуникация е шунтирана. грубо! при което ламбдата като контролен елемент в системата престава да функционира адекватно. дотук нищо страшно-обаче предвид това че обикновената газова не подлежи на динамични настройки по време на работа-неминуемо се изпада в единия от горните режими които бавно но сигурно убиват сондата... и колите почват да не работят на бензин добре после хич...
купува се нова ламбда и процеса се повтаря...
решението е да се утилизира сигнала който се получава от сондата и да се "впрегне" в работата на газовата. това се получава не с емулатор (лъжец за компира) а с т.нар. ламбда контрол система (но добра! не всяка е такава...)
най оптимален ефект има газовия инжекцион защото при него всичката електроника на мотора запазва функциите си напълно и рисковете от възникване на проблеми намаляват почти 100/100...


така че момчета с обикновени газови-ламбдите са обречени-няма оправия... освен ако не се налее някой лев в газовата или ако не ви пука. :wink:


dalike
Мнения: 11
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 18:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот dalike » Пет 27 апр 2007 22:33


Хаха Ваското добре го каза ( друго си е да е казано от някой, който разбира). Благодаря за помощта :!: Мисля, че на колегите вече им е пределно ясно. Явно сега ще се чете за ламбда контрол системите :lol:



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Steels и 111 госта