Passat B5 2000 1.9TDI PD

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
elysium
Мнения: 4
Регистриран на: Пет 27 апр 2007 10:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Passat B5 2000 1.9TDI PD

Мнениеот elysium » Пет 13 юли 2007 9:25


Привет на всички! Търсих доста из форума по този въпрос, но поради ограниченото време с което разполагам реших да постна една тема!

Въпроса ми е следния с две думи - баща ми е решил да си купува B5 и от известно време оглеждаме разни коли. Вчера попаднахме на един 1.9 TDI PD - 116 к.с. 2000 г., автоматик (за съжаление пропуснах да запиша номера на двигателя) Исках да ви попитам какво мислите за този двигател!? Подръжка, разход, проблеми свързани с него, изобщо ще бъда много благодарен ако споделите впечатления и мнения за него! Има едно нещо, което ме учуди до някъде - TDI-то отзад е с червени DI, а пък пасата е 116 к.с....и си е твърда B5-ца, а не B5.5...

Благодаря предварително!!! :)




Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Пет 13 юли 2007 10:11


1. :welcome_to_group
2. Мисля че буквите на двигателя са AJM или ATJ - не че има някакво значение.
3. Нормално на всички Volkswagen Passat B5 с двигател "помпа-дюза" отзад има надпис TDI.
Това е първият двигател тип "помпа-дюза" поставян на Пасат. Малко по-икономичен (откъм разход на гориво) и малко по-пъргав (в сравнение с TDI - 110 к.с.). Малко е по-скъп за подръжка (сравнен със "събратята" си с ГНП - 90 и 110 к.с.) и малко по-претенциозен за това, което "хапва" (гориво-смазочни материали).
Огледайте колата за всякакви дефекти (забележки), задължително и през VAG-COM, и ако ви хареса и удовлетворява - смело :drive
Желая ви успех и много безаварийни километри !


rk
Мнения: 87
Регистриран на: Сря 02 май 2007 14:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот rk » Пет 13 юли 2007 10:23


автоматика ще я спъва малко
по добрия вариянт е ако намерите ръчна скоростна кутия
иначе помпа дюзата има много готин въртящ момент
верно обаче не папа секва нафта :roll:


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Пет 13 юли 2007 10:31


За "спъването" може да каже dobrinb - той кара двигател с подобни характеристики и с автоматична скоростна кутия. Лично за мен неговата кола не е "спъната". А удоволствието в софийския трафик да не ръчкаш скорости ? :wink:
Може би хората държат да карат кола без съединител.
А защото колата с "автоматик" е малко по-тромава, дайте да караме "самолети" (най-мощните и "изстискани" двигатели) - не съм съгласен ! Все пак този двигател е в горната половина от предлаганата гама за модела, откъм мощност и въртящ момент (да не споменавам че е двигателя с най-равномерно и широко разпространения въртящ момент в работната област обороти !).


kartel
Мнения: 12
Регистриран на: Пон 26 мар 2007 10:54
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kartel » Пет 13 юли 2007 12:14


Здравей братле,
аз карам такъв абсолютно отговарящ на описанието от няколко месеца. Много съм доволен от тази кола ей. Просто не е истина как работи, как се държи на пътя, как вози и как дърпа. Незнам, със сигурност със сръчна скоростна би вървял малко повече или по скоро ти можеш да го накараш да върви малко повече, обаче глезотийката от автоматика си ее......много харна работа.

Автомобила е много як стига да е в добре техническо състояние.



Забравих да добавя. Извънградско с умерена скорост до 120 дава 5.5 разход :), а с постоянно гонене на 180 некъде към 8 :) ама е нормално да е така. Градско си е е...мамата. От 8,5 до 12 шари здраво в зависимост от градското и карането.


elysium
Мнения: 4
Регистриран на: Пет 27 апр 2007 10:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот elysium » Пет 13 юли 2007 13:26


Благодаря за отговорите! :)

Има едно нещо, което малко ме притеснява в цялата работа...досега съм карал три 5-ци - една 90 к.с. и две 110 к.с. и всяка ускорява по различен начин, та мисълта ми е, че не ми е ясно един 110 к.с. без проблеми по двигатела какво би му било нормалното ускорение...и от там идва следващия ми въпрос, които може и да е малко тъп, но не съм чак толкова в час още с нещата! :) Възможно ли е турбото да не работи на 100%, т.е. да бачка но не оптимално?! Питам защото единия Пасат - 110 к.с. сякаш вървеше доста по добре от този който пробвах вчера - PD 116 к.с. и другото е, че някак си не чувах толкова ясно това "свистене" към 2500 об., което е присъщо за турбината!
А какво ще рече че не "папа сяква нафта"...предполагам, че ако не е с хубава нафта не върви толкова, или могат да възникнат някакви проблеми?! вие от къде сипвате нафта?!
Искам още нещо да питам не толкова свързано конкретно с автомобила...колко време след изгасване на колата продължава едно свистене под капака, за което ми казах че е от климатика?!
Иначе според мен автоматика си е много готино нещо особено за града - мързеливо, спокойно, можеш да правиш много неща едновременно :wink: но въпреки това аз лично изпитвам по-голямо удоволствие от това да си ръчкам лоста на механичната! :) но бащата си е решил че иска автомат...


rk
Мнения: 87
Регистриран на: Сря 02 май 2007 14:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот rk » Пет 13 юли 2007 13:55


не е задължително турбината да свисти та чак да ти спука ушите :lol:
за вървенето може да са виновни ного неща ... дебитомери, клапанчета разни и т.н. диагноза така неможе да се даде ... иди го качи на ВАГ-КОМ да го преслушат задължително преди покупка
за свистенето след гаснене - при мен няма такъв проблем
като завъртиш ключа има едно притрисане и никви свистенета


dimitar iv
Мнения: 243
Регистриран на: Вто 10 апр 2007 16:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот dimitar iv » Пет 13 юли 2007 14:19


А ти сравнението все на автоматици ли го правиш ? За ускоренеие не можеш да сравняваш кола с ръчни скорости и кола с автоматик (тука изключвам DSG). Аз Пасат с автоматик не съм карал. Но съм карал Субару Импреса 1.6 с автоматик и с ръчни скорости. Спецялно за Импреса-та - автоматика убива всяко удоволствие от каране на колата. Много тромава и т.н. Така че, прави сравнение само с автоматици. Иначе DSG е друга вселена ...


elysium
Мнения: 4
Регистриран на: Пет 27 апр 2007 10:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот elysium » Пет 13 юли 2007 14:34


Ще си го кача на ВАГ-КОМ най-вероятно в Юнитрейд и ще се види надявам се дали има някакви проблеми по турбо, дебитомер...
А за свистенето, се получава следното - при изгасване на колата след като е работил и климатика и се чува едно леко свистене под капака в лявата страна откъм купето, което наподобява изпускане на гума и трае някъде около 30 сек. до минута максимум!
dimitar iv, знам че не мога да сравнявам автоматик с механична...всичките Пасати за които говоря са били автоматици! :wink:


kartel
Мнения: 12
Регистриран на: Пон 26 мар 2007 10:54
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kartel » Пет 13 юли 2007 14:50


Братле, свистенето си го има и при мен точно така както и при теб. След загасяна на двигателя се чува когато е работил климатика. Това е от него да :)


rk
Мнения: 87
Регистриран на: Сря 02 май 2007 14:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот rk » Пет 13 юли 2007 15:01


може при мен да го няма щот винаги като е работил климатика след като го изключа оставям духалките (парното) да духа около 1 минута и чак тогва гася колата


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Пет 13 юли 2007 15:45


мотора на които си се спрял е AJM или ATJ
обикновен автомат ли е или типтроник?
аз съм ве4е с над 40000км с такъв пасат ,и сега ве4е не искам и да помисля за ръ4ни скорости за ли4на кола за постоянно каране
разхода ми е по4ти същия като на колегата от по горе
а за набирането :lol: ако малко е пипнат мотора се изстрелва предоволно :wink:


Потребителски аватар
SLO
Мнения: 185
Регистриран на: Съб 02 юли 2005 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот SLO » Пет 13 юли 2007 23:14


И аз съм с такъв Пасат само че с ръчни 6 скорости.
Какво да ти кажа,до сега сериозен проблем не съм имал.Един дебитомер смених миналото лято и един проблем с ESP-to.За 40-45000км. освен тези неща и консумативи друг проблем не съм имал.
Двигателя е страхотен и от към мощност и от към икономия.Спрамо мен набира доста сериозно,поддържа високи скорости без особени затруднения,и накрая всичко това с среден расход околу 6л/100км.
Това за капризноста,не знам дали е мит,ма всепак слагам "качествено" масло,навреме смяна(7-8к),и нафта каквато предлагат по веригите в БГ!
Да чукна на дърво,проблеми нямам!


elysium
Мнения: 4
Регистриран на: Пет 27 апр 2007 10:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот elysium » Съб 14 юли 2007 16:23


Двигатела мисля че е AJM, а скоростната е с типтроник!
Днес бях в Юнитрейд за диагностика и ми казаха, че всичко е ОК по двигателя, както и по ходовата част(само с изключение на един маншон на карето, но това е малък проблем). Има обаче още едно нещо което малко ме притеснява...казаха ми че има някакъв проблем с комуникацията между скоростната кутия и двигателя и компютъра имал натрупана/и грешка/и! И от там ми казаха, че kickdown-a не бачкал! Вие ще кажете сега, че аз би трябвало да забележа дали има проблем с kickdown-а, обаче въпреки че съм карал автомат не мога да преценя със сигурност дали има проблем...смисъл когато натисна рязко докрай и колата набира, качва обороти, но някак си сякаш не го усещам чак толкова това преминаване на долна предавка, или става малко по плавно или си има проблем...Досега съм карал B4 автомат, бензин 90 к.с. и там като направя kickdown някак си всичко става по осезаемо. Признавам си още не съм се разтърсил из форума какво пише за евентуални проблеми с въпросния kickdown, но сега мисля да го направя...И все пак ако някои се сеща за някакъв начин да проверя дали всичко е ОК с него може да сподели :) , просто защото нямам вяра на 100% в това което ми казват в Юнитрейд, нали всеки разправя как като отидеш там и все изкарват колите със супер много проблеми... :)
А SLO този разход за който говориш...имаш предвид смесен - градско/извънградско предполагам?!


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Съб 14 юли 2007 18:40


мотора ти е като моя;и аз съм с типтроник
за кикдауна трябва да се прекодира софта-на друг канал да е настроен
а и превклю4ването на предавките се усеща принатискане на педала до долу-наи долу педала прещраква(наи вероятно не си го натиснал до дъно)
успешно каране :wink:



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: madmen и 180 госта