Привет на всички! Търсих доста из форума по този въпрос, но поради ограниченото време с което разполагам реших да постна една тема!
Въпроса ми е следния с две думи - баща ми е решил да си купува B5 и от известно време оглеждаме разни коли. Вчера попаднахме на един 1.9 TDI PD - 116 к.с. 2000 г., автоматик (за съжаление пропуснах да запиша номера на двигателя) Исках да ви попитам какво мислите за този двигател!? Подръжка, разход, проблеми свързани с него, изобщо ще бъда много благодарен ако споделите впечатления и мнения за него! Има едно нещо, което ме учуди до някъде - TDI-то отзад е с червени DI, а пък пасата е 116 к.с....и си е твърда B5-ца, а не B5.5...
Благодаря предварително!!!
Passat B5 2000 1.9TDI PD
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
1.
2. Мисля че буквите на двигателя са AJM или ATJ - не че има някакво значение.
3. Нормално на всички Volkswagen Passat B5 с двигател "помпа-дюза" отзад има надпис TDI.
Това е първият двигател тип "помпа-дюза" поставян на Пасат. Малко по-икономичен (откъм разход на гориво) и малко по-пъргав (в сравнение с TDI - 110 к.с.). Малко е по-скъп за подръжка (сравнен със "събратята" си с ГНП - 90 и 110 к.с.) и малко по-претенциозен за това, което "хапва" (гориво-смазочни материали).
Огледайте колата за всякакви дефекти (забележки), задължително и през VAG-COM, и ако ви хареса и удовлетворява - смело
Желая ви успех и много безаварийни километри !
2. Мисля че буквите на двигателя са AJM или ATJ - не че има някакво значение.
3. Нормално на всички Volkswagen Passat B5 с двигател "помпа-дюза" отзад има надпис TDI.
Това е първият двигател тип "помпа-дюза" поставян на Пасат. Малко по-икономичен (откъм разход на гориво) и малко по-пъргав (в сравнение с TDI - 110 к.с.). Малко е по-скъп за подръжка (сравнен със "събратята" си с ГНП - 90 и 110 к.с.) и малко по-претенциозен за това, което "хапва" (гориво-смазочни материали).
Огледайте колата за всякакви дефекти (забележки), задължително и през VAG-COM, и ако ви хареса и удовлетворява - смело
Желая ви успех и много безаварийни километри !
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
За "спъването" може да каже dobrinb - той кара двигател с подобни характеристики и с автоматична скоростна кутия. Лично за мен неговата кола не е "спъната". А удоволствието в софийския трафик да не ръчкаш скорости ?
Може би хората държат да карат кола без съединител.
А защото колата с "автоматик" е малко по-тромава, дайте да караме "самолети" (най-мощните и "изстискани" двигатели) - не съм съгласен ! Все пак този двигател е в горната половина от предлаганата гама за модела, откъм мощност и въртящ момент (да не споменавам че е двигателя с най-равномерно и широко разпространения въртящ момент в работната област обороти !).
Може би хората държат да карат кола без съединител.
А защото колата с "автоматик" е малко по-тромава, дайте да караме "самолети" (най-мощните и "изстискани" двигатели) - не съм съгласен ! Все пак този двигател е в горната половина от предлаганата гама за модела, откъм мощност и въртящ момент (да не споменавам че е двигателя с най-равномерно и широко разпространения въртящ момент в работната област обороти !).
Здравей братле,
аз карам такъв абсолютно отговарящ на описанието от няколко месеца. Много съм доволен от тази кола ей. Просто не е истина как работи, как се държи на пътя, как вози и как дърпа. Незнам, със сигурност със сръчна скоростна би вървял малко повече или по скоро ти можеш да го накараш да върви малко повече, обаче глезотийката от автоматика си ее......много харна работа.
Автомобила е много як стига да е в добре техническо състояние.
Забравих да добавя. Извънградско с умерена скорост до 120 дава 5.5 разход , а с постоянно гонене на 180 некъде към 8 ама е нормално да е така. Градско си е е...мамата. От 8,5 до 12 шари здраво в зависимост от градското и карането.
аз карам такъв абсолютно отговарящ на описанието от няколко месеца. Много съм доволен от тази кола ей. Просто не е истина как работи, как се държи на пътя, как вози и как дърпа. Незнам, със сигурност със сръчна скоростна би вървял малко повече или по скоро ти можеш да го накараш да върви малко повече, обаче глезотийката от автоматика си ее......много харна работа.
Автомобила е много як стига да е в добре техническо състояние.
Забравих да добавя. Извънградско с умерена скорост до 120 дава 5.5 разход , а с постоянно гонене на 180 некъде към 8 ама е нормално да е така. Градско си е е...мамата. От 8,5 до 12 шари здраво в зависимост от градското и карането.
Благодаря за отговорите!
Има едно нещо, което малко ме притеснява в цялата работа...досега съм карал три 5-ци - една 90 к.с. и две 110 к.с. и всяка ускорява по различен начин, та мисълта ми е, че не ми е ясно един 110 к.с. без проблеми по двигатела какво би му било нормалното ускорение...и от там идва следващия ми въпрос, които може и да е малко тъп, но не съм чак толкова в час още с нещата! Възможно ли е турбото да не работи на 100%, т.е. да бачка но не оптимално?! Питам защото единия Пасат - 110 к.с. сякаш вървеше доста по добре от този който пробвах вчера - PD 116 к.с. и другото е, че някак си не чувах толкова ясно това "свистене" към 2500 об., което е присъщо за турбината!
А какво ще рече че не "папа сяква нафта"...предполагам, че ако не е с хубава нафта не върви толкова, или могат да възникнат някакви проблеми?! вие от къде сипвате нафта?!
Искам още нещо да питам не толкова свързано конкретно с автомобила...колко време след изгасване на колата продължава едно свистене под капака, за което ми казах че е от климатика?!
Иначе според мен автоматика си е много готино нещо особено за града - мързеливо, спокойно, можеш да правиш много неща едновременно но въпреки това аз лично изпитвам по-голямо удоволствие от това да си ръчкам лоста на механичната! но бащата си е решил че иска автомат...
Има едно нещо, което малко ме притеснява в цялата работа...досега съм карал три 5-ци - една 90 к.с. и две 110 к.с. и всяка ускорява по различен начин, та мисълта ми е, че не ми е ясно един 110 к.с. без проблеми по двигатела какво би му било нормалното ускорение...и от там идва следващия ми въпрос, които може и да е малко тъп, но не съм чак толкова в час още с нещата! Възможно ли е турбото да не работи на 100%, т.е. да бачка но не оптимално?! Питам защото единия Пасат - 110 к.с. сякаш вървеше доста по добре от този който пробвах вчера - PD 116 к.с. и другото е, че някак си не чувах толкова ясно това "свистене" към 2500 об., което е присъщо за турбината!
А какво ще рече че не "папа сяква нафта"...предполагам, че ако не е с хубава нафта не върви толкова, или могат да възникнат някакви проблеми?! вие от къде сипвате нафта?!
Искам още нещо да питам не толкова свързано конкретно с автомобила...колко време след изгасване на колата продължава едно свистене под капака, за което ми казах че е от климатика?!
Иначе според мен автоматика си е много готино нещо особено за града - мързеливо, спокойно, можеш да правиш много неща едновременно но въпреки това аз лично изпитвам по-голямо удоволствие от това да си ръчкам лоста на механичната! но бащата си е решил че иска автомат...
не е задължително турбината да свисти та чак да ти спука ушите
за вървенето може да са виновни ного неща ... дебитомери, клапанчета разни и т.н. диагноза така неможе да се даде ... иди го качи на ВАГ-КОМ да го преслушат задължително преди покупка
за свистенето след гаснене - при мен няма такъв проблем
като завъртиш ключа има едно притрисане и никви свистенета
за вървенето може да са виновни ного неща ... дебитомери, клапанчета разни и т.н. диагноза така неможе да се даде ... иди го качи на ВАГ-КОМ да го преслушат задължително преди покупка
за свистенето след гаснене - при мен няма такъв проблем
като завъртиш ключа има едно притрисане и никви свистенета
-
- Мнения: 243
- Регистриран на: Вто 10 апр 2007 16:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
А ти сравнението все на автоматици ли го правиш ? За ускоренеие не можеш да сравняваш кола с ръчни скорости и кола с автоматик (тука изключвам DSG). Аз Пасат с автоматик не съм карал. Но съм карал Субару Импреса 1.6 с автоматик и с ръчни скорости. Спецялно за Импреса-та - автоматика убива всяко удоволствие от каране на колата. Много тромава и т.н. Така че, прави сравнение само с автоматици. Иначе DSG е друга вселена ...
Ще си го кача на ВАГ-КОМ най-вероятно в Юнитрейд и ще се види надявам се дали има някакви проблеми по турбо, дебитомер...
А за свистенето, се получава следното - при изгасване на колата след като е работил и климатика и се чува едно леко свистене под капака в лявата страна откъм купето, което наподобява изпускане на гума и трае някъде около 30 сек. до минута максимум!
dimitar iv, знам че не мога да сравнявам автоматик с механична...всичките Пасати за които говоря са били автоматици!
А за свистенето, се получава следното - при изгасване на колата след като е работил и климатика и се чува едно леко свистене под капака в лявата страна откъм купето, което наподобява изпускане на гума и трае някъде около 30 сек. до минута максимум!
dimitar iv, знам че не мога да сравнявам автоматик с механична...всичките Пасати за които говоря са били автоматици!
- niks76
- VW експерт
- Мнения: 5312
- Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Париж
мотора на които си се спрял е AJM или ATJ
обикновен автомат ли е или типтроник?
аз съм ве4е с над 40000км с такъв пасат ,и сега ве4е не искам и да помисля за ръ4ни скорости за ли4на кола за постоянно каране
разхода ми е по4ти същия като на колегата от по горе
а за набирането ако малко е пипнат мотора се изстрелва предоволно
обикновен автомат ли е или типтроник?
аз съм ве4е с над 40000км с такъв пасат ,и сега ве4е не искам и да помисля за ръ4ни скорости за ли4на кола за постоянно каране
разхода ми е по4ти същия като на колегата от по горе
а за набирането ако малко е пипнат мотора се изстрелва предоволно
И аз съм с такъв Пасат само че с ръчни 6 скорости.
Какво да ти кажа,до сега сериозен проблем не съм имал.Един дебитомер смених миналото лято и един проблем с ESP-to.За 40-45000км. освен тези неща и консумативи друг проблем не съм имал.
Двигателя е страхотен и от към мощност и от към икономия.Спрамо мен набира доста сериозно,поддържа високи скорости без особени затруднения,и накрая всичко това с среден расход околу 6л/100км.
Това за капризноста,не знам дали е мит,ма всепак слагам "качествено" масло,навреме смяна(7-8к),и нафта каквато предлагат по веригите в БГ!
Да чукна на дърво,проблеми нямам!
Какво да ти кажа,до сега сериозен проблем не съм имал.Един дебитомер смених миналото лято и един проблем с ESP-to.За 40-45000км. освен тези неща и консумативи друг проблем не съм имал.
Двигателя е страхотен и от към мощност и от към икономия.Спрамо мен набира доста сериозно,поддържа високи скорости без особени затруднения,и накрая всичко това с среден расход околу 6л/100км.
Това за капризноста,не знам дали е мит,ма всепак слагам "качествено" масло,навреме смяна(7-8к),и нафта каквато предлагат по веригите в БГ!
Да чукна на дърво,проблеми нямам!
Двигатела мисля че е AJM, а скоростната е с типтроник!
Днес бях в Юнитрейд за диагностика и ми казаха, че всичко е ОК по двигателя, както и по ходовата част(само с изключение на един маншон на карето, но това е малък проблем). Има обаче още едно нещо което малко ме притеснява...казаха ми че има някакъв проблем с комуникацията между скоростната кутия и двигателя и компютъра имал натрупана/и грешка/и! И от там ми казаха, че kickdown-a не бачкал! Вие ще кажете сега, че аз би трябвало да забележа дали има проблем с kickdown-а, обаче въпреки че съм карал автомат не мога да преценя със сигурност дали има проблем...смисъл когато натисна рязко докрай и колата набира, качва обороти, но някак си сякаш не го усещам чак толкова това преминаване на долна предавка, или става малко по плавно или си има проблем...Досега съм карал B4 автомат, бензин 90 к.с. и там като направя kickdown някак си всичко става по осезаемо. Признавам си още не съм се разтърсил из форума какво пише за евентуални проблеми с въпросния kickdown, но сега мисля да го направя...И все пак ако някои се сеща за някакъв начин да проверя дали всичко е ОК с него може да сподели , просто защото нямам вяра на 100% в това което ми казват в Юнитрейд, нали всеки разправя как като отидеш там и все изкарват колите със супер много проблеми...
А SLO този разход за който говориш...имаш предвид смесен - градско/извънградско предполагам?!
Днес бях в Юнитрейд за диагностика и ми казаха, че всичко е ОК по двигателя, както и по ходовата част(само с изключение на един маншон на карето, но това е малък проблем). Има обаче още едно нещо което малко ме притеснява...казаха ми че има някакъв проблем с комуникацията между скоростната кутия и двигателя и компютъра имал натрупана/и грешка/и! И от там ми казаха, че kickdown-a не бачкал! Вие ще кажете сега, че аз би трябвало да забележа дали има проблем с kickdown-а, обаче въпреки че съм карал автомат не мога да преценя със сигурност дали има проблем...смисъл когато натисна рязко докрай и колата набира, качва обороти, но някак си сякаш не го усещам чак толкова това преминаване на долна предавка, или става малко по плавно или си има проблем...Досега съм карал B4 автомат, бензин 90 к.с. и там като направя kickdown някак си всичко става по осезаемо. Признавам си още не съм се разтърсил из форума какво пише за евентуални проблеми с въпросния kickdown, но сега мисля да го направя...И все пак ако някои се сеща за някакъв начин да проверя дали всичко е ОК с него може да сподели , просто защото нямам вяра на 100% в това което ми казват в Юнитрейд, нали всеки разправя как като отидеш там и все изкарват колите със супер много проблеми...
А SLO този разход за който говориш...имаш предвид смесен - градско/извънградско предполагам?!
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 154 госта