Проблем с газова на Голф 2 1600 PN
Проблем с газова на Голф 2 1600 PN
Имам газова Ловато с вакумен изпарител поставена е в началото на лятото . От начало нямаше проблем но след това загуби мощност особено на високи обороти,ходих на газанализатор и ми казаха че сместа е бедна и уж я оправиха също така завъртяха малко делкото защото на газ трябвало по голямо предварение но ефект почти нямаше.Реших да пробвам да откача акумолатора за малко и след като го направих колата върви доста по добре.Възможно ли е да трупа някакви грешки от ламбда сондата и какво трябва да направя за да оправя проблема.Моля за съвет.
- The_Machine
- Мнения: 3558
- Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем с газова на Голф 2 1600 PN
tapoto написа:Имам газова Ловато с вакумен изпарител поставена е в началото на лятото . От начало нямаше проблем но след това загуби мощност особено на високи обороти,ходих на газанализатор и ми казаха че сместа е бедна и уж я оправиха също така завъртяха малко делкото защото на газ трябвало по голямо предварение но ефект почти нямаше.Реших да пробвам да откача акумолатора за малко и след като го направих колата върви доста по добре.Възможно ли е да трупа някакви грешки от ламбда сондата и какво трябва да направя за да оправя проблема.Моля за съвет.
рязане на кабелчето на паметта ,ресет реле , или ламбда симулатор
наредих ти ги по цена и по време за извършване на вмешателството, както и по ефективност - най-лошо -> най-добро
- The_Machine
- Мнения: 3558
- Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Кабел +12В, който поддържа "живи" клетките на паметта в компютъра.
Червен кабел в буксата на компютъра - мисля на горния ред втория отдясно наляво беше- единствения , на който има 12В при изгасена кола и изваден ключ.
Общо-взето много вандалски метод, компютъра постоянно трябва да се самообучава при всяко палене , защото няма никакви запазени параметри от предишни паления и работа...
Червен кабел в буксата на компютъра - мисля на горния ред втория отдясно наляво беше- единствения , на който има 12В при изгасена кола и изваден ключ.
Общо-взето много вандалски метод, компютъра постоянно трябва да се самообучава при всяко палене , защото няма никакви запазени параметри от предишни паления и работа...
-
- Мнения: 33
- Регистриран на: Нед 02 дек 2007 17:25
- Автомобил: Jetta II 1990
- Двигател: PN
- Местоположение: Пловдив
Гледам че е малко старичка темата но да спомена при мен как е.
PN мотора е с карбуратор 2ЕЕ. Тъй като този карбуратор няма ускорителна помпа, ускоряването става с притваряне на въздушната клапа и последващо плавно отваряне. На газ като настъпиш и клапата затвори спираш притока на въздух, обаче постъпването на газ е пряко свързано с въздуха. И в резултат при настъпване, вместо да тръгне да набира, колата забива нос...
Как го реших аз - сложих реле, което ми прекъсва захранването към управлението на клапата на смукача когато съм на газ. На междинна и на бензин си го захранва. Чел съм компа, не показва грешки от прекъсването - само код 444 (няма отчетена грешка)
PN мотора е с карбуратор 2ЕЕ. Тъй като този карбуратор няма ускорителна помпа, ускоряването става с притваряне на въздушната клапа и последващо плавно отваряне. На газ като настъпиш и клапата затвори спираш притока на въздух, обаче постъпването на газ е пряко свързано с въздуха. И в резултат при настъпване, вместо да тръгне да набира, колата забива нос...
Как го реших аз - сложих реле, което ми прекъсва захранването към управлението на клапата на смукача когато съм на газ. На междинна и на бензин си го захранва. Чел съм компа, не показва грешки от прекъсването - само код 444 (няма отчетена грешка)
- SnowMaster
- Мнения: 699
- Регистриран на: Вто 22 ное 2005 12:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- The Officer
- Мнения: 247
- Регистриран на: Сря 27 юни 2007 23:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Карлово
PN задължително има ламбда сонда и катализатор.И аз имам същия проблем.Когато карам на газ и подам рязко газ колата абива нос,а на бензин си върви добре.Предверение на делкото не е давано.Мисля си дали ако сложа ТАП ще си реша проблема ама още не съм го пробвал тоя вариант.Ако някой знае нека каже.?
- lozan67
- Мнения: 734
- Регистриран на: Чет 03 авг 2006 20:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
тап
ТАП-а ще ти реши проблемите м/у 1500 и 2500 оборота. Сложи си една пружинка на 2-ра клапа да отваря без да чака вакум, ще почне да върви като отвързана на газ. Но ще дигне разхода. Доколкото знам ламбдата на PN служи само за празния ход . Иначе си има стандартен комутатор. Не си бутай центровката, защото колегата я направи на газ и сега по студовте бута колата за да запали на бензин.
-
- Мнения: 33
- Регистриран на: Нед 02 дек 2007 17:25
- Автомобил: Jetta II 1990
- Двигател: PN
- Местоположение: Пловдив
The Officer написа:PN задължително има ламбда сонда и катализатор.И аз имам същия проблем.Когато карам на газ и подам рязко газ колата абива нос,а на бензин си върви добре.Предверение на делкото не е давано.Мисля си дали ако сложа ТАП ще си реша проблема ама още не съм го пробвал тоя вариант.Ако някой знае нека каже.?
Сложи си реле което да изключва ел.магнита за затваряне на въздушната клапа когато си на газ. Писал съм по-горе в темата. А за колегата който го има проблема на бензин - да провери дали не смуче въздух например от тампона под карбуратора. Или от някой спукан маркуч по вакуумния регулатор или разхлопана капсуловка на самия вакуумен регулатор. Като настъпиш смуква въздух и сместа обеднява затова прави така. Просто предположение де, не мога да съм 100% сигурен но не пречи да провериш. Имал съм ги и двата проблема, единия на газ, другия на бензин и двата се оправиха по описания начин.
- The Officer
- Мнения: 247
- Регистриран на: Сря 27 юни 2007 23:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Карлово
-
- Мнения: 33
- Регистриран на: Нед 02 дек 2007 17:25
- Автомобил: Jetta II 1990
- Двигател: PN
- Местоположение: Пловдив
Надявам се да успея да обясня добре:
Като застанеш пред колата с лице към моторния отсек, отляво на карбуратора в горната му част се намира един доста приличен цилиндър. Това е електромагнит, който се управлява с правоъгълни импулси от компютъра. Та този елмагнит задвижва въздушната клапа (смукача). Захранването е с куплунгче с два проводника. Прекъсва се единия от проводниците и се прекарва през контактите на реле. Контактите трябва да са нормално затворени. Т.е. когато релето не е захранено контактите са затворени. Самото реле се захранва от 12v на ГАЗОВИЯ клапан.
Логиката е следната: Когато си на бензин и на междинно положение релето не е захранено и автоматичния смукач си работи. Обръщам внимание на това, че той трябва да работи и на междинно. Когато се превключи на газ, релето получава захранване от газовия клапан, сработва и отваря иначе затворените си контакти. В този случай се прекъсва захранването на електромагнита и клапата на смукача под действието на възвратната пружина се връща в отворено положение.
Това всичкото го направих на моята кола и оттогава насам нямам проблеми със "забиването" когато се настъпи рязко газта. Имаше и друг ефект - като я запаля сутрин студена и смукача е затворен, угасне ли по грешка нямаше палене. И как ще пали като се дави здраво с газ при затворен смукач. След монтиране на релето и този дефект изчезна.
Не мисля че ще е необходим ламбда емулатор, защото този компютър е доста опростен и няма пълен набор кодове за грешки. Поне при мен го чета редовно и грешка досега не е показал. Само четворки.
Необходимо уточнение - при мен карбуратора е пробит и газта се подава през щуцери директно в дифузьорите. Не знам какво ще се получи ако газта се подава НАД клапата на смукача с плочка. Но мисля, че пак ще забива като настъпиш рязко, защото затваряйки смукача, затваряш и притока на газ. Следователно мисля, че системата ще работи и при плочка. Ако някой пробва, нека сподели резултати.
Като застанеш пред колата с лице към моторния отсек, отляво на карбуратора в горната му част се намира един доста приличен цилиндър. Това е електромагнит, който се управлява с правоъгълни импулси от компютъра. Та този елмагнит задвижва въздушната клапа (смукача). Захранването е с куплунгче с два проводника. Прекъсва се единия от проводниците и се прекарва през контактите на реле. Контактите трябва да са нормално затворени. Т.е. когато релето не е захранено контактите са затворени. Самото реле се захранва от 12v на ГАЗОВИЯ клапан.
Логиката е следната: Когато си на бензин и на междинно положение релето не е захранено и автоматичния смукач си работи. Обръщам внимание на това, че той трябва да работи и на междинно. Когато се превключи на газ, релето получава захранване от газовия клапан, сработва и отваря иначе затворените си контакти. В този случай се прекъсва захранването на електромагнита и клапата на смукача под действието на възвратната пружина се връща в отворено положение.
Това всичкото го направих на моята кола и оттогава насам нямам проблеми със "забиването" когато се настъпи рязко газта. Имаше и друг ефект - като я запаля сутрин студена и смукача е затворен, угасне ли по грешка нямаше палене. И как ще пали като се дави здраво с газ при затворен смукач. След монтиране на релето и този дефект изчезна.
Не мисля че ще е необходим ламбда емулатор, защото този компютър е доста опростен и няма пълен набор кодове за грешки. Поне при мен го чета редовно и грешка досега не е показал. Само четворки.
Необходимо уточнение - при мен карбуратора е пробит и газта се подава през щуцери директно в дифузьорите. Не знам какво ще се получи ако газта се подава НАД клапата на смукача с плочка. Но мисля, че пак ще забива като настъпиш рязко, защото затваряйки смукача, затваряш и притока на газ. Следователно мисля, че системата ще работи и при плочка. Ако някой пробва, нека сподели резултати.
- The Officer
- Мнения: 247
- Регистриран на: Сря 27 юни 2007 23:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Карлово
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта