Бяла капачка на маслото. Що е то??

Техническа и сервизна информация за Passat
aatanas
Мнения: 95
Регистриран на: Пон 12 дек 2005 8:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Бяла капачка на маслото. Що е то??

Мнениеот aatanas » Нед 13 яну 2008 10:21


Проверявам си сутринта маслото виждам ,че е намаляло - отвивам капачката да доливам , а тя е бяла отдолу.
Като издърпах щеката за проверката - няма такова нещо - маслото си е с нормален цвят.
Има ли нещо за притеснение или да продължавам да си карам??
Ако е някакъв конденз от студа , пречи ли - в смисъл може ли да се пресече маслото??
И още едно въпросче - за 3000 км. - доливам вече 1л. масло , и ако приемем , че след смяната е било по средата на отметката на щеката - излиза 1.5л . Маслото е Мотул 15W50 полусинтетика.
Много ли е разхода според вас ??
С минерално масло ли да пробвам , само гумички на клапани ли да пробвам да се сменят или там както чета - по- тежката процедура със сваляне на главата и т.н.???

Дайте някакви съвети.

Двигателя е 2Е 2.0 115к.с.




Потребителски аватар
mony124
Мнения: 69
Регистриран на: Сря 09 яну 2008 18:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот mony124 » Нед 13 яну 2008 10:30


Имам същия проблем с другата ми кола Astra.... демек тичай за гарнитура глава това е според мен !


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Danny boy » Нед 13 яну 2008 10:31


бялото е конденз,не се плаши,виж бая ти погорява не е рядко пък и маслото дето сипваш така че смяната едва ли ще реши проблема.Май си за смяна на гумички.Моята гори около 1л на 10 000 мотул 10W40,засега се ядва.


Потребителски аватар
vw_Krasi_vw
Мнения: 667
Регистриран на: Сря 31 окт 2007 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен - VW GOLF III -1.8 ABS
Контакти:

Мнениеот vw_Krasi_vw » Нед 13 яну 2008 10:32


:) замръзва ти филтурчето за картерните газове и тогава се суздава налягане в мотора и маслото избижа през щеката , за това ти се губи маслото
виж това:http://www.vwclub-bg.org/forum/viewtopic.php?t=73837


Потребителски аватар
gogul
Мнения: 271
Регистриран на: Чет 29 дек 2005 16:24
Автомобил:
Двигател: 1989
Местоположение: Русе
Контакти:

Мнениеот gogul » Нед 13 яну 2008 10:43


Конденз е ,щом на щеката не е боза,карай.Сигурно караш на малки разстояния?


Потребителски аватар
alexx
Мнения: 1295
Регистриран на: Пон 11 апр 2005 22:26
Автомобил: SantaFe
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот alexx » Нед 13 яну 2008 11:18


Конденз е ,щом на щеката не е боза,карай.Сигурно караш на малки разстояния?
:lol:


aatanas
Мнения: 95
Регистриран на: Пон 12 дек 2005 8:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот aatanas » Нед 13 яну 2008 11:22


vw_Krasi_vw написа::) замръзва ти филтурчето за картерните газове и тогава се суздава налягане в мотора и маслото избижа през щеката , за това ти се губи маслото
виж това:http://www.vwclub-bg.org/forum/viewtopic.php?t=73837



Благодаря за бързите отговори.

Значи не избива масло от щеката , похапва си го - доста прилично.

Но от линка не можах да разбера - да отварям капачката на маслото докато загрее ли???

Или другия начин - къде и кой маркуч да пробия- пуснете някоя снимка , че много не съм в час???


Иначе е вярно - карам на къси разстояния- сутрин и вечер до работата , даже не може да загрее както трябва.


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Нед 13 яну 2008 11:27


aatanas написа:
vw_Krasi_vw написа::) замръзва ти филтурчето за картерните газове и тогава се суздава налягане в мотора и маслото избижа през щеката , за това ти се губи маслото
виж това:http://www.vwclub-bg.org/forum/viewtopic.php?t=73837



Благодаря за бързите отговори.

Значи не избива масло от щеката , похапва си го - доста прилично.

Но от линка не можах да разбера - да отварям капачката на маслото докато загрее ли???

Или другия начин - къде и кой маркуч да пробия- пуснете някоя снимка , че много не съм в час???


Иначе е вярно - карам на къси разстояния- сутрин и вечер до работата , даже не може да загрее както трябва.
    Не пипай нищо щом караш на късо в студа съвсем нормално е да имаш конденз по капачката :idea: Като я опънеш на по дълго да загрее до нормална темп. конденза ще изчезне :wink:


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19711
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Нед 13 яну 2008 14:23


Тоя белия мармалад по капачката е често срещано явление при каране зимата на къси разтояния.
По притеснително е разхода на масло, дето го даваш.
Не, че по книжките не пише, че разхода може да стине до 1/1000, ама...


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Нед 13 яну 2008 15:21


При този Мотул разхода ми никога не е минавал половин литър за 10 000км...направо ме убиваш с това литър за 3000км....да не тече от някъде?
Ако всичкото това масло го гори отзад трябва да си като Чавдар-ка и да правиш мъгла след себе си ;)
Виж дали като палиш отзад изпушва черно или тъмно сиво - ако да тогава си за смяна на гумички на главата ама дори от тях не вярвам да харчи чак толкова много масло.
Преди време купих една кола с двигател на Рено и заводиски или след някой ремонт не бяха сложили гумички (и моето чуудване беше такова като разглобих главата) и дори изобщо без гумички не ядеше повече от литър масло на около 5000км (и от обикновенно минерално масло 15W40).
При този Мотул 15W50 това наистина е огромен разход.Виж да не тече между скоростите и двигателя от семеринга на коляновия вал.
Ако караш извънградско някой път погледни по задната броня,капак и т.н. дали има мазни пръски.Получават се ако колата тече от някъде (масло или антифриз) защото въдушната струя отзад ги поема и се лепят на задницата на колата (понеже при движението там остава област с подналягане и въздуха под колата щом излезе отзад рязко се вдига нагоре по задната част на колата и по нея се полепват всички хубавини които той носи със себе си).Само трябва да уточня,че винаги има пръски ама въпроса е колко са.Повечето пъти малка част от тях не са твои а на колата пред теб ако карате по-близо един до друг.
Успех!


aatanas
Мнения: 95
Регистриран на: Пон 12 дек 2005 8:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот aatanas » Нед 13 яну 2008 16:28


zfa159 написа:При този Мотул разхода ми никога не е минавал половин литър за 10 000км...направо ме убиваш с това литър за 3000км....да не тече от някъде?
Ако всичкото това масло го гори отзад трябва да си като Чавдар-ка и да правиш мъгла след себе си ;)


Там е работата , че не тече и отзад не пуши , даже не ми чукат повдигачите сутрин.
Затова от доста време наблюдавам маслото и доливам да не стане беля.
Хапва го.
По тази причина ви исках съветите - минерално масло не съм слагал никога.
Не ми се иска много усложнената процедура със сваляне на главата , затова попитах дали ще има ефект само от гумички??
Иначе трябва да изкара до пролетта да се постопли и тогава.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Нед 13 яну 2008 16:45


И да свалиш главата какво от това...то по нея причина да яде масло са само гумичките.Общо взето иди да мериш компресия данеби да имаш счупен или износени сегменти...ама пък казваш,че не пуши което е изключително странно.Ако гореше толкова много масло щеше да пуши доста.....а тя не пуши.
Да не тече някъде другаде и да не си видял - да кажем отзад под колекторите от гарнитурата на главата и затова да не си го видял (при мен оттам съвсем леко е омаслено).
Иначе може да видиш горе в моноблок-а какво се случва (там има една тръба от картера за картерни газове).Понякога през нея връща масло и го гори заедно с горивото понеже го вкарва в моноблока.При мен оттам хвърля ако е повече маслото.Обикновенно проблема се решава с поставяне на едно нещо,наречено капкоуловител (метална мрежичка със специфична форма) в тръбата ама това има смисъл да се прави ако горе всичко е в масло.
При мен оттам хвърля масалце горе ама не е много а и за 10 000км около 500мл ми ги няма.
По повод минералното -недей и да и сипваш - няма особен смисъл понеже то е по-зле от това,с което си.
Има доста теми за масла - виж там някои колеги казваха,че колите им горят мотул-а за закуска и ги питай или виж какво масло препоръчваха.Нищо не пречи да пробваш все пак.
Успех!



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: pink и 48 госта