антифриэ

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
stil
Мнения: 534
Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
Автомобил: VW Polo 1991
Двигател: NZ
Местоположение: София

Мнениеот stil » Вто 26 окт 2004 9:17


Тази схема (нарича се диаграма на състоянието) отговаря на част от поставените въпроси и обяснява дадените отговори.
Изображение

Защо НЕ ТРЯБВА да се използва етиленгликол без да е разтворен във вода.
1. Защото има относително висока t на начало на замръзване - 11.5 °C (виж диаграмата при 100% етиленгликол), след която започва да се превръща в каша (смес от кристали и течност);
2. Защото има по-висока плътност спрямо водата, което означава по-висок вискозитет, следователно по-големи загуби на енергия в охладителната система. Излишно се товари водната помпа.

Защо НЕ ТРЯБВА да се използва етиленгликол в чист вид (като химичен състав).
1. Защото наистина има корозионно действие върху металните елементи от охладителната система. Затова използвайте САМО антифризи, които съдържат т. нар. инхибитори. Предполага се, че антифризите от търговската мрежа трябва да съдържат такива.
2. Защото има по-малък специфичен топлинен капацитет отколкото водата (охлажда по-лошо).

Какво СЪОТНОШЕНИЕ етиленгликол/вода трябва да се използва.
Например, за да се получи t на замръзване -25 °C (напълно достатъчна за нашата географска ширина) трябва да се използва охл. течност с около 40% етиленгликол (60% вода). Съдържание на етиленгликол по-ниско 30% не се препоръчва, защото разтворът губи противокорозионните си свойства.

Забележки:
1) Тази диаграма е приблизителна (с учебна цел) и НЕ ТРЯБВА да се използва за точни изчисления. Най-добре е да се ръководите от инструкциите на производителя на антифриза.
2) Диаграмата важи САМО за най-разпространеният антифриз - на основата на етиленгликол. Съществуват и други. Така, че ВНИМАТЕЛНО!

Последна промяна от stil на Чет 02 фев 2012 10:12, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17179
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Вто 26 окт 2004 13:12


Васкооо weekenda съм при тебе да отлееме от антифриза и да налеем водица :)


Потребителски аватар
popeye
Мнения: 1253
Регистриран на: Пет 30 юли 2004 22:59
Автомобил: VW Passat variant 4motion 2002
Двигател: AMX 193hp 2771cc
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот popeye » Вто 26 окт 2004 19:42


най-разпространеният антифриз - на основата на етиленгликол. Съществуват и други
това ме интересува-какви са другите видове


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Вто 26 окт 2004 19:58


vasstop написа:Васкооо weekenda съм при тебе да отлееме от антифриза и да налеем водица :)


седи мирен бре! :lol:
нали затуй ти казах да си вземеш от брикото-булгар-булгааар. пише концентрат ама...
аз 2ра кола карам с тоя "концентрат" и ни ми е замръзнала ни ми се е скапала нещо...
виж за хубавите антифризи-може!
съгласен съм напълно. ама там за 15 кинта няма да си напълниш системата... 8)


stil
Мнения: 534
Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
Автомобил: VW Polo 1991
Двигател: NZ
Местоположение: София

Мнениеот stil » Сря 27 окт 2004 10:34


най-разпространеният антифриз - на основата на етиленгликол. Съществуват и други това ме интересува-какви са другите видове
Не съм голям специалист по антифризи, но доколкото знам се различават по валентността на използвания алкохол (гликоли, глицерини, спирт, някой соли и др). За повече информация – да помага някой химик. Аз само ще отбележа, че всичи те се различават значително във своите свойства (специфичен топлинен капацитет, топлопроводност, плътност, t на замръзване, разтворимост във вода), затова не бива да се правят експерименти върху автомобилните двигатели. За тях май на най подходящи са етиленгликоловите.


Потребителски аватар
R@do
Батето
Мнения: 5451
Регистриран на: Пон 17 яну 2005 10:47
Автомобил: Audi 80
Двигател: ABK 1993
Местоположение: В планината

Мнениеот R@do » Пон 12 сеп 2005 12:14


Зимата пак наближава и затова мисля, че е добре да посабудим темата.
проблема е, че преди изобщо не гледах марака, състав и квото и да е на антифриза и нямах проблем.Последнат зима карах с някакъв БГ, син в шишета на чийто етикет пишешше само концентрацията и разреждането. Тъй като лятото източвах системата сега съм само с два литра концентарт от Лукойл и останалите 4 - вода и поради тази причина сега отново ще източвам.
Според Вас , коя е най-добрата марка и съотношение качество-цена?
Гледах някакъв пак син в Хит Младост антифриз- английски за около 18 лв. 4 л. концентрат.
И сега мисля да си сложа 4 л. /марката още не съм избрал/ и два литра дестилирана вода...ама като чета за тази корозия при концентратите....незнам

А по принцип както французите работят с Елф, ФВ коя марка посочват?


stil
Мнения: 534
Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
Автомобил: VW Polo 1991
Двигател: NZ
Местоположение: София

Мнениеот stil » Пон 12 сеп 2005 15:06


И сега мисля да си сложа 4 л. /марката още не съм избрал/ и два литра дестилирана вода...ама като чета за тази корозия при концентратите....незнам

Трябва да се прави разлика между "концентриран антифриз" и "чист етиленгликол". В концентрата се добавят инхибитори срещу корозията. Реномираните производители когато напишат на опаковката "концентрат" - това наистина е така (т.е. не е воден разтвор). От тази гледна точка за да се гарантира антикорозионната защита на системата повечето производители препоръчват да се използва min 35 %-тен разтвор (35-етиленгликол, 65-вода), дори ако температурата, която искаме да постигнем да е висока. У нас се продават какви ли не екземпляри и на всички пише "концентрат", което в 80 % от случаите е спекула. Затова при разреждането трябва да се ръководите единствено от това, което пише на опаковката.
Като пример за коректност мога да дам фирмата Motul (естествено има и други фирми). Motul винаги разграничават нещата – концентратите означават с “pure condensed”, a разтворите с “ready to use”.

Не знам каква марка препоръчват VW, а и това не винаги е най-обективният критерий. Техните изисквания към охл. течности са регламентирани в спецификациите TL 774C (G11) и TL744D (G12). Следователно всички антифризи, които отговарят на тези изисквания би трябвало да са подходящи.

Опасно е използването на "чист" от гледна точка на хим. състав етиленгликол. А такива случаи в миналото има доста. Гепил някой от химзавода тубичка 5 л и налива смело в системата. А ако забрави и да разреди… тогава под -10 може да стане фатално.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13544
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Пон 12 сеп 2005 20:03


В Метро има туба 5л антифриз марка "ТОСОЛ". Рашан машината която ползвам от 1978г. И на западнячки съм слагал -Кадет, Вектра,Голфрета 2 и 3 ,Преди 3 ката на Пасат 3ка 1,8 бааба Яга 1989г.
После на служебния бус. Не съм имал проблеми.Доливал съм и концентрат на същата фирма.


Потребителски аватар
Lawyer
Мнения: 1769
Регистриран на: Пет 15 апр 2005 15:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Lawyer » Пон 12 сеп 2005 20:08


Обикновено разреждам концентрат от "Приста Ойл" и сипвам. Едва ли е по-различно от другите, особено когато става въпрос за нашата мила Родина и за възстаричките ни автомобили.


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2704
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Re: антифризз

Мнениеот Vasseto » Пон 12 сеп 2005 21:55


[quote="Achim Lauritzen"]Чист антифриз недеи слага.Аз сложих по едно време и след един ден радиаторчето на парното протече,после от тялото на термостата и за капак от дъното на радиатора.

Това наистина се получава,когато колата е карана дълго с вода или беден разтвор на антифриз.


Потребителски аватар
R@do
Батето
Мнения: 5451
Регистриран на: Пон 17 яну 2005 10:47
Автомобил: Audi 80
Двигател: ABK 1993
Местоположение: В планината

Мнениеот R@do » Вто 13 сеп 2005 8:13


Почвам да се плаша :? :? :?


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Вто 13 сеп 2005 9:07


Аз пък тази година налях в радиатора антифриз-концентрат на ACDelko, всъщност едва ли е концентрат по думите на still . Цената му е - 7лв за 1 л., като при разреждане 1:1 точката на замръзване е минус 40 градуса. Така че спокойно с 2-2,5 л може да се напълни системата при съотношение 40:60 (антифриз:вода), при което смяната излиза около 14-17 лв но с качествен антифриз.


Потребителски аватар
R@do
Батето
Мнения: 5451
Регистриран на: Пон 17 яну 2005 10:47
Автомобил: Audi 80
Двигател: ABK 1993
Местоположение: В планината

Мнениеот R@do » Вто 13 сеп 2005 9:10


Някой да го е виждал в СФ и в кой магазин?


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2704
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Вто 13 сеп 2005 21:53


Наливах в пассата булгарски антифриз,приста мисля,и кат ми шлайфаха мотора ми казаха че съм имал кофти антифриз.Било си личало по корозията на охлаждащите канали.


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Вто 13 сеп 2005 22:36


Vasseto написа:Наливах в пассата булгарски антифриз,приста мисля,и кат ми шлайфаха мотора ми казаха че съм имал кофти антифриз.Било си личало по корозията на охлаждащите канали.


:) е акопасата си го взел чисто нов, можем да си правим изводи за антифриза, обаче ако не е бил нов, няма начин да знаеш дали предният собственик не е наливал зелева чорба вътре :)



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 109 госта