Какво значи GTD

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
TT
Мнения: 64
Регистриран на: Вто 04 юли 2006 10:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот TT » Нед 09 юли 2006 0:38


Не всичките GTD са с кулери,само RA и SB двигателите имат!

Абе не се ли вижда пустия му кулер кат отвориш капака на мотора. Земете една снимка на мотор с кулер, оградете го чрез paint и готово. Да се знае какво да се гледа :sly :woooow:




Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Нед 09 юли 2006 0:43


Кулера не знам колко се вижда ама трабите от турбото към него си фарчат яко из колата.А тои самия може да е до радиатора и някои калник,или над мотора(на дали)


Потребителски аватар
TT
Мнения: 64
Регистриран на: Вто 04 юли 2006 10:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот TT » Нед 09 юли 2006 0:53


Сега се сещам че имаше някаква тема подобна и имаше една снимка на мотор с кулер и коментираха че много място заемал пък той човека го беше сложил отгоре над мотора и половината се не вижда от него.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Нед 09 юли 2006 0:56


Тва е щот го е монтирал в последствие.


Потребителски аватар
PESHERLAN
Мнения: 1112
Регистриран на: Нед 05 фев 2006 1:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

TDI

Мнениеот PESHERLAN » Нед 09 юли 2006 10:39


Добре,Rabbit,на твоита тройка как и е помпата-роторна ли е?
или е със онези дюзички дето ги управлява компа на колата!
И искам нещо друго да те питам,като казваш,че понятието TDI,при различните марки се споменава по различен начин-CDI,D-4D,CDTI.....,и т.н.Как ще ми дефинираш понятието SDI при SEAT?


Потребителски аватар
Alek
Мнения: 764
Регистриран на: Сря 12 апр 2006 14:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Alek » Нед 09 юли 2006 10:59


SDI не е само при Seat, ами го има и при VW и при Skoda......това е атмосферен дизел с директно впръскване......а TDI = turbocharged direct injection, това означава това съкращение, а че е с турбо и кулър - така е, но съкращението е точно това, което пише по-горе.....


Потребителски аватар
PESHERLAN
Мнения: 1112
Регистриран на: Нед 05 фев 2006 1:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

тди

Мнениеот PESHERLAN » Нед 09 юли 2006 11:06


Съгласен съм с тебе ALEK,затова питам Rabbit,каква му е помпата,защото маи говорим за съвсем различни мотори


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Нед 09 юли 2006 11:39


Казах ти как означават различните марки моторите си с директно впръскване ,а не ТДИ-тата.ТДИ има само Фолксваген груп(ФВ,Ауди,Шкода,Сеат и Ламборгини(ма те за сдега нямат дизел :lol: ))За да успееш да напревиш точно директно впръскване ти трябва високо налягане в дюзите и точен момент на впръскването-различните производители се справят с разлечни дюзи и системи за впръскване с този проблем-затова и наименованията са различни-естесвено и моторите де.Примерно моита е с електронно оправляема ротационна помпа(като на старите дизели но подобрена)-както споменах това е първия начин и за тва ТДИ е от наи одавна 1993-1994.След това излезе комън реил система(наи популярна в момента)при Алфа JTD 1997.1998 Мерцедес изкарва комън-реил CDI и след него сички се втурват.1998-1999 ФВ подобрява с ТДИ с помпа-дюза(наи ефективна(с наи голямо налягане),но и наи скъпа).2001-2002-излиза ново поколение пиезоинжекторе за по точно впръскване(на от 3до5 такта!).Към 2003-2004 излиза и второ поколение комън-реил(по-високо налягане +пиезоинжектори)което достига параметрите на ТДИ-ПД,а е по евтино от тях(усилено се говори че и ФВ ще прави комън реил).В момента понеже горивоподаващите системи са се изчерпали като технология,или ни си открива почти нищо ново сички производители работят върху по -добри турбини-променлива геометрия,и наи-модерното би-турбо дизел(БМВ 335ТДС и Пежо 407 НДИ Битурбо).Но цялата тая работа тръгва от директното впръскване при ТДИ,а то от своя страна от електронното управление на помпите.От тогава се говори за икономичните дизели които вървят като бензинови!!!!


Потребителски аватар
Жоро Делчев
BBS Collector
Мнения: 2964
Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
Автомобил: Golf GTI16V
Двигател: ABF 1994

Мнениеот Жоро Делчев » Нед 09 юли 2006 17:46


Едно от първите ТДИ е 5-цилиндровия 2,5 литров мотор на Ауди използван и от Волво,харчи 3,7 на 100 при 85км/ч по показания на борд компютъра.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Нед 09 юли 2006 19:34


Коя година е първо ,щото 1.9 ТДИ е 93


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Нед 09 юли 2006 22:08


TT написа:Абе не се ли вижда пустия му кулер кат отвориш капака на мотора. Земете една снимка на мотор с кулер, оградете го чрез paint и готово. Да се знае какво да се гледа :sly :woooow:

Ето го моя фабричен къде седи.
Моторетката е SB.
http://forum.vwclub.bg/garage.php?mode=view_gallery_item&type=garage_gallery&image_id=373
Изображение


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Нед 09 юли 2006 23:31


Е вече разбрахме каде е кулера.niksi знаеш ли каде мога да купя такъв кулер че един приятел иска да си слага на неговото Г2ГТД


Потребителски аватар
Жоро Делчев
BBS Collector
Мнения: 2964
Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
Автомобил: Golf GTI16V
Двигател: ABF 1994

Мнениеот Жоро Делчев » Нед 09 юли 2006 23:31


Мисля че 91-ва е първото ТДИ на Ауди.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Нед 09 юли 2006 23:32


Аз все още си държа на 1993 с 1,9 ТДИ поне така четох в АутоБилд



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 50 госта