Казах ти как означават различните марки моторите си с директно впръскване ,а не ТДИ-тата.ТДИ има само Фолксваген груп(ФВ,Ауди,Шкода,Сеат и Ламборгини(ма те за сдега нямат дизел

))За да успееш да напревиш точно директно впръскване ти трябва високо налягане в дюзите и точен момент на впръскването-различните производители се справят с разлечни дюзи и системи за впръскване с този проблем-затова и наименованията са различни-естесвено и моторите де.Примерно моита е с електронно оправляема ротационна помпа(като на старите дизели но подобрена)-както споменах това е първия начин и за тва ТДИ е от наи одавна 1993-1994.След това излезе комън реил система(наи популярна в момента)при Алфа JTD 1997.1998 Мерцедес изкарва комън-реил CDI и след него сички се втурват.1998-1999 ФВ подобрява с ТДИ с помпа-дюза(наи ефективна(с наи голямо налягане),но и наи скъпа).2001-2002-излиза ново поколение пиезоинжекторе за по точно впръскване(на от 3до5 такта!).Към 2003-2004 излиза и второ поколение комън-реил(по-високо налягане +пиезоинжектори)което достига параметрите на ТДИ-ПД,а е по евтино от тях(усилено се говори че и ФВ ще прави комън реил).В момента понеже горивоподаващите системи са се изчерпали като технология,или ни си открива почти нищо ново сички производители работят върху по -добри турбини-променлива геометрия,и наи-модерното би-турбо дизел(БМВ 335ТДС и Пежо 407 НДИ Битурбо).Но цялата тая работа тръгва от директното впръскване при ТДИ,а то от своя страна от електронното управление на помпите.От тогава се говори за икономичните дизели които вървят като бензинови!!!!