Модела и годината са някъде под снимката която я няма.....
С три думи ситуацията е зле. При температура около 80градуса при сегашните плюсови температури парното духа незадоволително топло.
Имам чувството че с всяка изминала година парното ме става все по- слабо и по-слабо. Системата ми е сравнително чиста защото редовно сменям антифриз. Така че мисля запушването като евентуален проблем да го подмина. От друга страна от тая година имам монтирана газова уредба вързана успоредно към радиаторчето за парното. Изпарителя не може да се пипне при тая температура та значи остава тези клапани да са проблем. Обаче колкото и да гледам не мога да видя къде са. Пък и не знам какво да търся. Колата е без климатик.
Ако се окаже че ги няма.........не знам..........
Пасата който карам има ли байпасни клапани на парното.......
- M4r1qn
- Мнения: 619
- Регистриран на: Пет 01 апр 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател: C5 X7
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасата който карам има ли байпасни клапани на парното...
silent написа: Така че мисля запушването като евентуален проблем да го подмина........
абе недей проверка дали е вързан изпарителя както трябва е задължителна
Някои VW имат баипаси но независи от модела ,мотора и т.н. ,а за коя държава са правени /в повечето случаи за скандинавските страни/ .Монтирани са :на входа на радиатора за парното/алуминиев/ и на изхода/ пласмасов / като допълнително са свързани помежду си с тънак маркуч.Решението е като замениш маркучите за парното с по дълги - от модела без баипас /иначе баипас само в юнитреид/
- mely
- Мнения: 2728
- Регистриран на: Пет 26 авг 2005 10:28
- Автомобил: Citroen C crosser
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Преди няколко месеца аз също имах този проблем,който възникна след достигане на температура от 110 градуса.При няколко проби за установяване на повредата/а тя се оказа превъртяла водна помпа/ се наложи да доливам студена вода и клапаните започнаха да чаткат силно.След отремонтиране на помпата се оказа че нямам парно/а преди това то беше убиец/След дълго вадене и слагане на входящи и изходящи маркучи/на парното намират се в двигателния отсек там са и клапаните точно под шофьорската чистачка/ се оказа че е металния клапан.Свалих го вътре има една клапа която беше заседнала от чатканета.След като я ударих силно/ с чук и болт/нещата дойдоха на мястото си.Клапаните служат за регулиране на температурата на водата подавана към парното/металния се затваря когато температурата стане 100 - 110 градуса/предпазват парното/незнам от какво.
- kosyo9
- Мнения: 28
- Регистриран на: Вто 13 сеп 2005 11:51
- Автомобил: VW PASSAT 6
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
mely написа:Преди няколко месеца аз също имах този проблем,който възникна след достигане на температура от 110 градуса.При няколко проби за установяване на повредата/а тя се оказа превъртяла водна помпа/ се наложи да доливам студена вода и клапаните започнаха да чаткат силно.След отремонтиране на помпата се оказа че нямам парно/а преди това то беше убиец/След дълго вадене и слагане на входящи и изходящи маркучи/на парното намират се в двигателния отсек там са и клапаните точно под шофьорската чистачка/ се оказа че е металния клапан.Свалих го вътре има една клапа която беше заседнала от чатканета.След като я ударих силно/ с чук и болт/нещата дойдоха на мястото си.Клапаните служат за регулиране на температурата на водата подавана към парното/металния се затваря когато температурата стане 100 - 110 градуса/предпазват парното/незнам от какво.
Колега, до колкото знам, металният клапан спира циркулацията на водата при летен режим на каране. Т.Е. при топло време, в градско, колата вдига по високи температути от 100 градуса и не е нужно в купето да циркулира топлото (въпреки че клапата на парното за топло/студено е на студено) А пластмасовият клапан мисля че беше за автоматично обезвъздушаване на радиаторчето при смяна на антифриза и за авариен режим при теч от системата. Общо взето, колата може и без двата клапана да работи. Слагат се две муфи (1/2 цола или тръбички ф20-22 примерно) на местата на клапаните. А при смяня на антифриз след като загрее колата добре се изчаква напълно да изтине и се долива на студено колкото е необходимо.Така на втория/третия път парното е обезвъздушено.
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
golfer написа:клапите и байпаса са точно преди ламарината на купето където влизат маркучите за радиаторчето.
има много писано по въпроса.
Ай стига с това "има много писано"..........Почнах да се дразня вече от такива отговори. Може и да има много писано ама от отговорите по долу виждам че има и още много да се напише...........
По въпроса с байпасните клапани явно ги нямам. Защото маркучите ми тръгват единия от главата и забива директно в купето а другия от водната помпа през една гърчава тръба също директно в купуто.
Днес забелязах следното при сравнително загряла кола и давата маркуча не се държат с ръка обаче парното духа слабо топко.
Въпроса с подпушването на радиатора не го изключвам вече.
Обаче това което написа mely ме заинтригува. Къде е този клапан за който говори тя или той. Ако го има трябва да е в купето. Как мога да стигна до него. Моля някой който е свалял радиатор на парното да сподели има ли нещо коато може да спира притока на антифриз след като вече маркучите минат в купето.
Косьо къде е този клапан как да стигна до него. В купето ли се намира
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
zmej написа:Само за идея - а въздуховодите в купето?
Не зная вече. Оказва се и че термостата ми отваря на -по показания на таблото на 75градуса обаче към 85 ми включва перката. И сега на всичкото отгоре с калпавото парно се чудя датчика ли да сменям термостата ли да сменям а отгоре на сичкото и парно нямам. С въздуховодите нямам проблемисморед мен. Всичко си там където трябва и колкото трябва. А и в момента не ме интересува от къде взема въздух за да го стопли а защо не е достатъчно топъл въздуха при вънщна темп9 гр. Представям си при -5 какъв бахър ще е.........
- °niksi°
- Бай Брадър
- Мнения: 5088
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Спред мене змея е прав.
Няма никакви прегради, клапани и т.н. от които да прави тоя номер. В двигателния отсег там където се слагат маркучите за към парното, това в същност са изводите на радиаторчето за парното. От единия влиза, минава през радиаторчето и от другия излиза. Щом са ти 2-та маркуча топли/горещи проблема ти е вътре в купето - или жилата не отварят/затварят като хората или клапата за топло/студено се е скапала. Аз това го лекувам с едни ламаринки, но е свързано със сваляне на цялата отоплителна инсталация, респективно на таблото и т.н.
Няма никакви прегради, клапани и т.н. от които да прави тоя номер. В двигателния отсег там където се слагат маркучите за към парното, това в същност са изводите на радиаторчето за парното. От единия влиза, минава през радиаторчето и от другия излиза. Щом са ти 2-та маркуча топли/горещи проблема ти е вътре в купето - или жилата не отварят/затварят като хората или клапата за топло/студено се е скапала. Аз това го лекувам с едни ламаринки, но е свързано със сваляне на цялата отоплителна инсталация, респективно на таблото и т.н.
- WDW
- Мнения: 1505
- Регистриран на: Чет 12 авг 2004 0:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
°niksi° написа:Спред мене змея е прав.
Няма никакви прегради, клапани и т.н. от които да прави тоя номер. В двигателния отсег там където се слагат маркучите за към парното, това в същност са изводите на радиаторчето за парното. От единия влиза, минава през радиаторчето и от другия излиза. Щом са ти 2-та маркуча топли/горещи проблема ти е вътре в купето - или жилата не отварят/затварят като хората или клапата за топло/студено се е скапала. Аз това го лекувам с едни ламаринки, но е свързано със сваляне на цялата отоплителна инсталация, респективно на таблото и т.н.
Точно това ти е проблема !!!
Ако можеш сваляш само конзолата с врътките (Много е писано по въпроса за свалянето им )
При мен беше същото и след като си оправих жилата и всичко заспа !
- mely
- Мнения: 2728
- Регистриран на: Пет 26 авг 2005 10:28
- Автомобил: Citroen C crosser
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
[quote="mely"]След дълго вадене и слагане на входящи и изходящи маркучи/на парното намират се в двигателния отсек там са и клапаните точно под шофьорската чистачка/ се оказа че е металния клапан.И СЪМ ТОЙ
Последна промяна от mely на Пет 14 окт 2005 7:38, променено общо 1 път.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Pvlv и 193 госта