Пасата който карам има ли байпасни клапани на парното.......

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Пасата който карам има ли байпасни клапани на парното.......

Мнениеот silent » Сря 12 окт 2005 21:40


Модела и годината са някъде под снимката която я няма.....
С три думи ситуацията е зле. При температура около 80градуса при сегашните плюсови температури парното духа незадоволително топло.
Имам чувството че с всяка изминала година парното ме става все по- слабо и по-слабо. Системата ми е сравнително чиста защото редовно сменям антифриз. Така че мисля запушването като евентуален проблем да го подмина. От друга страна от тая година имам монтирана газова уредба вързана успоредно към радиаторчето за парното. Изпарителя не може да се пипне при тая температура та значи остава тези клапани да са проблем. Обаче колкото и да гледам не мога да видя къде са. Пък и не знам какво да търся. Колата е без климатик.
Ако се окаже че ги няма.........не знам..........




Потребителски аватар
M4r1qn
Мнения: 619
Регистриран на: Пет 01 апр 2005 20:19
Автомобил:
Двигател: C5 X7
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пасата който карам има ли байпасни клапани на парното...

Мнениеот M4r1qn » Сря 12 окт 2005 21:43


silent написа: Така че мисля запушването като евентуален проблем да го подмина........


абе недей :( проверка дали е вързан изпарителя както трябва е задължителна


Потребителски аватар
rosso
Мнения: 17
Регистриран на: Чет 07 апр 2005 8:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот rosso » Чет 13 окт 2005 0:18


Някои VW имат баипаси но независи от модела ,мотора и т.н. ,а за коя държава са правени /в повечето случаи за скандинавските страни/ .Монтирани са :на входа на радиатора за парното/алуминиев/ и на изхода/ пласмасов / като допълнително са свързани помежду си с тънак маркуч.Решението е като замениш маркучите за парното с по дълги - от модела без баипас /иначе баипас само в юнитреид/


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот silent » Чет 13 окт 2005 7:31


Италианка е колата. Ако тези джуджавки са в двигателния отсек така както ми го обясни. Почти съм сигурен че няма такова нещо. По-късно днес ще проверя.


Потребителски аватар
golfer
The Мaster of PERNIK TUNING performancе
Мнения: 7369
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
Автомобил: Gandalf the Grey
Двигател: 368kw LPG
Местоположение: oberbayern
Контакти:

Мнениеот golfer » Чет 13 окт 2005 7:55


клапите и байпаса са точно преди ламарината на купето където влизат маркучите за радиаторчето.
има много писано по въпроса.


spahi
Мнения: 29
Регистриран на: Пет 18 фев 2005 13:20
Автомобил: VW Passat
Двигател: RP 1989
Местоположение: Троян / Плевен
Контакти:

Мнениеот spahi » Чет 13 окт 2005 8:06


а тука се пише на КИРИЛИЦА !!!!!!!!!!!!!!!! vaskoto1


Потребителски аватар
mely
Мнения: 2728
Регистриран на: Пет 26 авг 2005 10:28
Автомобил: Citroen C crosser
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот mely » Чет 13 окт 2005 8:22


Преди няколко месеца аз също имах този проблем,който възникна след достигане на температура от 110 градуса.При няколко проби за установяване на повредата/а тя се оказа превъртяла водна помпа/ се наложи да доливам студена вода и клапаните започнаха да чаткат силно.След отремонтиране на помпата се оказа че нямам парно/а преди това то беше убиец/След дълго вадене и слагане на входящи и изходящи маркучи/на парното намират се в двигателния отсек там са и клапаните точно под шофьорската чистачка/ се оказа че е металния клапан.Свалих го вътре има една клапа която беше заседнала от чатканета.След като я ударих силно/ с чук и болт/нещата дойдоха на мястото си.Клапаните служат за регулиране на температурата на водата подавана към парното/металния се затваря когато температурата стане 100 - 110 градуса/предпазват парното/незнам от какво.


Потребителски аватар
kosyo9
Мнения: 28
Регистриран на: Вто 13 сеп 2005 11:51
Автомобил: VW PASSAT 6
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот kosyo9 » Чет 13 окт 2005 13:06


mely написа:Преди няколко месеца аз също имах този проблем,който възникна след достигане на температура от 110 градуса.При няколко проби за установяване на повредата/а тя се оказа превъртяла водна помпа/ се наложи да доливам студена вода и клапаните започнаха да чаткат силно.След отремонтиране на помпата се оказа че нямам парно/а преди това то беше убиец/След дълго вадене и слагане на входящи и изходящи маркучи/на парното намират се в двигателния отсек там са и клапаните точно под шофьорската чистачка/ се оказа че е металния клапан.Свалих го вътре има една клапа която беше заседнала от чатканета.След като я ударих силно/ с чук и болт/нещата дойдоха на мястото си.Клапаните служат за регулиране на температурата на водата подавана към парното/металния се затваря когато температурата стане 100 - 110 градуса/предпазват парното/незнам от какво.


Колега, до колкото знам, металният клапан спира циркулацията на водата при летен режим на каране. Т.Е. при топло време, в градско, колата вдига по високи температути от 100 градуса и не е нужно в купето да циркулира топлото (въпреки че клапата на парното за топло/студено е на студено) А пластмасовият клапан мисля че беше за автоматично обезвъздушаване на радиаторчето при смяна на антифриза и за авариен режим при теч от системата. Общо взето, колата може и без двата клапана да работи. Слагат се две муфи (1/2 цола или тръбички ф20-22 примерно) на местата на клапаните. А при смяня на антифриз след като загрее колата добре се изчаква напълно да изтине и се долива на студено колкото е необходимо.Така на втория/третия път парното е обезвъздушено. :idea:


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот silent » Чет 13 окт 2005 17:10


golfer написа:клапите и байпаса са точно преди ламарината на купето където влизат маркучите за радиаторчето.
има много писано по въпроса.

Ай стига с това "има много писано"..........Почнах да се дразня вече от такива отговори. Може и да има много писано ама от отговорите по долу виждам че има и още много да се напише...........

По въпроса с байпасните клапани явно ги нямам. Защото маркучите ми тръгват единия от главата и забива директно в купето а другия от водната помпа през една гърчава тръба също директно в купуто.
Днес забелязах следното при сравнително загряла кола и давата маркуча не се държат с ръка обаче парното духа слабо топко.
Въпроса с подпушването на радиатора не го изключвам вече.
Обаче това което написа mely ме заинтригува. Къде е този клапан за който говори тя или той. Ако го има трябва да е в купето. Как мога да стигна до него. Моля някой който е свалял радиатор на парното да сподели има ли нещо коато може да спира притока на антифриз след като вече маркучите минат в купето.
Косьо къде е този клапан как да стигна до него. В купето ли се намира


Потребителски аватар
zmej
Мнения: 1510
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 15:35
Автомобил: Audi 8D5 Quattro
Двигател: AJL
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zmej » Чет 13 окт 2005 17:19


Само за идея - а въздуховодите в купето? :roll:


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот silent » Чет 13 окт 2005 17:26


zmej написа:Само за идея - а въздуховодите в купето? :roll:

Не зная вече. Оказва се и че термостата ми отваря на -по показания на таблото на 75градуса обаче към 85 ми включва перката. И сега на всичкото отгоре с калпавото парно се чудя датчика ли да сменям термостата ли да сменям а отгоре на сичкото и парно нямам. С въздуховодите нямам проблемисморед мен. Всичко си там където трябва и колкото трябва. А и в момента не ме интересува от къде взема въздух за да го стопли а защо не е достатъчно топъл въздуха при вънщна темп9 гр. Представям си при -5 какъв бахър ще е.........


Потребителски аватар
marine
Мнения: 201
Регистриран на: Сря 01 дек 2004 20:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот marine » Чет 13 окт 2005 18:18


И аз да добавя....гледал ли си дали ти е наред врътката за топло и студено...
Понеже нали знаеш, управлява клапа която може да не ти затваря добре. Пък и по краищата уплътнява с един материал който с годините май си заминава...
Респект


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5088
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Чет 13 окт 2005 23:30


Спред мене змея е прав.
Няма никакви прегради, клапани и т.н. от които да прави тоя номер. В двигателния отсег там където се слагат маркучите за към парното, това в същност са изводите на радиаторчето за парното. От единия влиза, минава през радиаторчето и от другия излиза. Щом са ти 2-та маркуча топли/горещи проблема ти е вътре в купето - или жилата не отварят/затварят като хората или клапата за топло/студено се е скапала. Аз това го лекувам с едни ламаринки, но е свързано със сваляне на цялата отоплителна инсталация, респективно на таблото и т.н.


Потребителски аватар
WDW
Мнения: 1505
Регистриран на: Чет 12 авг 2004 0:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WDW » Пет 14 окт 2005 0:18


°niksi° написа:Спред мене змея е прав.
Няма никакви прегради, клапани и т.н. от които да прави тоя номер. В двигателния отсег там където се слагат маркучите за към парното, това в същност са изводите на радиаторчето за парното. От единия влиза, минава през радиаторчето и от другия излиза. Щом са ти 2-та маркуча топли/горещи проблема ти е вътре в купето - или жилата не отварят/затварят като хората или клапата за топло/студено се е скапала. Аз това го лекувам с едни ламаринки, но е свързано със сваляне на цялата отоплителна инсталация, респективно на таблото и т.н.


Точно това ти е проблема !!!
Ако можеш сваляш само конзолата с врътките (Много е писано по въпроса за свалянето им :P :P :wink: )
При мен беше същото и след като си оправих жилата и всичко заспа !


Потребителски аватар
mely
Мнения: 2728
Регистриран на: Пет 26 авг 2005 10:28
Автомобил: Citroen C crosser
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот mely » Пет 14 окт 2005 7:37


[quote="mely"]След дълго вадене и слагане на входящи и изходящи маркучи/на парното намират се в двигателния отсек там са и клапаните точно под шофьорската чистачка/ се оказа че е металния клапан.И СЪМ ТОЙ

Последна промяна от mely на Пет 14 окт 2005 7:38, променено общо 1 път.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Pvlv и 193 госта