здравейте,
сега ходих на диагностика в пансервиз и хорицата за 2 мин. ми я направиха и казаха че имам проблем със "стъпковия мотор" (колата е голф2 - 1.8mi). казаха ми че нов струвал 130 лв а ремонта (ако успеят) 50 лв.
Та въпроса ми е, някой ако имал подобни проблеми, какво да правя - да се пробвам ли да го ремонтирам, да го сменям ли, или хич да не се занимавам.
колата я карам на газ предимно защото ми играят много оборотите на бензин(което не ми е проблем), но те казаха че този мотор играел роля и при газта и разхода става по голям (което може и да е така ама аз много го юркам голфчето и мислех че е от това )
има ли и друго по-приемливо решение на проблема и ако на някой му се занимава да ми обясни какви точно могат да са проблемите които това моторче създава?
благодаря предварително
"Моторче" за празен ход-проблеми
- The ReD One
- Мнения: 147
- Регистриран на: Сря 01 юни 2005 9:47
- Автомобил: Passat B7 4 motion Golf Plus tsi
- Двигател:
- Местоположение: София
Правилно казва колегата,провери първо тампона и всички вакуумни маркучи/откъм моноинжекцията,въздушният филтър,делкото/
Проблемите които произхождат от стъпковото моторче са:
1 Неравномерен празен ход на мотора/много високи или много ниски обороти/ задържане на много високи обороти след отпускане на газта.
2 Не работещ контакт за празен ход-колата работи с много голям аванс при празен ход-високи обороти.
Ново моторче може да се намери около 110лв,втора ръка около 50-60лв.
Проблемите които произхождат от стъпковото моторче са:
1 Неравномерен празен ход на мотора/много високи или много ниски обороти/ задържане на много високи обороти след отпускане на газта.
2 Не работещ контакт за празен ход-колата работи с много голям аванс при празен ход-високи обороти.
Ново моторче може да се намери около 110лв,втора ръка около 50-60лв.
- ANNIHILATOR
- Мнения: 1427
- Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Колега брат ми имаше подобен проблем.Но като отиде на диагностика-най-обикновнне диагностика, се оказа че едната свещ неработи стъбилно.Имала прекъсвания.Оказа се че дистрибуторната капачка била скапана.По-конкретно една от дупките за кабел за свещите била деформирана.Но мисля че не ти от това след като проблема не го прави на газ.Оставам с впечатлеието че не е от запалителната система а от гориводозиращата.Т.е. имам едни съмнения за ламда сондата но не мога да кажа конкретно!!!
- jettro
- Мнения: 662
- Регистриран на: Съб 29 яну 2005 13:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе / Любимец
- Контакти:
колега виж тук http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... E%F0%F7%E5 аз поне така си реших проблема.
Както казаха колегите, провери и за скъсан тампон на моното, провери и за спукана гарнитура на моното, дали прожината на дросел клапата и пластмасовото зъбче което даржи прожината са ОК. Ако прожината неможе да натиска достатачно стъпковото моторче няма как то да се прибере обратно и ще ти държи високи обороти.(всичко това от собствен опит)
Общо взето стъпковите моторчета на Бош не са никак сложни за ремонт. Аз поне съм оправил 5 вече.
Както казаха колегите, провери и за скъсан тампон на моното, провери и за спукана гарнитура на моното, дали прожината на дросел клапата и пластмасовото зъбче което даржи прожината са ОК. Ако прожината неможе да натиска достатачно стъпковото моторче няма как то да се прибере обратно и ще ти държи високи обороти.(всичко това от собствен опит)
Общо взето стъпковите моторчета на Бош не са никак сложни за ремонт. Аз поне съм оправил 5 вече.
- jettro
- Мнения: 662
- Регистриран на: Съб 29 яну 2005 13:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе / Любимец
- Контакти:
и при бензин и газ стъпковто моторче ти регулира оборотите, ако като са ти газифицирали калата са направили компа да се ресетва след всяко гасена на колата най-лесния начин е изключиш моторчето, с два кабела от акумолатора го нагласяш да държи 950-1000 оборота. Само дето зимата като е студена трябва ти да играеш ролята на смукач и да и подържаш високи обороти докато позагрее.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13541
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
На Алфата моторчето е същото като първата картинка на Stil.
Промих го хубаво със спрей за карбуратор , като го бях оставил със закачен куплунг и го оставях да върти. Изтече доста гадост.
Относно спукани гумени тръби ги лекувам с Бишоп самовулканизиращ , но задължително пресен и обезмаслено място на полагане. Използвам W 963 широк 19 мм x 9m = 9, 25 лева , а на Алфата към смук.колектори има 4 бр. гумени тръби ф 50 мм и толкова дълги . 2те бяха цепнати от младост .Там сложих пак Бишопче ама GLF - 51 мм х 1,8м = 35,28 лв. Но тази лента е по дебеличка и пшо здрава.Вече 4 месеца откак съм я сложил и няма проблеми с тези тръбички.
Промих го хубаво със спрей за карбуратор , като го бях оставил със закачен куплунг и го оставях да върти. Изтече доста гадост.
Относно спукани гумени тръби ги лекувам с Бишоп самовулканизиращ , но задължително пресен и обезмаслено място на полагане. Използвам W 963 широк 19 мм x 9m = 9, 25 лева , а на Алфата към смук.колектори има 4 бр. гумени тръби ф 50 мм и толкова дълги . 2те бяха цепнати от младост .Там сложих пак Бишопче ама GLF - 51 мм х 1,8м = 35,28 лв. Но тази лента е по дебеличка и пшо здрава.Вече 4 месеца откак съм я сложил и няма проблеми с тези тръбички.
- Syncro
- Мнения: 1241
- Регистриран на: Пет 11 юни 2004 11:59
- Автомобил: Passat 1.8T
- Двигател: ANB 1999
- Местоположение: Габрово
- Контакти:
Ще се възползвам от отворената вече тема за да споделя моя проблем.След наблюдения върху работата на двигателя се оказа че точно тази джаджа
връща буталцето си бавничко,което води до подържане на високички обороти след освобождаване от скорост.Другото нещо е,че в движение сама си подава газ (усеща се на педала) и всичкото това накуп освен,че силно ме дразни ми докарва и по-голям разход (+ по-бързото заминаване на накладките,защото двигателя сам си подава газ,а аз спирам
)
Въпроса ми е подлежи ли горепосочената джаджа на ремонт (почистване)?Четох,четох,но се оплетох много.......


връща буталцето си бавничко,което води до подържане на високички обороти след освобождаване от скорост.Другото нещо е,че в движение сама си подава газ (усеща се на педала) и всичкото това накуп освен,че силно ме дразни ми докарва и по-голям разход (+ по-бързото заминаване на накладките,защото двигателя сам си подава газ,а аз спирам

Въпроса ми е подлежи ли горепосочената джаджа на ремонт (почистване)?Четох,четох,но се оплетох много.......
Понеже мисля че и моя проблем е някъде около тва моторче само че мотора ми е PB та като е на студено двг -то нещо не работи както требва , а като позагрее малко придърпва. По тази причина смених
Палец, Дистрибуторна капачка, кабели ,филтри , после напрайх и плануваната смяна на гумички на клапаните напасване на клапаните шлайф на главата смяна на всички гарнитури, и двг-то стана като ново ама ий тоя проблем не мога да разбера от къде ще да е
Четох тука и з форума четози проблем воже да е от този мотор е къпах го киснах го ама проблема е същия,
Та ако може все признатия / Ваското 1/ и другите разбирачи от форума да поспорят по въпроса може и да я оправя най накрая
Е ако бях по наблизо до София одавна да съм я закарал в клубния сервиз ама на не съм.
Палец, Дистрибуторна капачка, кабели ,филтри , после напрайх и плануваната смяна на гумички на клапаните напасване на клапаните шлайф на главата смяна на всички гарнитури, и двг-то стана като ново ама ий тоя проблем не мога да разбера от къде ще да е
Четох тука и з форума четози проблем воже да е от този мотор е къпах го киснах го ама проблема е същия,
Та ако може все признатия / Ваското 1/ и другите разбирачи от форума да поспорят по въпроса може и да я оправя най накрая
Е ако бях по наблизо до София одавна да съм я закарал в клубния сервиз ама на не съм.

- group®
- Темерут
- Мнения: 10070
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
И аз го имам тоя проблем с придърпването между 3000/4000 оборота ама явно не е от моторчето след като то отговаря за празния ход. Още несъм разбрал и аз от какво е. Имам съмнение, че е от бензиновата помпа, която леко сълзи бензин
ама нека хората, които разбират повече си кажат тежката дума. А ако аз открия нещо ще ти кажа 


- Lawyer
- Мнения: 1769
- Регистриран на: Пет 15 апр 2005 15:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
За придърпването - хвърляйте свещите! При мен така се оправи.
Аз също имам проблем с празния ход: стрелката видимо мърда (в рамките на не повече от 100 оборота) - и на газ, и на бензин; като се движа и изключа от скорост оборотите падат до 500 и след това бавно се вдигат, но не е от насрещния въздух.
Аз също имам проблем с празния ход: стрелката видимо мърда (в рамките на не повече от 100 оборота) - и на газ, и на бензин; като се движа и изключа от скорост оборотите падат до 500 и след това бавно се вдигат, но не е от насрещния въздух.