Благодаря ви за мненията!
VRX - ценен съвет кога евентуално трябва да се зарежда акомулатора. Отдавна се каня да си купя мултицет, нали така се казваше уредчето, вземем го и почвам да меря и следя тоците по колата.
Golfer - не знам как е по европата, ходих там само за да си купя прекрасния автомобил, но нямам никакви впечатления за това което казваш. А и да ти кажа ли нещо - като видях какви страхотни автомобили карат например в Германия, почвам да се замислям дали някой от тези притежатели на най-новите модели се сеща да зарежда акомулатор?!А моя френд - не знам дали е за нобелов лауреат, но май трябва жив да го оплача, защото кара 20 и няколко годишен Опел дизел и все под него лежи. Аз след малко ще спомена този мой човек какво зарядно си е направил, нали е електричар и работи в БДЖ

.
Nii, с теб ли се бях захапал майна за Полото?Сори брато ако си ти. Мерси за теоретичната част за алтернатора и за зареждането - струва ми се че придобих някаква представа каква роля изпълнява този алтернатор, само не ми стана ясно къде се намира?!Може би някъде до/на генератора или скътан някъде на "тайно" място

?
L&R - малко ли ти се струват 15-20 % удължаване живота на , още повече ако е добър/качествен акомулатора. Ето аз например не знам кога пак ще попадна на такъв готин акомулатор като този който имам в момента (VW/AUDI)?Според мен си заслужава да му отделя малко внимание за да му помогна да живее по дълго и ако тези 15-20 % представляват 1 година и половина - никак не е малко като период, поне за мен.Като се замисля тази 1,5 година като допълнителен живот,може да е най-малко като време, защото дори и готин акомулатор ако не се експлоатира правилно, може да си замине доста по бързо от очакваното. Смятам че на никого няма да му е приятно ако акомулатора "сдаде багажа" точно когато най-малко очакваме и точно когато сме най-малко подготвени за това ( дълъг път, по тъмни доби, студ и т.н. ).
В казармата бях на военното летище в Добрич, което за съжаление вече не съществува. Не съм бил шофьор, но нямаше и как да ми убегне ваксането за което разправяш и честото пренасяне на акомулатори.И как ли не - я не е запалил Зила, я не е успял да излети или да кацне самолет заради него.
Та стигам пак до оня мой прословут познат с Опела - човека стана известен без да знае

. Та той си е направил зарядно, при което могат да се регулират амперите и чрез което да си завърта стартера ( и как ли не, нали кара дизел ). Зарядното е замислено добре, в смисъл че в зависимост от акомулатора и от времето с което разполагаш за зареждане, можеш да му регулираш амперите.Аз го ползвах веднъж, като при мен време бол, но тъй като го закачих вечерта си правех сметка на другия ден - аджаба кога ще се наспя, колко долу горе като време ще ми трябва да "боцна" жената

- нали все пак и тя е човек,а и трябва да си изпълнявам семейните задължения. И така, удобно устройственце бих казал, не пречи, не се меси в семейните работи - хем жената нагласена, хем акомулатора зареден на 100 %
