Зареждане на акумулатора със зарядно устройство

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Зареждане на акумулатора със зарядно устройство

Мнениеот doktora » Вто 15 ное 2005 13:44


Сега, пак оня мой познат с Опела :lol: :lol: :lol: , съм го виждал да си зарежда акумулатора със зарядно устройство. Самият той ми е казвал, че един акумулатор бил той нов или на години е хубаво да се зарежда веднъж в месеца. Спред него това удължава живота на акумулатора и е особено препоръчително да се прави през студените месеци, заради ниските температури и по голямата консумация на ток през този период ( парно, чистачки, нагревател на задното стъкло, по често включване на фаровете, по често и по продължително въртене на стартера и др ).Той смята (човека си е електричар), че 10 минути градско каране са достатъчни да възстановят тока който е изразходван от стартера за едно запалване. Значи ако аз успея да стартирам двигателя от първия път и го угася след 10 минутно градско шофиране, означава че се е възстановил тока използван от стартера. А какво става с изразходваната ел енергия от другите консуматори - значи това количество излиза от батерията и повече не се въстановява.
Други какви изводи си беше направил този мой познат - едно междуградско каране равно на 500 км, не е достатъчно да зареди напълно един акумулатор от 60 амперчаса, от което следва че карането от време на време на извънградско, не е достатъчно да зареди акумулатора напълно.
Тук е мястото да добавя и спомените от казармата, където акумулаторите на зиловете се смъкваха и зареждаха доста често в специално за това помещение.
При мен как стоят нещата - нямам проблем за сега с акумулатора, смятам че е доста добър( VW/AUDI) ,на 2 год е (реално не знам на колко е ); карам 95 % "късо" градско (4-5 км = 10 минути), като мн често сутрин и вечер ми се налага да включвам и фарове; когато е студено паля по 2-3 пъти двигателя ако угасне.
С няколко думи - смятам че акумулатора ми е подложен на голям "тормоз" през зимата, даже му се чудя как още издържа на такова натоварване, още повече че е някъде към 40-50 амперчаса.
Сега идва ред на въпроса ми: Вие как смятате, нужно ли е зареждането на акумулатора през зимата и горе долу през колко време?Може би вече съм си отговорил сам на въпроса излагайки фактите, но бих желал да чуя и вашето мнение.

Последна промяна от doktora на Вто 15 ное 2005 15:23, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
scuba
R.I.P. Holy Diver
Мнения: 6971
Регистриран на: Вто 19 окт 2004 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот scuba » Вто 15 ное 2005 13:52


аз лично залагам на 1 (ЕДНО) зареждане преди да паднат студовете и аку-то изкарва цяла зима без проблеми


Tixomir_sv
Мнения: 20
Регистриран на: Чет 13 окт 2005 15:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот Tixomir_sv » Вто 15 ное 2005 15:00


Предишния акумулатор на моя Пасат беше ВАРТА, 42 или 45 Ah, някъде там. Карах с него 3 години, а беше на 5. Смених го просто така - при една от профилактиките, за всеки случай. Но никога не съм имал проблеми: зиме, лете, колата си палеше и си работеше всичко. Не съм го зареждал никога. Дали е правилно или не - не знам. Но може би има значение и това: колко добър е самия акумулатор, в какво състояние е ел-а на колата и т.н. Щото с новия, например, не съм сигурен че ще изкара толкова...Нищо че е 60 Ah...


VRX
Мнения: 25
Регистриран на: Пет 08 юли 2005 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот VRX » Вто 15 ное 2005 15:39


Използването на зарядно устройство има смисъл ако акумулатора е изтощен. Пълно изтощаване на акумулатора не се допуска. Ако напрежението на акумулатора е под 11V (изключен ДВГ), той е изтощен под 25% и задължително трябва да се зареди. Ако е по-голямо от 12,5V не трябва да се зарежда. Честотата на зареждане зависи от това как и кога се кара колата. Ако е такси и се ползва всеки ден, то не е необходимо зареждане.
Един акумулатор се разрежда с 10% от капацитета си ежемесечно.
Опасно е, когато акумулатора се остави разреден през зимата, тъй като това може да го разруши.
Пълно зареждане на един разреден акумулатор (под 25%) става за над 10h. Движението на къси разстояния води до разреждане на акумулатора. Така че периодично трябва да се зарежда.


Потребителски аватар
golfer
The Мaster of PERNIK TUNING performancе
Мнения: 7369
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
Автомобил: Gandalf the Grey
Двигател: 368kw LPG
Местоположение: oberbayern
Контакти:

Мнениеот golfer » Вто 15 ное 2005 15:40


doktore,
като съм ходил по Европа-та де що съм видял западняк сваля акумулатора вечерно време и боц на зарядното.
mhihi mhihi mhihi
то колите се окомплектоват с зарядно ама автоджамбазите ги крадат.
този твоя френд какви доводи ти е дал направо е нобелов лауреат.


Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4234
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата

Re: Зареждане на акомулатора със зарядно устройство

Мнениеот nii » Вто 15 ное 2005 15:43


doktora написа: А какво става с изразходваната ел енергия от другите консуматори - значи това количество излиза от батерията и повече не се въстановява.


не излиза от акумулатора а от алтернатора.
по време на движение алтернатора генерира толкова ток, колкото е необходим за дозареждане на акумулатора с 3-4-5 ампера, плюс ток за всички консуматори - фарова алабала.
един 50 амперчаса акумулатор би се заредил от 0 до 100% при извънградско примерно за 10-14 часа движение ако приемем че всичко електро по колата е ОК.
вместо да го зареждаш с устроиство, по-добре му провери електролита на какво ниво е и си карай нормално.

Ваското да ме коригира ако някъде греша в амперите и времената


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Вто 15 ное 2005 16:49


Моето мнение е следното едно качествено зарядно у-во за акумолатор зарежда по-добре от алтернатора(някои имат доста глезотии), но на практика толкова гимнастика не си струва за удължаван е на живота на акумолатора с 15% примерно.
Мисля и тва е в раздела занимаване с глупости...дали 5 или 6г. ще си с една батерия мн. важно.


Аааа за казармата там лъскахме бордовете на гумите на Зиловете с
боя за обувки, там купона е пълен ...... :lol:

Последна промяна от L&R на Вто 15 ное 2005 17:02, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2704
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Вто 15 ное 2005 21:34


Карам докато спре да пали.После нов.Все пак цената е ампер за лев.


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Сря 16 ное 2005 9:59


Благодаря ви за мненията!
VRX - ценен съвет кога евентуално трябва да се зарежда акомулатора. Отдавна се каня да си купя мултицет, нали така се казваше уредчето, вземем го и почвам да меря и следя тоците по колата.
Golfer - не знам как е по европата, ходих там само за да си купя прекрасния автомобил, но нямам никакви впечатления за това което казваш. А и да ти кажа ли нещо - като видях какви страхотни автомобили карат например в Германия, почвам да се замислям дали някой от тези притежатели на най-новите модели се сеща да зарежда акомулатор?!А моя френд - не знам дали е за нобелов лауреат, но май трябва жив да го оплача, защото кара 20 и няколко годишен Опел дизел и все под него лежи. Аз след малко ще спомена този мой човек какво зарядно си е направил, нали е електричар и работи в БДЖ :wink: .
Nii, с теб ли се бях захапал майна за Полото?Сори брато ако си ти. Мерси за теоретичната част за алтернатора и за зареждането - струва ми се че придобих някаква представа каква роля изпълнява този алтернатор, само не ми стана ясно къде се намира?!Може би някъде до/на генератора или скътан някъде на "тайно" място :) ?
L&R - малко ли ти се струват 15-20 % удължаване живота на , още повече ако е добър/качествен акомулатора. Ето аз например не знам кога пак ще попадна на такъв готин акомулатор като този който имам в момента (VW/AUDI)?Според мен си заслужава да му отделя малко внимание за да му помогна да живее по дълго и ако тези 15-20 % представляват 1 година и половина - никак не е малко като период, поне за мен.Като се замисля тази 1,5 година като допълнителен живот,може да е най-малко като време, защото дори и готин акомулатор ако не се експлоатира правилно, може да си замине доста по бързо от очакваното. Смятам че на никого няма да му е приятно ако акомулатора "сдаде багажа" точно когато най-малко очакваме и точно когато сме най-малко подготвени за това ( дълъг път, по тъмни доби, студ и т.н. ).
В казармата бях на военното летище в Добрич, което за съжаление вече не съществува. Не съм бил шофьор, но нямаше и как да ми убегне ваксането за което разправяш и честото пренасяне на акомулатори.И как ли не - я не е запалил Зила, я не е успял да излети или да кацне самолет заради него.
Та стигам пак до оня мой прословут познат с Опела - човека стана известен без да знае :D :D :D . Та той си е направил зарядно, при което могат да се регулират амперите и чрез което да си завърта стартера ( и как ли не, нали кара дизел ). Зарядното е замислено добре, в смисъл че в зависимост от акомулатора и от времето с което разполагаш за зареждане, можеш да му регулираш амперите.Аз го ползвах веднъж, като при мен време бол, но тъй като го закачих вечерта си правех сметка на другия ден - аджаба кога ще се наспя, колко долу горе като време ще ми трябва да "боцна" жената :D :D :D - нали все пак и тя е човек,а и трябва да си изпълнявам семейните задължения. И така, удобно устройственце бих казал, не пречи, не се меси в семейните работи - хем жената нагласена, хем акомулатора зареден на 100 % :D :wink: :D


Потребителски аватар
golfer
The Мaster of PERNIK TUNING performancе
Мнения: 7369
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
Автомобил: Gandalf the Grey
Двигател: 368kw LPG
Местоположение: oberbayern
Контакти:

Мнениеот golfer » Сря 16 ное 2005 10:14


ще се радвам ако си разбрал шегичката :wink:

алтернатор,генератор,динамо в България са нарицателни на едно и също нещо.
онуй цилиндричното с шайба и перка закачено пред двигателя със стърчащи кабели,което се грижи за зареждането на акукулатора.


Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4234
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата

Мнениеот nii » Сря 16 ное 2005 11:55


за протокола, бидейки допломиран в електрото искам да кажа:

Генератор е устройство което генерира ел.енергия. Биват няколко вида.

Един от видовете генератори се нарича алтернатор - той произвежда променлив ток. при автомобилите след него имаме диодна плочка или подобен изправител който го превръща (тока) в постоянен. при жигулите например изправителя е механичен и се нарича реле-регулатор.

Другия вид е динамото, то прави директно постоянен ток и няма изправител. среща при някои стари автомобили, доколкото знам ЗАЗ и Костенурка.

Има и някои други - трифазни ала-бала но нас ни вълнуват основно горните поради употребата им в МПС

@Доктора:
В общия случай е един цилиндър с диаметър около 15см и дължина 20см, обикновено е пред двигателя, и се задвижва от малкия клиновиден ремък. от него излизат 4-5 кабела.

Последна промяна от nii на Сря 16 ное 2005 12:10, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Сря 16 ное 2005 16:25


Току що успях да се сдобия с брошурката от МЕТРО.Значи предлагат се два вида устройства:
1. Енергийна станция Jump START- захранване 230 волта/ 50 херца, върхова мощност 900 А, стартова мощност 400 А; оборудване : вградена аварийна лампа 3.6 волта, преносима акомулаторна батерия 12 волта, литиеви батерии 17 А/часа; автоматична защита от претоварване. Цена 34.99, без ДДС

2. Зарядно устройство за аКУмулатори ( stil благодаря за поправката ) - захранване 230 волта/ 50 херца; изходно напрежение 12 волта; изходен ток 5 А; подходящ за акумулатори мин 16 А/часа, макс. 80 А/часа; тегло 2.1 кг. Цена 27.99 лв, без ДДС

Сега, до колкото виждам, двете устройства представляват това устройство което си е направил моя човек с Опела, с тази разлика че Енергийната станция в случая е преносима и независима от 220 волта напрежение когато е заредена.
Зарядното устройство - марката му е Einhell която на мен лично нищо не ми говори за сега.При изходящ ток 5 А, значи акумулатор 40-50 А/часа, ще се зареди ако е разреден напълно за 8-10 часа.
Вашите коментари за устройствата?


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Сря 16 ное 2005 17:31


За зарядното за тия пари не трябва ли да е по известна марка ??
Второто е .... бошлаф ;) mhihi mhihi за +10лв истински акумулатор и за още малко и зарядно, а тва нито е зарядно като хората, нито акумулатор 17аh да не караме мотопеди...на някой дизел я врътне два пъти я не.


Потребителски аватар
Huse
Мнения: 79
Регистриран на: Чет 11 авг 2005 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот Huse » Сря 16 ное 2005 19:41


Имам зарядно Einhell AFN 5 тока се води 5А ефективно и 3.5А аритметично.

Времето за зареждане на изтощен акумулатор се смята с формулата:

h = Ah / A (аритметично)

или

44Ah = 13 часа
60Ah = 17 часа

Който бърза :shock: да си вземе AFN 12 съотвено с 12A еф. и 8А арит. ток.

44Ah = 6 часа
60Ah = 8 часа



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 28 госта