Една статийка за всички

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
maistora_1
Мнения: 1325
Регистриран на: Пон 01 авг 2005 2:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Една статийка за всички

Мнениеот maistora_1 » Вто 15 ное 2005 20:31


Основни предимства на използването на L.P.G. като автомобилно гориво:
1.Горивото L.P.G. постъпва в двигателя в газообразно състояние, поради което не отмива масления филм от стените на цилиндрите и не разрежда маслото в картера. Това намалява износването на цилиндрите и увеличава експлоатационния ресурс на двигателя. 2. L.P.G. лесно се смесва с въздуха и равномерно пълни цилиндрите на двигателя с еднородна гориво-въздушна смес, поради което двигателят работи устойчиво и тихо. Гориво-въздушната смес изгаря почти напълно, поради което не се образува нагар по буталата, клапаните и запалителните свещи. Срокът за смяна на свещите се увеличава значително. 3.Високото октаново число на L.P.G. (103 - 105) практически изключва появата на изключително вредните за двигателя детонации. Това достойнство е изключително актуално за двигателите с висока степен на компресия, употребяващи високооктанов бензин.

4.Използването на L.P.G. води до значително намаляване на вредните вещества, съдържащи се в изгорелите газове и способства за опазване на околната среда. L.P.G. не съдържа олово и сяра, които повреждат катализатора на автомобила и ламбда сондата. Димните газове на втечнените горива съдържат много по-малко количество въглероден дву-окис (СО2) и въглероден окис (СО) и практически при горене не образуват саждени и други твърди частици. Във всички големи градове в Западна Европа стартират екологични програми, като приоритет имат автомобилите, които са на газ. От март 2003 г. в централната зона на Лондон ще може да се влиза безплатно само ако автомобилът е със сертификат Euro 4 или е на газ. 5.L.P.G. изгаря малко по-бавно в сравнение с бензина, поради което се намалява натоварването на буталната група и коляновия вал, но се намаляват (2 -5%) и динамичните свойства на двигателя. Препоръчва се предварението на момента на запалване да се увеличи с 3 - 5°, с което частично се компенсира намалената динамика на автомобила. 6.Цената на L.P.G. е значително по-ниска от тази на бензина и могат да се реализират икономии. Днес в България цената на газта е със 75 % по-евтина от бензина, като през летния период разликата е 100%. При пробег от 20 000 км и среден разход от 10/100 Вие спестявате за една година 1200 - 1400 лв. (при сегашните цени на бензина).


Недостатъци:
1.Монтирането на допълнителен резервоар за гориво намалява обема на багажника и увеличава масата на автомобила. Новите геометрични форми на бутилката (на мястото на резервната гума) позволяват оптимално използване на багажното пространство. 2.Намалява се мощността на двигателя с 5 - 7 % и динамичните качества на автомобила. 3.Зареждането с гориво отнема повече време.
Като обобщение на всичко дотук, можем да кажем, че газта дава икономии над 100%, увеличава се срокът на експлоатация на двигателя, като в същото време газта не е по-опасна от бензина и практически е безвредна за околната среда.
Що се отнася до горивната система, то тя позволява да се експлоатира както на газ, така и на бензин, като превключването става вътре от купето чрез ключе. Грешно е схващането, че автомобил, работещ на газ, не работи добре на бензин. При правилно монтирана система и необходимите електронни устройства за емулация и превключване, бензиновата система не променя своята работа.
Още един аргумент в полза на газовата система - при правилна експлоатация срокът за подмяна (ремонт) на отделните детайли е не по-малко от 100 000 км, освен това детайлите от Вашата система могат да бъдат прехвърлени на новозакупения Ви автомобил.




Потребителски аватар
maistora_1
Мнения: 1325
Регистриран на: Пон 01 авг 2005 2:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот maistora_1 » Вто 15 ное 2005 20:36


при интерес мога да я предоставя цялата заедно със снимки и други описания за начин на деиствие, устройство и видове газови уредби :)
само незнам как да я кача на сийт-а тука ...


Потребителски аватар
StreetThug16V
Мнения: 434
Регистриран на: Нед 24 окт 2004 7:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот StreetThug16V » Вто 15 ное 2005 21:20


Е ти да не би да си на газ????
Голф 3 GTI 16V на газ???
Е тва не го бех виждал или чувал.


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2701
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Вто 15 ное 2005 22:00


За това което става дума е за 100% чиста газ.Колега моля добави,какво става с примесите дето миришат.Остават ли изгарят ли,че не ми стана ясно.
Пък да не говорим за това какво наливаме чат пат,дали е 100% LPG?


Потребителски аватар
golfer
The Мaster of PERNIK TUNING performancе
Мнения: 7369
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
Автомобил: Gandalf the Grey
Двигател: 368kw LPG
Местоположение: oberbayern
Контакти:

Re: Една статийка за всички

Мнениеот golfer » Сря 16 ное 2005 10:18


maistora_1 написа:........

ако си я написал ти бравус,но ако си я копнал от някъде дай линк щото плагиатството тук не се толерира.


Потребителски аватар
Nova
Мнения: 806
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 0:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Nova » Сря 16 ное 2005 10:53


Взета е от http://www.avtogaz.com/, не 1 и 2 пъти съм пращал хора там да четат. :wink:


Потребителски аватар
zmej
Мнения: 1510
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 15:35
Автомобил: Audi 8D5 Quattro
Двигател: AJL
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zmej » Сря 16 ное 2005 12:19


StreetThug16V написа:Голф 3 GTI 16V на газ???
Е тва не го бех виждал или чувал.


Има, има... И върви добре... :D


Потребителски аватар
maistora_1
Мнения: 1325
Регистриран на: Пон 01 авг 2005 2:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот maistora_1 » Сря 16 ное 2005 12:54


плагиат съм :)
само че съм събрал всичко най -важно в едно !
ако има как да я побликуваме цялата сигурен съм че ще е много полезна за всички!
ето изплозваната литература :
http://www.memtextom.dir.bg/membg.htm
http://www.eurogas.hit.bg/web/index.htm
http://www.avtogaz.com/
http://www.autogas.dir.bg/
http://www.necam.nl/english/Products/products.html
http://www.lpga.co.uk/LPGA.htm
http://www.alfagas.dir.bg
http://www.ecotrans.topcities.com
http://www.lovato.rikea.com
http://www.sistelktronik.bg/trade/whylpg.html
http://www.brc.hit.bg


Потребителски аватар
maistora_1
Мнения: 1325
Регистриран на: Пон 01 авг 2005 2:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот maistora_1 » Сря 16 ное 2005 12:55


StreetThug16V написа:

Голф 3 GTI 16V на газ???
Е тва не го бех виждал или чувал.


Има, има... И върви добре...

колега я го покажи тоя 16 вентила на газ
моя няма газ все още...


Потребителски аватар
maistora_1
Мнения: 1325
Регистриран на: Пон 01 авг 2005 2:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот maistora_1 » Сря 16 ное 2005 12:59


в отгожор на колегата Vasseto:

Газта е общото име за търговски пропан и търговски бутан. Търговският пропан преобладаващо се състои от въглеводороди, съдържащи три въглеродни атоми, главно пропан (C3H8).



Търговският бутан се състои от въглеводороди, съдържащи четири въглеродни атоми, главно н- и изо- бутан (C4H10).



L.P.G. e гориво с основни компоненти пропан и бутан, което при нормални температура и налягане е в газообразно състояние, а при повишено налягане - в течно състояние. Втечненият нефтен газ , или пропан-бутан, притежава всички качества на пълноценно гориво за двигателите с вътрешно горене (ДВГ). По целия свят е признат за по-евтино, екологично чисто гориво, по много показатели превъзхождащо бензина. Немаловажен е фактът, че използването на пропан-бутан не изисква изменения в конструкцията на автомобила, остава възможността той да се използва както на газ, така и на бензин. На станциите за зареждане на автомобили с газ, в зависимост от сезона се доставят летни и зимни газови смеси с различно съдържание на пропан. В летните това съдържание е 50+/-10% пропан, в зимните - 90+/-10%. Това се налага защото пропана се изпарява в целия диапазон на работната температура, а бутана при температура по-ниска от 0 градуса остава течен. Намаляване количеството на пропана и увеличаване това на бутана в летните смеси на горивото е необходимо за ограничаване нарастването на налягането в бутилката при положителни температури на околната среда, и обратно - в зимните смеси на горивото пропана е повече от бутана, за да се поддържа необходимото налягане и надеждната работа на газовата система при отрицателни температури.

В България все по-широко се застъпва употребата на тези газове, което е особено препоръчително за големите градове от екологична гледна точка. Посочените предимства на втечнения газ повишават интереса към него. Често пъти потребителското търсене надвишава производствените мощности в дадена страна и това е предпоставка недобросъвестни производители и дистрибутори да злоупотребяват с качествата на втечнените газове и да реализират на пазара продукти със занижени качества, които вредят на експлоатацията на двигателите с вътрешно горене и на екологичната обстановка в населените места. Най-често злоупотребите в качеството са свързани с неспазването на БДС 567-0-83, както и с вътрешнозаводската спецификация на НХК Бургас "Газ въглеводороден втечнен". Съгласно тези документи в страната се произвеждат 3 класа (А, В, С) втечнен газ пропан-бутан: - за промишлени цели и главно за стъкларската промишленост се произвежда втечнен газ със съдържание на сероводород Н2S и меркантани RSH, сумарно за 10 g на 100м3 ; - за масова употреба и за моторните превозни средства сумарното съдържание на Н2 S и RSH се допуска до 5g на 100м3 ; - за страните от Европейския съюз и други развити страни втечненият газ пропан-бутан съдържа сумарно Н2S и RHS до 2.5g на 100м3; Очевидно е, че някои производители и дистрибутори могат да реализират количества не по предназначението им, а именно втечнен газ пропан-бутан за промишлени цели като масово гориво и такова за двигатели с вътрешно горене. Вредните последствия от употребата на подобно гориво в ДВГ се изразяват в ускорения процес на корозия от димните газове, повишава се рязко съдържанието на серен диоксид SO2 и серен триоксид SO3, т.е образуват се серниста и сярна киселина, които разрушават ДВГ. В бита ползването на промишлен пропан-бутен причинява възпаление на дихателните пътища, а при продължителна употреба може да доведе до онкологични и други заболявания.
Друга възможност за влошаването на пропан-бутана е в него да бъдат включени т.нар. ненаситени въглеводороди (алкени - етен, пропен, бутен). Наличието на алкени влошава рязко горивната характеристика на пропан-бутана, а при горенето им се повишава образуването на саждени частици и смолисти продукти в димните газове. Освен това наличието им в горивото води до получаването на окислително-полимеризационни продукти, които замърсяват дроселните клапи на карбуратора, предизвикват запушване на жигльорите, причиняват появата на нагар върху клапаните и горивните камери. Наличието на ненаситени въглеводороди предоставя възможност за внасяне на допълнителни количества вода във втечнения газ, тъй като се повишава разтворимостта й в него.
Следователно използването на втечнени газове, съдържащи ненаситени въглеводороди, задължително изисква употребата на миещи, антинагарни и антидимни присадки.
Следващо направление, изискващо контрол на качествените показатели на пропан-бутана, е внасянето на по-големи количества нискомолекулни въглеводороди като метан СН4, етан С2Н6, етен С2Н4. Повишеното съдържание на тези газове води до по-висок риск от пожари и самозапалване, понижаване мощността на двигателя поради намаляване плътността на втечнения газ, образуване на газови "тапи" в питателната система на двигателите. Съдържанието на тези въглеводороди води до чисти количествени загуби поради изключително високата им изпаряемост. Едно от най-честите нарушения при образуването на композицията пропан-бутан, водещо до промяна на качеството, е отклоняването от оптималното съотношение на пропана към бутана. Тъй като и пропанът, и изобутанът са дефицитни продукти в нефтопроизводството, е оправдан стремежът за внасяне на по-големи количества нормален бутан. Повишеното относително съдържание на пропан-бутана води до редуциране на октановото число в горивната смес, което от своя страна повишава разхода на гориво и увеличава износването на двигателите. Известни са и други нарушения в съотношенията между основните компоненти на втечнения газ-пропан/бутан, изобутан, които могат да бъдат предмет на злоупотреби.
Изложените съображения показват, че са възможни редица нарушения в състава и качеството на втечнените газове. Очевидно е, че е назрял моментът за усъвършенстване на БДС по посока на контролиране на такива качествени показатели на втечнените газове, които дават по-подробна информация за техния състав, както и за технологичните им отнасяния - корозионна агресивност, нагарообразуване, състав на димните газове. Надяваме се, че едно усъвършенстване на БДС ще послужи като надеждна гаранция за българските потребители.


Потребителски аватар
zmej
Мнения: 1510
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 15:35
Автомобил: Audi 8D5 Quattro
Двигател: AJL
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zmej » Сря 16 ное 2005 13:19


maistora_1 написа:колега я го покажи тоя 16 вентила на газ


Малко на спам го обърнахме, ама карай...
На един колега е (форуми и т.н. много слабо го интересуват), доколкото знам газовото му е слагано в жабарско, откъдето е взел и колата навремето... Ядове не знам да е имал.


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Сря 16 ное 2005 14:17


Почвам да събирам парички за подвижна химическа лаборатория и преди да заредя от някоя газстанция - първо вземане на проба и тогава зареждане.
Сега сериозно - сега ми стана ясно защо се променя съотношението на пропана към бутана през по топлите и по студените периоди.
Ако можеше по някакъв лесен начин ( например нещо като лакмусова хартийка ) да си правя проби на изгорелите газове и така да съдя за качеството на газта, ама не може. Примерно да се измерва количеството на серния оксид в изгорелите газове, или количеството на пропана/бутана в пропан- бутановата смес. Това който го измисли, ще направи голям бизнес при толкова много коли на газ.


Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4234
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата

Мнениеот nii » Сря 16 ное 2005 15:18


Screwy


Потребителски аватар
M4r1qn
Мнения: 619
Регистриран на: Пет 01 апр 2005 20:19
Автомобил:
Двигател: C5 X7
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот M4r1qn » Чет 17 ное 2005 0:07


nii написа:Screwy


е какво - мушваш му го отзад и готово - всичко си казва :drinking: :drinking: :drinking:


Потребителски аватар
ANNIHILATOR
Мнения: 1427
Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Петрич
Контакти:

Мнениеот ANNIHILATOR » Чет 17 ное 2005 0:23


doktora написа:Почвам да събирам парички за подвижна химическа лаборатория и преди да заредя от някоя газстанция - първо вземане на проба и тогава зареждане.
Сега сериозно - сега ми стана ясно защо се променя съотношението на пропана към бутана през по топлите и по студените периоди.
Ако можеше по някакъв лесен начин ( например нещо като лакмусова хартийка ) да си правя проби на изгорелите газове и така да съдя за качеството на газта, ама не може. Примерно да се измерва количеството на серния оксид в изгорелите газове, или количеството на пропана/бутана в пропан- бутановата смес. Това който го измисли, ще направи голям бизнес при толкова много коли на газ.

Днес точно това коментирах с един колега.Аз работя в сферата на метана.И нии имаме сертификат на метана.Та го питах нямали да доиде времето да можем да искаме сертификат от газстанциите.А той каза че докато не падне акциза от пропан-бутана за битови нужди не може да стане!!! Малко забравих но някъде по-горе някой пишеше за мирзмата. дали не вреди.Миризмата се слага допулнително с цел ако има изтичане да се усети.Одоранта е доста сложно химично съединение с неприятен мирис.Бъдете спокоини изгаря при 160 или 200 градуса.От него не остават сажди.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 131 госта