Как да сменим маслото на скоростна кутия тип 020 . . .

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Как да сменим маслото на скоростна кутия тип 020 . . .

Мнениеот NovobranecGT » Нед 26 сеп 2004 12:05


На първата снимка. . .

червен кръг = странична 17мм пробка за пълнене/оттичане
жълт кръг = отвор за жилото на скоростомера
червен правоъгълник = щампа с модела на скоростната кутия("020")
бял кръг = отдушник
син кръг = отвор за проверка на предверението(ъгъла на запалване)
Изображение

На втората снимка. . .

Червен кръг = също като на горната снимка
червен правоъгълник = също като на горната снимка
два червени кръга = 17мм пробка за оттичане
жълт правоъгълник = сериен номер и дата на производство
зелен кръг = болт за фиксиране на задната предавка към кожуха на скоростната кутия
Изображение

Според датата на производство, пълненето може да се различава малко, но и в двата случая се почва с източване на маслото през 17мм пробка(двата червени кръга).

Следкато сме източили всичко завиваме пробката обратно и развиваме страничната 17мм пробка(червения кръг) откъм шофьорското място. Оттам наливаме новото масло.

Според цифрите в жълтия квадрат, процедурата по пълненето се различава.За ск. кутии произведени след 8 Септември 1987(изписано като 08097) наливаме масло през страничната 17мм пробка докато почне да прелива, тогава трябва да сме налели 2 литра масло(нужно е процедурата да се прави на равно място без наклон)
За скоростни кутии произведени преди 8 Септември 1987г., се прави същото като гореописаното, но следкато почне да прелива(налели сме 1.5 литра) завиваме пробката и доливаме още 0.5 литра масло през отвора за жилото на скоростомера(жълтия кръг).
На 8 Септември 1987г. от Фолксваген решават да преместят 17мм-вата пробка(оградената с червения кръг) със 7мм по-нагоре. Именно заради това се налага на по-старите модели да се долива допълнително масло. Всички скоростни кутии тип "020", независимо от датата на производство, се пълнят с 2 литра масло.

Последна промяна от NovobranecGT на Вто 23 мар 2010 12:32, променено общо 6 пъти.




Потребителски аватар
vw_golf_2_Memphis
Мнения: 3836
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vw_golf_2_Memphis » Нед 26 сеп 2004 12:16


...

Последна промяна от vw_golf_2_Memphis на Чет 20 яну 2011 15:30, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Нед 26 сеп 2004 22:08


Ами май от това "yellow sqaure = trans code and mfg date"
Чудя се защо отстрани, където е емблемата на ФауВе е боядисано в зелено, и на моята се показа нещо зелено преди като поразрових мрасотията и се чудих ли чудих какво е :roll:


Потребителски аватар
vw_golf_2_Memphis
Мнения: 3836
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vw_golf_2_Memphis » Нед 26 сеп 2004 22:34


...

Последна промяна от vw_golf_2_Memphis на Чет 20 яну 2011 15:30, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Съб 02 окт 2004 12:16


Since 10/87, the oil level plug hole is located 7mm higher than on the earlier models. If you have older than 10/87 gearbox, remember ALWAYS to add additional 0.5 litres of oil through the speedometer driveshaft hole after the oil level plug is tightened! 8)


Потребителски аватар
opipva4a
Палячо
Мнения: 1347
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 9:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот opipva4a » Пон 04 окт 2004 10:38


много похвали за темата, но вземи попреведи малко
по-лесно ще е на повечето


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Пон 04 окт 2004 21:08


Колега, да имаш да кажеш нещо? :D


Потребителски аватар
Sachko
Мнения: 643
Регистриран на: Нед 15 авг 2004 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Bansko/Sofia
Контакти:

!!!

Мнениеот Sachko » Пон 04 окт 2004 22:53


НовобранецГТ
Добре си го описал, само че според мен зеления кръг(описал си го като обърнат/обратен болт) фиксира задна скорост към kujuha на скоростната кутия....


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Вто 05 окт 2004 19:45


Наистина нямам представа за какво е, затова го преведох буквално.
Я обясни, как "фиксира задна скорост към kujuha на скоростната кутия...."?Не мога да те разбера :oops: Все пак целта ми беше да се разбере как се сменя маслото, колко се сипва и откъде.Смятам, че това е постигнато :wink:


Потребителски аватар
Sachko
Мнения: 643
Регистриран на: Нед 15 авг 2004 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Bansko/Sofia
Контакти:

!!!

Мнениеот Sachko » Чет 07 окт 2004 11:58


Ами задна се набива в кожуха (отвътрешната страна при разглобена кутия...слага се последна след всичко друго)затваря се кутията и след това с този болт се фиксира за да седи неподвижна.....
незнам дали ще можеш да ме разбереш (тоест дали се изразих с най правилните думи):)))


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Чет 07 окт 2004 14:53


Разбрах те и коригирах темата.Така добре ли е? :wink:


Потребителски аватар
Sachko
Мнения: 643
Регистриран на: Нед 15 авг 2004 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Bansko/Sofia
Контакти:

!!!

Мнениеот Sachko » Чет 07 окт 2004 15:33


И иначе беше добре,само 1-2% от хората знаят за това нещо(не че трябва сички да знаят) Аз само исках да ти кажа за да знаеш( не се знае кога ше ти се налижи да разглобяваш скорости) Не съм искал да се заяждам,понеже виждам че май така мислиш....

:wink: :roll: :wink:


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Чет 07 окт 2004 22:37


Не, не е така.Аз обичам да научавам нови работи, а и търпя критики, защото гледам да правя всичко почти перфектно.Благодаря, че сподели това за болта, аз също се чудех защо е взет под внимание на снимките :D :D :D
Хайде със здраве!

П.П.Хубаво е когато си помагаме и взаимно се ограмотяваме.Голфчето е много хубаво :!:


Потребителски аватар
Nova
Мнения: 806
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 0:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Nova » Съб 30 окт 2004 17:57


Имам един бърз въпрос - откъде мога да проверя какво ми е нивото на маслото в скоростната кутия и дали трябва да се долива/смени?
благодаря


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Как да сменим маслото на скоростна кутия тип 020 . . .

Мнениеот Bai Sando » Нед 27 юли 2014 16:02


След 10 годишна пауза пиша в темата да я вдигна от пепеляка :mrgreen
Та въпросът ми е следния.Долях масло от мястото дето съм показал с червена стрелка.Там по принцип има завит един голям болт със съчма на края.Аз го развих и сипах от там 500-600 мл.масло за скорости.Нали маслото е отишло където трябва?
Изображение
А другият ми въпрос е понеже семеринга на избирача сълзеше и вчера го смених с нов,но при слагането на новия забелязах,че му се вади пружинката дето го държи стегнат и да обира маслото по оста.
Как по дяволите успявате да го сложите без да се извади гадната пружинка?
Днес барнах оста и пак беше текло малко масло.Явно му се е извадила пружинката и не уплътнява.Утре ще взема нов семеринг,но се чудя как да го сложа без да стане същата беля?



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта