Info Post:Ремонт при потъване на скоростен лост - Golf 2

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
zexer
Мнения: 308
Регистриран на: Нед 07 авг 2005 15:33
Автомобил: Golf2
Двигател: 1.3 MH
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Info Post:Ремонт при потъване на скоростен лост - Golf 2

Мнениеот zexer » Чет 23 фев 2006 0:41


Здравейте всички...

Да започна още в началото, че темата ми е за да дам някой напътствия за проблема с потъване на скоростния лост и евентуално да вкараш задна по погрешка вместо първа ...

Колегите които са писали по http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=10216 може да погледнат и това

Днес почнах да разглобявам лоста като ползвах следната схема и напърствията от Руски наръчник..
Изображение

Код: Избери всички

1 – втулка;
2 – пружина;
3, 4 – втулка;
5 – вал рычага переключения передач;
6 – рычаг переключения передач;
7 – палец штока переключения передач;
8 – шток переключения передач;
9 – болт;
10 – поводок вилки включения заднего хода;
11 – вилка включения заднего хода;
12 – шток вилки включения заднего хода;
13 – шток с вилкой переключения 1–2-й передач;
14 – шток с вилкой переключения 3–4-й передач;
15 – болт;
16 – соединительная муфта;
17 – втулка;
18 – соединительный наконечник;
19 – гайка;
20 – хомут;
21 – болт;
22 – чехол;
23 – вал механизма переключения передач;
24 – чехол;
25 – рукоятка рычага переключения передач;
26 – рычаг переключения передач;
27 – шайба;
28 – пружина;
29 – гайка;
30 – верхняя чашка шарового шарнира;
31 – нижняя чашка шарового шарнира;
32 – втулка;
33 – пластина;
34 – прокладка;
35 – корпус;
36 – болт


Идеята ми беше да стигна до елемент 31, които върви заедно с топчицата над него (на схемата), и двете части са пластмасови, 7лв в Ауто+. Предварително си ги бях взел, защото ми бяха обяснили че точно тези пластмасови елементи се протриват и лоста потъва (наистина се оказа така)...

А сега и за самата процедура.. според наръчника идеята в общи линии беше да се разглоби металната пластина 30 и като се освободи лоста да се измъкне назад и нагоре заедно със тръбата 23, която предварително се отвива от 22. Само дето това според мен НЕ СТАВА, извинявам се ако не съм разбрал точно наръчника или ако процедурата въобще става... но аз докато не го видя не вярвам след като толкова се мъчих :(

Та според мен правилната, но доста дълга процедура (само заради 1 пластмаса ??????) е:

1. Оставяте лоста в свободно положение и отвивате скобата при 22, ключ N:13 (това се намира горе-доло под бобината, зад двигателя, ако някой шава лоста докато гледате се вижда лесно).

2. Отвивате 25 (дръжката на лоста) и махате 24 ("калъфчето" на лоста)

3. Отвивате винчетата (2те) на желязната ламаринка 30. Под тях има 2 шаибички може да махнете и тях.

4. В предната част на корпуса 35 при мен имаше 1 винтче което даржеше корпуса за пластмасовата част на таблото.... и то се развива

Тук вече идва гадната част

5. Влизате под колата и отвивате 4-те болта на корпуса 35. Които са означени с 36 на схемата, ключ N:13

Даже стъпка номер 5 може да изчака защото ауспусите пречат.

6. Отвивате ауспусите някъде за да ги изместите леко за да извадите коруса 35 надоло.

При мен беще лесно с ауспусите, защото имам катализатор, а пред него в посака двигателя има ...нещо като "разшитител" (дълъг една педя), които има скоби от двете си страни, отвивате ги (ако имате такива) бутате "разшитителя" в посока двигателя и ако някой дръпне ауспусните тръби отзад се разкачат в желаната точка и тръбите увисват

7. Вече свалянето на корпуса надоло е лесно и той излиза заедно с тръбата 23 и всичките части нагоре които не сме разглобили до момента

Вече свалени частите са по удобни за "обработка"

Въпреки че е свалено отново не можех да извадя лоста нагоре. За тези които не са си го представили или не са го виждали тръбата 23 всъщност е в дупчицата която се вижда отпред на корпуса 35. И точно тази тръба пречи през цялото време да се извади лоста нагоре.. :(

8. Тук се налага да махнете гумените оплътнения на дупчицата която се вижда отпред на корпуса 35. Махането им става като с отверка (например) натискате гумата в 2те точки кадето тя има "уши" .. 2 места където гумата е малко по-дебела за да си стои на мястото ...
Като по този начин бутате гумата навътре в корпуса.

9. Веднъж след като сте махнали гумичката от мястото й вече тръбата се движи много по свободно и лоста излиза нагоре заедно с нея .. !!! УРА !!

10. Махате тръбата 23 от лоста.

След като стигнах до тази стъпка останових че топчицата над пластмасовата поставка 31 си е супер, а самата поставка 31 се е протрила... и топката потъва по-надоло. Съответно можеше да смени само пластмасовата поставка но смених и топката, така или иначе имах нова.. затова ще опиша смяната и на 2те.

11. Лоста заедно сас топката, пружината и ограничителния палец (за да не влиза задна) са заедно..
Процедурата е следната. Ако натиснете топката нагоре (смачквате пружината) под топката и ще видите едно "шплентче" ...То е нещо като загъната ламаринка и от едната страна при мен беше по смачкано (евентуално от тази посока е било набивано). Точно по обратниа път като удриах по смачканата част го изкаран назад (може да си помогнете с някакво малко желязо и да удряте с него по шплентчето). Перз цялото това удряне топчето трябва да стои дръпнато назад и да притиска пружината, малко е трудно ако пружината е здрава както беше при мен. Ако пружината ви е счупена според мен това е верния път да я смените, махате шплента и топчето ...сменяте и и поставяте топчето обратно..
Тук вече при сглобяването на топчето обратно (след като сле сложили новото или сте поставили здрава пружина ...или и двете) трябва пак да натискате топчето в пружината и да забиете шплента на мястото му.

12. Смяна на пластмасовата поставка под топчето (от която спред мен ИДВА и при другите колеги ПРОБЛЕМА С УВИСВАНЕТО НА ЛОСТА и може да избегнете стъпка 11).
Ако погледнете корпуса отдоло ще видите че тази пластмаса се подава, но около нея и под "ушите" й (под мястото кадето се завиват/отвиват винтчетата от стъпка 3) има гумено оплатнение. С отверка леко натиснете оплътнението към корпуса и одарете пластмасовата поставка (може и с чук ама лекичко) така че да влезе в корупс наватре. (заедно с гумата)..Внимавайте да не скъвате гумичката ако нямате резервна :)
Поставянето на новата пластмасова поставка (31) е леснто, слагате и гумичката и я натискате обратно на мястото и в корпуса.

Вече сглобяваме сичко по местата си..

13. Наденвате скоростния лост на тръбата 23. Вкарвате тръбата в отвора които и се полага в корпуса .. намествате гумата която е била извадена в стъпка 8. Може да дърпате тръбата така че гумата да влиза на мястоот си, като и помагате да минат "ушуте" на гумата, примерно с отверка.

14. Слагате отново корпуса заедно с всичките му част на мястотому в колата, завивате му болтовете и си сглобявате обратно тръбите на ауспуха.

15. Тук идва наистина гадната част :(
Трябва отново да захванете трабата 23 за скобата зад дигателя (22)..
Става с ключ 13 (трябва да се държи контра пак с 13). Идеята тук е ако не сте мърдали нищо - когато лоста стои посредата (на свободна) затягате скобата при 22 и всичко трябва да е ОК. При мен обаче не стана.. сатна така че първа скорост ми отиде на местоот на задна, задна нямаше ...А 3та беше ма месотот на първа... В моя случай просто направих така че включих на 3та, разхлобих скобата и преместих лоста напред в средата (иначе лоста стоеше най в ляво,отпред точно до предпазитела за задна), затегнах пак и готово..

16. След тестове сглобявате дръжката и кожуха на лоста и готово..

Ако има някакви въпроси ако мога ще отговоря :) ... Успех ;)

Последна промяна от zexer на Съб 20 май 2006 16:18, променено общо 3 пъти.




Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Чет 23 фев 2006 0:52


ми освен в направи си сам?


Потребителски аватар
Nova
Мнения: 806
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 0:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Nova » Чет 23 фев 2006 0:54


bowdown bowdown bowdown
Благодаря от името на форума.


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Мнениеот dj_tuhla » Чет 23 фев 2006 13:25


Мерси много! Тази пластмасова част току що си я купих от Ауто+, вече е на цена 4.20. Утре смятам да се опитам да приложа метода стъпка по стъпка. Притеснява ме само марката на тази джаджа - "Topran" ми продадоха - преди си бях имал проблем с един техен термостат, който си отваряше когато си иска но определено на доста по-високи градуси а преди Ауто+ бях питал на 3-4 места и не знаеха за какво иде реч дори. Кажи ако си спомняш твята пластмаска каква марка беше. Мерси още веднъж.


Потребителски аватар
zexer
Мнения: 308
Регистриран на: Нед 07 авг 2005 15:33
Автомобил: Golf2
Двигател: 1.3 MH
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот zexer » Чет 23 фев 2006 17:00


dj_tuhla написа:Кажи ако си спомняш твята пластмаска каква марка беше. Мерси още веднъж.


И моята пластмаса е topran (germany). Да се надяваме че ще издържи :) За сега при мен е перфектно :)

Разглобени изглеждаха абсолутно еднакви със старата.. като материал и т.н. Дано не се износва бързо, не че е скъпа, ами е занимавка смяната и :)


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Чет 23 фев 2006 21:08


Хвала на такива люде, които отделят от времето си, за да помогнат и на нас с опита си :!:
П.П.За съжаление в Ауто+ а и по други магазини за VW повечето части са ТopRan.Не ми вдъхват много доверие, въпреки че изработката е що годе добра.За цената си би трябвало да върашт работа :wink:


Потребителски аватар
Deputata
Мнения: 121
Регистриран на: Нед 12 фев 2006 0:23
Автомобил: VW Golf3 1900 TD
Двигател: AAZ 1994
Местоположение: Троян
Контакти:

Мнениеот Deputata » Пет 24 фев 2006 14:41


И мойта двойка беше така. Вместо първа влизаше задна.Казаха ми че трябвало да се сменят втулки.Но така е продадох пича сигурно ги е сменил.


Потребителски аватар
ta6koo
Мнения: 321
Регистриран на: Сря 08 мар 2006 11:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот ta6koo » Сря 08 мар 2006 12:12


Здравеите all това със скоростния лост ми е доста познато и ми е болна тема проблема ми започна със самото купуване на колата ..... 10 мин след като я бях купил вече не можех да включвам скорости след като вместо 1-ва влезе задна..... и ходих понакупих части и едни маистори ми ги смениха ама нещо не направиха както трябва понеже когато включа 2-ра в движение се чува стрържене...... какво може да се направи


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Мнениеот dj_tuhla » Чет 09 мар 2006 10:51


ta6koo написа: когато включа 2-ра в движение се чува стрържене...... какво може да се направи


Или лошо регулиран лоста (малко вероятно), или заминава(щ|л) синхронизатор, пробвай да минаваш през междинна - не да ръчкаш от първа директно надолу, ами вадиш първата (или там която), закарваш лоста по средата и после вкарваш втората - ще видиш че като се свикне почти не се забавяш така, а е по щадящо за скоростите според мен при... и изчезва/намалява хъркането :)

Последна промяна от dj_tuhla на Чет 22 яну 2009 9:03, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Чет 09 мар 2006 13:10


dj_tuhla написа:....и чакам малко да се постопли та пак ще се връщам, макар че се замислям за смяна на майстора :)


Ако искаш мини някой ден:
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=7096

няма те пуснем да си ходиш докато не го нагласиме :wink: :wink: :wink:


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Мнениеот dj_tuhla » Съб 17 мар 2007 21:23


:arrow:


Потребителски аватар
Cocolino
Мнения: 388
Регистриран на: Сря 21 ное 2007 15:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Info Post:Ремонт при потъване на скоростен лост - Golf 2

Мнениеот Cocolino » Чет 22 яну 2009 0:58


Много полезна тема! Браво



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 98 госта