Да започна още в началото, че темата ми е за да дам някой напътствия за проблема с потъване на скоростния лост и евентуално да вкараш задна по погрешка вместо първа ...
Колегите които са писали по http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=10216 може да погледнат и това
Днес почнах да разглобявам лоста като ползвах следната схема и напърствията от Руски наръчник..
Код: Избери всички
1 – втулка;
2 – пружина;
3, 4 – втулка;
5 – вал рычага переключения передач;
6 – рычаг переключения передач;
7 – палец штока переключения передач;
8 – шток переключения передач;
9 – болт;
10 – поводок вилки включения заднего хода;
11 – вилка включения заднего хода;
12 – шток вилки включения заднего хода;
13 – шток с вилкой переключения 1–2-й передач;
14 – шток с вилкой переключения 3–4-й передач;
15 – болт;
16 – соединительная муфта;
17 – втулка;
18 – соединительный наконечник;
19 – гайка;
20 – хомут;
21 – болт;
22 – чехол;
23 – вал механизма переключения передач;
24 – чехол;
25 – рукоятка рычага переключения передач;
26 – рычаг переключения передач;
27 – шайба;
28 – пружина;
29 – гайка;
30 – верхняя чашка шарового шарнира;
31 – нижняя чашка шарового шарнира;
32 – втулка;
33 – пластина;
34 – прокладка;
35 – корпус;
36 – болт
Идеята ми беше да стигна до елемент 31, които върви заедно с топчицата над него (на схемата), и двете части са пластмасови, 7лв в Ауто+. Предварително си ги бях взел, защото ми бяха обяснили че точно тези пластмасови елементи се протриват и лоста потъва (наистина се оказа така)...
А сега и за самата процедура.. според наръчника идеята в общи линии беше да се разглоби металната пластина 30 и като се освободи лоста да се измъкне назад и нагоре заедно със тръбата 23, която предварително се отвива от 22. Само дето това според мен НЕ СТАВА, извинявам се ако не съм разбрал точно наръчника или ако процедурата въобще става... но аз докато не го видя не вярвам след като толкова се мъчих

Та според мен правилната, но доста дълга процедура (само заради 1 пластмаса ??????) е:
1. Оставяте лоста в свободно положение и отвивате скобата при 22, ключ N:13 (това се намира горе-доло под бобината, зад двигателя, ако някой шава лоста докато гледате се вижда лесно).
2. Отвивате 25 (дръжката на лоста) и махате 24 ("калъфчето" на лоста)
3. Отвивате винчетата (2те) на желязната ламаринка 30. Под тях има 2 шаибички може да махнете и тях.
4. В предната част на корпуса 35 при мен имаше 1 винтче което даржеше корпуса за пластмасовата част на таблото.... и то се развива
Тук вече идва гадната част
5. Влизате под колата и отвивате 4-те болта на корпуса 35. Които са означени с 36 на схемата, ключ N:13
Даже стъпка номер 5 може да изчака защото ауспусите пречат.
6. Отвивате ауспусите някъде за да ги изместите леко за да извадите коруса 35 надоло.
При мен беще лесно с ауспусите, защото имам катализатор, а пред него в посака двигателя има ...нещо като "разшитител" (дълъг една педя), които има скоби от двете си страни, отвивате ги (ако имате такива) бутате "разшитителя" в посока двигателя и ако някой дръпне ауспусните тръби отзад се разкачат в желаната точка и тръбите увисват
7. Вече свалянето на корпуса надоло е лесно и той излиза заедно с тръбата 23 и всичките части нагоре които не сме разглобили до момента
Вече свалени частите са по удобни за "обработка"
Въпреки че е свалено отново не можех да извадя лоста нагоре. За тези които не са си го представили или не са го виждали тръбата 23 всъщност е в дупчицата която се вижда отпред на корпуса 35. И точно тази тръба пречи през цялото време да се извади лоста нагоре..

8. Тук се налага да махнете гумените оплътнения на дупчицата която се вижда отпред на корпуса 35. Махането им става като с отверка (например) натискате гумата в 2те точки кадето тя има "уши" .. 2 места където гумата е малко по-дебела за да си стои на мястото ...
Като по този начин бутате гумата навътре в корпуса.
9. Веднъж след като сте махнали гумичката от мястото й вече тръбата се движи много по свободно и лоста излиза нагоре заедно с нея .. !!! УРА !!
10. Махате тръбата 23 от лоста.
След като стигнах до тази стъпка останових че топчицата над пластмасовата поставка 31 си е супер, а самата поставка 31 се е протрила... и топката потъва по-надоло. Съответно можеше да смени само пластмасовата поставка но смених и топката, така или иначе имах нова.. затова ще опиша смяната и на 2те.
11. Лоста заедно сас топката, пружината и ограничителния палец (за да не влиза задна) са заедно..
Процедурата е следната. Ако натиснете топката нагоре (смачквате пружината) под топката и ще видите едно "шплентче" ...То е нещо като загъната ламаринка и от едната страна при мен беше по смачкано (евентуално от тази посока е било набивано). Точно по обратниа път като удриах по смачканата част го изкаран назад (може да си помогнете с някакво малко желязо и да удряте с него по шплентчето). Перз цялото това удряне топчето трябва да стои дръпнато назад и да притиска пружината, малко е трудно ако пружината е здрава както беше при мен. Ако пружината ви е счупена според мен това е верния път да я смените, махате шплента и топчето ...сменяте и и поставяте топчето обратно..
Тук вече при сглобяването на топчето обратно (след като сле сложили новото или сте поставили здрава пружина ...или и двете) трябва пак да натискате топчето в пружината и да забиете шплента на мястото му.
12. Смяна на пластмасовата поставка под топчето (от която спред мен ИДВА и при другите колеги ПРОБЛЕМА С УВИСВАНЕТО НА ЛОСТА и може да избегнете стъпка 11).
Ако погледнете корпуса отдоло ще видите че тази пластмаса се подава, но около нея и под "ушите" й (под мястото кадето се завиват/отвиват винтчетата от стъпка 3) има гумено оплатнение. С отверка леко натиснете оплътнението към корпуса и одарете пластмасовата поставка (може и с чук ама лекичко) така че да влезе в корупс наватре. (заедно с гумата)..Внимавайте да не скъвате гумичката ако нямате резервна

Поставянето на новата пластмасова поставка (31) е леснто, слагате и гумичката и я натискате обратно на мястото и в корпуса.
Вече сглобяваме сичко по местата си..
13. Наденвате скоростния лост на тръбата 23. Вкарвате тръбата в отвора които и се полага в корпуса .. намествате гумата която е била извадена в стъпка 8. Може да дърпате тръбата така че гумата да влиза на мястоот си, като и помагате да минат "ушуте" на гумата, примерно с отверка.
14. Слагате отново корпуса заедно с всичките му част на мястотому в колата, завивате му болтовете и си сглобявате обратно тръбите на ауспуха.
15. Тук идва наистина гадната част

Трябва отново да захванете трабата 23 за скобата зад дигателя (22)..
Става с ключ 13 (трябва да се държи контра пак с 13). Идеята тук е ако не сте мърдали нищо - когато лоста стои посредата (на свободна) затягате скобата при 22 и всичко трябва да е ОК. При мен обаче не стана.. сатна така че първа скорост ми отиде на местоот на задна, задна нямаше ...А 3та беше ма месотот на първа... В моя случай просто направих така че включих на 3та, разхлобих скобата и преместих лоста напред в средата (иначе лоста стоеше най в ляво,отпред точно до предпазитела за задна), затегнах пак и готово..
16. След тестове сглобявате дръжката и кожуха на лоста и готово..
Ако има някакви въпроси ако мога ще отговоря

