Как се разглобява(сваля) радиатора на парното

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Как се разглобява(сваля) радиатора на парното

Мнениеот rmk » Чет 04 ное 2004 10:10


Страшен проблем, запушил ми се е радиатора на парното !
Става дума за Голф2.
Почнах да разглобявам и свалих двете странични долни кори.
Свалих барчето, разни други пласмаси паднаха и вече не виждам винтова за развиване.
Какво се прави от тук нататък. Вижда се един колектор които разделя въздуха към решетките под касетофона и двете странинични, развих му двете гайки, но тои си е хванат на въздуховодите и си виси.
Казвайте как се разглобява и се стига до радиатора.




mad_doctor
Мнения: 743
Регистриран на: Нед 27 юни 2004 9:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот mad_doctor » Чет 04 ное 2004 11:00


Значи освен това което си свалил досега, трябва да отвиеш и цялата кора на таблото (острани има едни болтове, ще ги видиш) и чак след това ще имаш достъп до радиатора. Много е пипкава цялата процедура, но това е положението :) Иначе радиатора се намира точно в средата зад тези въздухопроводи, които си видял като си махнал барчето. Може и да се лъжа де, но доколкото гледах като правиха мойто радиаторче така беше май :)


Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Мнениеот rmk » Чет 04 ное 2004 11:08


mad_doctor написа:... трябва да отвиеш и цялата кора на таблото (острани има едни болтове, ще ги видиш) ...

Искаш да кажеш да сваля цялото табло (всичко над волана).
Ужас :cry:


mad_doctor
Мнения: 743
Регистриран на: Нед 27 юни 2004 9:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот mad_doctor » Чет 04 ное 2004 11:49


Ммм да, точно това е май, но не съм сигурен :) Да потвърди и някой друг. На мен като ми го правиха ми казаха, че това е процедурата, но може и да лъжат гадовете :) Ей сега ще погледна в книгата на Хайнес дали има нещо по въпроса :)


mad_doctor
Мнения: 743
Регистриран на: Нед 27 юни 2004 9:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот mad_doctor » Чет 04 ное 2004 11:56


Значи ако искаш прати ми едно лично съобщения с майл-а ти и мога да ти пратя един pdf от книгата на Хайнес, дано се оправяш с английски :)


mad_doctor
Мнения: 743
Регистриран на: Нед 27 юни 2004 9:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот mad_doctor » Чет 04 ное 2004 12:02


Но спокойно, като гледам не трябва да се разглабя цялото табло :) Трябва само централната конзола да се махне и тая пластмаса отдолу откъм страната на пътника. Одясно ти е вентилатора на парното (него го знам много добре, защото съм го ремонитрал), а някъде отляво трябва да е тъпия радиатор, но в pdf-a си е описано точно как да го свалиш.


Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Мнениеот rmk » Чет 04 ное 2004 12:16


За момента се опитвам да се ориентирам по тези две картинки :
http://www.elcats.ru/imaudivw/VAG009A1.gif
http://www.elcats.ru/imaudivw/VAG01C63.gif
На първата картинка забелязвам някакви скоби (10) които държат нещата заедно (затова и не виждам повече винтове явно).
Около мотора на парното съм разглобил, но той е в до врата в дясно. Трябва ли и той да се сваля ?
Прати ми ПДФ-то на rkolev@hotmail.bg


Потребителски аватар
brabus
R-циклопедист на VW
R-циклопедист на VW
Мнения: 11164
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
Двигател: 1991 2003
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот brabus » Чет 04 ное 2004 12:41


9 Heater and fresh air blower
unit - removal and refitting

l
1 Disconnect the battery earth lead.
2 Remove the parcel shelf and insulation
sheet on the underside of the facia panel on
the passenger side.
3 The blower unit is mounted in the left-hand
corner. Disconnect the wiring multi-connector
(see illustration).
4 Release the retaining tab (carefully) then
twist the blower unit in a clockwise direction
and withdraw it from the housing (see
illustration).
5 The wiring connection plate on the blower
can be levered free by inserting a screwdriver
blade under the retaining tab at the top.
6 If an ohmmeter is available, the thermo
cut-out can be checked as shown.
7 Check that the blower wheel runs freely and
that the air ducts are not blocked.
Refitting
8 Refitting is a reversal of removal.


1 Disconnect the battery earth lead.
2 Remove the centre console.
3 Remove the parcel shelf and insulator panel
on the passenger side.
4 Drain the engine coolant (heater in ON
position).
5 Disconnect the heater coolant hoses at the
bulkhead on the engine compartment side
(see illustration).
A Passenger compartment
B Engine compartment
C Return hose
D Supply hose
1081 VW Golf & Jetta
6 Undo the retaining nuts and withdraw the
outlet distributor from the air box,
disconnecting the distributor from the left and
right-hand air ducts as it is withdrawn.
Remove the gasket (see illustration).
7 Disconnect the control cables at the air box
end.
8 Loosen the dash securing screws enough
to enable the air box to be withdrawn and
removed.
9 Release the clips and withdraw the heat
exchanger unit from the air box. Allow for
further coolant drainage from the inlet and
outlet pipes.
10 The housing upper and lower housing
halves can be separated by releasing the
securing clips (see illustration). Once
separated, the flap valves can be removed.
Take care not to split or crack the housings.


Refitting
11 Refitting is a reversal of the removal
procedure. When engaging the control cable
levers, align the index markings on the outer
faces of the segments (see illustration).
Renew the heat exchanger cover gasket and
ensure that the hose connections are securely
made.
12 Before refitting the parcel shelf, top-up
the cooling system and run the engine up to
its normal operating temperature. Operate the
heater and check for any sign of leakage from
the heat exchanger hose connections. Check
that the controls operate in a satisfactory
manner.
3•10 Cooling, heating and air conditioning systems - Тази снимка съм ти я пратил на майла.


Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Мнениеот rmk » Чет 04 ное 2004 12:55


Много благодаря и на двамата.
Мисля, че ще се справя от тук.


Потребителски аватар
popeye
Мнения: 1253
Регистриран на: Пет 30 юли 2004 22:59
Автомобил: VW Passat variant 4motion 2002
Двигател: AMX 193hp 2771cc
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот popeye » Чет 04 ное 2004 20:45


а эащо не го промиеш на място
откачаш маркучите слагаш маркуча от чешмата
и редуваш дупките


Потребителски аватар
poni
Мнения: 1111
Регистриран на: Вто 26 окт 2004 18:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол

Мнениеот poni » Чет 04 ное 2004 21:14


има 2 болта ,koito darjat vsi4ki plastmasi na parnoto.Te izlizat v ko6a na dvigatelq.I tam e problema -ne se razvivat!Re6enieto e slednoto:reje6 u6ite na plastmasata ot vatre6nata strana -nqma problem.Sled tova e mnogo lesno,montaj:demontaj-15 min.Ako iska6 posle si gi zalepi pak,ama nqma smisal,za6toto i bez tqh ne murda


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Чет 04 ное 2004 22:56


Значи като гледам почти всички сте в грешка. Аз съм го изтренирал вече 5-6 пъти това упражнение.
1. Не се сваля таблото.


На голф 2.
1. Сваля се барчето.
2. Свалят се тия пластмасовите под жабката и под волана.
3. Свалят се тия врътките дето духа от тях топлото/студеното.
4. Свалят се едни пластмасови като мъркучи дето минава топлият/студеният въздух през тях.
5. Махат се мъркучите от и към двигателя.
6. Развиват се три болта дето държат цялата отоплителна инсталация /болтовете са в двигателната част. и са много кофти/
7. Откачат се жилата за топло/студено и за това от къде да духа - на стъклото/към шофера/ в краката.
8. Сваля се частта дето прави да духа в краката.
9. ...

Кажи от къде си да мина да ти обясня на място, че много ще те объркам така май.


mad_doctor
Мнения: 743
Регистриран на: Нед 27 юни 2004 9:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот mad_doctor » Чет 04 ное 2004 22:59


Niksisoft, аз затова те препоръчах на човека, защото знам, че си наясно с тая операция :)


Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Мнениеот rmk » Пет 05 ное 2004 9:35


София в Стрелбището съм.
Ще го правя утре (събота), ако наистина ти се разправя да идваш, ще ти дам адрес.


mad_doctor
Мнения: 743
Регистриран на: Нед 27 юни 2004 9:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот mad_doctor » Пет 05 ное 2004 15:51


Еее ти си бил близо бе :) Ако се уговорите нещо кажете аз ще мина да гледам сеир и да се уча :)



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Dimitrov14, Slavi71 и 79 госта