Климатроник В5-грешка 4f9- Решено
- pe60petrov
- Мнения: 38
- Регистриран на: Сря 25 ное 2009 21:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Gabrovo
- Контакти:
Климатроник В5-грешка 4f9- Решено
Климатроника както си работеше просто спря,след самодиагностика изписа грешка-4f9 която аз доколкото можах да си преведа означава- моторче за свеж въздух. Въпроса ми е това за клапа ли се отнася или за вентилатора в купето ? Нямам изгорял предпазител-проверих ги. Означава ли тази грешка сваляне на таблото за да се стигне до вентилатора ако е той ?
Последна промяна от pe60petrov на Вто 06 юли 2010 20:45, променено общо 1 път.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Климатроник В5-грешка 4f9
Здрасти колега.
Грешката значи вентилатор за свеж въздух.Това е точно внтилатора,който ти вкарва въздуха в купето и който тръгва,като пуснеш климатроника.
Можеш да стигнеш до него без да се сваля таблото,като се направи следното :
1. сваля се жабката
2. сваля се страничния капак на таблото (от ляво на същото място са предпазителите,тук говорим за от дясно) и се развиват крепежите на таблтоо към гредата.
3. при някои модификации се налага да се свали еърбег-а и планките за него,но не на всички.
4. виждаш пред себе си тялото на климатроника.В най-дясно се намира въпросния вентилатор.Той се крепи на 3,4 или 5 винтчета за кръстата отвертка (някои от тях имат и глава за ключ).Развиваш ги и вентилатора започва да се движи насам-натам в мястото си.С няколко ловки движения и посукване може да се извади без да се разкача нищо друго.
Вентилаторите са два типа,според годината на производство на колата :
1. класически вентилатор с две кабелчета.Едното е захранване (+12V ),другото му е масата и отива в регулатора за оборотите на мотора (червена кутиика малко по-вляво от вентилатора).
2. вентилатор с вградено в него управление на оборотите - в него влизат малко повече кабелчета като 2 от тях са сигнални от контролера на климатроника,едно е захранване и едно е маса.
Принципно ако е от първия тип,можеш да го провериш като откачиш двата кабела,подадеш си му 12V и видиш дали ще се върти.
Втория тип,за съжаление не можеш да го тестваш понеже си иска сигналите за да тръгне.
Съответно на колата :
- за първия тип вентилатор можеш да премериш дали идва + до вентилатора (включен климатроник,при незапалена кола).Масата след регултора не можеш да я мериш - тя не е съвсем маса понеже е на импулси (така му регулират оборотите).
- за втория тип - можеш да мериш на куплунга на вентилатора дали има + и маса (двете дебели жици са това).Мериш пак на пуснат климатроник (колата може да си е и само на контакт).
Общо взето не мога да ти бъда полезен с друго,освенд а ти кажа,че от кола с десен волан вентилатора не е като на кола с ляв и не са съвместими изобщо (като корпус и всичко са добре,но витлата им се различават).
Успех!

Грешката значи вентилатор за свеж въздух.Това е точно внтилатора,който ти вкарва въздуха в купето и който тръгва,като пуснеш климатроника.
Можеш да стигнеш до него без да се сваля таблото,като се направи следното :
1. сваля се жабката
2. сваля се страничния капак на таблото (от ляво на същото място са предпазителите,тук говорим за от дясно) и се развиват крепежите на таблтоо към гредата.
3. при някои модификации се налага да се свали еърбег-а и планките за него,но не на всички.
4. виждаш пред себе си тялото на климатроника.В най-дясно се намира въпросния вентилатор.Той се крепи на 3,4 или 5 винтчета за кръстата отвертка (някои от тях имат и глава за ключ).Развиваш ги и вентилатора започва да се движи насам-натам в мястото си.С няколко ловки движения и посукване може да се извади без да се разкача нищо друго.
Вентилаторите са два типа,според годината на производство на колата :
1. класически вентилатор с две кабелчета.Едното е захранване (+12V ),другото му е масата и отива в регулатора за оборотите на мотора (червена кутиика малко по-вляво от вентилатора).
2. вентилатор с вградено в него управление на оборотите - в него влизат малко повече кабелчета като 2 от тях са сигнални от контролера на климатроника,едно е захранване и едно е маса.
Принципно ако е от първия тип,можеш да го провериш като откачиш двата кабела,подадеш си му 12V и видиш дали ще се върти.
Втория тип,за съжаление не можеш да го тестваш понеже си иска сигналите за да тръгне.
Съответно на колата :
- за първия тип вентилатор можеш да премериш дали идва + до вентилатора (включен климатроник,при незапалена кола).Масата след регултора не можеш да я мериш - тя не е съвсем маса понеже е на импулси (така му регулират оборотите).
- за втория тип - можеш да мериш на куплунга на вентилатора дали има + и маса (двете дебели жици са това).Мериш пак на пуснат климатроник (колата може да си е и само на контакт).
Общо взето не мога да ти бъда полезен с друго,освенд а ти кажа,че от кола с десен волан вентилатора не е като на кола с ляв и не са съвместими изобщо (като корпус и всичко са добре,но витлата им се различават).
Успех!

- pe60petrov
- Мнения: 38
- Регистриран на: Сря 25 ное 2009 21:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Gabrovo
- Контакти:
Re: Климатроник В5-грешка 4f9


- bobich
- Мнения: 203
- Регистриран на: Нед 27 юли 2008 19:41
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBAB
- Местоположение: Варна
Re: Климатроник В5-грешка 4f9
Колега пробвай със зануляване на грашката, защото тази грешка понякога я показва когато завъртиш ключа и запалиш бързо без да изчакаш малко на контакт..........viewtopic.php?f=6&t=186347.......... с благодарности към колегата zfa159 .. 

- pe60petrov
- Мнения: 38
- Регистриран на: Сря 25 ное 2009 21:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Gabrovo
- Контакти:
Re: Климатроник В5-грешка 4f9
Колега грешката я изчиствах няколко пъти но без резултат,вентилатора не въртеше. Днес обаче тръгна при едно от паленията на колата(климатроника ми не помни изключеното състояние и се стартира при палене)но въртеше много мудно въобще не можа да изкара дебит на въздух даже при усилване на оборотите,а и самите обороти не са както трябва изключих го съответно отново.Трябва да се разглоби да се види 

- pe60petrov
- Мнения: 38
- Регистриран на: Сря 25 ное 2009 21:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Gabrovo
- Контакти:
Re: Климатроник В5-грешка 4f9
Вентилатора го свалих и той се оказа от типа с вградено управление. Това което установих е че включвам климатроника вентилатора не помръдва,помогна ли му малко с ръка си развърта нормално и могат да му се регулират оборотите всичко 6 но докато се озключи после пак същата работа. Липсва му пусковия момент да го стартира. Ако се е прецакало управлението би трябвало да не тръгва въобще или да не могат да му се регулират оборотите
.Управлението е залято със смола виждат се само два транзистора(или поне си мисля че е това)
Нямам представа какво представлява контролера и възможно ли е той да бърка управлението по този начин ?
Ако някой има представа моля да сподели

Нямам представа какво представлява контролера и възможно ли е той да бърка управлението по този начин ?
Ако някой има представа моля да сподели
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Климатроник В5-грешка 4f9
Доколкото съм запознат,идеята там е,че климатроника казва дали да тръгва вентилатора и на какви обороти да работи.От контролера към регулатора на оборотите,отиват 3 проводника,ама нямам идея кой за какво е.
По-скоро проблема си му е в самия регулатор и по-лошото е,че дори да го отвориш,няма какво да му направиш.Там има една интегрална схема,която командва двата транзистора.Тя му пуска първоначален импулс,за да тръгне и след това вече си му регулира оборотите.
Щом като му помогнеш с ръка тръгва,значи или регулатора е довиждане или имаш проблема на един мой клиент с една А4-ка....износват се четките и с времето праха от тях,се набива между отделни пластини на колектора на ротора.Съответно в 9 от 10 случая ротора спира така,че не може да тръгне повече.След шателно почистване на каналчетата между пластинките,се оправи.
Случвало ми се е и друго - вентилатора си работи,като тръгне,но в 9 от 10 случая спира така,че не иска да тръгне сам отново.Оказа се,че има изгоряли няколко намотки на ротора и като спре точно на тях,просто не се създава първоначално магнитно поле,за да завърти и да тръгне,понеже все спира на мъртви намотки...а като се завърти не се усеща в работата му.Клиента ми си го взе и го носи някъде да му го пренавиват и накрая си заработо добре.
Можеш да експериментираш по следния начин :
Доколкото си спомням тези вентилатори можеха да се разглобяват и да се отдели управлението от самия мотор с перката.След като ги разкачиш електрически,си подай 12V с два дебели проводника към двете кабелчета на мотора и виж дали ще тръгне без да го буташ.Пробвай 20-тина пъти да го пускаш и спираш (спираш докато спре да се върти и след това пускаш пак напрежение) за да видиш дали винаги тръгва.
Ако така работи ти е ясно,че е управление.Ако и така не работи - ел мотора му е загинал и може да бъде съживяван по някой от описаните по-горе методи.
А най-добре намери един друг а проба,бучни го там,ако заработи,го плати на човека,от който си го взел и не се занимавай с моите глупости (аз съм си играл да ровя,за да имам идея какви са им проблемите,ама ти тази кола си я ползваш).

По-скоро проблема си му е в самия регулатор и по-лошото е,че дори да го отвориш,няма какво да му направиш.Там има една интегрална схема,която командва двата транзистора.Тя му пуска първоначален импулс,за да тръгне и след това вече си му регулира оборотите.
Щом като му помогнеш с ръка тръгва,значи или регулатора е довиждане или имаш проблема на един мой клиент с една А4-ка....износват се четките и с времето праха от тях,се набива между отделни пластини на колектора на ротора.Съответно в 9 от 10 случая ротора спира така,че не може да тръгне повече.След шателно почистване на каналчетата между пластинките,се оправи.
Случвало ми се е и друго - вентилатора си работи,като тръгне,но в 9 от 10 случая спира така,че не иска да тръгне сам отново.Оказа се,че има изгоряли няколко намотки на ротора и като спре точно на тях,просто не се създава първоначално магнитно поле,за да завърти и да тръгне,понеже все спира на мъртви намотки...а като се завърти не се усеща в работата му.Клиента ми си го взе и го носи някъде да му го пренавиват и накрая си заработо добре.
Можеш да експериментираш по следния начин :
Доколкото си спомням тези вентилатори можеха да се разглобяват и да се отдели управлението от самия мотор с перката.След като ги разкачиш електрически,си подай 12V с два дебели проводника към двете кабелчета на мотора и виж дали ще тръгне без да го буташ.Пробвай 20-тина пъти да го пускаш и спираш (спираш докато спре да се върти и след това пускаш пак напрежение) за да видиш дали винаги тръгва.
Ако така работи ти е ясно,че е управление.Ако и така не работи - ел мотора му е загинал и може да бъде съживяван по някой от описаните по-горе методи.
А най-добре намери един друг а проба,бучни го там,ако заработи,го плати на човека,от който си го взел и не се занимавай с моите глупости (аз съм си играл да ровя,за да имам идея какви са им проблемите,ама ти тази кола си я ползваш).

- pe60petrov
- Мнения: 38
- Регистриран на: Сря 25 ное 2009 21:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Gabrovo
- Контакти:
Re: Климатроник В5-грешка 4f9
Колега Горчев вентилатора съм го разглобил управлението се сваля но не сам го пробвал да му подам директно напрежение,четките са наполовина и се движат нормално. Утре ще направя проба и ако вентилатора работи тръгвам да търся управление,ако ли не ще го съживим за това няма проблем



- pe60petrov
- Мнения: 38
- Регистриран на: Сря 25 ное 2009 21:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Gabrovo
- Контакти:
Re: Климатроник В5-грешка 4f9 - Решено
Мисля че проблема е решен
Оказа се че колектора на ротора е пълен с графитен прах м/у пластините (както беше споменал колегата Горчев,на когото искам да благодаря още веднъж за компетентните напътствия
)почистих го и сега климатроника си работи нормално.Направих многократно цикъла- вкл., изключване,смяна на оборотите няма проблеми .


- pe60petrov
- Мнения: 38
- Регистриран на: Сря 25 ное 2009 21:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Gabrovo
- Контакти:
Re: Климатроник В5-грешка 4f9- Решено
Ще систематаизирам нещата и ще добавя снимки,за да стане по ясно на хората които се сблъскат с този проблем как може да бъде отстранен.Няма да пускам нова тема понеже смятам че в горните мнения има доста полезна информация
- pe60petrov
- Мнения: 38
- Регистриран на: Сря 25 ное 2009 21:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Gabrovo
- Контакти:
Re: Климатроник В5-грешка 4f9- Решено
Колега много ми помогна 

- pe60petrov
- Мнения: 38
- Регистриран на: Сря 25 ное 2009 21:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Gabrovo
- Контакти:
Re: Климатроник В5-грешка 4f9- Решено
Здавейте колеги,сега ще се опитам да обясня как се извършва цялата процедура
За да стигнете до вентилатора трябва да свалите жабката,най добре първо да свалите плафона който я осветява той се вади като издърпате предния му край(към дъното на жабката)и го изваждате по внимателно,защото на него има лостова система която го вкл.-изкл. при отваряне и може да я разместите(при мен беше разместена и плафона не светеше) Самата жабка е захваната с 7 самонарязващи винта (Torx T15)- като отворите вратата са 5 три отгоре и 2 зад пантите има и два от към краката на пасажера. След като ги развиете жабката се откача като я издърпате към вас понеже освен винтовете има и пластмасови чопове които я центроват. След откачането се вижда ето това:
развивате 3 винта показани със стрелки откачате куплунга и вентилатора излиза.
Това е откачения вентилатор 3 винта държат управлението което е капсуловано от другата страна на алуминиевия радиатор -развивате и тях. моторчето се държи за пластмасовия кожух на 3 тампона,2 са отстрани на управлението и 1 от обратната страна внимателно го освобождавате с помща на отверка
след като го извадите изглежда така:
Това което направих аз след като го разглобих издухах колектора и цялото моторче със сгъстен въздух,нямате си напредстава за какъв пепеляк става на въпрос и то графит
моторчето е кернирано затова си спестих по нататъшно разглабяне, а и тази процедура даде резултат работи си нормално.
Заслужава си да се опита процедурата не е сложна а може да спести 80-100лв. за ново моторче(втора ръка)
Сглабянето по обратния ред

За да стигнете до вентилатора трябва да свалите жабката,най добре първо да свалите плафона който я осветява той се вади като издърпате предния му край(към дъното на жабката)и го изваждате по внимателно,защото на него има лостова система която го вкл.-изкл. при отваряне и може да я разместите(при мен беше разместена и плафона не светеше) Самата жабка е захваната с 7 самонарязващи винта (Torx T15)- като отворите вратата са 5 три отгоре и 2 зад пантите има и два от към краката на пасажера. След като ги развиете жабката се откача като я издърпате към вас понеже освен винтовете има и пластмасови чопове които я центроват. След откачането се вижда ето това:
развивате 3 винта показани със стрелки откачате куплунга и вентилатора излиза.
Това е откачения вентилатор 3 винта държат управлението което е капсуловано от другата страна на алуминиевия радиатор -развивате и тях. моторчето се държи за пластмасовия кожух на 3 тампона,2 са отстрани на управлението и 1 от обратната страна внимателно го освобождавате с помща на отверка
след като го извадите изглежда така:
Това което направих аз след като го разглобих издухах колектора и цялото моторче със сгъстен въздух,нямате си напредстава за какъв пепеляк става на въпрос и то графит

моторчето е кернирано затова си спестих по нататъшно разглабяне, а и тази процедура даде резултат работи си нормално.
Заслужава си да се опита процедурата не е сложна а може да спести 80-100лв. за ново моторче(втора ръка)
Сглабянето по обратния ред


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 104 госта