През изминалите 2 години аз изминах предвидените от Закона, Бог и VAG 60 000 км и дойде време за смяна на всички ремъци, барабар с масла, филтри и т.н.
Тъй като не бях сменял ангренажен ремък до сега,(имам пред вид сам), а съм на принципа, че човек трябва да опита от всичко, дори и да си строши колата (или както казва кумът ми: И секс със 150 кг жена!), аз реших за кеф да свърша цялата работа сам
Ето каква беше равносметката:
Масло Shell 10W40-4l- 48 лв.АутоГили
Маслен филтър Mahle - 7 лв (етикетна цена- 11 лв)
Горивен филтър Mahle - 16 лв (ет. цена- 18 лв)
Въздушен филтър Mahle - 13 лв (ет. цена 15 лв)
ремък генератор Gates 7 лв (ет.цена 8 лв) 11.2х866La256
ремък хидр+в. помпа Gates - 6.50 (ет. цена 7 лв) кат N 6276 МC
ангренажен ремък Gates 21 лв (ет. цена 25лв) 250 зъба (не е пред мен кутията и не помня номера)
обтяжна ролка Ina 24 лв (ет цена 26 лв)
Предупреждавам, че ако колата е с климатик, ремъка на генератора е с около 80 мм по-дълъг! ( А за 1.8 пълна инжекция ангренажния струва 12лв!!! Баси далавераджиите сте с 1.8-то!

За да свалите ремъка на хидравликата и на водната помпа, трябва отдолу, под колата да разхлабите 3 болта М8, които закрепват хидравличната помпа. Единия се намира надълбоко в конзолата, която ги държи и се развива с гидори с удължение, но не е задължителен, просто по-лесно се мести помпата по този начин. След това, чрез намиращия се там обтяжен болт М8 се освобождава хидравличната помпа и се сваля ремъка.
Следва демонтаж на ремъка на генератора. Това се извършва отгоре, при двигателния отсек. Разхлабва се болта М8 и с ключ 17 се върти обтяжната зъбна... да го наречем ролка, така, че генератора да отиде напред Звучи леко странно, но така се разхлабва.
Следва сваляне на ангренажния ремък! Е те тук става сложно!
Сваля се горния пластмасов капак на ангренажния ремък. За по-лесно, може да разкачите въздуховода от филтъра, така, че да не ви се пречка на и без това тясното място.
Свалянето обаче на долния капак на ремъка еее... За да го свалите, трябва да свалите шайбата, която върти ремъците на генератора и на водна+хидравлична помпа. Хваната е за зъбната шайба на ангренажния ремък с 4 болта. При мен 2 от тях се развиваха с имбус 6, а другите 2 с торк 8 (торк е 12 лъчевите "еврейски" звезди) Не гарантирам, че болтовете са ми оригинални, така че може да е само с еднин от 2-та вида инструменти, не знам кои.
С ключе 10 се развива болтчето на долния капак на ремъка, което седи до зъбната ролка( и по принцип е скрито от свалените преди малко шайби на трапецовидните ремъци) и гайката, която се намира близо до генератора и всъщност е завита на шпилка, която минава през водната помпа. С имбус 6 се развива и още един болт, разположен горе-долу по средата на блока. По този начин, след свалянето на тези 3 крепежни елемента, долния капак е вече свободен и се маха.
Мисля, че тук е момента да се постави мотора 'на белег', като се гледа да се появи втората чертичка на маховика (гледа се до скоростите, под една гумена тапичка, над маховика) и отметката '0' на разпределителния вал да попадне срещу стрелкичката. Като правило, зъбната ролка на вала, който върти маслената помпа също има белег някакъв, но аз не го гледах.
Edit Което е грешка, защото той върти и делкото, но аз го поставих горе-долу на същото място, а в последствие се оказа, че съм имал късмета да го пасна точно!
Тук използвах малка хитрост, която бях чувал от стари майстори.
С лак за нокти (светъл цвят) маркирах един от зъбите на зъбното колело на разпределителния вал и съответното над него междузъбие на ремъка. След това маркирах и по едно междузъбие на колелата на коляновия вал и вала на маслената помпа и съответните им зъби от ангренажния ремък.
Тук е момент пък за една цигара почивка, за да засъхне лака. (Хак им е на непушачите, трябва да правят кросче, за да изчакат... че иначе може да са нетърпеливи и да истрият незасъхналия лак! )
С ключ 15 се развива обтяжната ролка и се сваля. Сваля се внимателн и ангренажния ремък, поставя се над новия такъв, така, че много точно да съвпадат зъбите на двата ремъка и се пренасят белязките от лак за нокти на новия ремък (кеф! Втора цигара за днес!) Чрез този трик ще сте сигурни, че после може да поставите центровката на двигателя на същото положение, на което е била и преди, дори да загубите (не знам как, но знае ли човек знае ли се... ) фабричните белези по валовете!!!
Е, от тук нататък започва монтажа по обратния ред! Поставяте ангренажния ремък според нанесените вече белязки и проверявате и фабричните за по-сигурно, да не стане беля! Поставяте новата обтяжна ролка (Моля ви, не пестете пари от нея! Все пак, VW караме, нали?!?) хлабаво се затяга обтяжната ролка, а след това с, в моя случай, сгънат на П пирон с отрязана глава, поставен в 2-та отвора на ролката и лост (примерно, отверка) натягате ремъка така, че в най-дългата му част да не можете на ръка да го завъртите на повече от 90*. Оставянето на ремъка по-хлабав води до риск да прескочи зъб, а по-натегнатия товари лагерите на валовете допълнително. Обтягането на ремъка се извършва, като ролката се върти по часовниковата стрелка.
Поставя се долната предпазна капачка, като се внимава да си пасне хубаво и да не трие по ремъка. Следва монтирането на шайбите, които въртят 2-та трапецовидни ремъка. Поставя се и горната полвина на капака на ангренажния ремък, за да знае, че там не се бара повече. Ако сте се справили с това, няма да ви е проблем да поставите и другите 2 ремъка (ако не... ми... няма смисъл да ги слагате!) За цялото това упражнение на мен ми трябваше около 4 часа. Сигурно много хора ще се изсмеят и ще кажат, че го вършат за 1, но на мен ми беше за първи път!
Тъй като обаче аз исках да си сменя водната помпа, защото беше почнала леееекинко да свири, се възползвах от момента, когато всички ремъци бяха свалени и се опитах да сваля и нея! Резултата беше, че скъсах един от болтчетата (бах маа му! от болтчето М6 беше останало около 3 мм метал! Всичко друго-РЪЖДА! Е как няма да се скъса!), така, че положението стана ного неприятно. Най-лошото беше, че го правих в сряда (06.09) и никой магазин не работеше, а корпуса на помпата беше с повредена резба на това болтче, а и доста износен вътре, така, че на следващия ден повтарях упражнението с ремъците, защото иначе не може да се свали помпата! Пречи един заден капак на ангренажния ремък, разположен плътно до блока. Корпуса на помпата се сваля, като се свали генератора напълно и се развият 4-те болта, които са на конзолата, закрепваща генератора.
Цена водна помпа- 30 лв с неизвестна отстъпка (от приятел), корпус водна помпа - 36 лева Ауто+
Тъй и тъй всичко се сменя, смених си и хидравличната течност на волана. Достатъчен ми беше 1 литър, червена, на цена 17 лева, но не съм 100% убеден, че източих цялата стара течност! Но пък и тя не беше чак толкова зле, поне на вид.
Та това е! Опитах се по примера на Никси да правя и снимки, но много бързо се отказах, защото и без това бях напрегнат, а след 3-тата снимка ръцете ми бяха толкова мръсни, че ако барнех апарата с тях, жена ми щеше да ме изяде!


Дано с това съм бил полезен на някого! Уверявам ви, нищо сложно няма, просто иска малко инструменти и повечко внимание!
Но удоволствието после, че сам си си оправил колата е голямо! Особенно ако тръгне!


Искам да искажа благодарности на колегата neokom, който ми (НИ) усигори отстъпка в магаина на фирма "ДЖЕДЖО', намиращ се на бул Мария Луиза N 57 и тел: 032/62 44 05. Достатъчно е да кажете, че сте от VWclub-bg!
Успех на всички ентусиасти и


