Ангренаж Пассат Б3 1991г 1.6 бенз

Техническа и сервизна информация за Passat
SLaM4o
Мнения: 4
Регистриран на: Вто 01 мар 2011 19:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pleven

Ангренаж Пассат Б3 1991г 1.6 бенз

Мнениеот SLaM4o » Нед 22 май 2011 18:18


Здравейте вчера превъртях зъб на ангренажа някой може ли да ми каже на къде трябва да са белезите?
пассата е 1991г 1.6 бенз :) scare и дали е възможно да съм одарил клапан?




Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2529
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Ангренаж Пассат

Мнениеот drago_tr » Нед 22 май 2011 19:19


SLaM4o написа:Здравейте вчера превъртях зъб на ангренажа някой може ли да ми каже на къде трябва да са белезите?
пассата е 1991г 1.6 бенз :) scare и дали е възможно да съм одарил клапан?


на коляновия вал, на разпределителния вал и на маховика и на делкото
на коляновия вал трябва да е срещу стрелката
на разпределителния вал стрелката трябва да е между буквите О и Т
на маховика на О
на делкито трябва да сочи палеца срещу белега
след това превърташ 1-2 оборота на ръка да видиш дали не си сгафил нещо и чак тогара палиш

ако не си го правил...не го прави..нека първо ти покаже някой


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12134
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Ангренаж Пассат

Мнениеот К.Одаджийски » Нед 22 май 2011 22:56


Ето двата варианта
Изображение Изображение


SLaM4o
Мнения: 4
Регистриран на: Вто 01 мар 2011 19:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pleven

Re: Ангренаж Пассат

Мнениеот SLaM4o » Вто 24 май 2011 16:07


значи нагласих всичко както трябва уж белезите си бяха както трябва 1 човек който има понятие в тия работи ме гледа и каза че е добре и тръгвам да паля аз но от самия стартер се чува друг звук някакси по шумен беше и се опита да припалва ама...неще!вътряхме я 10 минути сигурно 1 път припали ама неможеше да се изфурсира все в ниски обороти работеше за 20-30 секунди и огасна...


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12134
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Ангренаж Пассат

Мнениеот К.Одаджийски » Вто 24 май 2011 17:06


Нещо не си уцелил сигурно правилно белезите, ако си ударил клапани при прехвърлянето на 1 зъб /как установи че е толкова!?/ при правилно зацепване колата би трябвало да си пали и дори с крив клапан.
Почни от коляновия вал, като през тапата нагласи първо белега на маховика. После разпределителния вал и делкото. Обърни внимание, на първата схема дето съм пуснал, че белега на колелото е от страната на двигателя, а не гледан от към калника, защото аз преди време там съм бъркал.!


Потребителски аватар
genov1
Мнения: 849
Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
Автомобил: Passat CC
Двигател: CBBB 2008
Местоположение: Стара Загора

Re: Ангренаж Пассат

Мнениеот genov1 » Вто 07 фев 2012 16:00


Колеги гледам че темата е малко стара, но и на мен ми предстои зацепване на ангренажа и да попитам. Та отварям си аутодата, гледам си белезите, всичко добре уж, ама като наглася палеца на делкото да дойде на белега там на първи цилиндър, белегът на зъбното колело на междинния бяга :screwy . Дали някой майстор преди това е въртял делкото :?: . Според мен по-меродавно е да се гледа белега на делкото. И като се нагласи така губи ли се старата центровка на запалването, че преди бях го врътнал делкото на 14 предварение да върви на метан
Та кое трябва да гледам, белега на делкото или на зъбното колело. Нека който е запознат да сподели


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Ангренаж Пассат

Мнениеот pas1.8mi » Вто 07 фев 2012 18:07


Гледай си белега на Делкото!Да разбирам ,че си разглобил вече капаците за Ангренажа?


Потребителски аватар
ivchoto
Мнения: 341
Регистриран на: Сря 11 ное 2009 14:24
Автомобил: SUBARU OUTBACK
Двигател: 2000
Местоположение: bg okolo plovdiv

Re: Ангренаж Пассат

Мнениеот ivchoto » Вто 07 фев 2012 20:26


genov1 написа:Колеги гледам че темата е малко стара, но и на мен ми предстои зацепване на ангренажа и да попитам. Та отварям си аутодата, гледам си белезите, всичко добре уж, ама като наглася палеца на делкото да дойде на белега там на първи цилиндър, белегът на зъбното колело на междинния бяга :screwy . Дали някой майстор преди това е въртял делкото :?: . Според мен по-меродавно е да се гледа белега на делкото. И като се нагласи така губи ли се старата центровка на запалването, че преди бях го врътнал делкото на 14 предварение да върви на метан
Та кое трябва да гледам, белега на делкото или на зъбното колело. Нека който е запознат да сподели

Колега а нямаш ли Т.А.Р.?Защото мойта преди няколко дена прескочи ангренажа с три зъба на паразитния вал,и когато я закарах на елкон майстора ми я нагласи само с въртене на делкото и ми я направи на 6 градуса както си е заводско,обясни ми че след като имам Т.А.Р. той след минаване на метан си бил нагласен на някакви градуси,а досега всички "майстори" на които съм я карал ми нагласяха делкото на 10-12 градуса,и на бензин беше мъка да се кара. :beer


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19326
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Ангренаж Пассат Б3 1991г 1.6 бенз

Мнениеот stefan4o » Вто 07 фев 2012 20:34


А тия, дето ти я гласяха на 10-12 знаеха ли, че имаш ТАП? И това, да оставиш кола с 3 зъба прескочил ремък... такъв майсторлък малко :screwy :screwy
Сори, не видях, че иде реч за паразитния вал mhihi mhihi както и да е, в сила остава първия ми въпрос :wink:


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Ангренаж Пассат Б3 1991г 1.6 бенз

Мнениеот pas1.8mi » Вто 07 фев 2012 21:14


Интересно как ще му прескочи само Паразитния,ама айде...! :wink:


Потребителски аватар
genov1
Мнения: 849
Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
Автомобил: Passat CC
Двигател: CBBB 2008
Местоположение: Стара Загора

Re: Ангренаж Пассат

Мнениеот genov1 » Вто 07 фев 2012 21:43


pas1.8mi написа:Гледай си белега на Делкото!Да разбирам ,че си разглобил вече капаците за Ангренажа?

Всичко е разглобено колега :mrgreen: , свалях главата за шлайф че беше заминала гарнитурата. Главата вече е шлайфана, сменили са водачите на клапаните че бяха много зле, там напасване на клапани, даже са я къпали в някаква вана :mrgreen: , изглеждаше като чисто нова, и вече съм я качил, и болтовете вече стегнах. Свалил съм и шайбата на коляновия вал (там как се развива болта не е истина) и на водната помпа. Въртя коляновия вал, паразитния, гледам от тук от там, почесвам се и не застава на белези, въртяно е делкото, и то доста. Мисля да сложа делкото на първи цилиндър, коляновия и разпределителния да сочат ГМТ и квото стане. Центровката ще я гледам, имам стробоскоп в къщи, ако не е старата (14 градуса) ще отпусна ремъка и ще мръдна един зъб на междиния и така докато я докарам на старата центровка. Друго не измислям ..


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Ангренаж Пассат Б3 1991г 1.6 бенз

Мнениеот pas1.8mi » Сря 08 фев 2012 10:00


Монтирай Делкото така ,че да ти позволява да го въртиш доста на ляво и дясно!За настройка после на предварението не е нужно да презацепваш ремъка,а само да завъртиш Делкото!


Потребителски аватар
ivchoto
Мнения: 341
Регистриран на: Сря 11 ное 2009 14:24
Автомобил: SUBARU OUTBACK
Двигател: 2000
Местоположение: bg okolo plovdiv

Re: Ангренаж Пассат Б3 1991г 1.6 бенз

Мнениеот ivchoto » Сря 08 фев 2012 18:02


pas1.8mi написа:Интересно как ще му прескочи само Паразитния,ама айде...! :wink:

Ами айде де :screwy .Аз бях при майстора и гледах.Това се случи когато температурата тука в Пловдив беше -24.4!Сутринта запали все едно е -2 градуса и след 8-10 километра каране просто угасна на пътя и пследва :077:


Потребителски аватар
genov1
Мнения: 849
Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
Автомобил: Passat CC
Двигател: CBBB 2008
Местоположение: Стара Загора

Re: Ангренаж Пассат Б3 1991г 1.6 бенз

Мнениеот genov1 » Пет 10 фев 2012 12:25


Защо, на мен ми се струва логично на колегата да му прескочи само паразитния, все пак той контактува най-малко с ангренажа, другите зъбни колела са обвити в по-голямата си част, т.е там зацепването е по-яко

П.П Малко развитие и по моя въпрос. Вчера след няколко дни умуване си сложих ангренажа. Първо нагласих разпределителния на белег, после и коляновия, викам и двата вала са в ГМТ, няма да ударят бутала в клапани - ще въртя. После си нагласих палеца да сочи първи цилиндър, и понеже делкото е въртяно белега на междинния вал естествено избяга. Натегнах си ролката, и тогава се сетих че ми трябва един специален инструмент за нея, който аз естесвено нямам, и за това с едни клещи за зегерки (криви) стана. и тъй слагам свещи, капачка кабелаци всичко, прекръствам се и влизам да въртя. Въртях 2-3 пъти - нищо не се случи. Реших да пробвам с на ладата акумулатора че моя е слабичък. Врътнах и запали - воалла. Колко е предварението сега не съм гледал, понеже като запали след малко я изгасих щото беше симфония от гърменето от меката връзка (не съм слагал скобите) и всичките повдигачи тракаха понеже са изстисквани. и така ..


Потребителски аватар
genov1
Мнения: 849
Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
Автомобил: Passat CC
Двигател: CBBB 2008
Местоположение: Стара Загора

Re: Ангренаж Пассат Б3 1991г 1.6 бенз

Мнениеот genov1 » Вто 21 фев 2012 10:56


Оказа се че предварението ми е мръднало с 2 градуса, преди беше 14 сега е 12. Незнам точно как се е случило това :?: , не е изместена с 1 зъб, защото ако беше, разликата щеше да е доста по-голяма, може би сега ремъка да е по-натегнат ..



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта