Термостат - къде се намира и как се сменя.

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Термостат - къде се намира и как се сменя.

Мнениеот wili98 » Сря 27 сеп 2006 11:17


термостат смяна позиция голф МК2 МК3 пасат мк2 мк3 Пасат Голф данни технически термостати
Термостати - всякакви марки, започващи да отварят на всякакви температури, и всякакви цени.
Най-разпространени като гледам са Behr и Wahler аз лично от Бер не съм доволен.. но има и други мнения.

vasstop написа:Термостатите Wahler са едни от най-препоръчваните тук във форума.


Как изглежда?
обикновенно така:
Изображение

Как действа?
Всички знаем, че нашите автомобили имат поне 2 кръга на охл. система - условно наричани малък и голям..
"големият кръг" включва и предният охлаждащ радиатор на колата.
Докато охл. течност не е достигнала определена температура, тя циркулира САМО в малкият кръг.
Термостата има 2 основни характеристики температура при която започва да отваря, и температура при която е напълно отворен.

В зависимост от тима двигател, и сметките на 20-30 "умни глави" тази температура може да е различна /и е!/ при различните типове двигатели /някой твърдят и в зависимост от климатичните условия в съответният географски пояс, където ще се експлоатира Бу то./
И температура когато е напълно отворен...

има и редица други параметри например.. колко мм отваря максимално, максимален дебит, но се предполага, че производителите са съобазили всичките тези работи с изискванията на даденият производител на хАвтомобилета.

Важно е да се знае, че термостата не действа на принципа на двете крайни състояния "отворен-затворен" той може да е съвсем малко отворен, и да пропуска малък дебит .. т.е. като едно кранче... може да регулира дебита.

ЗАЩО?
Това се прави с цел по-бързо достигане на работна температура на двигателя, съответно по-малко износване, по-голяма икономия на гориво и редица предимства.

Най-важното позволява на двигателя да достига по-бързо работна температура, и да остава постоянно в нея... /по-скоро да не намалява раб, температура/


Симтоми на неправилно работещ термостат
основни сценарии:
-Засяда в затворено положение - кошмарният вариант ... Бу'то започва да загрява неконтролируемо, и тъй като не минава охл. течност през големият радиатор да се охлажда, перката няма да включи.. пък и дори да включи файда никаква.... в такива случай помага парно на макс.!
-Засяда в някакво отворено положение - колата загрява изключително трудно, и държи много ниска температура при константна висока скорост извън града, и двигателя "простива" при пускане на дълги наклони ;)
-Започва да отваря от по-ниска температура... почти аналогични симптоми като постоянно отворен термостат.

С кво се "мери" тва добиче
С пипане колеги...
Хващате, и при различни температури пипате двата маркуча отиващи към охл. радиатор...
при кола която не е достигнала работна температура, единият трябва да е студен..
Ако и двата са еднакви, значи термостата е заседнал отворен..

За колко време е нормално да загрява Бу'то..?
Ами различно...
В зависимост от много фактори като околната температура, наличие на изолиращи кори, с какво карате /вода, антифриз/ обороти на двигателя, светофари, натоварване прочее....
Трябва да се има предвид, че при съвременните дизелови автомобили нещата с термостатите са интересни, защото те имат доста високо КПД, и не се губи толкова енергия в отдаване на топлина...
При тях може да се случи при -20 градуса, и включено парно термостата да не отвори, а колата да не може да достигне оптимална температура ...
Там има системи за допълнително подгряване на охл. течност.. но това е друга бира.

Колко струва
Ами повечето разпространени термостати вариат между 15 и 30 лв...
Естествено оргинален /квато и марка да значи това/ в някой "оригинални" магазини струват около 50-60 че и доста повече лева..
И кво от това.. ?
Ами......
-Повишен разход на гориво
-по-бързо износване на двигателя
-Дзиндзирикане в купето щото парното не загрява бързо
-Не можете да си пуснете бързо топлото и стъклата се потят и замръзват .. гадно а?
-Куп други дребнотии за които никой не се сеща..

Къде да я търся таз "простотия"?
В другият край на студеният маркуч... ;)

за различните модели таратайки и двигатели
надявам се колегите да помагат със снимков материал.

Как се сменя
При някой лесно, при други не чак толкова, при трети с много псуване и майката.. но никога с оправителя /чука/

Само основни работи от мен..
Източва се системата... препоръчително е тази течност вече да не се използва, защото така или иначе се замръсява с пясък и разни простотии..пък и е по-лесно.

Свалая се кожуха където седи термостата, вадите термостата /обикновенно към термостатите има и о пръстен/ сменяте и О пръстена... ако нямате хубаво е да си купите нов струва стотинки, спестява много ядове.
и в обратният ред сглобявате.

тук се надявам колегите да помагат...

аз ще кажа САМО за моят мотор...-> 1.3, и за 1.05 на полото, като доколкото ми е известни всички 1.3 и 1.4 дори са много еднакви в това отношение..
ЩЕ документирам със снимков материал. ;)

Последна промяна от wili98 на Чет 28 сеп 2006 0:10, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
nikolay
Мнения: 172
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 8:16
Автомобил: VW Touran 2.0
Двигател: BMM 2007
Местоположение: Veliko Turnovo

Мнениеот nikolay » Сря 27 сеп 2006 12:10


Подробно описание за ABS мотор на руски, но без снимки.
http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=vw_faq03#3.4.6




Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Сря 27 сеп 2006 15:20


В което колеги ВСИЧКИ сте поканени и помолени, да дадете ценна информация.. де от нашият форум изнамерена.. де от чуждият де от майстора..
пък ако има и снимки... за ала направи си сам супер...!!!

Последна промяна от wili98 на Чет 28 сеп 2006 0:07, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Чет 28 сеп 2006 0:01


Информация за Голф 2!
къде е тази гад???

Тук е за двигатели 1.05 и 1.3 литра
http://vwclub-bg.org/~wili98/therpostat/1.05&1.3.jpg

Снимка при от поло 1.05, но е аналогична и за двигатели 1.3 моно монтирани на Г2, Поло 86ц, Поло 2F, мисля и на 1.4 лтр моно.
http://vwclub-bg.org/~wili98/therpostat/photo%201.05,%201.03.JPG



Това е за всички 1.8, 1.6 мотори монтирани на Г2.. дори и за 16 волтовия
http://vwclub-bg.org/~wili98/therpostat/1.8&1.6.jpg

Снимка няма... ако някой даде...


Стойности за термостата при Г2:


Минимално р-е при напълно отворен...................7.0 mm
Температури на отваряне:
1.05 и 1.3 двигатели:...............................87°C
/в зависимост от термостата може и на 92/
1.6 и 1.8 ..........................................85°C

Напълно отворил
1.05 and 1.3 litre engines:.........................102°C
/в зависимост от термостата може и на 108/
1.6 и 1.8.........................................105°C

Налягане при което капачката изпуска ...............1.2 до 1.5 bar




Потребителски аватар
nikolay
Мнения: 172
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 8:16
Автомобил: VW Touran 2.0
Двигател: BMM 2007
Местоположение: Veliko Turnovo

Мнениеот nikolay » Пет 29 сеп 2006 10:09


Ето го къде се крие гада:
Изображение
Изображение
Първо трябва да се свали помпата на хидравликата:
Изображение
Това е за Венто с ABS мотор.

Поправени са линковете за снимките
mod edit: Golf_GL




Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3272
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково
Контакти:

Re: Термостат - къде се намира и как се сменя.

Мнениеот Anbuch » Пет 29 сеп 2006 20:36


wili98 написа:С кво се "мери" тва добиче
С пипане колеги...
Хващате, и при различни температури пипате двата маркуча отиващи към охл. радиатор...
при кола която не е достигнала работна температура, единият трябва да е студен..
Ако и двата са еднакви, значи термостата е заседнал отворен..


При моят това не важеше!!! "Мръсната гадина" си отваряше на 85 градуса (като го свалих на него пишеше 84 градуса) , но затваряше на 30-на градуса. Чак на втората зима му усетих номера :twisted: .Оставих колата да загрява на празен ход, вдигна си 85-те градуса и след малко --- хоп на малко под 70-сете падна.А аз си виках :"ХЕМ МИ БАЧКА ТЕРМОСТАТА - ХЕМ ПАРНОТО ЕДВА-ЕДВА". Това го усетих защото температурата на околната среда беше отрицателна.Ако беше топло едва ли щеше да падне температурата.Сега съм с нов 89-градуса пише на него.Взех го за 14 лв ,но марка не помня. Стрелката забива на 90 градуса и не помръдва,освен лятото като я карам по-дълго градско и включва перката.Минал съм с него 19 000 км без проблеми.

А сега информацията която мога да дам и аз:

След нагряване до температура от 102 градуса ,термостатът трябва да се удължава с не по-малко от 7.0 мм(Това се прави с канче,бързоварче,термометър и шублер)

Последна промяна от Anbuch на Нед 11 ное 2007 13:06, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8224
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Съб 07 окт 2006 23:27


От днес съм с ново термостатче-оригиналното Behr сдаде фронта :( Сега пак съм с Behr - но си е афтърмаркет отсекъде/няма vw щамповано/ Дано да изкара зимата.... :(




Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Съб 07 окт 2006 23:32


веселин написа:От днес съм с ново термостатче-оригиналното Behr сдаде фронта :( Сега пак съм с Behr - но си е афтърмаркет отсекъде/няма vw щамповано/ Дано да изкара зимата.... :(

А снимките къде са?




Потребителски аватар
buFka
Мнения: 3315
Регистриран на: Сря 09 ное 2005 8:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: на Герена
Контакти:

Мнениеот buFka » Съб 07 окт 2006 23:59


Ето за Голф / Венто / Вариант 1.4 л

Изображение

Как се сменя:
първо да отбележа, че не съм го правил...само чета и превеждам

1. Източваме антифриза/водата
2. Отвиваме капачката на термостата (№15 на схемата) и заедно с маркуча (№13 на схемата) го слагаме на страна.
3. Вадиме термостата, проверяваме го, дали работи...трябва да отваря на около 84°C и да е напълно отворен на около 98°C.
4. Уплътнението (упоменатият от wili98 пръстен май ;), №1 на схемата) се сменя и всичко по обратен ред се сглобява...
mod edit: wili98




Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8224
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Нед 08 окт 2006 12:34


wili98 написа:
веселин написа:От днес съм с ново термостатче-оригиналното Behr сдаде фронта :( Сега пак съм с Behr - но си е афтърмаркет отсекъде/няма vw щамповано/ Дано да изкара зимата.... :(

А снимките къде са?
Нема снимки баце-3 часа ги чаках тия сръчковци/от 11 часа уговорено-та чак в 14 почнаха да бачкат-бях се засилил към Никси ама и той беше затрупан с работа-а вчера дъжд та простинах.......Но в крайна сметка Радо си свърши работата и сега стрелката си стои на 90 градуса....и парно има,та ме е страх да не се напукат пластмасите :D mhihi mhihi mhihi За Г2 печките - термостата трябва да отваря от 87 и да е напълно отворен на 103 градуса/за тези които не го знаят :wink: /




Dimiter
Мнения: 44
Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 17:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Dimiter » Чет 02 ное 2006 10:48


Passat 91/1.8/ABS/Комби
Снощи смених термостата. Всъщност, брат'чеда го смени на канала в гаражчето му, а аз му асистирах (със сладки приказки - основната ми роля беше да казвам "а наздраве"). Бях се засилил да документирам процедурата със снимки, но в последния момент се оказа, че батериите на фотоапаратчето са отишли.

ПО ТЕМАТА
Всъщност основно искам да кажа следното:
Хидравличната помпа може и да не се сваля. Достатъчно е да се свали само планката на която се държи хидравличната помпа. Самата помпа си остава на място, тъй като от страната на ремъка има още (поне) един винт който я държи. За да се свали само планката са необходими подходящи удължители. Ние ползвахме някакви стари руски Г-образни ключове от Москвич (10 и 13), които идеално паснаха по дължина. Процедурата отне около час и половина заедно с промивката с вода.

ИЗВЪН ТЕМАТА
На стария термостат пишеше нещо като Behr-Tomson. Проблема беше, че стоеше много отворен. На отиване вчера (70км извънградско) стрелката на таблото не излезе от белия сектор най-долу на скалата. (Братчеда се хилеше, че още карам с "летния термостат" и че той(термостата) бил "голем отворко")
Новия термостат е Wahler. Сутринта на връщане, стрелката заспа точно под чертата за 90* дори и при по-продължителните спускания.

Последна промяна от Dimiter на Чет 02 ное 2006 20:57, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
K22
Мнения: 1977
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: A4
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Чет 02 ное 2006 15:48


Днес с пусната парно след 20км пробег извън градско температурата си остана 65градуса :shock (на място си вдига до 90града)
Майстора ми каза че моя термостат бил летен-за в Италия.
Заедно с термостата-16лева, обаче трябвало да се смени и датчика :?: който може да е по-скъп от него (6 или 26 лева).
Заради хидравличната помпа манипулацията трябвало да се извърши на канал!
п.п. Датчика бил този който включва вентилатора при загряване.
Има ли термостати с различна температура на отваряне за АБС двигател?

Последна промяна от K22 на Пет 03 ное 2006 8:42, променено общо 1 път.




Dimiter
Мнения: 44
Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 17:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Dimiter » Чет 02 ное 2006 20:54


kaloyan22,
пълен съм с впечатления от работата на новия термостат и направо ме сърби езика да споделя разсъжденията си защо днес в суперзадръстването между Шератон и Орлов мост, температурата на таблото пак беше точно под 90* (колкото и сутринта на извънградското каране, а реално почти 30 минути колата все едно работеше на празен ход).
Обаче целта на тази тема е да помогне на аматьори като мен да си сменят термостата сами при достатъчно желание.
Съжалявам, че те подведох и сега и двамата с теб с право можем да бъдем обявени за спамери тук в темата. Ако искаш, намери някоя друга тема за температури и термостати от по-последните и там двамата с теб да си попишем на воля.

Междувременно си редактирах предишния пост, за да не подведа още някой.

ПП. Лично за мен, „летен термостат” е или шега или пълна глупост. Съдейки по това как работи термостата, то температурата на една и съща кола, трябва да е еднаква и в Италия и в Норвегия (може би със съвсем, ама съвсем мънички разлики). Разбира се, термостата не трябва да е блокирал.




Потребителски аватар
K22
Мнения: 1977
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: A4
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Пет 03 ное 2006 13:42


И аз съм с нов термостат.И стария и новия са с температура на отваряне 87градуса.Процедурата отне 1 час на професионалист който повдигна цялата кола с хидравличен повдигач.Лично аз не бих се захванал с тази работа.
Сваля се първо пластмасов предпазител, после ремъка, после хидравличната помпа трябва да увисне на маркучите ,после една планка-конзола и чак тогава термостата (който е на 2 болта и един гумен О-пръстен) се маха.След това всичко по обратен път!
То било хубаво човек да има силно парно :wink:
Преди смяната температурата в града стигаше едвам 70градуса?!За сега в града температурата е 90-95 градуса, ще видя как е на извън градско..Надявам се да ми падне и разхода на гориво и ще пиша..




Dimiter
Мнения: 44
Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 17:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Dimiter » Пет 03 ное 2006 20:17


kaloyan22 написа:... Сваля се първо пластмасов предпазител, после ремъка, после хидравличната помпа трябва да увисне на маркучите ,после една планка-конзола и чак тогава термостата (който е на 2 болта и един гумен О-пръстен) се маха.След това всичко по обратен път! ...

При смяната на термостат на B3/ABS, това което съм отбелязал с червено може да се спести, а направо да се премине към това което съм отбелязал със синьо. Трябва да се отвъртят 4 болта и планката пада. Има пре-пре-достатъчно място за да се извади термостата. Не е нужно да се демонтира хидравличната помпа. Единственото условие е, да имаме на разположение подходяща лула 13 за двата болта, които държат планката за хидравличната помпа ( :wink: държат помпата за планката).

ПП. Доколкото виждам по-горе на снимките за Вентото, тия два болта не са развивани и помпата и планката висят на маркуча едновременно.

ПП2. Помпата си остава на мястото, тъй като откъм страната на ремъка се държи с други болтове (вече не си спомням към какво точно е закрепена там с тия болтове)





Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта