Да си включвам фаровете от лампата на зареждането.
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- Vasseto
- Мнения: 2700
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Да си включвам фаровете от лампата на зареждането.
Имам една идея да си направя включване на фаровете от лампата на зареждането за да може да работят без да се сещам за тях.Днес ще огледам схемите и ще измисля някакво решение за моя Passat за за G2.
- FLAIR
- Мнения: 102
- Регистриран на: Нед 09 окт 2005 17:25
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: SR 1999
- Местоположение: София
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=27736
Взимаш сигнал от алтернатора - клема D+.
По схема тя захранва светодиода за заряд на акумулатора през един резистор и два диода.
wili98: как искаш да вържеш последователно лампите? Ако свържеш две ЕДНАКВИ лампи последователно, то съпротивлението на веригата нараства 2 пъти, а мощността 2^2 = 4 пъти, а крушките едвам ще светят, защото всяка ще се захранва с 6 волта
.... ако правилно съм разбрал идеята

Взимаш сигнал от алтернатора - клема D+.
По схема тя захранва светодиода за заряд на акумулатора през един резистор и два диода.
wili98: как искаш да вържеш последователно лампите? Ако свържеш две ЕДНАКВИ лампи последователно, то съпротивлението на веригата нараства 2 пъти, а мощността 2^2 = 4 пъти, а крушките едвам ще светят, защото всяка ще се захранва с 6 волта
.... ако правилно съм разбрал идеята

- wili98
- Щраусолог
- Мнения: 7566
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
не
P=U*I /U- const =14 V/
I = U/R
P = U*U/R
съответно намаляваш два пъти съпротивлението и пада 2 пъти мощноста..
Ще светят точно колкото мощността/2... демек при стандартни крушки..
точно около 55 вата двете...
Мисля е прилично...
Само а кажа, че е по-ефективно това да сер прави на дългите светлини, защото
1. осветяват целият фар
2. Те са по-малко използвани, така няма да намалиш драстично живота на крушката...
Още повече, че може да се оставят включени заедно с късите, но това може да доведе до прегряване на крушката...
P=U*I /U- const =14 V/
I = U/R
P = U*U/R
съответно намаляваш два пъти съпротивлението и пада 2 пъти мощноста..
Ще светят точно колкото мощността/2... демек при стандартни крушки..
точно около 55 вата двете...
Мисля е прилично...

Само а кажа, че е по-ефективно това да сер прави на дългите светлини, защото
1. осветяват целият фар
2. Те са по-малко използвани, така няма да намалиш драстично живота на крушката...
Още повече, че може да се оставят включени заедно с късите, но това може да доведе до прегряване на крушката...
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13540
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
wili98 написа:не
P=U*I /U- const =14 V/
I = U/R
P = U*U/R
съответно намаляваш два пъти съпротивлението и пада 2 пъти мощноста..
Ще светят точно колкото мощността/2... демек при стандартни крушки..
точно около 55 вата двете...
Мисля е прилично...
Само а кажа, че е по-ефективно това да сер прави на дългите светлини, защото
1. осветяват целият фар
2. Те са по-малко използвани, така няма да намалиш драстично живота на крушката...
Още повече, че може да се оставят включени заедно с късите, но това може да доведе до прегряване на крушката...
Като пробваш сам ще се убедиш пак сам в несъстоятелността на идеята си.
Може да се свържат последователно само, ако крушките са 6 V -тови. Ама като изгори едната няма да свети и другата.И не съм чувал за кола на която са свързани фабрично крушките на фаровете последователно !!

- wili98
- Щраусолог
- Мнения: 7566
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
kris11 написа:Като пробваш сам ще се убедиш пак сам в несъстоятелността на идеята си.
Може да се свържат последователно само, ако крушките са 6 V -тови. Ама като изгори едната няма да свети и другата.И не съм чувал за кола на която са свързани фабрично крушките на фаровете последователно !!
Пробвай ти.. и тогава мможеш да напишеш резултата


дай да не спорим... просто пробвай
- Vasseto
- Мнения: 2700
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
wili98 написа:не
P=U*I /U- const =14 V/
I = U/R
P = U*U/R
съответно намаляваш два пъти съпротивлението и пада 2 пъти мощноста..
Ще светят точно колкото мощността/2... демек при стандартни крушки..
точно около 55 вата двете...
Wili98 оценявам че си незаменим в някои отношения по програмирането в форума но :
I:=U/R
При вклучване на 2 крушки ще стане
I:=U/(2*R)
то тогава тока ще намалее 2 пъти
сега за мощността
P:=I*I*(R*2)
В твоя случай:
P=(I/2)*(I/2)*(R*2)
Или
P=(I*I*R)/2
мощността ще падне 2 пъти
P=U*I /U = I ---- това не е вярно!!!!!
А и когото 2 консуматора в случая крушки ,ги свържеш последователно те работят на по малко напрежение (втори закон на Кирхов мисля беше).
Или по точно не може хем така и хем така.
- Vasseto
- Мнения: 2700
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
FLAIR написа:Мдааа. Понякога това което пиша не успява много правилно да изрази какво съм мислил...![]()
Та исках да кажа: ако свържеш последователно две крушки с една и съща мощност, то всяка от тях ще "дава" четвърт от мощността си, а консумираната момщност на веригата ще бъде на половина от тази на едната крушка.
Ай па и тоя кво написа?????
- joser
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Съб 20 май 2006 17:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Да си включвам фаровете от лампата на зареждането.
Vasseto написа:Имам една идея да си направя включване на фаровете от лампата на зареждането
Васе, ти много мързеляшката


- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Ей откачихте с тез лампи и нуждата от превключване.
Да ви кажа моя екстремен вариант
.
Един PIC контролер.
На всеки канал реле
, ако един регистър не стига(8 изхода) може и повече
Габарити , дълги , къси всичко отделно, ако щете и мигачите ще намесим.
Е те тогава какви логики и дискотеки мога да ви права
Кеф ти само къси , кеф ти само дълги, габарити .
Ще следим вход от алтернатора, вход от АCC или какво се сетите
.
Дълги къси автомат от отсрещното движение и каквото си поискаме.
А с тия основи на теоритичната електротехника
А за Вили най-скъпото сток осветление с импулсен преобразувател да си врътка от 7 до 12V. колко му е кеф да пуска на фаровете при минимални загуби.
А сега сериозно трябва нещо максимално просто и надеждно
Да ви кажа моя екстремен вариант

Един PIC контролер.
На всеки канал реле

Габарити , дълги , къси всичко отделно, ако щете и мигачите ще намесим.
Е те тогава какви логики и дискотеки мога да ви права

Кеф ти само къси , кеф ти само дълги, габарити .
Ще следим вход от алтернатора, вход от АCC или какво се сетите

Дълги къси автомат от отсрещното движение и каквото си поискаме.
А с тия основи на теоритичната електротехника

А за Вили най-скъпото сток осветление с импулсен преобразувател да си врътка от 7 до 12V. колко му е кеф да пуска на фаровете при минимални загуби.
А сега сериозно трябва нещо максимално просто и надеждно

- wili98
- Щраусолог
- Мнения: 7566
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Vasseto написа:сега за мощността
P:=I*I*(R*2)
В твоя случай:
P=(I/2)*(I/2)*(R*2)
Или
P=(I*I*R)/2
Васе па да ме извиниш ...?
колко пъти ще използваш R*2, при положение, че вече си го замествал?
+ това подхождаш грешно към уравнението..
ИЗвеждаш тока, при положение че той се мени и не ти върши работа.....
Изведи напрежението, като заместиш тока с неговата равностойност от чичко Ом..
Всъщност и това което си извел, показва, че мощността се намалява 2 пъти при 2 пъти по-голямо съпротивление..
Което наистина е в следствие от второто правило на Кирхов...
http://electron.hit.bg/TheArtOfElectron ... /page2.htm
При паралелно свързани елементи, напрежението върху всеки от тях е еднакво. Иначе казано : сумата от падовете на напрежение в произволен затворен контур на схемата е равна на нула. Това е закона за напрежение на Кирхов.
Ако искаш моем го изведем...
Иначе си изяждам дипломата за "Монтьор на електрически уреди апарати и съоражения" взета с около 6:00 на държавен изпит...
Всъщност за какво вадихме закони...
Да наистина 1 крушка консумира 1/4... щото на практика мощността на двете крушки е има няма 1/2...
Ще взема да направя една схемка с 2 реленца и да я постирам туке...
Ама не знам дали ще се разминем без мощен диод..
Както и да е..
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта