Нормално ли е колата ми Passat 1998 - 1.9 TDI 110HP. ДА достига 90C. температура едва след 15-20мин каране???? Не загрява ли прекалено БАВНО????? Как е при вас да сменям ли Термостата ?
mod edit: vaskoto1
Passat B5 98 - 1.9 TDI 110 hp. Достига 90C едва след 15-20 мин каране?
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19701
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Зависи къде и как я караш тази кола, колега! Ако караш по магистрала, сега, в ниските температури и си пуснеш още със запалването да ти духа топло, то напълно възможно е и въобще да не я дигне тази температура, даже!
Ако караш в центъра на София, в големите задръствания, и с исключено отопление, значи трябва да се замислиш...
Ако караш в центъра на София, в големите задръствания, и с исключено отопление, значи трябва да се замислиш...
Нормално е. и при мен като захладнее вдига бавно температурата. Ходих да ми видят термостата ОК си е:)
Просто новите дизели имат по голямо КПД и малко енергия се отделя в топлина. Не случайно Lupo 1.2 TDI има допълнителна печка, защото двигателя не е достатъчен да топли. Виждал съм на HDI ако го оставиш да работи на място държи 75 градуса, 90 вдига само като го караш.
Просто новите дизели имат по голямо КПД и малко енергия се отделя в топлина. Не случайно Lupo 1.2 TDI има допълнителна печка, защото двигателя не е достатъчен да топли. Виждал съм на HDI ако го оставиш да работи на място държи 75 градуса, 90 вдига само като го караш.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
nix написа:Нормално е. и при мен като захладнее вдига бавно температурата. Ходих да ми видят термостата ОК си е:)
Просто новите дизели имат по голямо КПД и малко енергия се отделя в топлина. Не случайно Lupo 1.2 TDI има допълнителна печка, защото двигателя не е достатъчен да топли. Виждал съм на HDI ако го оставиш да работи на място държи 75 градуса, 90 вдига само като го караш.


- Stivi
- Мнения: 8368
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Ако сега загрява за толкова значи като стане 0 градуса ще може да стигне 90градуса само на магистралата ! Моят например зимата с скорост до 90км/ч междуселско не може да стигне 90-те /при сегашните температури 5-6мин./! Но ако тръгна на дълго за 3-4мин ги вдига. Така че 15-20 мин ми се виждат доста време!
Последна промяна от Stivi на Пон 09 окт 2006 17:25, променено общо 1 път.
Rabbit_TDI написа: Аз на твое място бих минал да ми проверат термостата щото общо взето нищо не ти струва та дори и да е повреден.
Както споменах термостата ми си е наред, проверил съм го. Забравих да спомена че сутрин никога не вдигам над 2000 оборота и загрява наистина за около 15 мин (когато е студено) В момента в който се "изрежа" на светофар стигам 90 градуса за норматив. Така че не мисля че има какъвто и да било проблем.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
- веселин
- Мнения: 8226
- Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
- Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
- Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
- Местоположение: София
- Контакти:
Служебни коли-Форд TDCI 1.8-90 к,с-на сегашните температури-след 5 минути градско е на 90 градуса!На едно Дукато 2.0 JTD парното идва зимата чак след 20 минути градско-явно е от термостата при него!За TDI-PD нямам впечатления,но мисля че максимум да 10 минути градско трябва да е стигнал 90 градуса двигателя.... 

- vladitdrv
- Мнения: 265
- Регистриран на: Пон 25 сеп 2006 18:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Най вероятно ще да е от термостата колега!Колкото и голямо КПД да има тоя мотор едва ли няма да загрява,а и по начало дизелите си загряват бажно ако не ги натискаш на каране.Имал съм такав проблем и се оказа термостата.Може да провериш сутрин като започне да загрява дали на двата маркуча темп. е приблизително еднаква и тогава ще си сигурен.
- yossarian
- Мнения: 526
- Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ...
Re: ПИТАНЕ PASSAT 1.9TDI ?
trohcho написа:Нормално ли е колата ми Passat 1998 - 1.9 TDI 110HP. ДА достига 90C. температура едва след 15-20мин каране???? Не загрява ли прекалено БАВНО????? Как е при вас да сменям ли Термостата ?
mod edit: vaskoto1
Вчера и днес и аз специално за теб правих тест. Та околна температура 8С, градско ама ненатоварено и без да качвам над 2000 об/мин. Стига 90С за 7-8 км и 10-12 мин. А февруари в голямо задръстване за 30 мин на праен ход и -3-4 С така и не отлепи от първото деление.
- ACCELERATOR
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Враца
- Контакти:
И аз мисля, че е нормално. Дизела загрява много бавно на празен ход, или ниски обороти без натоварване.
При мен на слизане от Симеоново сутрин, едва пред работа ми е на 90 градуса, т.е. след 12км и около 15-20 мин каране.
По обратния път още след 4-5км и 5 мин каране ми е на 90 градуса, въпреки, че и аз не вдигам повече от 2000-2500 на студен двигател. Така че всичко е много относително. На празен ход без газ може и един час да не загрее, още повече, ако си пуснал и парното - забрави.
При мен на слизане от Симеоново сутрин, едва пред работа ми е на 90 градуса, т.е. след 12км и около 15-20 мин каране.
По обратния път още след 4-5км и 5 мин каране ми е на 90 градуса, въпреки, че и аз не вдигам повече от 2000-2500 на студен двигател. Така че всичко е много относително. На празен ход без газ може и един час да не загрее, още повече, ако си пуснал и парното - забрави.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: iwan33 и 76 госта