Passat B5 98 - 1.9 TDI 110 hp. Достига 90C едва след 15-20 мин каране?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
trohcho
Мнения: 4
Регистриран на: Вто 15 авг 2006 15:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Passat B5 98 - 1.9 TDI 110 hp. Достига 90C едва след 15-20 мин каране?

Мнениеот trohcho » Пон 09 окт 2006 14:26


Нормално ли е колата ми Passat 1998 - 1.9 TDI 110HP. ДА достига 90C. температура едва след 15-20мин каране???? Не загрява ли прекалено БАВНО????? Как е при вас да сменям ли Термостата ?
mod edit: vaskoto1




Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19701
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пон 09 окт 2006 14:40


Зависи къде и как я караш тази кола, колега! Ако караш по магистрала, сега, в ниските температури и си пуснеш още със запалването да ти духа топло, то напълно възможно е и въобще да не я дигне тази температура, даже!
Ако караш в центъра на София, в големите задръствания, и с исключено отопление, значи трябва да се замислиш...


Потребителски аватар
nix
Мнения: 305
Регистриран на: Вто 24 авг 2004 10:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот nix » Пон 09 окт 2006 15:33


Нормално е. и при мен като захладнее вдига бавно температурата. Ходих да ми видят термостата ОК си е:)
Просто новите дизели имат по голямо КПД и малко енергия се отделя в топлина. Не случайно Lupo 1.2 TDI има допълнителна печка, защото двигателя не е достатъчен да топли. Виждал съм на HDI ако го оставиш да работи на място държи 75 градуса, 90 вдига само като го караш.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 09 окт 2006 16:43


nix написа:Нормално е. и при мен като захладнее вдига бавно температурата. Ходих да ми видят термостата ОК си е:)
Просто новите дизели имат по голямо КПД и малко енергия се отделя в топлина. Не случайно Lupo 1.2 TDI има допълнителна печка, защото двигателя не е достатъчен да топли. Виждал съм на HDI ако го оставиш да работи на място държи 75 градуса, 90 вдига само като го караш.

:да: Това се води като проблем на съвременните икономични дизели :lol: Все пак 15-20 мин. не са малко.Аз на твое място бих минал да ми проверат термостата щото общо взето нищо не ти струва та дори и да е повреден.


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8368
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Мнениеот Stivi » Пон 09 окт 2006 17:20


Ако сега загрява за толкова значи като стане 0 градуса ще може да стигне 90градуса само на магистралата ! Моят например зимата с скорост до 90км/ч междуселско не може да стигне 90-те /при сегашните температури 5-6мин./! Но ако тръгна на дълго за 3-4мин ги вдига. Така че 15-20 мин ми се виждат доста време!

Последна промяна от Stivi на Пон 09 окт 2006 17:25, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Schwepsi
Мнения: 195
Регистриран на: Чет 22 сеп 2005 11:25
Автомобил: Golf 4 GTI
Двигател: ARL 2003
Местоположение: София

Мнениеот Schwepsi » Пон 09 окт 2006 17:21


И при мен грее бавно , но не и 20 мин . можеби 10 макс 15 , за градско говоря. Иначе термостата е ОК


Потребителски аватар
popeye
Мнения: 1253
Регистриран на: Пет 30 юли 2004 22:59
Автомобил: VW Passat variant 4motion 2002
Двигател: AMX 193hp 2771cc
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот popeye » Пон 09 окт 2006 21:18


Нормално е


Потребителски аватар
nix
Мнения: 305
Регистриран на: Вто 24 авг 2004 10:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот nix » Вто 10 окт 2006 8:38


Rabbit_TDI написа: Аз на твое място бих минал да ми проверат термостата щото общо взето нищо не ти струва та дори и да е повреден.


Както споменах термостата ми си е наред, проверил съм го. Забравих да спомена че сутрин никога не вдигам над 2000 оборота и загрява наистина за около 15 мин (когато е студено) В момента в който се "изрежа" на светофар стигам 90 градуса за норматив. Така че не мисля че има какъвто и да било проблем.


Потребителски аватар
imedarov
Мнения: 1722
Регистриран на: Чет 17 мар 2005 9:26
Автомобил: Passat B8
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот imedarov » Вто 10 окт 2006 8:47


Наблюдения от вчера. За 10мин = 2км пробег 70 градуса, за 14мин = 6км пробег 90 градуса. Външна температура 13С.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 10 окт 2006 9:48


На мен ми прави 90 някаде на 3-5 км. при каране до 2500 об.Иначе имах предвид imaderov а си промени термостата щото неговото вече малко по дълго ,а и едвали кара само до 2000 об.


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Вто 10 окт 2006 20:06


Служебни коли-Форд TDCI 1.8-90 к,с-на сегашните температури-след 5 минути градско е на 90 градуса!На едно Дукато 2.0 JTD парното идва зимата чак след 20 минути градско-явно е от термостата при него!За TDI-PD нямам впечатления,но мисля че максимум да 10 минути градско трябва да е стигнал 90 градуса двигателя.... :dontknow:


4ep
Мнения: 219
Регистриран на: Вто 04 юли 2006 19:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Мнениеот 4ep » Вто 10 окт 2006 20:13


При мен на IBIZA 1999 SDI 1,9 за 8 минути и 8 км вдига работна температура - вертикална стрелка. Времето зависи дали си отворил кранчето на парното. :wink:


Потребителски аватар
vladitdrv
Мнения: 265
Регистриран на: Пон 25 сеп 2006 18:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот vladitdrv » Вто 10 окт 2006 20:25


Най вероятно ще да е от термостата колега!Колкото и голямо КПД да има тоя мотор едва ли няма да загрява,а и по начало дизелите си загряват бажно ако не ги натискаш на каране.Имал съм такав проблем и се оказа термостата.Може да провериш сутрин като започне да загрява дали на двата маркуча темп. е приблизително еднаква и тогава ще си сигурен.


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Re: ПИТАНЕ PASSAT 1.9TDI ?

Мнениеот yossarian » Сря 11 окт 2006 9:12


trohcho написа:Нормално ли е колата ми Passat 1998 - 1.9 TDI 110HP. ДА достига 90C. температура едва след 15-20мин каране???? Не загрява ли прекалено БАВНО????? Как е при вас да сменям ли Термостата ?
mod edit: vaskoto1


Вчера и днес и аз специално за теб правих тест. Та околна температура 8С, градско ама ненатоварено и без да качвам над 2000 об/мин. Стига 90С за 7-8 км и 10-12 мин. А февруари в голямо задръстване за 30 мин на праен ход и -3-4 С така и не отлепи от първото деление.


Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Сря 11 окт 2006 10:07


И аз мисля, че е нормално. Дизела загрява много бавно на празен ход, или ниски обороти без натоварване.
При мен на слизане от Симеоново сутрин, едва пред работа ми е на 90 градуса, т.е. след 12км и около 15-20 мин каране.
По обратния път още след 4-5км и 5 мин каране ми е на 90 градуса, въпреки, че и аз не вдигам повече от 2000-2500 на студен двигател. Така че всичко е много относително. На празен ход без газ може и един час да не загрее, още повече, ако си пуснал и парното - забрави.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: iwan33 и 76 госта