Странен проблем със скоростите на Полото

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
vesko_m
Мнения: 76
Регистриран на: Пет 13 май 2005 9:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Странен проблем със скоростите на Полото

Мнениеот vesko_m » Сря 11 окт 2006 21:40


Поло-то е 95-та година, 1.3 моно ADX, 5 степенна скоростна.
Смених съединител преди месец. 1000 километра нямаше проблем. Скоро започнаха трудно да се включват първа и втора. Като станаха зорни и 3-та и 4-та ми натегнаха жилото (смених го с обикновено). Съединитела започна да отделя по-горе, но подобрение в скоростите нямаше. ФАКТ е че задна влиза супер леко и няма усилие или хъркане - затова си мисля, че проблема не е в съединитела.
Майстора ми предлага да свали пак кутията, но може да ревизира само съединителя - въпреки че и той мисли че проблема не е в него.

Та идеята ми е - някой нещо да сподели дали е срещал такова нещо.
Възможно ли е задна скорост да е на друга ос или нещо такова и затова тя да не запъва, а всички други скорости да са на друга ос и от там да е проблема, т.е. дали е поправимо и може ли някой да препоръча майстор, който разбира от скоростни - ама отвътре :?

п.с. маслото е сменяно преди година и половина и оттогава не е имало проблем със стария съединител. нивото му е добро - просто не знам какво може да се скапе в период от 5-6 дни, след като цел месец се кефих на супер съединител и супер леко включващи се скорости.




Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Чет 12 окт 2006 13:03


Имах подобен случай с моето поло. Разликата между теб и мен беше ,че дори и на задна не включваше добре. На мен проблемите ми започнаха 2000 км след смяна на аксиален лагер,феродов и огледален диск на съединителя ( бе направо всичка ново) марката беше LUK.
Вслушй се дали се чува леко тракане от двигателният отсек ,когато колата работи на празен ход и дали изчезва при натискане на педала на съединителя. Ако е това - калпав диск (феродов) ,с разбита сърцевина и там някакви демферни прожини. След смяна на диска изкарах 40 000 км и сега пак ми е така. :evil:


Потребителски аватар
vesko_m
Мнения: 76
Регистриран на: Пет 13 май 2005 9:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vesko_m » Чет 12 окт 2006 15:00


Anbuch написа:...Вслушй се дали се чува леко тракане от двигателният отсек ,когато колата работи на празен ход и дали изчезва при натискане на педала на съединителя. Ако е това - калпав диск (феродов) ,с разбита сърцевина и там някакви демферни...

благодарности за идеята
има нещо такова като шум, който изчезва като натисна съединитела, ама майстора дето го смени каза, че не е проблем :!:
май ще го юркам да свали пак съединитела и да го гледа, ама съм 100% сигурен че моя комплект LUK не може да е ментак - взех го от АутоПлюс
м@мк@ му отива на скоростна, ама не мога да намеря някой майстор, който да се навие да отвори моята кутия - все викат "ако не е съединитела-сменяй цялата кутия" :x


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Чет 12 окт 2006 15:38


Не им разбирам много на тези съединители, пък и от майстор до майстор има разлика ,но все пак да споделя : казва - " О-оо-о , това тракане го има щото ти се нови демферните пружини и са много стегнати , като покараш малко ,ще се отпуснат и нама да имаш проблем. :wink: ". Чакайки да се отпуснат ,започнах да не мога да включвам скоростите без да "хъркат". Ядосан отидох до друг майстор ,който се спука да се хили " Ами то трака щото са отпуснати ве.... ,Излъгал те е яката." Смени ми феродовият диск и готово.

П.П. Извинявай ако "спамя" излишно в темата ти . Успех :!:


Потребителски аватар
Maxee
Мнения: 1691
Регистриран на: Пон 22 май 2006 19:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Maxee » Чет 12 окт 2006 18:57


Имаш ли масло в скоростната кутия :roll:


Потребителски аватар
vesko_m
Мнения: 76
Регистриран на: Пет 13 май 2005 9:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vesko_m » Пет 13 окт 2006 8:16


Имам масло. в него не е проблема както писах по-горе, защото 15 000 км съм с ново, което смених веднага като купих поло-то. и след смяната на съединитела съм го проверил.

но започвам да се съмнявам в това, че може да се е разместил скоростния лост спрямо механизма, който го свързва със скоростната кутия. при изгасен двигател и вече два дни не съм палил двг-то задната влиза супер леко, ама малко по-вдясно като че ли, а пък другите всичките запъват злобно-на студено и без двигател - т.е. си мисля че не играе въобще съединитела.
на опел знам, че тази настройка на скоростния лост играе важна роля и точно така започват всички скорости да не влизат. някой който е правил настройка на скоростния лост да сподели дали има такова нещо и на VW :gruebel


Потребителски аватар
karrr
Мнения: 156
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 13:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот karrr » Нед 15 окт 2006 16:28


И аз имам подобен проблем със скоростната кутия :-( първоначално при загрял двигател трета започна да влизал трудно, а от скоро и първа не иска да вкарва добре...
Маслото в кутията го сменених преди 1500 км., но феродовия диск не съм го сменял откакто го взех. Задната също ми влиза леко.Дано не е некой синхранизатор :dontknow:


Потребителски аватар
vesko_m
Мнения: 76
Регистриран на: Пет 13 май 2005 9:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vesko_m » Сря 18 окт 2006 12:40


идвам от майстора....мизерия ама какво да се прави :(
пак добре че не е кутията, ами има една стърчушка, на която се надева аксиалния лагер - тази стърчушка се завинтва с три винта за кожуха на скоростната кутия, та едното ухо на стърчушката (егаси думата :? ) се счупило и лагера не е влизал като хората на нея и от там не е отлепял диска.

та това е. можеше да е по-голем зора да я намеря, ама стърчушката я имаха в Юнитрейд (мислех че ше я чакам две седмици :) ) - 12 лева, после ново лагерче, и сега ще видим какво ще каже майстора за пари, защото аз не съм и знаел че има такава джаджа, а той като я знае да беше казал че се сменя с притискатела, феродовия и лагерчето :(


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Сря 18 окт 2006 15:38


Както споменах по-горе .... отварял съм два пъти съединителя и двато пъти "стърчушката" беше с по едно счупено краче ( май- по точно не е краче а дупка). Според мен не ги напасват нещо тия съединители и това се чупи скоро след смяната!!!!


Потребителски аватар
vesko_m
Мнения: 76
Регистриран на: Пет 13 май 2005 9:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vesko_m » Пет 20 окт 2006 8:58


Anbuch написа:...

ами сега като ти прочетох пак първия пост най-горе се сетих за какво говориш. аз освен че чувах леко тракане усещах и леко блъскане в самите педали :horror:
като си натиснал спирачка и съединител и в двата педала се усещаше блъскане, което го имаше и на нулева и на скорост при натиснат съединител - изчезваше чак когато си включил на предавка и си в движение. и това го забелязах, че се появи два дни след смяната на съединитела - така че или моя майстор-гей не е видел, че е счупено едното ухо, или го е видел и е мислел че може да си карам и така :evil: , та дори оня ден при второто сваляне на кутията ме вика и казва че немам шанс да я намеря тая ос, освен втора ръка да я свалям от кутия - а то в Юни-то си я имат.
сега няма блъскане в педалите, няма шум и чукане и скоростите влизат като чисто нови, а съединитела като го натискаш все едно нема нищо - супер лек е
ама пак му ръснах 80 лева за монтаж/демонтаж на кутията дееб@ - нема повече да ходим при тоя майстор-гей :(


Потребителски аватар
Liberator
Мнения: 2
Регистриран на: Пон 30 окт 2006 9:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Liberator » Пон 30 окт 2006 10:03


vesko_m написа:
Anbuch написа:...Вслушй се дали се чува леко тракане от двигателният отсек ,когато колата работи на празен ход и дали изчезва при натискане на педала на съединителя. Ако е това - калпав диск (феродов) ,с разбита сърцевина и там някакви демферни...

благодарности за идеята
има нещо такова като шум, който изчезва като натисна съединитела, ама майстора дето го смени каза, че не е проблем :!:
май ще го юркам да свали пак съединитела и да го гледа, ама съм 100% сигурен че моя комплект LUK не може да е ментак - взех го от АутоПлюс
м@мк@ му отива на скоростна, ама не мога да намеря някой майстор, който да се навие да отвори моята кутия - все викат "ако не е съединитела-сменяй цялата кутия" :x

От скоро имам Поло N6 '97 1.9Д. Вчера се връщах от Варна и на около 150 км. от София ме налетя същия проблем. Веднъж даже сама си изключи от 5-та. 20-30 км ядове, трудно влизане на скорости, а понякога и изобщо не искаха да влязат, но след това остана само въпросния шум. ВЛизаха си като по масло. Днеска ще ходя да я видят и като се върна ще има новини.
М/у другото въпросния ремонт (дай боже да е това, да няма и нещо по самите скорости) сложен ли е, колко време отнема, защото колата ми трябва спешно утре :(


Потребителски аватар
vesko_m
Мнения: 76
Регистриран на: Пет 13 май 2005 9:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vesko_m » Пон 30 окт 2006 10:12


Liberator написа:М/у другото въпросния ремонт (дай боже да е това, да няма и нещо по самите скорости) сложен ли е, колко време отнема, защото колата ми трябва спешно утре :(

ремонта отнема един ден, ако не се закучи нещо.
не може да стане хем бързо, хем хубаво :)
а при мен стоя два дни в бокса - докато свали кутията, после ходих сам да си взема оста на която се надява аксиалния лагер от Юни-то и после я сглоби.
ама ти си реши дали да я правиш или да я мъчиш и ръмбиш синхронизаторите наред щом ти трябва спешно кола (че после може да си за друга скоростна кутия)


Потребителски аватар
Liberator
Мнения: 2
Регистриран на: Пон 30 окт 2006 9:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Liberator » Пон 30 окт 2006 21:09


Мерси за съвета, колега. Днеска наминах и ми каза, че може да ме приеме утре. Отпадат всичко за утре предпочитaм да стане като хората и да не я мисля повече :)


meri
Мнения: 109
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 15:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот meri » Вто 23 окт 2007 8:59


Liberator написа:
vesko_m написа:
Anbuch написа:...Вслушй се дали се чува леко тракане от двигателният отсек ,когато колата работи на празен ход и дали изчезва при натискане на педала на съединителя. Ако е това - калпав диск (феродов) ,с разбита сърцевина и там някакви демферни...

благодарности за идеята
има нещо такова като шум, който изчезва като натисна съединитела, ама майстора дето го смени каза, че не е проблем :!:
май ще го юркам да свали пак съединитела и да го гледа, ама съм 100% сигурен че моя комплект LUK не може да е ментак - взех го от АутоПлюс
м@мк@ му отива на скоростна, ама не мога да намеря някой майстор, който да се навие да отвори моята кутия - все викат "ако не е съединитела-сменяй цялата кутия" :x

От скоро имам Поло N6 '97 1.9Д. Вчера се връщах от Варна и на около 150 км. от София ме налетя същия проблем. Веднъж даже сама си изключи от 5-та. 20-30 км ядове, трудно влизане на скорости, а понякога и изобщо не искаха да влязат, но след това остана само въпросния шум. ВЛизаха си като по масло. Днеска ще ходя да я видят и като се върна ще има новини.
М/у другото въпросния ремонт (дай боже да е това, да няма и нещо по самите скорости) сложен ли е, колко време отнема, защото колата ми трябва спешно утре :(


Колега казвай бързо как реши проблема и срещу колко щото и мен ме е натиснал същия проблем.


siso92
Мнения: 327
Регистриран на: Сря 26 сеп 2007 9:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот siso92 » Вто 23 окт 2007 10:09


Anbuch написа:Имах подобен случай с моето поло. Разликата между теб и мен беше ,че дори и на задна не включваше добре. На мен проблемите ми започнаха 2000 км след смяна на аксиален лагер,феродов и огледален диск на съединителя ( бе направо всичка ново) марката беше LUK.
Вслушй се дали се чува леко тракане от двигателният отсек ,когато колата работи на празен ход и дали изчезва при натискане на педала на съединителя. Ако е това - калпав диск (феродов) ,с разбита сърцевина и там някакви демферни прожини. След смяна на диска изкарах 40 000 км и сега пак ми е така. :evil:

Колеги,и при мен е проблем-тропа на свободна,а като натисна съединителя-спира.Трудно влизат скоростите,а задна с хъркане :? .Чета и се чудя к'во да правя!



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта