Въпрос за ел.техници

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
vladtod®
Мнения: 2079
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 15:39
Автомобил: Passat
Двигател:

Въпрос за ел.техници

Мнениеот vladtod® » Пон 15 яну 2007 19:23


проблема стана след това,от мерак да ми показва точната температура и от некомпетенцията на човека от магазина
vladtod написа:Да не пускам тема и аз да запитам ,и на мен ми се струва,т.е. не ми се струва а и моя датчик за температурата се ебава,показва 69гр. а всъщност е 89. и ме дразни.Та се чудих дали няма да е по-добре да си взема мултицета и като купувам нов да замеря съпротивлението,за всеки случай,и има ли някаква марка по-спешал да не е менте като вернета.

Смотания продавач в магазина явно ми беше дал друг датчик/при положение ,че му потретих за кой точно става въпрос / който ми се струва ,че беше за компа .По реакцията на уреда съдя ,че беше с биметална пластина защото като загря включи и стрелката заби на макс за стотни от секундата,след това спря да бачка явно изгоря нещо в уреда за отчитане на температурата,иначе на горивото си работи нормално.Ест ходих в магазина и теглих едни сиктири ,даде ми друг датчик който замерих у дома с мултицета /яд ме е че не замерих първия,да еба/ при затопляне в ръката ми съпротивлението намялява ,обаче остана проблема с уреда. Поствам снимки ако някой каже какво може да е изгоряло и на кое да наблегна ще съм благодарен. :bowdown
Изображение
Изображение
:037:




Потребителски аватар
aminohus
Мнения: 95
Регистриран на: Нед 03 сеп 2006 17:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кубрат
Контакти:

отговор

Мнениеот aminohus » Пон 15 яну 2007 19:33


Както си обяснил ми се струва да ти е изгорял стрелковия механизъм който отчита температурата,тоз който е на таблото ти.
Може да му се счупила вътре пружинката или да му е изгоряла намотката от големия ток - нали каза ,че е ударила в крайно положение и е останала така.
Първо измери дали има някакво съпротивление самия стрелкови механизъм.


Потребителски аватар
vladtod®
Мнения: 2079
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 15:39
Автомобил: Passat
Двигател:

Re: отговор

Мнениеот vladtod® » Пон 15 яну 2007 19:37


aminohus написа:Както си обяснил ми се струва да ти е изгорял стрелковия механизъм който отчита температурата,тоз който е на таблото ти.
.

Представлява биметална пластина която при нагряване се изкривява,намотката е здрава :cry:


Потребителски аватар
aminohus
Мнения: 95
Регистриран на: Нед 03 сеп 2006 17:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кубрат
Контакти:

отговор

Мнениеот aminohus » Пон 15 яну 2007 19:49


Снимай и отдолу платката да видя и пистите.
Иначе схемата е елементарна с ОУ 741 и един биполярен транзистор ТСА 700 , може да е изгорял ценер диода (в средата жълтия с черната лента) или съпротивлението от 22 ома (най вдясно онова червеното пак с черна лентичка)
И най накрая може да ти е изгорял и транзистора най горе.
Но трябва да го измериш.
Първо измери съпротивлението от 22 ома.


Потребителски аватар
vladtod®
Мнения: 2079
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 15:39
Автомобил: Passat
Двигател:

Мнениеот vladtod® » Пон 15 яну 2007 20:16


22.8 показва съпротивлението ,от долу няма стопени писти,ето снимка
Изображение
друго мога ли да проверя с мултицета?


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Мнениеот Stenly » Пон 15 яну 2007 20:35


Ами значи щом е здрава платката виж стабилизатора ТСА 700 и мери всичко друго което слагаш.


Потребителски аватар
aminohus
Мнения: 95
Регистриран на: Нед 03 сеп 2006 17:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кубрат
Контакти:

отговор

Мнениеот aminohus » Пон 15 яну 2007 21:13


ТСА 700 - е стабилизатор на 10 волта
а не транзистор както малко по горе съм споменал.


jerrry
Мнения: 355
Регистриран на: Вто 11 окт 2005 18:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот jerrry » Пон 15 яну 2007 23:24


А и двата ли уреда спряха?


Потребителски аватар
vladtod®
Мнения: 2079
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 15:39
Автомобил: Passat
Двигател:

Мнениеот vladtod® » Пон 15 яну 2007 23:39


jerrry написа:А и двата ли уреда спряха?

Не ,само на температурата.


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Мнениеот Stenly » Пон 15 яну 2007 23:41


Не са на него му е нестандартно таблото.Спрял е само уреда за водата.Самия стабилизатор е монтиран вътре в уреда за водата и бензина не е като на стандартните табла-на платката общата.
Тва са бройки който незнам за кои държави се правеха но на уреда за водата има една лампа (диод) като почне да прегрява да свети и количеството бензин не му е написано в литри а е 1,2 1. Отдолу основната платка е найлонова с писти.


jerrry
Мнения: 355
Регистриран на: Вто 11 окт 2005 18:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот jerrry » Пон 15 яну 2007 23:46


значи НЕ търси проблема в стабилизатора,тъй като той е общ за 2-та уреда,също според мен НЕ е в компаратора ххх741,той само пали светодиода когато трябва...най-вероятно е прекъснала намотката,нея можеш да измериш...

Успех!


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Пон 15 яну 2007 23:54


Изображение


аве отзад не ми ли се струва едната писта отлепена..
принципно от там минава сериозен ток.. та обърни Фнимание... и презапой с споялника и малко тинолец.. туко виж тръгне..




Таз намотка голям зор требе да види, та да изгори...


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Мнениеот pas1.8mi » Вто 16 яну 2007 9:03


Принципа на работа на "термометъра" е елементарен!Температурния датчик и индикатора са свързани последователно между + и - .При положение "Контакт" към тях се подава напрежение.При повишаване на температурата съпротивлението на датчика се понижава,токът през веригата расте.Би-металната пластинка се загрява повече и съответно повече се деформира.Когато си сложил датчик с биметална пластина токът през веригата е бил максимален,затова стрелката е отишла в крайно положение.Предлагам ти да си сглобиш индикатора,да го закачиш на колата,а в буксата на датчика да сложиш резистор(2ват) 100 Ом.Индикатора трябва да отчете около 90гр.Това е само за проба.Индикатора подлежи на настройка.Белия пластмасов детайл под срелката (от външната страна) има процеп за отвертка.От там може да се коригира показваната температура!Това при условие,че по ел.частта няма проблеми.

П.П Липсва ти детайла на който се монтира стрелката за горивото!


Потребителски аватар
vladtod®
Мнения: 2079
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 15:39
Автомобил: Passat
Двигател:

Мнениеот vladtod® » Вто 16 яну 2007 9:14


По уреда има всичко,лично го разглобих,хубаво огледах пистите но ще го направяи и с лупа,намотката е здрава замерих я ,дава 51 ома също колкото и на горивото,ценер диода е изгорял aminohus ми каза как да го замеря,ще го сменя и ще видим.


jerrry
Мнения: 355
Регистриран на: Вто 11 окт 2005 18:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот jerrry » Вто 16 яну 2007 9:33


Мда и на мен ми се струва че има една скъсана писта.Огледай точно до спойките на металните накрайници на намотките.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 78 госта